Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,můžete mi prosím poradit nějaký kvalitní olej?Přemýšlel jsem o tomhle maziva.heureka.cz/... ,protože se pravděpodobně celou dobu měnil za 10w40..Je to do motoru 1.4 44kw,benzín..Děkuji za pomoc s výběrem.
Za tu cenu je dobrý a bohatě dostačující ,dneska už VŠICHNI výrobci olejů musí splnovat normy ,takže ty peníze navíc platíte jenom za značku oleje .
Ono castrol asi bude lepší a vím o e-shopu kde je za podobnou cenu. Čili proč nekoupit raději značku. A co se týká oleje, nešetřil bych.(auto77.cz)
A v čem ten castrol bude lepší? Ze starého motoru udělá nový? Nebo vydrží 30000km bez výměny? Nebo to auto pojede rychleji? Nebo u piva budeš větší borec že máš v autě castrol
Ano milý dobráku, longlive III. castrol můžeš měnit po 30000 i více km, auto pojede rychleji a lépe, jelikož je snížené tření.Dokonce bude mít i o trochu nižší spotřebu. U piva jsem borec vždy, protože vím, o čem mluvím.
bono-slyšel si někdy o přídavcích síry do všech paliv na území ČR...? A pokud ne,víš co dělá síra s přísadami v motorovém oleji...? Velmi rychle je zcela degraduje-a paradoxně čím jakože kvalitnější plně syntetický olej,tím je degradace rychlejší...Takže než budeš doporučovat (a opovrhovat všemi,kteří "báječný" long life nepoužívají) něco si o tom od nezávislýcj a tedy nezaujatých odorníků přečti...Ale klidně si dál jezdi na long life oleji a "pozdravuj" svůj motor-časem ti poděkuje...
Ono jsou totiž auta, která na nic jiného než longlifeIII.(50700)ani jezdit nemohou, protože by to jejich filtr pevných částic neskousl.To už jsou pravděpodobně záležitosti nad chápání přispěvovatelů. Prodejci vychvalují veškeré oleje, je jen na úsudku člověka, čemu bude věřit.Jinak asi nevíte co ta síra dělá, protože její nedostatek se nepříznivě na motorech projevuje. Ona totiž částečně maže-to je překvapení.Dříve v ruské naftě bylo síry dostatek, nyní je nafta jakoby čistší a dohání se to přísadami. Doporučuji studovat a studovat.
jo a motor ho za tech 30 000km sezere 5 a vice litru, QG intervaly jsem nechal u dodavek vypnout a jezdil jsem na normalni intervaly s normalnim olejem
Ono záleží na tom, zda budete používat prodloužený interval, či pevný. Osobně měním olej po 15tis, ale pořád musím používat longlive III, protože jiný olej není výrobcem kvůli filtru pevných částic povolen. Jinak vámi uvedená spotřeba oleje i při 30ti tisícovém intervalu je hovadina, pravděpodobně máte motor před GO.Většinou se u aut do proběhu 150ti tisíc km mezi výměnami nedolévá vůbec. Jsou ale auta a auta.
Bobo, Bono... longlive oleje je jen útok na tvoji peněženku, pro motor to nic pozitivního nepřináší, spíše naopak. Ale pokud tomu věříš, dej si pivo i na mě
Opět další, který nechápe že pro motor je předepsán longlife III. a nic jiného se nesmí použít. Volba je jen z délky, po jakou ho v motoru ponecháte. Většinou tedy té jeho dlouhoživotnosti nevyužijete a vylejete ho po 15ti tis km.A útok na peněženku to není, Castrol 50700 stojí 250Kč a to v litrovkách, lépe se mi s nimi manipuluje.Tak to pivo na vás asi nebude.
To s oblibou předepisují u koncernových vozů, aby se po záruce vůz objevil v servisu, jako zdroj příjmů. Běžně olej člověk vymění po 10-15tis km, takže nemusí dávat přímo long, stačí dodržet specifikaci, takže nezáleží ani na značce. Long má úplně stejné parametry, jako jiný olej stejné specifikace, jen je kapánek dražší.
Bohužel nemáte pravdu, nelze dodržet pouze specifikaci, musí se dávat přímo long a nic jiného není přípustné. Má totiž jako jediný sníženou tvorbu sazí a neucpává filtr pev. částic. Tak i když budete měnit olej po 5000 km musíte používat long. Třeba je to jen o kšeftu, bůh ví ,ale je to tak.
