Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak prodlouzit zivotnost motorové pily

Od: starejpes* odpovědí: 43 změna:

Dobry den, dle odbornika mam pridrenou mot.pilu. Gen.oprava se nevyplati,ale vzpomell jsem si ze existuje smes ,ktera se prida do benzinu a funkce motoru se na cas upravi. DEKUJI.

 

 

43 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Starejpse, mohu tě ujistit, že tato přísady co se dávají do oleje nebo do benzínu na "generálku za chodu" opravdu nefungují. A je úplně jedno jestli je to nějaký Lubrifilm, Slick-50, Xeramic atd. Je to opravdu jen reklama a tahání peněz. Na přidřený motor opravdu jedině výbrus a nový píst a kroužky, to platí jak pro auta, motorky až po motorové pily.

des*

Generálka se nevyplatí,ale stačí sundat hlavu s válcem a zadřené kroužky na pístu uvolnit pomocí jehlových pilníčků.Je to práce na chvíli a zvládne to průměrný kutil.

ar*

Je dobré neplést si zapečené pístní kroužky a přidřený motor respektive válec-píst.

des*

Je dobré se nesrát do každého,kdo tě převyšuje inteligencí are.Je mi tě líto.

ar*

Když chceš radit, tak neplácej, nesmyly. I blbec jako já ví co je přidřený motor a co jsou zapečené kroužky. Natož Ty takový inteligent to musíš mít v malíku.
Hlavně si semnounedělej starosti.

cyril*

Je odborně prokázáno, že projevy nadměrné inteligence a debility jsou mnohdy velmi podobné a na první pohled těžko odlišitelné. *smich*

des*

Plácáš nesmyly ty a tvoje starosti jsou mi šumafuk,seeš se do mne ty -ne já do tebe.I blbec ví že máš radit a ne se tady semnou hádat.Onen jasnovidec co mu řekl že má přidřený motor,se do něj nedíval,ale jen hádal.Z mé praxe s pilou,se prvně zapečou kroužky a až později válec.Ale to dokáže naprostý tupan,kterému patří do ruk akorát flaška s pívem.

ar*

" Onen jasnovidec co mu řekl že má přidřený motor,se do něj nedíval,ale jen hádal " Je to jasné, všichni kolem jsou lemplové a blbci, jen Ty jsi osvýcený..

Někde jsem četl, že akorát schizofrenik je přesvědčen jen o své vlastní pravdě.

doplněno 08.09.11 11:24:

osvícený

des*

A proto sem píšeš ty svoje kydy.

ar*

Na tebe v žádném případě nemám, jen za včerejšek a dnešek jsi toho naplácal dost. Odkazy na tvé odpovědi sem dávat asi nemusím, sám víš, jak jsi plácal v případě "plastů na okna" "moření česneku" atd.

Jen po tvoji informaci i ten tupan s flaškou piva pozná přidřený motor a zapečené kroužky, páč se to projevuje úplně odlišně.

Když tedy píšeš " Z mé praxe s pilou,se prvně zapečou kroužky a až později válec." můžeš nám jako inteligent, obyčejným blbcům vysvětlit jak vypadá zapečený válec?

moto*

Setkávám se s tím, že se opravdu zapeče napřed pístní kroužek a protože přestane těsnit, horké spaliny se dostávají kolem pístu, ten se přehřeje, přehřátý je hůře mazán, zvětší také objem a následně zadře ve válci.

ar*

Moto, stím souhlasím, já jsem se jen ptal desa jak vypadá ten zapečený válec.

Když někdo napíše do otázky , že mu bylo odborníkem řečeno, že je motor přidřený, tak nepodzírám nikoho , že je lempl a já mám ty jasnozřivé schopnosti a přesně vím, že se na ten motor ani nepodíval. Přesto tvrdím, že "jen" zapečené kroužky se projevují úplně odlišně od již přidřeného motoru.

moto*

Jj, někdo nerozlišuje mezi zadřeným a zapečeným.

Přes to všechno si dovolím poznámku, že někdy se i stane, že při malém zadření se zapečou kroužky a motor se dál točí a svým způsobem i funguje. Pokud tedy není opravdu poškozen více píst a válec se klasicky nezadře.

Spíše v tom vidím problém komunikace a trpělivosti při vysvětlování pojmů.

ar*

Tak ještě jednou. Otázka zněla "Dobry den, dle odbornika mam pridrenou mot.pilu. Gen.oprava se nevyplati,ale vzpomell jsem si ze existuje smes ,ktera se prida do benzinu a funkce motoru se na cas upravi. DEKUJI."

