Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké auto / motor vybrat z těchto 3 variant?

Od: karlosman odpovědí: 12 změna:

Dobrý den.

Stále se rozhoduji o dalším budoucím autu.

Nemohu se rozhodnout mezi:

1) Š. Octavia Combi 1,9 TDI 81 kw po faceliftu

2) Š. Octavia Combi 1,9 TDI 96 kw po faceliftu

3) Š. Octavia Combi 1,8Turbo 110 kw po faceliftu 4x4 s LPG

Už mám i vyhlídlé konkrétní vozy ( byl jsem se i na ně fyzicky podívat a svézt se ), jen se nemohu rozhodnou, do kterého výše uvedeného ,,typu" jít. Jak asi vidíte, mám rád ,,vyšší výkon a na druhou stranu zase ,,nízké" náklady na provoz.

Poraďte, do čeho byste šli? Má někdo nějaké pozitivní / negativní zkušenosti s výše uvedenými motorizacemi?

Děkuji.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

stirecek*
hodnocení

1x

taky se přikláním k dieslu, protože benzín turbo bude nákladovější či jezdí na plyn nebo benzín bude to žralok. Problém bude v tom 4x4, je to jen haldex, sice ti pomůže v zimě s rozjezdem, ale není to trvalý pohon 4x4, takže ho využiješ možná párkrát za rok, za to ho budeš sebou tahat a roztáčet celý rok zbytečně. Ono něco stojí pohánět ty kila hmoty navíc. Ono jaksi nejde dohromady vyžadovat vyšší výkon a úsporné náklady. Pokud se ale rád svezeš, jsou daleko lepší auta než oktávka, takže by ses měl spíš zaměřit na kvality podvozku, převisy karoserie atd. Výkon není vše...

1.8 turbo je myslím jeden z neééé povedených agregátů, přečtěte si recenze na internetu a pak si to sesumírujte. 4X4 je v dnešním provozu a silnicích pkud nejste z hor naprosto zbytečné. Prodávající ví proč se ho zbavuje, nedivím se mu.

erikch*

miramira-nedá mi nereagovat-jak jsme přišli na to,že 4 x 4 je "naprosto zbytečné"...?! Je evidentní,že jsi čtyřkolku nekočiroval-a tím nemyslím jakože čtyřkolku( Haldex apod).,ale "permanent"(ideálně od japončíků-ti s tím mají největší zkušenosti-i když první funkční čtyřkolku postavili Holanďani už před sto lety)...Ale k věci-4 x 4 je nejlepší možný pohon kol-a to už jen prostá elementární fyzika(odstředivá,dostředivá síla,adheze,rozložení hmotnosti a přenosu výkonu atd.)...To,že VW group čtyřkolku moc nee,neznamená,že to "není potřeba"...Až někdy bude příležitost-doporučuji projížďku třeba s nějakou Subarkou-navíc umocněný pocit(nejen bezpečí) ještě boxerem a tím podstatně nižším těžištěm...To co si může v zatáčce dovolit třeba Impreza ,tak Oktávka už bude dvakrát mimo silnici...

blackflamesiczi*

4x4 ma daleko lepsi vlastnosti nez dvoukolka, a to jak stala tak vse ve stylu awd, dvoukolku uz bych nechtel, jinak ke zjisteni toho proc 4x4 doporucuji cestu po oprave silnice posypem sterku, jinak je octavia 4x4 schopna projet otacky jisteji nez dvoukolka, a spotreba ani u nafty neni o tolik vyssi, kamarad ma 74 kw 4x4 a ve srovnani s 81kw predek co mel predtim je to o necem jinek

 

axlik*
hodnocení

0x

Stopro do trojky když už nic jinyho jak škoda ;)

 

hodnocení

0x
avatar miramira

to 4x4 bude dost chlemtat benzínu resp. plynu a nic neušetříte. Jděte do diselu! 96KW. pokud jsou pro Vás provozní náklady ukazelem, podle kterého se rozhodujete.

blackflamesiczi*

nevim jake mate zkusenosti s lpg ale ja jezdim s 4,0 v6 za 14 litru plynu kterej kupuji za 15,20 takze jezdim levneji nez s mondeem v nafte a 4x4 je k nezaplaceni v zime, ja bych osobne naftu uz nechtel a to same rekly v okoly vsichni, i znamej co ma octavii 4x4 74kw

doplněno 20.09.11 20:21:

jinak to jesti auto jede na plyn nebo benzin v dynamice motoru nepoznam vubec kdybi nesvitila kontrolka tak nevim na co jedu, v te octavii uz bude sekvencni vstrikovani a to je bez problemu

doplněno 20.09.11 20:25:

a jeste ke me jezdi "strelec" s fabii co jezdi za 6 litru lpg , coz by v nafte jezdil taky ale tu za 15-16 kč nenatankujete (myslim u pumpy s placenim)

karlosman
hodnocení

Děkuji za názor. Já doposavaď jezdilpřevážně ve Felicii 1,3 MPI Combi s chipem od firmy Cimbu a s LPG. Tak nějak si na to LPG nemohu stěžovat - spotřeba cca 8 - 10 L / 100 km dle stylu jízdy. Druhá strana věci je, že prostě felda je felda a ten výkon není již nyní pro mě dostačující...