Ten long 50.700 se dá nahradit starším 50.600 nebo 50.500 apod, jen se musí měnit dle najetých km, záleží taky jaké používá jednotka kódování QG 0 nebo QG1 QG2. Pokud se dá do longlive výbavy běžný olej stejné specifikace, tak se musí jednotce říct, že olej je vyměněný, protože je třeba ho měnit po cca 15tis km. Pokud ale motor nemá longlive výbavu, může olej s prodlouženým intervalem použít, ale musí ho vyměnit stejně v běžném intervalu výměny pro svůj motor, běžně se to ale nedoporučuje, navíc je to zbytečné. Já měním olej mezi 10-15tis km, ono ve městě je olej vyčerpaný klidně už po sedmi tisících, takže longlive nedává žádný smysl. Filtr mám, ale longlive nemám doporučený, přesto jde o olej s nízkým třením. Dnešní některé auta používají plovoucí mód výměny, auto si samo počítá počet startů, počet regenerací filtru a počet km a dle toho pošle na výměnu dřív nebo pozděj. Je rozdíl na jeden start najet 300km a víc nebo najet na deset startů 30km.
Částečně máte pravdu, jen s tou náhradou to tak není. Nejnovější motory VW mají povolen pouze 507.00 Je to záležitost již přes dva roky stará. Prostě nový filtr nic jiného nezkousne, jediný long 507.00 produkuje nejméně sazí a je proto bezvýhradně předepsán.Jinak jak píšete, řídící jednotka se nastaví na pevný interval(15000km) nebo na plovoucí(ten je taky pevný 27000km začne odpočítávat 2000 do výměny) čili 29000km nebo jeden kalendářní rok. To co si lidé myslí o vyhodnocování počtu regenerací, studených startů...pro VW neplatí. Pokud vím ,toto praktikuje BMW a Mercedes.
Bono bono. Kdysi tu uz jeden bono taky byl. Ses to ty? No nic.
Co to tu proboha placas o filtru pevnych castic. Tazatel se ptal na benzinovou 1.4 a ty tady meles neco uplne mimo misu.
VW doporučuje, protože je to pro ně další příjem v podobě dražšího oleje, ze kterého mají větší marže, navíc v tom hraje roli obrovská lobby petrolejářských spol. Norma VW 507.00 zahrnuje normy VW 506.00 a VW 506.01 a VW 505.01 popřípadě jiný LOW SAPS pro filtr, ale stejné specifikace (api, acea) na pevný interval cca 15tis km. Longlife nebo lifetime oleje na 100 000km jsou řídké, takže mají větší odparnost a spotřebu, jsou založené na dolévání, tím pádem se neustále obnovují a něco ukápne i při výměně filtru, tudíž ten nájezd klidně vydrží, ale zase záleží na podmínkách provozování. V městkém provozu bude i takový olej po 10-15tisících km zcela vyčerpaný. Prostě vyhozené peníze. Pro motor 1,4benzín stačí olej doporučené specifikace jakékoliv značky, nad jiným vylepšovadlem není třeba přemýšlet. Raděj ho po sedmi tisících km najetých ve městě vyměním dvakrát, než dávat jeden dražší.
asi tak a hlavne muzute se servisem pocitat dopredu a ne ze se vam rozsviti kontrolka a mate 1000km na objednani servisu, coz je obcas problem kdyz mate nallanovanej celej tyden a musite nekde vzit den na sevis, protoze kdyz pojedu na olej chci i desticky filtry(pri kvalite nafty v CR palivak automaticky) no proste kompletni kontrolu aby se me za 1000km nerozsvitily brzdy atd. Hlave kdyz jezdite treba patecni kolecko bylo blatna praha brno olomouc ostrava hradec praha a v 7 vecer doma
a jestli jezdite do servisu stejne vam tam nalejou o tridu horsi a ani o tom nevite
stejne je vyrabí jedna firma akorat plni do ruznejch flasek, ja to jednoho tranzita lil WAT a najel 300 bez problemu a do druheho MOBIL a po 350 jsem delal motor a pripominal bodrelem zetora obe auta byla 2007 vyrobni cisla sly za sebou byly vyrobeny po hned sobe
Kupujte si klidně oleje v Lidlu, já stejně budu jezdit vždy na castrol.Každý soudný člověk to bude dělat též.
