Vladane,gelové akumulátory jsou olověné akumulátory.Místo kyseliny sírové se používá specielní elektrolyt,který je ve formě řídkého rosolu.Vyrábějí se více s malou kapacitou-od 3-18 Ah.Převážně pro motocykly a skůtry,případně pro modeláře.
Jejich charakteristika je dána jmenovitým napětím článku 2V maximální napětí2,4 V a vybitý článek 1,7 v.Přebíjení jim škodí,protože začne plynovat a bubliny mohou vytlačit ellyt ven .Při nabíjení je nutno dodržet nabíjecí proud=1/10 kapacity a měřit dosažené napětí.Pokud máte speciální nabíječku,je o dodržení cyklu postaráno.
JABRAKA
doplněno 03.10.08 20:24:
Mezitím je tu od Spidera odkaz,je tam upřesnění že kapacity jsou i vyšší.
Bezúdržbové Technologie, na kterou postupně přecházejí všichni výrobci, krom jiného i výrazně zvýšila životnost akumulátorů. Vápníkové akumulátory téměř nevykazují samovybíjení a ztráta kapaliny je zanedbatelná. Zásoba vody v akumulátoru postačuje na celou dobu jeho životnosti, která bývá výrazně vyšší než u klasického akumulátoru (asi 10 let při správném používání a údržbě). Akumulátory již nemají otvory pro dolévání vody, mají větší plochu desek, desky se tolik nedrolí a není tedy zapotřebí pod deskami tolik záchytného místa na kal. Stejně velká baterie má větší kapacitu. Udává se i větší odolnost proti vibracím a nárazům. Akumulátor je schopen nastartovat motor i po šestiměsíčním skladování. Jde vlastně o odpad z NASA, nepovedený zdroj pro lunární vozítko, který byl na vesmírné lety moc těžký. Akumulátory bez volného elektrolytu jsou vývojově relativně novým druhem, kyselina totiž nevyteče, proto je možnost instalovat akumulátor v libovolné poloze. Nesprávně se jim říká gelové. Elektrolyt je vázán ve skelném rounu, které nepřipustí únik kyseliny. Baterie vyžadují odbornější přístup při nabíjení, jsou více citlivé na omyly. Gelové baterie by se měly nabíjet velmi opatrně a pokud možno speciálními nabíječkami, protože hodnota jejich plného nabití není 16,5 V (14,4 nezatíženo), nýbrž 14,4 V resp. 12,8 V. Palubní síť stroje je pro jejich použití uzpůsobena místo 14 až 14,3 V na 13,8 V. Jakmile se nabíjení jakéhokoliv akumulátoru ukončí a nabíječka se odpojí, dojde okamžitě k poklesu napětí. Desky článků po nějakou dobu dokončují chemické procesy. Akumulátor by měl být tedy před namontování do stroje ponechán nějakou dobu v klidu. e-auto.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.