Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda 105 - spotřeba

Od: mikihans® odpovědí: 16 změna:
avatar mikihans

Ahoj, mám problém. Mám Škodu 105 a docela mně trápí její spotřeba. Jezdím normálně, nijak moc sportovně, ale za posledních 600 km mi vyšla spotřeba 9,5 l/100 km. Asi pět let zpátky se s ní vpohodě jezdilo za nějakých 6,5 litru. Díval jsem se a benzín nikde neteče. Dokáže někdo poradit čím by to mohlo být? To není auto, to je pomalu tank.

Vzduchový filtr je načuchlý benzínem, to je normální?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

honzek*
hodnocení

2x

Zdar, skodovku sice neznam, ale mel sem favorita, 135L a ten zral 7l - coz je docela dost na petikvalt. Skodovka mozna aby stihala dnesnimu provozu musi jet porad na doraz, proto tak velka spotreba.

Jinak zavad muze byt vic. Vzduchovej filtr ucpanej nemas, nejezsis porad na zaseklej sytic, nebo treba jenom nesestelovany (coz netusim, zda by se to tak rozhodilo samo). - vlastne musis sam vedet v jhakym je stavu, zda se o ni staras, zda motor necuka, nebo se nechova jinak podivne.

Nevim, napadlo me jen toto. Snad si moc nevymyslim.

 

ar*
hodnocení

2x

S filtru by benzín neměl být cítit. Nechte motor komplet seřídit. Filtr dejte rovnou nový. Záleží ,ale jaké trasy jezdíte. Pokud jsou to jen městské couračky pár km, věčně jen na sytič, moc to zase neklesne.

Na žihadlo z avataru by ta spotřeba byla fantastická.*smich*

hodnocení

Na sytič jen tak 100 metrů a pak to vypnu, stačí to, drží. Svíčky hází jiskru všechny, ale teď jsem se díval na karburátor a tryska stříká palivo ne doprostřed do té malé díry, ale jako do toho otrovoru kolem té díry. Není to špatně? Fotka přiložena. Co si totiž pamatuj z favorita tak tak to stříkalo doprostřed.

Škoda 105 - spotřeba
1jara*

Trubičku metočte ať tostříká kam má, ale spotřebu to nesníží, seřiďte motor a nové svíčky.

doplněno 21.09.11 16:47:

Omlouvám se, trubičku natočte.

doplněno 21.09.11 17:08:

Trubičku natočte ať stříká do toho menšího otvoru. Seřízením karburátoru, předstihu a odtrhu přerušovače.

hodnocení

Jenže já právě nevím kam stříkat má, to je ten problém ;)

doplněno 21.09.11 17:04:

A seřízením motoru myslíte co?

ar*

To je obohacovač, ten stříkne benzín jen při přidání plynu. Stříkat by měl zhruba doproztřed difuzoru. To je ten "kroužek" uprostřed.

Seřízením motoru jsem mysle, rozdělovač (odtrh, nastavení atd.) a karburátor (hladina. kontrola trysek a klapky)

doplněno 21.09.11 17:14:

Pokud ten obohacovač nestříká přímo do difuzoru, nic se neděje, opravdu to nemá na spotřebu žádný vliv. Někdo si ho dokonce sválně natočil bokem pro lepší akceleraci. Hlavně nesmí stříkat tak, aby benzín na klapku stékal po stěnách difuzoru nebo komory.

hodnocení

Ještě mě napadlo jestli nemůže být problém v elektromagnetickém odpojovači trysky. Dalo by se říct že tam vlastně vůbec není, protože je na něm strhaný závit a pořádně tam nedrží a při zapnutí klíčku "necvakne"

1jara*

Opojovač vyndej a ucpi ten otvor, ať netáhne falešný vzduch do karburátoru.

hodnocení

takže jestli dobře chápu tak je tam odpojovač samotný víceméně k ničemu?

1jara*

Je to odpojovač trysky, jak jsi uvedl, montovali to tam kvůli samozápalům.

doplněno 21.09.11 17:41:

Když byl motor dobře se řízený tak po vypnutí klíčku motor párkrát blafl

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Miki, je třeba vyměnit (pokud jste to již neudělal)

vzduchový filtr, (nemáte prohnuté víčko od dotahování filtru?), svíčky, seřídit předstih a odtrh, zvednou kola a zjistit, zdali se volně otáčí, zdali není přibržděno (lehce musíte auto rozhoupat), nafoukat guma na správný tlak, atd...

hodnocení

Tak po zvednutí na hever jsem zjistil, že pravé zadní kolo jde otočit docela ztuha, je cítit že je něco brzí. Ruční brzdu mám úplně dole. Divím se že mně to nenapadlo dřív, delší dobu se mi zdá že úplně lehce auto zanáší doprava. Teď jen čím to opravit? nevím jeslti si troufnu rozdělat bubnovku? Napřed asi zkusím jen povolit úplně táhla od ruční brzdy, jestli to není moc utažené i při povolené brzdě

 

miki, pokud na to máte nářadí, tak není problém, vezměte k sobě nějakého šikulu

Ta oprava není nic dramatického, ale chce to mít stahovák bubnu. Pak stačí odstranit závlačku, demontovat matici (tuším 32mm) , našroubovat stahovák a sundat buben. Je možné, že zarezl bowden ruční brzdy, nebo může být problém v tom čepu, na kterém drží na pakně páka, která pakny rozpíná. Nevím, jak máte starou stopětku, my jsme ještě měli excentry na vymezení polohy pakny, byly ve štítu brzdy - vypadalo to jako hlava šroubu (asi 17mm) a byly napravo a nalevo od poloosy, viditelné tehdy, když si člověk vlezl pod auto. Ty mohly při špatném seřízení také držet paknu u bubnu, takže to drhlo.

 

pavelnatal
hodnocení

0x

Dobrý den,

tipoval bych to na vytlučený JEHLOVÝ VENTIL V KARBURÁTORU. Ten netěsní a karburátor se mírně přeplavuje. vyměňte jej za nový a zkontrolujte také plovák, zda v něm nešplouchá benzín.

Pavle, taková závada se mi na žádné škůdce ještě nestala...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]