Nejste přihlášen/a.
Dobrý den ,
Máme jedničkovou Octavii a při brždění šíleně pískají přední kotoučové brzdy .Táta vysloužilý mechanik neví proč pískají ale já novodobý Automechanik si myslím že pískot zpusobuje to že brzdové destičky zajíždějí do rzi která je pocelém obvodu kotouče.
Moc dobře si vzpomínám že když sme brzdové destičky měnily za nové tak bylo vidět že rez je zcela nad úrovní stykové plochy kotouče a destičky a teď je rez odbroušená působením destiček a moji teorii zcela podporuje to že po každé jízdě je na diskách kol jemný rezavý prášek .Doufám že se tu najde někdo kdo si bude myslet že mám stoprocentní pravdu .
DÍky za odpovědi
hodně záleží "jaké" destičky(různé desky mají různý podíl kov.částic-a ty pískají,co máte za desky,značku?)...,ale co mně trošku zaráží,je fakt,že jste před nasazením třmenu(ů) neošetřili kotouč-tzn.minimálně srazit hrany,případně takhle odstranit zrezlé plochy...Když už jsou třmeny dole,sundám i kotouč(mnohem líp se s ním pracuje)a zbrousím ho...Měl by to být takový základ-jde o brzdy,takže to nejdůležitější na autě...
Dobrý den Tomask.Namísto potvrzování vaší pravdy Vám radím rozhodit brzdy a udělat práci pořádně možná i nechat stočit kotouče.Pokud jste Vy i otec profesionální mechanici tak jste to v podstatě odflinkli.
Pravda pravda..Při výměně destiček se mění i kotouče a nebo se aspon ty starý dají stočit..Tohle je uplně k ničemu vyměnit jen destičky..
Měnění kotoučů při každé výměně destiček je nesmysl, stejně jako jejich stáčení.S čištěním od rzi bych to taky nepřeháněl, aby se vám kousky rzi nenalepily na magnetické čidlo abs, a máte hned problém. Opravdu stačí srazit hrany destiček, hlavně horní a dolní, které náběh vesměs nemají.Vím o čem mluvím.
pokud jsou rezave a nebo vydrene tak je tam necha jen blazen, akorat znicit nove desticky
To je nesmysl, kotouče mají několikanásobně delší životnost, než destičky. Samozřejmě vyměnit, pokud jsou nadměrně opotřebované.
vydrzi tak 2 desticky , jinak nevim co je nasmysl kdyz napisi ze kdyz jsou vydrene nebo vyrezle(as tak vymenit a vy o tom napisete ze je to nesmysl a pak to potvrdide. Tomu nejak nerozumim
Potvrdil jsem, že je dobré kotouče vyměnit, když jsou opotřebované. Nesouhlasím, že kotouče vydrží jen 2 destičky.
pri idealni kombinaci vydrzi 2 pouzivam Brembo ci ATE podle mych zkusenosti maji nejlepsi vlastnosti a pokud se nechaji i na treti desticky jsou moc tenke a radi se krouti. Vydrzi i treba 5 desticek ale to ty desticky musi bejt mekke a to neni zrovna idealni a mekka nikdy nevydrzi to co tvrdsi desticky. Nejhorsi kombinace jsou tvrde kotouce a desticky jako sejra
rozebrat, očistit rezavou hranu kotouče, kluzné části desek očistit ocel.kartáčem, máznout vazelínou,hranu válečku také máznout, pod manžetu válečku stříknout silikon, pokud je nějaká manžeta prasklá, tak vyměnit
Souhlasím s desr ale mazat stykové plochy destičky a kotouče je blbost každej ví že na určitých částech brzd by se nikdy neměla dostat mastnota to je potom rovná cesta do pekla
Myslím, že se Olaf jen špatně vyjádřil a kluznými plochami nemyslel brzdící plochy, ale všechny ostatní plochy, které po sobě mají klouzat
kdo chce pochopit, pochopí, jen hlupák si namaže destičky vazelínou, kluzná plocha je u mne myšlena hrana desky, která klouže v brzdiči, bývá tam bordel, rez, zbytky laku z desek atd.. Ta plocha, která se stýká s kotoučem při brždění je brzdná plocha, jelikož ta plocha neklouže,ale brzdí a komu klouže, tak brzdí na hov..
Už se to tu taky řešilo mockrát. Chtělo by to napřed hledat!
Ale k věci. Pískat můžou i zcela nové destičky na zcela nových kotoučích. Rez na kotoučích nemá co dělat, ale pokud jste jí tam nechali, po několika (možná víc) bržděních se stejně ošoupe a destičky si sednou (jejich plocha se přizpůsobí povrchu kotouče). Pískání můžou (mimo mnoha dalších příčin) způsobovat nekvalitní destičky (Čína), nebo pro daný kotouč příliš tvrdé destičky, zadřená nečistota v obložení, případně mokro v brzdách, ale to by po pár zabrždění přestalo.
Brzdové destičky máme od dodavatele Škoda a. s. (TRW) a my se zrovna v penězích netopíme ale a viměnit kotouče spolu s deskami je určitě nej řešení ale zkuste to vysvětlovat mechanikovi kterej se učil ještě na Š 706 RTO ale všechny odpovědi považuji za dostačující a díky
Rozjeť auto na stodvacet, zprudka zabrzdi, když to nepomůže zopakuj ještě jednou, dvakrát a pískání přestane.
Nevim nevim unás to tak dlouhý neni a na dálnici bych to neriskoval a torchu to zavání kriminálem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.