Proč se přidřel a jak je tazateli celkem jedno. Rozhodně nebudu nikoho podezírat, že je lempl a nenapíšu toto " Onen jasnovidec co mu řekl že má přidřený motor,se do něj nedíval,ale jen hádal." To pak napovídá o jasnovidectví úplně jinde... možná, že i pořekadlo podle sebe soudím tebe.

Oprava přidřeného válce není o tom uvolnit zapečené kroužky (sám jsi psal o té opravě včera v 15:27) a to je to na co jsem dese upozornil. To jak reagoval, je jeho problém.

des*

Velice SPRÁVNĚ moto!Ten blábola už neví naco se vymluvit.

moto*

Napsal jste to přesně, pod to se podepisuji.
Jen bych dodal, že pokud je pila přidřená jen trochu, tedy píst a plocha válce, někdy se dá ještě opravit, i když samozřejmě výkon již nebude stoprocentní. Pochopitelně to znamená demontáž. Píst se dá lehce srovnat pilníkem a ze stěny válce se musí dostat hliník který se na ni při zadření napeče. U závodních motorů jsem hliník rozpouštěl i louhovou kašičkou. Stěna se také musí začistit. A "vydolovat" pístní kroužek z přidřeného pístu je také umění. Pokud je možné opatřit nový, tak je situace jednodužší, pokud ale není ta možnost, tak je k tomu třeba hodně trpělivosti. Samozřejmě, jen pokud je přidření menší, jedná se o dražší pilu a nejsou dostupné díly. Je to vždy o ekonomice. V Penny jsem viděl hobby pilu za 2000,-

Při případném přidření pily a její opravě se ale vždy musí vědět, proč se vlastně zadřela aby se závada neopakovala. Důvodů bývá více.

A pokud se pila zachrání, pro její životnost je důležité kvalitní mazaní, tedy opravdu dobrý olej i kvalitní benzín, oboje nutně čerstvé. A potom seřízení. Pila se seřizuje, aby směs na maximální výkon byla vždy o něco bohatější. Tedy se nezatížená seřídí na největší otáčky a potom se nepatně přidá šroubkem benzinu, aby se nepřetáčela a malounko "koktala"

dobrak*

Mám doma 2kusy nejlevnějších činských hoby pil v ceně 3500kč za kus a používám ten nejlevnější olej do benzínu M2T a pokud dojde klidně hydraulický ,nebo převodový ,tak samo mažu řětěz ,jenom hydraulikou .Pily mám 4rokem a řežu dřevo co mi příjde pod ruku ,stromy ,pražce ,desky ,trámy a nou problém .Tazatel měl prostě jenom smůlu ...Pilu vyhodit a koupit novou ,vždyt za ty peníze nejde čekat že bude navěky.Mimochodem co to je čerstvý benzín *sok* klidně použiju i dva ,tři roky starý pokud mi ho někdo nabídne za polovic;)

solenza*

Mazat motor olejem určeným pro vodou chlazené motory by mi tolik navadilo, je to Váš motor a Vaše pila, klidně někdy zkuste i čistý benzín, jestli rád zkoušíte nové věci. Ale mazat řetěz pily hydraulickým olejem, který je těžko odbouratelný je prasečina. Řetěz je mazán ztrátovou metodou, tzn. většina oleje se odstředivou silou vymrští z řetězu, proto je nutné řetěz mazat po celou dobu řezání. Mazat tedy řetěz pily ropným olejem je stejné, jako tento olej vylévat po lese. Proto se na mazání pily používají rostlinné lehce odbouratelné oleje. Nikdy jsem nemazal řetěz u pily ropným olejem. Nechtěl bych Vás potkat v lese. Zkuste se někdy podívat po dešti na místo, kde jste kácel. Uvidíte olejové skvrny. *hi*

moto*

To je sorta lidí kteří klidně topí petlahvemi nebo starými pneumatikami, hlavně že je to levné. Mám i takové sousedy. Pán ale ten hydraulický olej jistě nekupuje, protože je dražší než olej na řetězy pil, ale někde fasuje v kolbence nebo má ještě zásobu ze starých časů.

Já klidně na mazání použijí starý fritovací olej a nebo tam dávám olej na vaření, je to prakticky stejný olej jako jsou mnohem dražší biooleje pro pily.

dobrak*

Meleš teorii dobře ,ale praxe je jiná ,tobě určítě stačí nato co za život nařežeš 1l ekologického oleje za život ,já řežu dřevo pro rodinný dům každým rokem ...a co po mě zůstane na zemi mě nezajímá :)a samozřejmě co se do pece vleze a hoří ,to tam hodím*tanec*

solenza*

Já kupuju Mogul Alfa Bio ve 4l kanystru za 362 Kč. Vydrží mi tak na půl roku. Dřevem také topím. Že po Vás zůstane na pasece spoušť je evidentní. Nyní jste to i potvrdil. Lidé jako vy způsobují smog v Ostravě a jiných městech především moravskoslezského kraje ale i jinde v republice. Nyní kvůli Vám vznikají emisní zóny, kdy i my slušní byť chudší se možná brzy nedostaneme do měst svými auty.

