Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna vodní pumpy

Od: favo90 odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, můžete mi někdo popsat podrobný návod v bodech, co vše obnáší výměna vodní pumpy u Škody Favorit? Na autě už jsem sám dělal výměnu výfuků, GO brzd, a drobné opravy, ale pumpu ještě ne. Něco málo už jsem četl na diskuzích škoda webu, ale nic moc. Nejlépe, aby mi poradil někdo, kdo to dělal. Na co si dát pozor a tak.

Zároveň bych potřeboval poradit nějakého kvalitního výrobce s rozumnou cenou (aby pumpa vydržela aspoň 3 roky). Nevím jestli koupit Viku,GRAF,HEPU,SKF?

Předem díky ;)

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

4x

i nejkvalitnější pumpa může vydržet týden...(bohužel),ale do Fáčka je to víceméně jedno,krom Starline...Jinak výměna je bezva prácička,jelikož se musí motor buď pustit z levé strany k zemi,anebo hodně přizvednout...,technici z AZNP totiž udělali pumpu zároveň držákem motoru-což je přímo famózní řešení...Takže ideálně na zvedáku-klasika vypustit okruh,povolit řemen,altík raději pryč-aby se "neopřel" o chladič(ten možná pro jistotu taky raději sundat) zespoda povolit spodní držák motoru+ tu "kost" a shora odšroubovat držák,potažmo samotnou pumpu...Ta ještě k bloku je na tuším třech,možná čtyřech šroubkách-ten jeden vychytat pozičně,aby prošel zavíčkovaným otvorem v nosníku-jinak není šance pumpu sundat...Prostě fakt je to bezva-ale při troše opatrnosti-a hlavně trpělivosti ,nejen s manipulací s motorem samotným,se dílo zadaří...naštěstí tam nikde okolo nic není-takže sám intuitivně uvidíte co a kdy povolot,spustit atd...A pak pěkně šupky hupky tradá zpátky poskládat *frajer* tak at se daří...!

blackflamesiczi*

ja od jiste doby pouzivam pouze SKF jsou kvalitni a cenove ok jinak bacha elit uz ma taky znacku na urovni starline nejakej italskej nazev a levnejsi nez starline

erikch*

jen tak v souvislosti s tématem-zjara jsme řešili ložisko kola u asi tříleté,nikdy ani neťuklé A6,a sice Ruewell(čili fakt špička co se ložisek kol týče)-první vydrželo asi dva dny,druhé asi týden-u třetí reklamace už přijeli technici přímo od Štangla,laserem přeměřovali,proměřovali a "čučeli"(to auto fakt bylo netknutý),stejně jako my-prostě trošku "záhadička"...Tím chci jen podotknout,že i značka ještě není zárukou,byť je pravděpodobnější,že vše bude o.k.-a stejně tak obráceně-nějaký no name může velmi příjemně překvapit svou kvalitou a výdrží...

...technici z AZNP totiž udělali pumpu zároveň držákem motoru...

Uz v padesatych letech Colin Chapman, a ten autum nejak rozumel, razil technicka reseni, kdy kazda soucastka v aute musi mit minimalne dve funkce, jinak nema v aute co delat.*cteni*

Bohuzel takovato nejzakladnejsi optimalizace je velmi casto opomijena, a to hlavne z duvodu lenosti konstrukteru, na druhou stranu je pravda, ze takovato reseni s sebou nesou jiste servisni obtize...*nevi*

erikch*

je faktem,že některý "vychytávky" jsou ku prospěchu,ale i obráceně-co si ted tak vybavím,je výměna altíku u Mondea-spodní šroub(dlouhý,skrz celý držák a patky altíku) je vyndatelný pouze do nosníku-čili normálně nevyndatelný...,přitom u altíku lze předpokládat,že dříve nebo později jej bude třeba vyměnit-to prostě u Forda trošku neodhadli...

blackflamesiczi*

jo ten je super stejne jako pokus o nandani klinaku na tdci co ma napinak zoxidovanej ze tam ten 4hran proklouzne

No. Ono je tohle casto velmi osemetna zalezitost.

Onehda sme pro jednu automobilku konstruovali motor, vpodstate studie do jednoho jejich specifickeho vozu. Nehlede na to, ze se zadani nekolikrat v prubehu konstrukce takrka kompletne menilo, kdyz sme po pul roce usilovne prace meli vsechno hotovo a zacali sme s vykresovou dokumentaci, vzpomeli si pani z automobilky, ze ten motor vlastne strci do zcela jineho vozu.

A ejhle, co se nestalo, v novem voze byl pricny nosnik presne v miste, kudy mel byt pristup k olejovemu filtru. Samozrejme sme narychlo splacli nejake provizorni reseni, ale cas a zakaznik uz tlacili (to zakaznik skoro vzdycky) a tak vyndat vlozku filtru ven je zalezitost hodna zkuseneho eskamotera.

Nicmene nas to zas az tolik netrapilo, protoze uzavreny kontrakt mluvil jasne o tom, co se po nas chce.

Motor splnil pozadavky, vykonove, spotrebou a NVH predcil konkurenci a pokud je mi znamo, skoncil v supliku, takze az zas tak o nic neslo, ale prave z toho plyne, ze sebelepsi prace konstrukteru muze byt pokazena nekolika unahlenymi rozhodnutimi A HLAVNE CASOVYM PRESEM a lide pak akorat nadavaji, proc ti konstrukteri u toho vice nepremysleli.

Podobne to tak mohlo byt treba s tim fordackym sroubem.

Tim ale nerikam, ze konstrukteri nejsou mnohdy lemplove. Rekl bych, ze je to tak pul na pul. Od vychodu na zapad.

Za jine bych mohl jmenovat napr. uchyceni predniho stabilizatoru na Mazde 323 BA. Aby se mohl vymontovat, tak je potreba shodit zaveseni, napravnici, vpodstate cely predni spodek auta. A to vse pouze kvuli jednomu dvoum sroubum, kteri smeruji do karoserie.

blackflamesiczi*

to je jako menit svetla na range roveru kvuly jednomu sroubu kterej ma matku pod naraznikem se sundava celej cumak ale kdyby sroub byl opacnea mel matku od motoru tak je to sranda na 5 minut

favo90
hodnocení

Moc díky všem. Pustím se do toho. *frajer*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]