Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VIF aditivum do nafty

Od: michalll* odpovědí: 24 změna:

Zdravím Vás...

Omylem jsem koupil zimní aditivum do nafty viz odkaz níže...Je to vyhlášené aditivum, spouta lidí ho doporučuje a já ho chtěl zkusit na dovolenou, kde tam a zpět najedu něco okolo 3000km, tak jsem chtěl pošetřit motor, snížit spotřebu atd, ale omylem jsem nekoupil VIF diesel aditiv - LETNÍ, ale zimní...

Otázka zní, můžu dát do nádrže tento zimní přípravek i teď v létě? Pomůže to stejně a nebude to mít naopak nějaké negativní vlastnosti?

děkuji za názory

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Michale na léto je ho sice škoda, ale motoru se absolutně nic nestane. Chcešli ho použít tak použij, já bych ho nechal na chladnější počasí a koupil letí.

michalll*
hodnocení

Letní tady v mototechnách nikde nemají a na dovolenou už ho u internetu nestihnu...

Myslíš že mi to zvýší i výkon a sníží spotřebu? Nebo to je spíše o posunutí bodu mrazu, konzervační účinky a takové věci kolem zimy...?

stirecek*

Michale zimním VIFem nic nepokazíš, jak píše ar, výkon nebo spotřeba nejde poznat. Dá se koupit i na čerpačkách, většinou ho mají na benzině, ale ceny se taky liší, znám jednu, kde ho mají za 190Kč letní/zimní. Používám ho stále, v létě občas vynechám, jak kdy si vzpomenu, mazivost naft je dnes hodně dobrá díky biosložkám a do kvalitních naft jako třeba verva, není třeba nic přidávat. Vůbec nejlepší aditivum je Stanadyne se svou "formulí výkonu"přímo vyvinuté a vyrobené výrobci vstřikovacích zařízení.

doplněno 07.09.11 12:55:

weboil.cz/...

ar*

Z mé zkušenosti zvýšení výkonu ani spotřeby ani nepoznáš. Já používám jen zimní aditivum aby nafta "nezparafinovala"a v létě když tak použiju cleaner na vyčištění palivové soustavy a vstřiků. Jinak aditiva na léto nedávám.

doplněno 06.09.11 22:14:

Používám jeden z těchto dvou, podle toho který zrovna je.

autokosmetika-sonax.cz/...

automobiloveoleje.cz/...

doplněno 06.09.11 22:16:

Zdravim Mile, zrovna jsem tam hodil odkazy. Účinost je tak srovnatelná. Dávám do nádrže tak zhruba po 10000km.

mil®

Are, jakej cleaner mi doporučíš? Focus 1,8 TDdi, 2002. Dík.

mil®

Dík za typ. Ale zdá se mi, že jsou oba stejný. V čem je rozdíl? Jsem asi mimoň.

ar*

Mile, promiň ani jsem si nevšiml, že jsem dal oba odkazy na Sonax. Ten druhý který používám je tento znackoveoleje.cz/...

mil®

Dík. Vyzkouším. Poprvé v životě jezdím na naftu. ;)

 

nu*
hodnocení

2x

VIF super diesel je multifuknční aditivum, které má podle testů ustavu paliv a maziv nejlepší účinkost ze všech testovaných přípravků...na rozdíl od různých STP-ček a dalších předražených patoků, které se při ceně cca 180 Kč a v více za jedno minibalení dávají ( jedno baleni) na jednu nádrž, VIF se dává v dávce 3-4 víčka na jednu nádrž...

Multifunkční zmanená že má několik funkcí, celkem bylo testováno asi 5 vlastnopstí, na rozdíl od dalších testovaných aditiv je nejúčinnější a co deklaruje výrobce, to je skutečně pravda...čistí palivovo soustavu, zepšuje mazcí schopnost nafty, zvyšuje cetanové číslo atd...

Mezi zimním a letním je podstatný rozdíl v tom, že když natankujete večer naftu pro mírné pásmo a v noci bude minus 17 stupňů, při aplikaci zimního VIF super diesel nastartujete bez problémů, s letním budete miožná trochu déle točit...zimní aditivum posouvá bod tuhnuití nafty o několik stupňů celzia...Kdo bude chvilku googlit, hravě najde na netu poslední výsledky testů Ústavu paliv a maziv, kde je vše podrobně pospáno...VIF jako jediné testované aditivum skutečně funguje...