dobrak*

Tvůj problém ,kdybys ušetřil na oleji ,třeba by ti zbylo na slušnější auto a nejezdil bys sockou (asi máš škodofku co)? A co laguny na Fifejdách už 30 let ti nevadí ty EKOLOGU?

solenza*

Jenže šetřit na mazacím oleji u pily v tvém případě znamená úmyslné poškozování životního prostředí. Asi ti nic neříká kontaminace podzemních vod ropnými produkty. K tvé otázce na auto. I majitelé nových aut budou muset investovat peníze za pořízení nové nálepky. Ani bych se nedivil, kdyby to bylo tak 500 Kč. Jsme v ČR. Socku nemám. Moje auto je Favorit 1,3 LPG.

dobrak*

Samozřejmě že máš socku a navíc hodně neekologickou ,za co asi platíš při přepisu 10000kč ,otravuješ tím starým vrakem ovzduší určitě víc než já který leje do pily co najde. Favorit není socka *bzum*? O jaké nálepce mluvíš? Já plním EURO 3;)

solenza*

Když budeš chtít do města a bude tvoje auto splňovat daný emisní limit (mimoto Euro 3 není dnes nic moc) tak si budeš muset pořídit nálepku na čelní sklo obdobně jako v Německu. Myslíš, že ti ji někdo dá zadarmo? Ve článku pod odkazem se píše: Majitelé vozidel, na něž se zákaz vztahovat nebude, by si museli koupit a vylepit emisní plakety vydávané ministerstvem životního prostředí. Začátek i konec nízkoemisní zóny má být označen novou dopravní značkou a do zóny by směly pouze automobily s novou emisní plaketou, kterou si řidiči budou muset pořídit. Já jen dodám, že by měla stát kolem 200 Kč, již mám přesnější informace. Takže i kdyby jsi měl auto s normou Euro 5 a vyšší tak stejně budeš muset platit.
zpravy.idnes.cz/...

moto*

No jasně a do svého auta lejete směs benzínu s ředidlem nebo jezdíte na friťák. Nechci z toho dělat kovbojku, všechno chce ale své. Já znám zase lidi kterým stačí jedna pila na mnoho let, jen se o ni dobře starají. A to nemluvím o skutečných proficích s kvalitní a drahou pilou která jim denodenně vydělává.

dobrak*

Samozřejmě že u svého auta jezdím nafta a hydraulika 1:1 už 3roky ODBORNÍKU a provozuji 3 vozy *frajer* ale ty klidně tankuj u shelky želví pavr za 36*hej*

moto*

Tak za prvé, nepásl jsem s vámi krávy.
Moje specializace jsou motocyklové motory, takže se o naftu dvakrát nezajímám a o lidech kteří tam lejí vše možné ovšem vím. Sám jsem svého času jezdil bionaftu u odumírajícího motoru. Rozhodně ale u svých vozů nebudu laborovat, na to nemám čas ani peníze. Jinak u Shellu tankuji jen když není na cestách nešťastnou náhodou poblíž jiná pumpa. To co tam prodávají, si koupím stejné u Čepra, nejméně o 4 Kč levněji.

A pokud jsme u slova odborník, raději odbornost použiji na to, abych si vydělal slušné peníze a nemusel se hamounit používáním levnějších nekvalitních náhražek patřičných paliv a olejů.

dobrak*

Neboj Bejku nejsem socka ,ale peníze umím utratit jinak než je nacpat do kvalitních olejů a paliv ...takže ten kdo stopí v peci co hoří je Hamoun? a ten co topí elektrickým přímotopem je chytrák? ...Booože ty jsi hnup.

moto*

Asi toho necháme, z lidi jako jste vy se mi zvedá žaludek.

dobrak*

Tak ted jsi mi to nandal *haha*

pecenkav*

Hele, moto, ty specialisto na motorky, namazal by sis retez na motorce stolnim olejem? A co takhle treba loziska v prednim kole, tam bys taky nacpal stolni olej?

moto*

Určitě ne, používám na to spray pro ten účel. Stolní olej by to sice namazal, po zaschnutí a delším ostavení bych asi musel řetěz hodit do acetonu abych to rozpustil. Stolní oleje, ostatně všechny oleje na přírodní bázi se chovají trochu jako fermež, zasýchají a okysličením tuhnou. Navíc, stolní olej není tak vzlínavý jako k tomu určený spray který navzlíná až do vnitřku válečku řetězu, pokud to tedy není řetěz s O kroužky. Ze spraye se potom odpaří těkavá složka a řetěz zůstane trvale mastný.
Řídké mazivo, kterým by byl i stolní olej by ostatně odstředivou sílou při první jízdě odstříkalo.
Přiznám se ovšem, kdybych byl někde na cestách a neměl jinou možnost, že bych z nouze natřel suchý řetěz i stolním olejem.
Ložiska mažu zase předepsanou vaselinou, mám na to vaseliny Castrol.

