VIF aditivum do nafty

Od: Datum: 06.09.11 21:51 odpovědí: 20 změna: 11.05.15 14:50
avatar

Zdravím Vás...

Omylem jsem koupil zimní aditivum do nafty viz odkaz níže...Je to vyhlášené aditivum, spouta lidí ho doporučuje a já ho chtěl zkusit na dovolenou, kde tam a zpět najedu něco okolo 3000km, tak jsem chtěl pošetřit motor, snížit spotřebu atd, ale omylem jsem nekoupil VIF diesel aditiv - LETNÍ, ale zimní...

Otázka zní, můžu dát do nádrže tento zimní přípravek i teď v létě? Pomůže to stejně a nebude to mít naopak nějaké negativní vlastnosti?

http://www.autodily-na-skodu.…VIF-SUPER-DIESEL-ADITIV-500ML

děkuji za názory


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ar*
Datum: 06.09.11 21:54

Michale na léto je ho sice škoda, ale motoru se absolutně nic nestane. Chcešli ho použít tak použij, já bych ho nechal na chladnější počasí a koupil letí.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.09.11 21:57
avatar

Letní tady v mototechnách nikde nemají a na dovolenou už ho u internetu nestihnu...

Myslíš že mi to zvýší i výkon a sníží spotřebu? Nebo to je spíše o posunutí bodu mrazu, konzervační účinky a takové věci kolem zimy...?

Od: ar*
Datum: 06.09.11 22:04

Z mé zkušenosti zvýšení výkonu ani spotřeby ani nepoznáš. Já používám jen zimní aditivum aby nafta "nezparafinovala" a v létě když tak použiju cleaner na vyčištění palivové soustavy a vstřiků. Jinak aditiva na léto nedávám.

doplněno 06.09.11 22:14:

Používám jeden z těchto dvou, podle toho který zrovna je.

http://www.autokosmetika-sona…/eshop-autokosmetiky-821.html

http://automobiloveoleje.cz/e…oustavy-diesel-250ml?vmcchk=1

doplněno 06.09.11 22:16:

Zdravim Mile, zrovna jsem tam hodil odkazy. Účinost je tak srovnatelná. Dávám do nádrže tak zhruba po 10000km.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mil®
Datum: 06.09.11 22:14
avatar

Are, jakej cleaner mi doporučíš? Focus 1,8 TDdi, 2002. Dík.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mil®
Datum: 08.09.11 17:46
avatar

Dík za typ. Ale zdá se mi, že jsou oba stejný. V čem je rozdíl? Jsem asi mimoň.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 08.09.11 18:32

Mile, promiň ani jsem si nevšiml, že jsem dal oba odkazy na Sonax. Ten druhý který používám je tento http://www.znackoveoleje.cz/z…7-STP-Diesel-Injector-Cleaner

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mil®
Datum: 10.09.11 09:09
avatar

Dík. Vyzkouším. Poprvé v životě jezdím na naftu. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.09.11 12:54
avatar

Michale zimním VIFem nic nepokazíš, jak píše ar, výkon nebo spotřeba nejde poznat. Dá se koupit i na čerpačkách, většinou ho mají na benzině, ale ceny se taky liší, znám jednu, kde ho mají za 190Kč letní/zimní. Používám ho stále, v létě občas vynechám, jak kdy si vzpomenu, mazivost naft je dnes hodně dobrá díky biosložkám a do kvalitních naft jako třeba verva, není třeba nic přidávat. Vůbec nejlepší aditivum je Stanadyne se svou "formulí výkonu" přímo vyvinuté a vyrobené výrobci vstřikovacích zařízení.