Také používám tento přípravek několik let a jsem s ním naporsto spokojen, motor PD má s aditivem kultivovanější chod a i po nastarovaní než se zahřeje neduní tolik jako bez aditiva, ani po 300 tis, km žádné problémy se sdruženými vstřikovači, a se starým koncernovým TDi startuji v zimě také bez jakýchkoliv problémů...

bono*

Toto je plně vystihující příspěvek, s kterým se ztotožňuji a dělám to zcela stejně.Zdravím pana nu.

profik*

VIF do nafty už nikdy, take jsem musel s odtahem do servisu, tam mi to celé pročistily výrobkem TEC2000 a bylo mi doporučeno dávat jednou za 5000km TEC2000 (taková hezká oranžová plechovka) a vše je ok!*palec**slunce*

To by mě zajímalo, profiku, co to máš za auto? To nemyslím jako provokačku, ale opravdu mě zajímá, co to je za motor, že se neobejde bez aditiv. Já jezdím nafťáky už drahně let a bylo jich dost typů - VW Golf GTD, VW Passat, MB Vito, MB Sprinter, několik Transitů, Octavia I i II, Cit Jumper, P Partner, F Escort, F Mondeo a ŽÁDNÝ z nich nedostal NIKDY ani kapku nějakého aditiva. Jen jeden z Transitů (r.v. tuším 84 ) při mrazech po -15°C vyžadoval do nádrže přilít benzín. Ale aditiva jako taková mě přijdou jako prostředek na tahání peněz. BTW - Golfa, Escorta a Tranzita jsem provozoval z finančních důvodů jen na bionaftu, byť mě to mnozí rozmlouvali - že to sežere hadice, že zatuhne čerpadlo a pod. Nic takového se nestalo.

Mě přijde dost ujetý lít nějaký čistič do motoru po pouhých 5.000km - to bych to musel lít do roka 16x!

e250td*

To: promon. Souhlasím s vaším názorem,ale můj pohled je jiný .Znám lidi,kterým je devadesát a těší se dobrýmu zdraví i když jsou kuřáci,mnozí tu ale dávno nejsou,i když nikdy nekouřili .. S motory je to stejný . Znám mnoho těch ,co jezdí na friťák několik let a bez problémů,ale i ty ,kteří jedinkrát natankovali nekvalitní palivo a dojezdili . A když se podíváte na výsledky kontrol benzinek a porovnáte výsledky ,tak to raději doporučím WIF,mohdy diky němu v zimně dojeli,protože ta nafta tekla a nebyly v ní krystalky ledu . Po více jak třiceti letech nad diesel motory,ne jedna paní říkala ...Na jiném bychom se asi zasmáli stejně PS 23...etc.

stirecek*

Samozřejmě, že ten vif motoru nemůže ublížit. Pokud ho ale někdo vozí v zimě v autě, tak si na problémy zadělává sám, ten vif za to nemůže.

 

antoninkrampol
hodnocení

1x

Vážení, jsem ředitelem firmy VIF, s.r.o. a mohu vám říci, že tento dotaz není ojedinělý. V zásadě odpovídáme, že kdyby to bylo jedno, tak proč vyrábět dva druhy aditiva. Logika spočívá v tom, že rafinérie, a dále prodejci pohonných hmot, jsou také povinní vyrábět letní a zimní naftu. Většina motoristů si myslí, že jediný rozdíl je v posilování nízkoteplotních vlastností motorové nafty. Není to však jediný rozdíl. Zimní nafta je, lidově řečeno, řidší, což znamená, že obsahuje více lehčích podílů, aby teplota vylučování parafinů byla co nejnižší. Spalováním této nafty nevzniká tolik karbonizačních zbytků, jako u nafty letní. Na zimu se proto snižuje obsah detergentů, ale o to více se dávkuje tzv. depresant, jehož účelem je snížit bod filtrovatelnosti. Norma ukládá, aby tento bod, nazývaný PPF, byl minimálně -21°C. Použitím aditiva ho lze snížit až na -26°C, což v zimě dává větší jistotu, že auto ráno nastartuje. Depresant je proto v letní naftě nadbytečný a na druhé straně bude chybět detergent pro udržování čistoty palivového systému. Záměna motoru sice nijak neuškodí, ale ani mu nijak zvlášť neprospěje. Nicméně ostatní vlastnosti, jako je mazivost, stabilita nafty i s obsahem MEŘO., protikorozní vlastnosti a deaktivátory kovů a zejména zvyšovač cetanového čísla jsou přibližně stejné.

