Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automatická převodovka MAZDA 6 XEDOS nejde

Od: milan10* odpovědí: 14 změna:

mam mazdu 6 xedos jsem sni uneseny.4 roky nebyla v provozu, 3 mesice jsem ji daval do poradku a po zprovozneni jsem zjistil k nemilosti ze z tretiho rychl. stupne neprezkoci na vyssi. auto jde do otacek a nic. byl jsem v servise na vymenu prev.oleje ale pak jsem zjistil, ze misto vymeny mi jen olej dolili a to tak ze byly dva litry navic. filtr neni menen, muze to byt pricina nebo jak mi dva mechanici rekli ze je prevodovka vadna po mechanicke strance? na testu ukazalo ze motor abs i prevodovka jsou v poradku.najde si nekdo cas a poradi mi prosim

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar axus

Ta chyba se objevila pred tim, nez tam nalili ty dva litry navic? Zrejme ano. (pokud az potom, tak se tam prilisnym tlakem nejspis nekde neco roztrhlo).

V automatickych prevodovkach je razeni rychlostnich stupnu provadeno hydraulicky.

Automaticke prevodovky jsou v zasade dva druhy. Bud planetove, nebo hridelove. U planetovych dochazi k razeni pomoci spinani brzd a spojek uvnitr prevodovky, u hridelove dochazi k posuvu synchronu pomoci hydraulickeho aktuatoru. Nevim, ktery z techto typu je v Xedosu.

Z toho plyne nekolik moznych zaveru.

1) Nemate olej - v tom pripade by se ale nezaradila zadna rychlost a jestli mate (jako ze asi mate) hydrodynamicky menic, tak by ste se ani nerozjel

2) Nejake ozubene kolecko se polamalo - vysoce nepravdepodobne

3) Nekde je neco ucpaneho - treba filtr - to to taky nebude, jelikoz opet by ste se diky HDm nerozjel

4) V pripade hridelove prevodovky porouchany aktuator, pripadne oholene zuby synchronu - tuhle prevodovku ale asi nemate (nevim)

5) V pripade planetove prevodovky nespina jedna ze spojek ci brzd - Tento bod je pravdepodobny, jelikoz nejde radit jenom urcita rychlost. Vlivem dlouheho stani mohlo dojit k zatuhnuti, ktere nedokaze rozhybat ani hydraulika. Na to by se dal pouzit nejaky vyplachovac, uvolnovac. Nalit do prevodovky, nechat par dni stat, vypustit, nalit novy olej, vyzkouset. Kdyz nepomuze, tak rozebrat a domluvit tomu kladivkem. Pripadne vetsim kladivkem. Novy olej by to mel po case tak jako tak uvolnit.

V horsim pripade nevyvozuje dana brzda ci spojka dostatecny pritlak - to uz je na rozebrani prevodovky. Ale spis se klonik k tomu zatuhnuti.

6) Porouchana elektronika zodpovedna za razeni - K tomu bych se take klonil, ale opatrne. Alespon podle toho jak problem popisujete. Pokud lze zaradit druhy stupen, znamena to, ze spinani druheho stupne funguje. Tudiz i rozpinani. V momente, kdy se dosahne potrebnych parametru nutnych k razeni, vysle se signal, ktery ma zaradit treti stupen a zaroven se ma odpojit druhy stupen. Proto, nevyradi-li se druhy stupen pri vysokych otackach, vypada to na chybu elektroniky. Zde ale opatrne, protoze zalezi na konstrukci prevodovky. Treba se spojka druheho stupne pri zarazeni tretiho nema vypinat...

Aha. Vam to neradi z tretiho vys. V tom pripade si v sestem bode prictete ke kazdemu rychlostnimu stupni jednicku.

Jeste mi napadlo. Kolika rychlostni je ta prevodovka. Neni jenom trirychlostni? :) Pak by to samozrejme vis uz neradilo :)

Pokud je ctyrrychlostni, tak s velkou pravdepodobnosti se radi na ctvrty rychlostni stupen na direkt. To znamena, ze se propoji vstupni a vystupni hridel. V tom pripade by to mohla byt chyba v teto spojce.

milan10*
hodnocení

diky ze jste si nasel chvili a napsal i to me potesilo. s automatikou nemam vubec zadne zkusenosti je to muj prvni automat .jsem v anglii a tady se neparou oni by vse hned menili neni nad zlate ceske rucicky a potom jsou tu polaci no a to nebudu komentovat. vratim se ale k autu sory. prvni druha rychlost normalne treti nekdy naskoci nekdy bez tahu jde auto do otacek pak cukne a zabere,pak se da tak sto max stodeset jed to je tak ctyritisice otacek dal ne nejde nejednou jsem skousel vic jestli neskoci ale bez uspechu. mam zkusit vymenit jeste ten filtr a zvladnu tu vymenu sam? a potom jak jste psal nejaky ten vyplachovac muzete napsat co by to melo byt a tak strucne jak to provest jestli vas to neobtezuje? diky jeste jednou MILAN

Tak podle tech priznaku co popisujete je to jasne zaseknuty. Trojka nekdy povoli nekdy ne a dalsi stupne uz nepovoli vubec.