Jinak co se týká bioolejů pro mazání řetězových pil, tak ty jsou na přírodní bázi a jsou to v podstatě rostlinné oleje, podobné jako se prodávají v obchodech na vaření. Až tedy na to, že výrobce speciálních olejů na řetězy pil je dá do svých obalu, nemusí splňovat potravinářské normy a jsou několikanásobně dražší. Tyto oleje mohou mít i nějaké přísady a trochu jinou viskozitu, to přesně nevím, nejsem chemik olejů.

pecenkav*

Tak v tom pripade asi je jasne, co to dela s retezem na pile a loziskem v liste, ktere nema jinou moznost mazani a je dost namahane a navic treba pri ulozeni pily na delsi dobu do kulny, oni dobre vedi lesaci, proc ty bio oleje do pil nepouzivaji, jenom kdyz je nekdo hlida, nova lista a retez zase tak levne zalezitosti nejsou

moto*

Mazivost rostlinných olejů je výborná, s životnosti ložiska i řetězu není problém, spíše naopak. Problém může být jen se zasýcháním při dlouhodobém uložení. Což tedy není zrovna problém profiků který dělají s pilou stále nebo alespoň často.

Sám s pilou dělám, dříve jsem je i prodával a také je opravuji. Takže některé jejich uživatele znám velmi dobře, lejí tam co je přijde nejlevněji, aby ušetřili a pak to to večer v hospodě často prorumují a myslí si jak jsou chytří.

blackflamesiczi*

znamej jezdil s 7 dodavkama pro jednu firmu jen na olej z makra a olivojej to asi nebyl, vim ze to kupoval po paletach a bez problemu ale zas mel vlastni autoservis a klasicke TD

blackflamesiczi*

na 2 roky starej benzin to asi nenastartujete, vcera jsem startoval auto co stalo asi 9 mesicu a ten benzin co byl v nadrzi ani nehorel, nebyl teda absolutne hermeticky uzavren ale stejne by to nechytlo

petapeta*
No, mně stálo auto 8 let a auto chytlo naprosto bez problému i na 8 let starý benzin, který zbyl v nádrži. Možná, že před osmi lety byl benzin kvalitnější, bez příměsí biopaliva.
moto*

Osobně si myslím, že přidávané biosložky určitě zhoršují trvanlivost paliva. Já se dost potýkám s korozi uvnitř karburátorů a také úsadami u motoru které byly déle odstaveny. Většinou "zaroste" nejmenší volnoběžná tryska a motor nejde nastartovat.

I ten nejlepší benzin ale stárne, bere ze vzduchu vzdušnou vlhkost a rozkládá se a ztrácí i oktanovou hodnotu. U motoru s menším měrným výkonem to není až tak velký problém, jsou schopné zblajznout i méně kvalitní palivo. U motory výkonnější, mezi které patří i pilové už to problém může být a ztráta výkonu je znatelná. Ztráta doporučené oktanové hodnoty paliva může při zatížení na plný výkon vést k detonačním samozápalům, přehřátí pístu a jeho zadření a nastane problém jaký je v tomto fóru řešen.

Také jsem ve staré Čezete jel na benzin který tam byl nějaké roky, ideální stav to ale rozhodně není.

 

starejpes*
hodnocení

Dobry den,dekuji za odpoved,jen jsem prekvapen k jakemu osocovani muze dojit pri reseni tak banalniho problemu.

 

celp*
hodnocení

1x

Zdarec.Měl to ten odborník rozebrané,nebo jen tak tipuje?

starejpes*
hodnocení

Dobry den. Dle meho nazoru tipuje. Ja jsem laik.a on je tzv.jednooky kral mezi slepymi.Proto sbiram info kde se da. Nashledanou.

 

e250td*
hodnocení

1x

Poklona před těmi,co odpovídají hlavně proto,že chtějí pomoci a něco o daném opravdu ví . RÁD BYCH POŽÁDAL TY,CO SI POTŘEBUJÍ ZANADÁVAT DRUHÝM,POPŘÍPADĚ JIM UKÁZAT ,JAK JSOU DOBŘÍ ,ABY SE UKLIDNILI JINOU ČINNOSTÍ . Děěěééékujíííí *srdce*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]