doplněno 07.09.11 12:55:

http://www.weboil.cz/stanadyn…erformance-formula-1-9-l.html

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.09.11 22:24
avatar

Loni v zimě jsem tohle svinstvo dal do nafty a musel jsem čistit celou pal. soustavu (nádrž, potrubí, výměna filtru) + odvoz odtahovkou 60 km protože auto nešlo ani nastartovat tudíž nebrzdilo a nešlo odtáhnout. V naftě (tankuju shell) se udělali chuchvalce jakoby rosolu, který vše totálně ucpal. Takže mě tento experiment vyšel na dost peněz. V servisu mi říkali že nejsem první který narazil. Nechci Vás strašit, píši jen vlastní zkušenost. Aditivum stálo kolem 400kč takže žádný hypermarket to nebyl.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.09.11 23:00
avatar

toto aditivum vif (letní i zimní) používám cca 8 let. nikdy jsem neměl sebemenší problém. naftu zásadně netankuji u shellu - přečtěte si na netu testy na shelláckou naftu... už jen to, že si dovolí na českém trhu prodávat horší naftu než v německu o něčem vypovídá...

pro autora otázky: nic nezkazíte. řidiči s menším nájezdem zimní vif bez problémů používají celoročně. obráceně to nefunguje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.09.11 12:37
avatar

Chyba nebude v aditivu, ale v tobě - aditivum, aby bylo účinné se musí přidávat na bodem zákalu, nejlépe nad bodem mrazu, aby se dokonale rozpustilo v naftě. Kde kdo ho vozí celou zimu v kufru, je z toho huspenina, která ti způsobila problém. Taktéž shellu bych se vyhýbal obloukem, pro jeho pověst. Ani dnes nepatří mezi nej nafty...benzina nebo omv.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: gorila
Datum: 19.12.11 02:47

Je obecně známo, že pro dávkování takového aditiva je třeba, aby bylo tepleji než -3 stupně Celsia. Jinak řečeno, je třeba nalít teplé aditivum do fakticky prázdné nádrže a ihned tankovat. V podzemních "bečkách" je nafta dostatečně teplá, teplota nepůjde pod nulu. Jiná situace může být u nadzemních nádrží malých čerpaček. Je třeba krapet zapojit mozek, příteli.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 07.09.11 18:51

VIF super diesel je multifuknční aditivum, které má podle testů ustavu paliv a maziv nejlepší účinkost ze všech testovaných přípravků...na rozdíl od různých STP-ček a dalších předražených patoků, které se při ceně cca 180 Kč a v více za jedno minibalení dávají ( jedno baleni) na jednu nádrž, VIF se dává v dávce 3-4 víčka na jednu nádrž...

Multifunkční zmanená že má několik funkcí, celkem bylo testováno asi 5 vlastnopstí, na rozdíl od dalších testovaných aditiv je nejúčinnější a co deklaruje výrobce, to je skutečně pravda...čistí palivovo soustavu, zepšuje mazcí schopnost nafty, zvyšuje cetanové číslo atd...

Mezi zimním a letním je podstatný rozdíl v tom, že když natankujete večer naftu pro mírné pásmo a v noci bude minus 17 stupňů, při aplikaci zimního VIF super diesel nastartujete bez problémů, s letním budete miožná trochu déle točit...zimní aditivum posouvá bod tuhnuití nafty o několik stupňů celzia...Kdo bude chvilku googlit, hravě najde na netu poslední výsledky testů Ústavu paliv a maziv, kde je vše podrobně pospáno...VIF jako jediné testované aditivum skutečně funguje...