Kde v Anglii presne jste. Ze by ste mi to prijel ukazat...:)

Zasekleho ale muze byt vice veci. Od samotnych spojek a brzd - to je ten lepsi pripad az po ventilky v hydraulicke kostce. To je ten horsi pripad. Pravdepodobnejsi.

S tim vyplachovacem sem se asi unahlil. Jednak sem zadnej vhodnej nenasel a jednak mi doslo, ze je to blbost. Aby se to dalo vyplachovat, to by ste musel jet. Jinak v hydraulickej kostce stejne zustane olej v okruhach, ktery sou zrovna uzavreny. A jet bez oleje samozrejme nesmite. Takze jedine celou novou olejovou napln a doufat, ze to povoli.

Filtr vymenit urcite. Olej taky. Kompletne a to co nejdrive. Se starym nejezdete, nebo tu prevodovku jeste zadrete, jestli teda uz neni. Hlavne kvalitni olej urceny primo do automatickych prevodovek. Stary vypustte a pres kontrolku mnozstvi oleje dolijte novy. Melo by se tam vlezt odhadem nejakejch 8 az 9 litru.

Postup naleznete zde: mazda-auto.ru/... Jsou to sice rusky stranky, ale jsou tam anglicky dilenske manualy snad na vsechny Mazdy poslednich let.

K tomu zaseknuti. S nejvetsi pravdepodobnosti je to jenom zatuhly, protoze to stalo dlouho bez pohybu, ale pokud to bylo provozovano delsi dobu se starym olejem, tak se taky mohl zadrit nektery z pistku v HD kostce. A to je pak na vymenu. Drahou.

milan10*
hodnocení

dobre rano . hned z rana vas obtezuji. vcera jsem jel do prace a do takoveho prudkeho kopce jak zaradilo do dvojky tak jsem citil jako kdyby to prokluzovalo beru to z pohledu manualu jaky to melo zvuk. jinak jsem uz dvakrat jel stim do prace jine vychodisko nemam je to hrozna jizda to auto by chtelo a nemuze jedu tak 45-50 mil asi 4500-5000 otacek k tomu prokluzovani muze nam to neco napovidat? jinak se jeste vratim k tomu oleji jak jsem ho menil. lezel jsem na druhej den znova pod autem a zjistil jsem ze vedle te male vany kterou jsem mel dole a pod ni je ten filtr tak je tam sroub zrejme vypustny a tim by vysvetlovalo tu hodnotu sedmi osmi litru oleje protoze ten sroub je primo do prevodovky a ta vana je tak trochu vedle. jinak hezky posledni pracovni den a prijemny vikend.milan*placni*

To je strasne tezky, takhle urcit, co s tim je. Doopravdy by pomohlo, kdyby ste vedel, co presne za prevodovku mate. Takhle muzeme jenom hadat.

Jinak prokluz v automatu muze byt spusoben nedostatkem oleje v HD menici nebo prokluzujicima brzdama ci spojkama uvnitr prevodovky. Treba se vam ten vas problem rozrusta na dalsi stupen. Rozhodne bych s tim prestal jezdit. Vzdyt tu musi byt servis, kde se vam na to kouknou. Zkuste do google zadad automatic transmission repair nebo tak neco.

Jinak tez preji dobre rano. I kdyz ve vasem pripade...

milan10*
hodnocení

zdravim priteli. tak se mi nakonec podarilo sehnat prevodovku z 626 a s uzasem jsem zjistil ze nakonec nema 4 ale 5 rychlosti pravdepodobne novsi model . ted to je jina jizda parada . stara uplne odesla tak jsem si nechal akorad starter a vyhodil do srotu. prijemny zbytek dne s pozdravem MILAN

 

milan10*
hodnocení

jsem ztoho nestastnej bydlim v lutonu coz asi je od vas peknej kousek diky uz vas nebudu obtezovat dekuji za informace MILAN

 

milan10*
hodnocení

byl jsem ted na te ruske ztrance a zjistil jsem ze vubec z rustiny si nic nepamatuji uz to je par roku kaslu na to! jdu se podivat kde vubec ten filtr je a jak to tam dole vypada podpalim to a bude.

 

milan10*
hodnocení

me to neda urcite uz toho litujete ze jste se ozval ale nemam to komu povykladat a zenu to nezajima.sundal jsem spodni kryt olej je tmavy ne cerny a ani nesmrdi jak prepaleny,sundal jsem filtr a ten jsem rozebral je tam takova papirova vlozka kterou jsem rozevrel a neskutecny bordel jak kousky pravdepodobne ze silikonu a smeti ale byly tam i drobne kovove piliny tak nevim ale tim to asi neni.jak to budu davat zpet misto tesneni mohu dat takou tesnici pastu nebo silikon? nezlobte se ze obtezuji ale nemam si skym poradit.

