Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda se zataženou ruční brzdou - co se stalo

Od: rykyna odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

stala se mi nemilá věc. Jela jsem s ruční brzdou a ne zrovna krátkou trasu. Bohužel mi auto zataženou ruční brzdu nehlásí a pokud svítila kontrolka, bohužel jsem si jí nevšimla. Jela jsem takových 20 km. Nebyla zatežená úplně na plno. Jednalo se o šestiválec, takže to prostě jelo i když byla zatažená. Jelikož auto neznám až tak dobře, nepoznala jsem, zda jede hůř. Nicméně když jsem dojela, strašně to smrdělo. auto jsem vyvětrala, zaparkovala, dala rýchlost 1 a doufala jsem, že se druhý den rozjede. Rozjelo se. Nicméně se chci tímto zeptat, zda si myslíte, že to může mít v blízké budoucnosti nějaké následky. Co bych na autě měla pozorovat? Mělo by jet hůř? Jak poznám, že je něco špatně aniž bych ho dovezla do autoservisu? Nepřijde mi, že by totiž jelo jinak:(

Děkuji předem za radu

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

1x

Zapomenula jste říct o jaké auto se jedná, co to má za brzdy, zda klasiku pakny, nebo kotouče..., asi tyto, mohli se přehřát, vyžhavit... Nechat prohlédnout.

 

kjanik112*
hodnocení

1x

Proveďte zkoušku:Zastavte s autem na kopci, zatáhněte ruční brzdu a vyřeďte rychlost. Je-li ruční brzda v pořádku, musí sama auto na kopci udržet.Jestliže je brzda utažená a auto pomalu sjíždí, je třeba ruční brzdu přitáhnout, seřídit.

 

tomasek*
hodnocení

1x

Jak už tu bylo napsáno, při nejhorším jste si více opotřebovala brzdící prvky (buď pakny u bubnové brzdy nebo kotouče u kotoučové brzdy). Nedávno jsem byl v servisu, kde jsem si pro jistotu nechal stav paken zkontrolovat (musí se sundat kolo a sundat "kryt" bubnu) - kontrola a "promazání" stálo tuším kolem 450 Kč. U kotoučových brzd je to vidět zvenku (oproti bubnovým se nemusí nic rozebírat), takže to by Vám v servisu nejspíš prohlédli zdarma. Akorát je otázka, když se v autech tolik nevyznáte, zda Vám nebudou trvrdit, že je nutné kotoučové brzdy (destičky a/nebo kotouče) vyměnit, ačkoli tomu tak třeba ve skutečnosti nebude...

 

hodnocení

0x
avatar axus

Trochu jste obrousila oblozeni rucni brzdy a to je vse. Na jizdni vlastnosti auta ani motoru to nebude mit zadny dopad.

Maximalne, pokud to jeste parkrat zopakujete, tak to bude pri parkovani hure brzdit.

 

erikch*
hodnocení

0x

řekněme,že jste si "ohoblovala" pakny,neboli zadní brzdové čelisti uvnitř bubnů(případně uvnitř středu kotoučů-je to v podstatě totéž,jenom "zmenšené"-podle typu auta)...Takže asi bude zůstatek třecích segmentů podtsatně menší-ale jinak by se nic stát nemělo...Jen bych si hlídal ono obložení(třecí segmenty)-oni o sobě dají vědět "kovovým" zvukem,jakoby "drhnutím"-v ten okamžik je potřeba urychleně vyměnit...

 

ahasver4*
hodnocení

0x

:):):) Hůře by jet nemělo.Ale ve Vašem případě bych ten servis skusil aby Vám zkontrolovali co jste vypálila...Upřímně,omlouvám se ale řehtal jsem se hodně..:)

 

hankauk*
hodnocení

0x

A auto se vám nabumbalo trošku víc než při nezatažené ruční brzdě. *smich*

 

jarda3*
hodnocení

0x

Zlata Omega, ma bubnokotouce a rucni brzda je dimenzovana tak na brzdeni za jizdy 500m... Vyhoda, kdyz primrzne. Resim ji jenom na STK, u automatu stejne neni potreba :)

erikch*

ony "bubnokotouče" neřeší jen u Opela,ale víceméně všichni(od němců až po japonce a korejce)-takže bud jsou bubny celé nebo kotouče(ale s bubny uvnitř)-je jen pár vyjímek hydrauliky i na ručku,potažmo přímo na kotouč...

frantisekpetru*

Potom tedy jedno z nejrozšířenějších aut u nás - Octavia (mám na mysli jen modely s kotoučovkama vzadu) - je jedna z těch vyjímek, protože má vzadu jen kotouče, žádné bubny uvnitř a ručku lankem přes destičky přímo na kotouč (nebo se mýlím? pokud ano, omlouvám se).

Nevim jak zrovna Octavie, ale rucni brzda pres bezny brzdici pistek a desticky neni nic vyjimecneho. Je to celkem jednoduchy mechanismus, ktery mechanicky tlaci na pistek brzdy.

Rekl bych, ze se to s vnitrnima paknama pouziva tak pul na pul.

Na (vetsinou, ale ne jenom) supersportech se pak jeste obcas pouzivaji uplne oddelene brzdove trmeny pro rucni brzdu, takze jsou na kazdem zadnim kole trmeny dva. Jeden velky, pro klasicke brzdeni a druhy prtavy prave pro rucni brzdu.

A jenom drobne doplneni na konec, parkovaci brzdeni (nehovorim o ovladani) je VZDY zajisteno mechanicky = brzidici sily, jsou behem parkovani, po uvolneni vsech ovladacich prvku, zajistovany VZDY pouze mechanicky, nikdy hydraulicky, pneumaticky a pod.

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

zatazenou naplno jste ji nemela takze asi to nic moc neudelalo jinak by jste po par kilometrech asi horela, me se kousnul jeden trmen a za 3 km jsem myslel ze auto chytne

janmega*

Taky se to nedávno podařilo anglickému princi a na lepším autě, jen nevím jestli to sám opravoval.

Rada : zkusit jestli ta ruční ještě brzdí, pokud ano tak klídek, a když ne, tak ať se na to někdo podívá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]