 

hujer123*
hodnocení

1x

Já, na rozdíl většiny diskutujících, nedoporučuji nalít jakékoliv čistící aditivum do auta, kde nikdy nebylo používáno a pak s autem odjet na dovolenou s velkým nájezdem kilometrů. Jestli aditivum pracuje správně, začne uvolňovat nečistoty z palivového potrubí.a nádrže, nečistoty pak zachytí palivový filtr a může se stát, že filtr ucpou a máte o dovolené o zábavu postraráno.

Když tam aditivum chcete dát, vyberte si vhodnější termín, kdy jezdíte většinou "kolem komínu" a máte možnost kdykoli sehnat nový filtr, jeho výměnu. Vyhnete se problémům na cestě.

Něco jiného je, když někdo používá aditivum průběžně.

 

hodnocení

0x
avatar naspatricek

Loni v zimě jsem tohle svinstvo dal do nafty a musel jsem čistit celou pal. soustavu (nádrž, potrubí, výměna filtru) + odvoz odtahovkou 60 km protože auto nešlo ani nastartovat tudíž nebrzdilo a nešlo odtáhnout. V naftě (tankuju shell) se udělali chuchvalce jakoby rosolu, který vše totálně ucpal. Takže mě tento experiment vyšel na dost peněz. V servisu mi říkali že nejsem první který narazil. Nechci Vás strašit, píši jen vlastní zkušenost. Aditivum stálo kolem 400kč takže žádný hypermarket to nebyl.

toto aditivum vif (letní i zimní) používám cca 8 let. nikdy jsem neměl sebemenší problém. naftu zásadně netankuji u shellu - přečtěte si na netu testy na shelláckou naftu... už jen to, že si dovolí na českém trhu prodávat horší naftu než v německu o něčem vypovídá...

pro autora otázky: nic nezkazíte. řidiči s menším nájezdem zimní vif bez problémů používají celoročně. obráceně to nefunguje.

stirecek*

Chyba nebude v aditivu, ale v tobě - aditivum, aby bylo účinné se musí přidávat na bodem zákalu, nejlépe nad bodem mrazu, aby se dokonale rozpustilo v naftě. Kde kdo ho vozí celou zimu v kufru, je z toho huspenina, která ti způsobila problém. Taktéž shellu bych se vyhýbal obloukem, pro jeho pověst. Ani dnes nepatří mezi nej nafty...benzina nebo omv.

gorila*

Je obecně známo, že pro dávkování takového aditiva je třeba, aby bylo tepleji než -3 stupně Celsia. Jinak řečeno, je třeba nalít teplé aditivum do fakticky prázdné nádrže a ihned tankovat. V podzemních "bečkách" je nafta dostatečně teplá, teplota nepůjde pod nulu. Jiná situace může být u nadzemních nádrží malých čerpaček. Je třeba krapet zapojit mozek, příteli.

 

 

miroslavs
hodnocení

0x

Otázka už byla zodpovězena, co jsem si všiml, tak i těmi nejpovolanějšími přímo ze společnosti VIF.
Je ale zajímavé s odstupem času sledovat vývoj aditiv na trhu a zejména jejich přínos. VIF je stále jedničkou, alespoň co se týče poměru výkon / cena a především výsledný efekt. Už se ukázala další kvalitní aditiva (BG, Pro Tec, Megabond..), která fungují, avšak ne v takovým poměru cena/výkon, jako je tomu u VIFu. Osobně kupuji VIF po 5 L a i při dvojnásobném dávkování je to otázka jen několika halířů.
A jak tady psal někdo, že jezdil mnoha vozidly bez kapky aditiv. Otázka zní, kolik kilometrů, za jaké časové období. Současné vozy jsou tak náchylné na kvalitu nafty, kde je kvalita dost různorodá, že se dnes ty aditiva opravdu vyplatí dávat. Moje osobní zkušenost je hned z několika vozů. S naším nájezdem se jedná o několik set tisíc kilometrů a ve všech případech byl přínos aditiv opravdu znatelný (u dvou případů jsme rozebrali motor, kontrola vstřiků atd.), nemluvě o stále čistém DPF.