Jen jsem se chtěl zeptat, v případě, že má vůz LPG a palubní počítač - ukazuje palubní PC i dojezd, průměrnou spotřebu, aktuální spotřebu i na LPG ( ne jen na benzín )?

erikch*

osoně se přikláním též k 3. Obecně nafta má dražší (a to podstatně) deíly,LPG je nejlevnějším možným klasickým palivem(pomineme vodík,elektřinu)-prostě je-li turbínka v poho,neváhal bych...

 

nu*
hodnocení

0x

s PD-čkem 96 kW se nedostanete pod 6,5 litru, na druhou stranu má neskutečný krouťák 310 NM a perfektně odstupňovanou převodovku, takže můžete soutěžit i s RS-ou...Zkušenosti mám, když jsem na to na trojce šlápnul, borec s eresem 125 kW mi neujel, i dkyž se hodně snažil...

TDi 81 kW je asi nejlepší motor co se montoval do jedničkových Oktávií, spotřeba kolem 5 litrů a dostatečný výkon, volil bych tuto variantu

Třetí možnost nekomentuji, o benzinových 1,8 motorecgh se napsalo tolik negativ, že ničemu, nikomu a nic nevěřím...

Jako poslední čtvrtou možnost Vám navrhuji TDi 66 kW, tam je spotřeba nejnižší, a na běžné pohodové ježdění stačí...Z osobní zkušenosti - v rovinatém terénu se s ní dá jezdit po 4 litry, na dálnici při průměrné rychlosti 140-150 km a občasném svižnějším předjíždění různých fokusů a korejců je spotřeba kolem 5,5 - 5,7 litru...

 

hodnocení

0x
avatar axus

Leta jezdim a stridam preplnovane benzinove 4x4. Ne, ze bych na ne nenechal dopustit, ale tahle kombinace ma proste (abych to pojal trochu poeticky) pro milovniky vune benzinu svoje nesporne kouzlo.

S motorem 1.8T 125kW (je to ten samy jako puvodni motor Audi 1.8T 110kW?) zkusenost nemam, ale ten vykon taky neni nijak oslnujici, ze? To je dobre leda tak pro prumerne jezdeni. A na to staci stejne tak i naftovy chrochtak. Pokud benzinovy preplnovany motor, tak vykon by mel byt trochu nekde jinde. Na spotrebe se to uz zas tak nepozna a jizda bude nesrovnatelne zabavnejsi.

Uznavam ale, ze naklady na palivo nemusi byt pro kazdeho unosne, coz ale zase v pripade LPG neni otazka k diskuzi.

O jizdnich vyhodach 4x4 nema vubec smysl polemizovat. Kdo nezna, nepochopi, kdo zna, muze pouze potvrdit. Samozrejme jsou velmy znatelne rozdili mezi jednotlivymy systemy pohonu 4x4, ale i ten nejjednodussi a nejlevnejsi je na hony daleko od pouheho 4x2 (bez spery).

Je ovsem pravda, jak uz koneckoncu nekdo zminil, ze pohon zadnich kol polyka docela dost kilowat. I proto je dobre mit nejake navic do zasoby (coz u 125kW moc neplati). Ovsem nerekl bych, ze tyto kW (respektive spotreba) pro pohon 4x4 je ztracena, ale naopak, ze se jedna o investici do lepsich jizdnich vlastnosti vozu.

Abych ale odpovedel na dotaz, z nabizenych moznosti bych si (nevybral zadnou) pro kombikovou oktavku rozumove vybral asi nejsilnejsi naftu.

erikch*

jen "potvrdím" -plněnej benzín do objemu 2.0 by měl být rozumně někde u 200 kobylek...Kdysi jsem měl Peugeot 405 T 16(to co x krát vyhrálo Pikes Peaks),což byla 1.9i 16 V 4x4,turbína-auto mělo 212 kobylek,podvozek stavěl Karmann,a co bylo podstatné-bylo to opravdu auto pro radost z řízení(dnes už se takové "neekologické" stroje bohužel nevyrábí)...Dodnes lituju toho,že jsem jí prodal...,fakt jsem si s ní užil...*frajer*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]