Neomlouvejte se. Neobtezujete. Tohle je dobrovolne. Nikdo nas nenuti.
Filtr rozhodne vymente. Kovove piliny jsou normalni. Olej z prevodovky se neprepali snad nikdy, ale zkratka ztrati svoje mazaci schopnosti.
Na tesneni staci cerveny silikon, ktery ja primo urceny na tesneni motoru a prevodovek. Sezenete ho snad i v obchodech typu Obi. Nevim, jestli tady v anglii je taky neco jako Autokelly. Ale tam to budou mit urcite. Silikon se nanasi jen na jedu plochu a u sroubu hlavne dovnitr (ne dovnitr der na srouby! ale na plochu mezi drikem sroubu a vnitrkem prevodovky).
Pozor. Obe stycne plochy musi byt radne ocistene a rovne, ale NE aby ste to skrabal sroubovakem. Jestli je tam nejaky bordel, tak pekne ziletkou, nebo necim podobne jemnym.
Zkuste novy olej, projet to a uvidite co to udela. Ze by se neco dodatecne rozbilo se bat nemusite. Jestli je neco zadreny, tak uz to je jedno.
Jestli jenom zatuhly, tak vam nezbyva nez doufat, ze to povoli.
Jedine na co si dejte pozor je dlouhodobe pretaceni, pokud to nebude chtit zaradit. Mohl by ste poskodit a zadrit jeste hydrodynamicky menic.
Pokud nemate autodilnu, tak kompletni rozebirani automaticke prevodovky doma na koleni nedoporucuju. Uz ji nedate dohromady. Hlavne tu hydrauliku. Z toho jak vam jednou vyskacou ty pruzinky s ventilkama, tak se muzete jit houpat.
Preji hodne stesti a drzim palce at to povoli.
Pak uz jedine najit mechanika, ktery se na to podiva. Ale takovych moc neni. Jak ste napsal, kazdy tady v Anglii to hned bude chtit vymenit za nove.

 

milan10*
hodnocení

tak jsem to vcera rozebral a dnes daval do kupy. toho oleje vyteklo tak dva a pul litru koupil jsem novej nalil ale jen 2l na 4 minuty nechal bezet a pred chvili jsem jezdil. pocituji nejake zmeny nekdy to skace rychleji i nekdy to jde do otacek a pak skoci trojka tak pri 30 - 35mil rychlosti. dvakrat na zacatku mi auto zdechlo nevim proc ikdyz to stim asi nema nic spolecneho ale ted uz normalne . ctverka nenaskocila asi nenaskoci ale nejel jsem tak rychle. akorad citim v aute zapach oleje oleje to asi je normalni. byl jsem ale u puvodniho majitele ikdyz nebyl doma ale dcera mi rekla ze rychlosti sly normalne tak nevim ( pred 4 lety ) doufam ze se to umoudri ale vy jste psal o 7 litrech oleje vsak ja mel sundanou spodni vanu to olej zustal jeste ve vnitr? Pojezdim ctyri dny nebot musim do prace a pristi tyden koupim filtr a zase novy olej uvidime co vy na to? milan

Aha. Ja myslel, ze to bylo pred ctyrmi rokami vase... Ze ste vedel, ze to predtim slapalo. Tovite. Dcera vam toho muze napovidat...

Kazdopadne to muze byt pravda a pak to bude opravdu jenom zatuhly. Ale holt se to samo nerozhejbe. Anebo uz to blblo jim a je to zadreny...

No. S monozstvim toho oleje to zalezi na te prevodovce. Ale 2.5l je opravdu malo. Oleje steka do vany ze vsech casti, takze jestli nekde neco zustalo, tak jenom minimum. V kanalech a pod.

Tohle mnozstvi je tak akorat do nejaky manualni prevodovky, kde se olej jen tak caka. Ale vam ho cerpadlo zene do menice, do rozvodovych kanalu atd. Tam je ho urcite potreba vic. To mnozsvi kolem 7 litru je takovy prumer u automatu. Ale treba mate nejakou extra malou prevodovku.

Vy jste kontroloval mnozstvi oleje nekdy pred vypustenim? Respektive co je dulezitejsi, kontroloval ste to pri dolivani? Dolil ste tam akorat po kontrolku? Jestli ano, tak pak je to v poradku.

Vic vam tady asi takhle na dalku nepomuzu. Napady dochazeji.

Kouknete sem: kaps.cz/...=

Tahle firma provadi opravy automatu. Ta by to urcite vyresila. V anglii je urcite neco podobnyho. Hlavne neztracejte hlavu. Xedos za to stoji.

 

milan10*
hodnocení

nevim jestli mam malou prevodovku ale meril jsem pred spustenim pak jak jsem nalil ,olej byl v pulce merky po 5 minutovym behu motoru to kleslo minimum a pak jak jsem asi dvacet minut jezdil po meste tak jak jsem prijel tak asi za pet minut jsem sel zmerit a olej byl stale nezmenen. tak budu doufat ze se to rozhybe mejte se dobrou

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]