Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čistič radiátorů (lež nebo funguje?)

Od: axlik* odpovědí: 15 změna:

Zdravím, zajímalo by mě, jestli má někdo zkušenost s lahvičkou která se dá koupit za zhruba 200,- a má vyčistit radiátor aby topil..Čistil jsem ho HCl, topí, ale pořád se mi to zdá málo, soustavu jsem naplnil červenym fridexem a odvzdušeněný to mám tak na desetkrát..Ale pořád se mi to zdá málo a měnit se mi to fakt nechce, protože na mojem autě to radši budu mrznout než to měnit..

doplněno 03.10.11 06:44:

No a co kdybych prostě soustavy vylil, do celé nalil ocet a jezdil na to dva dny? Jednak se to tam promíchá, jednak se to zahřeje (zrychlí to reakci) a ocet by měl kámen doslova rozpouštět, takže pokud by tam něco ještě bylo, tak by to mělo být ropuštěný v octu ne? Potom bych mohl celou soustavu propláchnout tlakem vody a mohlo by to fungovat?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*
hodnocení

0x

No kdyz uz to prezilo HCl, tak to asi vydrzi i ten cistic za 200, ale nejdriv bych proveril funkci termostatu...

axlik*
hodnocení

No o přežití mi nejde, ale o funkci, jestli to fakt vyčistí soustavu..Termostat jsem měnil, funguje na stopro..

 

kjanik112*
hodnocení

0x

Pochybuji, že něco bude účinnějšího, než kyselina. Hledal bych to v seřízení ovládání klapek kompletu topení-stačí, aby povolil šroubek na ucycení ovládacího bowdenu, raménko klapky může být ohnuté, klapka může být zkřivená a nedoléhá.Jsou to takové ty drobnosti, které se ale nejhůř hledají. Topné komplety některých aut se dokonce musí seřizovat na speciálním přípravku,takže si s tím vyhrajete, než to zkusmo seřídíte sám.Příčinou také může být špatný termostat, voda v chlazení má nížší teplotu-atd.-bohužel možností 100+1.

erikch*

nevím o jakou jde kárku,aqle opravdu účinným řešením je vyčištění radiátoru,při té příležitosti i chladiče...Radiátor totiž je takovým spolehlivým "sítkem" kde se za ty roky usazuje vpodstatě všechen bordýlek,který se v chladícím okruhu zákonitě vytváří(a to i přes všelijaké až "zázračné" antifreezy,antikoro...atd.) Prostě kov oxiduje,degraduje atd. Takže radiátor-dokud je ještě teplo,bych vyndal-z většiny aut vyndat(ikdyž blbě) jde-pro lepší manipulaci pomůže třeba povolit palubovku(záleží o jakou jde konkrétně kárku),no a onen již vyndaný radiátor vzít,propláchnout tlakovou vodou( ideálně tlak vovovodního řadu,čili sprchová hadice-větší tlak by už byl destruktivní),koupit 3-4 litry klasika octa,a tím na plocho vyplnit až po okraje celý radiátor-konce ucpat třeba ig.sáčkem...Takhle nechat dva dny reagovat,odstát...-poté vylít a znova proplach vodou-uvidíš sám toho bordelu...Totéž udělat i s chladičem(když už je okruh vyprázdněný)...Garantuji x násobně zvýšený výkon topení(pokud je tedy o.k.termostat,jak píšeš)-sám to dělám u každé kárky,co si nechávám(žiju v Krkonoších,kde je v zimě fakt kosa) a neudržím ruku na výdechu ventilace,při maximálním nastavení topení...Náklady cca.50,- kaček-jenom trošku pakárna s vyndáním radiátoru-ale stojí to za to...A jinak všelijaké jakože čistící prostředky jsou trošku k prdu-ocet je nepřekonatelný , osvědčený a neničí hliník...Pokusy s kyselinami bych vynechal-ono by se totiž mohlo stát,že při nejbližším použití topení budeš mít mokrý nohy od toho "bazénu" co ti pod pedály vznikne...Když tak písni o jakou jde kárku-kvůli vyndání toho radiátoru...

doplněno 02.10.11 23:40:

