Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automatická převodovka řadí brzy

Od: adadaadada odpovědí: 15 změna:
Dobrý den. Dostal jsem služební vůz Audi A4 s automatickou převodovkou, najeto 25000. Vše OK, ale převodovka přeřazuje extrémně brzo. Tak, že když přeřadí, tak tam mám třeba i 1200ot. Nevíte čím by to mohlo být?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

2x

u nafťáku s dostatečným krouťákem je to v pořádku,není duvod motor vytáčet

adadaadada
16.09.11 21:01
hodnocení

Benzín...

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

chvily tomu dupej a prevodovka by se mela prispusobit tvemu stylu, jinak prerazuje pri ubranem a nebo stalem plynu kdyz budes akcelerovat tak nepreradi

 

jarda3*
hodnocení

0x

Nevim, jestli se prizpusobuje, ale na plynu zalezi - slapat tomu vic na krk a bude to fungovat podle predstav ;) Pokud se plyn jen simra, proc by to nejelo na 1200 ot?

blackflamesiczi*

automaty uz v 1 octavii se prispusobovaly stylu jizdy, jakoby se uci, ja na automatech radsi drzim otacky okolo 2000 ale zase mam tezsi auto. Ale u lehky a4 bych to neresil on si automat zvikne a kickdown to kdyztak vyresi a toci to hned vic*smich*

bono*

Strašná hrubka. A jak se u automatu drží otáčky okolo 2000, to by mne zajímalo?Potom tedy podřazujete rukou a nemusíte mít automat a nutíte ho jet v nepřirozených otáčkách. Obzvlášť jak píšete, že máte větší auto, tak proč ty otáčky. Možná při vašich nájezdech několika set tisíc ročně to funguje jinak.

blackflamesiczi*

ne vypnu overdrive coz je specialita amerik a peradi to 5 a radi výše jen tak¨mimochodem

doplněno 17.09.11 11:10:

jinak všší otacky motoru znamenaji vetsi tlak cerpadla v automatu, nejvice trpi automaty na nizke otacky a vysoky stupen coz plati pro velke obsahy v bezninu, nesvar ridicu je to ze si mysli cim mene otacek tim nizsi spotreba

doplněno 17.09.11 11:15:

jinak jeste kdyz date u automatu volbu 2 tak nezaradite 2 ale omezite razeni 1-2 u 3 je to 1-3

bono*

Ono to o otáčkách není, ale o kroutícím momentu. U novějších automatických převodovek dojde u posledního stupně k mechanickému přemostění- nechochází k žádnému prokluzu,čili žádným ztrátám.Tlak v převodovce nehraje roli, pouze čistota oleje.Americké automaty jsou samostatnou kapitolou, konstrukčně jsou o 20 let zpět, což ale někdy je lepší.

Řazení je u automatu ovládáno kroutícím momentem, nikoli otáčkami, byť to tak vypadá. Přidáním plynu se kroutící moment zvyšuje, ubráním jasně snižuje.Poměr mezi kroutícím momentem motor a kruotícím momentem na výstupu z převodovky určuje zařazení konkrétního rychl. stupně.(píšu o amerických převodovkách).

Nové německé převodovky fungují na mírně odlišném způsobu, ale princip je shodný, ale k řazení používají servomechanismů a mícto hydrod. měniče dvě roboticky ovládané spojky. To už by ale bylo na p. bleckfucksyče... moc moc složité.

blackflamesiczi*

no zrovna dsg nema s automatem moc spolecnyho , je to zjednodusene normalni prevodovka s automatickym razeni rychlostnich stupnu kdy jsou vzdy zarazeny 2 rychlostni stupne, takze dsg je spise roboticka prevodovka. A ohledne americkych automatu tak jsou srovnatejne s evropskyma automatama , pokud se nebavime zrovna o dsg, jinak co jsem mel rozebranou x5 i range je to jedno a to same. Jinak automat je to same jako motor kdyz ho budee trapit v nizsich otackach nebude se mu to libit

 

e250td*
hodnocení

0x

Na většinu automatů má vliv citlivost přidávání ,či ubírání plynu,lze s ním dotvářet řazení .

 

janmega*
hodnocení

0x

S automatem se jezdí tak, že přidám plyn na takovou rychlost jakou potřebuji a plyn držím. Když chci jet rychleji tak pomalu přišlápnu pedál plynu a držím. Při prudkém zrychlení si automat poradí sám a podřadí. Záleží na konstrukci, starší ameriky podřadí i o několik rychlostí dolů. Hlavně s plynem "nešukat". To se automatům nelíbí. Stačí poslouchat a myslet při jízdě.

Například Daihatsu Cuore automat, tříkvalt, má obsah 850 ccm a trojku řadí už ve 40 km. Automat je chytřejší než většina řidičů. Měl by si sám určit jaké otáčky jsou motoru a spotřebě nejvýhodnější.

bono*

Ono starší ameriky nepodřadí o několik stupňů dolů, protože mají jen 3.

blackflamesiczi*

a na to jste prisel kde? To by muselo bejt 20 let stary auto, pocet rychlosti neodpovida cislum na volici ale to ví asi kazdej

bono*

No pár jsem jich už měl rozebraných.

blackflamesiczi*

MOZNA 3 BUBNY A PASOVKY ALE TO JECO JINEHO

doplněno 17.09.11 12:59:

A KTERE TYPY? a AZ TO BUDETE VYPISOVAT TAK BACH POCET RYCHLOSTI JE VETSINOU UVEDEN V TYPU TREBA JAKO 5R55E JINAK ASI 15 LET STARA PREVODOVKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]