Tak ta otázka je už skutečně dost stará, nicméně můžu potvrdit svou opověď z roku 2011. Mám stále roční nájezd okolo 80-90 tkm, podobně jako kolegové. Aktuálně jezdíme s Peugeoty Partner, obchodníci mají Octavie - taky podobný nájezd, tedy bavíme se o +- 20 autech jezdících na naftu, které ročně ujedou v souhrnu 1,5 milionu km. Auta u nás najezdí tak 400-500 tkm, pak jdou do bazaru. Žádné z aut nemělo nikdy problem s motorem, přičemž máme příkaz tankovat pouze a jedině standardní druhy nafty - tedy žádné prémiové, máme ShellCard, takže tankujeme u Shell, OMV, Benzina - tedy tam, kde tyto karty akceptují. To je pro mě dostatečná reference, že aditiva do paliva jsou prostě placebo pro lidi, kteří mají potřebu něco ,,tam nalít´´ pro dobrý pocit. Ale jak vidno - auta jezdí bez potíží i bez těchto přídavků. A jelikož mě stačí, že auto jezdí spolehlivě a dlouho, nemám prostě potřebu do paliva cokoliv dolévat. Jediný nadstandard, s kterého neslevím, je má averze vůči LongLife olejům - prostě měním po 15 tkm. Ale to je jiná věc, která nemá nic společného s přídavky do paliva a jinými voňavkami.

Tím nechci vyvolat nějaký flame - když někdo má tyto potřeby si palivo vylepšovat - proč ne? Nemám s tím absolutně žádný problém. Koneckonců z globálního hlediska - VIF má odbyt, Krampol má radost a prémie, kola ekonomiky se roztáčí a vše je OK.

vrsak

Promon: To co popisujete už zde bylo zmiňováno - někdo žije zdavě a umře ve 30, někdo se propije a prokouří do devadesátky. Osobně jsem začal aditiva používat až při cca 150 tisicích, kdy jsem převzal vozidlo od předchozího majitele, který je tam nikdy nedával, jezdil město/okresky a tankoval Tesco naftu bez jediného problému. Já se aditivy pouze za pár korun snažím oddálit nutnost výměny vstřiků, která je vzhledem k charakteru dosavadního provozu asi očekávatelná. Pocitově aditivium jednoznačně poznam na "sametovějším" chodu motoru, ale to určitě není primární motivace jeho využití. Jízdní režim vámi zmiňovaných aut je předpokládám zásadně jiný, než je průměr běžné fyzické osoby - už jen vzhledem k nájezdu bych očekával časté dlouhé trasy a dálnice - v takovém případě lze asi očekávat výrazně nižší sklon ke karbonizaci motoru, usazování dalších nečistot atd a asi není důvod cokoliv do nafty přidávat. Osobně je pro mě spíše zajímavé téma kombinace aditiv a ucpávání filtrů pevných částic. Jejich spalováním totiž vznikají nespalitelné pevné částice, které přispívají k ucpání filtru. Podle vyjádření na fórech to není nic zásadního, nicméně dokažu si představit, že při nájezdu v řádu stovek tisíc km s aditivy už se to nějakým způsobem projevit může.

To vrsak: Trefil jste to naprosto přesně - motor jede POCITOVĚ sametověji, ochráníte se vstřiky, DPF atd, myslím že i ostřikovač a autorádio na tom budou lépe. A to je přesně cílová skupina uživatelů takových to aditiv.

Jak už jsem psal - jsem rád, že Vám auto jede a že jste spokojen, rozhodně se nehodlám s nikým přít, co má či nemá lít do nádrže, či kamkoliv jinam. Každého věc. Mám třeba kolegu, který si na svou ne zrovna zánovní Felicii nainstaloval FuelSaver - v principu dva magnety na benzinové hadičce a je nesmírně spokojený a udává podobné pocitové zlepšení chodu motoru o výrazném snížení spotřeby nemluvíc.

cccme.org.cn/...

Ale jelikož je ekonom, nemá tedy služebák a proto na posledním firemním večírku navrhoval šéfovi, že by jistě nebylo špatné, kdyby se podobné šetřiče nechaly namontoval na celou firemní flotilu aut, že by se docílilo nemalého ekonomického efektu - ono těch aut máme docela dost a nájezd též není zrovna malý. *smich*

A ač to všichni brali jako předvánoční estrádní zpestření - za mě - proč ne? Sice je mi jasné, že efekt je a bude čistá nula, ale když mu to udělá radost - auto těch pár deka navíc uveze. No ale z realizace po vystřízlivění nakonec asi sešlo *smich*

Ono je to tak, že třeba tomu DPF nesvědčí krátké cukačky - tím se jednoznačně zasírá. No ale pokud nalítáme kvanta km po dálnici, kde zaklapnu tempomat na 135km/h - tak se fakt nebojím, že by se filtr nevypálil. A jak jsem už psal - mě stačí, když se s autem nalítá půlmega a pak se ještě za slušný peníz prodá jako pěti-šesti letá kára.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]