Cliouš bude mít hodně podobný(ne-li stejný)radiátor jako R19-a jde to-i bez povolení přístrojovky-sice na milimetry u pedálů...Cliouš bude stejně na 4 šroubec (dva nahoře,dva vespod),a hned je místo...Nevím jak takhle u naintsalovanýho-hodně si myslím dělá fakt,že to jakoby i "vyleju",prostě ty pevný usazeniny tam zůstanou(ty pak podstatně zhoršují průtok kapaliny) je to podobný,jako když dám do PETky písek-taky ho ani tlakem nedostanu ven,prostě mi na dně zůstane ležet...Nevím,já to řeším když už-tak už...

axlik*
hodnocení

Už jsem tu kdysi psal že je to starej renault clio (92), ale vyndavat se mi to nechce, protože jsem viděl jak se na to musí a to bych fakt nedal, odmontovat středovej panel (šecky ty torxy kolem) a potom pod stěračema kde vůůůbec nevím jak bych se tam s mou trpělivostí dostal..To fakt radši asi budu mrznout protože takových akcí se dost bojim..A dávat do do servisu ikdyž za známýma aby si s tím vyhráli oni se mi nechce, protože ty odpracovaný hodiny co by mi napočítali :D

blackflamesiczi*

teoreticky by slo odpojit hadice co do nej vedou dat je vejs nez radiator a zalejt tim octem a hadelat konce a po par dnech prostriknout hadici aby vyletel a je to bez vyndavani

axlik*
hodnocení

Teoreticky jsem to prakticky takto udělal s kyselinou (radiator je měděnej takže vím, že ho nemohla poškodit), měl jsem od něj dvě hadice venku a nalil jsem ji tam, pak jsem to propláchnul, ovšem je fakt, že nemám možnost tlakové vody (nemám garáž, nemám dlouhou hadici :D) ..Ale asi to takto zkusím udělat..A nechám to tak třeba týden, já chci prostě topit :D

doplněno 02.10.11 23:17:

Opravdu se mi to nechce dávat ven, protože už jen při pohledu na to, jak je tam zapasovanej a jak bych se tam složitě dostával mě to odrazuje :( ..No jo, francouz..

blackflamesiczi*

nefnukej ja u sveho musim sundat karoserii protoze spodni sroub je zarezlej a prekazi ram nastesti jsem to stejne zvedal tak me to nevadilo ale jinak bych si radsi koupil rukavice. AQle na top proplachnutu by stacila petka plna vody a zmacknout velkej tlak neni trba (snad)

axlik*
hodnocení

Ano, přesně to jsem dělal a ještě jsem do té hadice foukal, ale jistota je jistota že :D nevím, je v tom velkej rozdíl ten radiator vyndat a nalít do něj ocet a nebo nalít tam ten ocet přes hadice?

blackflamesiczi*

zadnej naplni se stejne

axlik*
hodnocení

Možná jen, že na stojáka by se to líp nalilo do těch trubek který sou takle normálně horizontálně..Ale co, čistil jsem to jak hňup už 3x a topí to sice líp, ale pro mě pořád málo..Takže naleju asi ocet do chladiče i do radiatoru a nechám to tam stát..Díky za rady! Snad bude topit..

blackflamesiczi*

jestli to drzi teplotu tak jen radiator chladic nema na topeni vliv spise by to topilo vice se zacpanym

axlik*
hodnocení

Klapka je funkční, tu jsem zkoušel hned, termostat jsem měnil, funguje a budík mi ukáže provozní teplotu správnou..Problém je jen v zanesení radiátoru a zajímá mě, jestli to ten přípravek prostě vyčistí. Kyselinu jsem tam měl hodinu a půl, na ten přípravek se má ujet 100km, to je celkem rozdíl..Tak fakt nevím..

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nevím,proč lít do topení kyselinu.Ta by mohla odstranit pouze usazeniny z tvrdosti vody.Ale probůh,snad tam neleješ vodu ze studny?I slabý nános bahna z bakterií lze odstranit jinak,třeba silným proudem protékající vody.Kyselina určitě někde poruší některé mosazné součástky a udělá jen medvědí službu.,

JABRAKA

axlik*
hodnocení

Já ne, ale pův. majitelé byli asi tupý blbci když tam nalili normální vodu a neměnili ji (snad ještě původní nebo co..) Trubky radiatoru u clia jsou meděné a s těmi nereaguje HCl ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]