Pod znackou Castrol se prodavaji prumerne oleje za nadprumerne ceny, plati se proste jen za znacku. Jsou to zavery nekolika testu.
Nejdůležitější je, aby olej splňoval tzv. výkonostní a viskozitní specifikaci, předepsanou výrobcem. Značka až tak důležitá už není, pokud se samozřejmě nejedná o nějaký noname shit z číny apod. Troufnu si tvrdit, že oleje např. Mogul, Madit atd. jsou kvalitativně na stejné úrovni, jako Castrol, Shell a jiné.
Pokud si chcete něco o olejích nastudovat, můžete např. zde:
znackoveoleje.cz/...
jestli jsou nekvalitni nevim ale kluci co u nich delaj tak jezdi jako prasata a lejou tam jejich oleje a bez problemu maji na motorech 500 tis km a jezdi dal. Co jsem delal v jednom servisu tak jsme jim servisovaly auta
Škoda že ty kluky neznám, a maj to blbý, když mají škopky s najetými více než 500.000km. JInak oleje to asi úplně špatný nebudou, třeba Mogulem M6A mažu řetěz motorové pily a dobrý.
no ja u jedne firmy nalital 350 000 za 2 roky a to jsem vetsinu pracovni doby sedel u stolu na sklade
Tak po přečtení přízpěvků si raději budeme používat každý svů olej dle svých finančních možností a budeme ho vydávat za nejlepší.
a jak jsi to poznal kdyz jsi tak chytrej? oleje pokud splnuji danou specifikaci tak kvalitne jsou stejne a nebo jsi nekde videl nejakej test kvality oleju? Nebo jsi si neco precetl na netu a delas chytreho? Treba od castrolu mam DIII v automatech a rozdil nevidim radi stejne jako predtim,
Jinak zakladove oleje ze kterych mychaj znacky jako vas castrol jsou vsechny stejne jen tam ruzni vyrobci pridaji sva aditiva cca 15% jinak zbytek je zakladovej olej
no ono zadne testy oleju neexistuji to jen tak mimochodem. A na ucitele nebo chytryho si hraj nekde kde to budou brat
Tak existuji, co by neexistovaly, meri se ruzne parametry ale vysledky se moc nepopularizuji - spis jsou to podklady pro odborna pracoviste. Co jsem se s vysledky obcas setkal (neni to primo predmet meho zajmu) tak rozdily u stejnych specifikaci jsou male, pro provoz beznych motoru zanedbatelne. Spis se drzim zasady levny olej a casteji menit, proste nejlevnejsi olej novy je vyrazne lepsi nez pul roku provozovany superznackovy.
jo ty testy jsou pro specialisty ja do auta jeju to co mam na dilne a zadnej problem a to jak u tdci tak bezninovejch V6. Olej menim u svejch u tdci okolo 20 (ma to auto kaslu) a u offiku po 8-12tisicich (dostavaj zahul)
Ono se v léčebně najíždí 500km včetně sobot, nedělí a svátků a ještě se skoro celý den sedí u stolu? Tak bych tedy nechtěl dopadnout.
ne jen rano 200 km do prace a odpoledne zpet + nejake letani kolem coz je rano 1,5 hodiny odpoledne taky + obcas praha brno jko bonus ale nevim jak vy v lecebne najedete treba jen 2 km. Trochu pakarna ale co bych za 4 nasobek priumerneho platu neudelal
inteligece opravdu velka co? ne probudil jsem se a kazdyho 15 jsem mel 100 cistyho v kapse
Milý příteli ,k tématu jsi nic nenapsal a jenom plácáš,i kdyby uživatel ke kterému se vyjadřuješ bral měsičně Milion je to jeho věc ,narozdíl od tebe je vidět že o autech něco ví na rozdíl od užívatelů nejlepších olejů na světě značky castrol... ty už tady známe
200km do práce, dvěstě zpátky, ještě něco pojezdí a bere 100 litrů.Ještě dělá stejné pravopisné chyby a zná hochy od mogulu i maditu.Máš můj obdiv a castrol si na tvoji radu nekoupím.
uz nejezdim nejak me to nebavilo a vedeni me lezlo krkem, ted mam autoservis a 2 eshopy a nejake kamene prodejny a ze delam pravopisne chyby me netankuje.
doplněno 16.09.11 20:08:jinak s tema kilometrama staci kouknout na rocni auta na mobile a asi staci podle tebe kilometry nahoru co
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.