Také používám tento přípravek několik let a jsem s ním naporsto spokojen, motor PD má s aditivem kultivovanější chod a i po nastarovaní než se zahřeje neduní tolik jako bez aditiva, ani po 300 tis, km žádné problémy se sdruženými vstřikovači, a se starým koncernovým TDi startuji v zimě také bez jakýchkoliv problémů...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: bono*
Datum: 11.09.11 11:13

Toto je plně vystihující příspěvek, s kterým se ztotožňuji a dělám to zcela stejně.Zdravím pana nu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: profik*
Datum: 29.10.11 11:43

VIF do nafty už nikdy, take jsem musel s odtahem do servisu, tam mi to celé pročistily výrobkem TEC2000 a bylo mi doporučeno dávat jednou za 5000km TEC2000 (taková hezká oranžová plechovka) a vše je ok!*palec**slunce*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.10.11 00:02
avatar

To by mě zajímalo, profiku, co to máš za auto? To nemyslím jako provokačku, ale opravdu mě zajímá, co to je za motor, že se neobejde bez aditiv. Já jezdím nafťáky už drahně let a bylo jich dost typů - VW Golf GTD, VW Passat, MB Vito, MB Sprinter, několik Transitů, Octavia I i II, Cit Jumper, P Partner, F Escort, F Mondeo a ŽÁDNÝ z nich nedostal NIKDY ani kapku nějakého aditiva. Jen jeden z Transitů (r.v. tuším 84 ) při mrazech po -15°C vyžadoval do nádrže přilít benzín. Ale aditiva jako taková mě přijdou jako prostředek na tahání peněz. BTW - Golfa, Escorta a Tranzita jsem provozoval z finančních důvodů jen na bionaftu, byť mě to mnozí rozmlouvali - že to sežere hadice, že zatuhne čerpadlo a pod. Nic takového se nestalo.

Mě přijde dost ujetý lít nějaký čistič do motoru po pouhých 5.000km - to bych to musel lít do roka 16x!

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: e250td*
Datum: 30.10.11 06:26

To: promon. Souhlasím s vaším názorem,ale můj pohled je jiný .Znám lidi,kterým je devadesát a těší se dobrýmu zdraví i když jsou kuřáci,mnozí tu ale dávno nejsou,i když nikdy nekouřili .. S motory je to stejný . Znám mnoho těch ,co jezdí na friťák několik let a bez problémů,ale i ty ,kteří jedinkrát natankovali nekvalitní palivo a dojezdili . A když se podíváte na výsledky kontrol benzinek a porovnáte výsledky ,tak to raději doporučím WIF,mohdy diky němu v zimně dojeli,protože ta nafta tekla a nebyly v ní krystalky ledu . Po více jak třiceti letech nad diesel motory,ne jedna paní říkala ...Na jiném bychom se asi zasmáli stejně PS 23...etc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.10.11 13:01
avatar

Samozřejmě, že ten vif motoru nemůže ublížit. Pokud ho ale někdo vozí v zimě v autě, tak si na problémy zadělává sám, ten vif za to nemůže.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: antoninkrampol
Datum: 11.05.15 13:08

Vážení, jsem ředitelem firmy VIF, s.r.o. a mohu vám říci, že tento dotaz není ojedinělý. V zásadě odpovídáme, že kdyby to bylo jedno, tak proč vyrábět dva druhy aditiva. Logika spočívá v tom, že rafinérie, a dále prodejci pohonných hmot, jsou také povinní vyrábět letní a zimní naftu. Většina motoristů si myslí, že jediný rozdíl je v posilování nízkoteplotních vlastností motorové nafty. Není to však jediný rozdíl. Zimní nafta je, lidově řečeno, řidší, což znamená, že obsahuje více lehčích podílů, aby teplota vylučování parafinů byla co nejnižší. Spalováním této nafty nevzniká tolik karbonizačních zbytků, jako u nafty letní. Na zimu se proto snižuje obsah detergentů, ale o to více se dávkuje tzv. depresant, jehož účelem je snížit bod filtrovatelnosti. Norma ukládá, aby tento bod, nazývaný PPF, byl minimálně -21°C. Použitím aditiva ho lze snížit až na -26°C, což v zimě dává větší jistotu, že auto ráno nastartuje. Depresant je proto v letní naftě nadbytečný a na druhé straně bude chybět detergent pro udržování čistoty palivového systému. Záměna motoru sice nijak neuškodí, ale ani mu nijak zvlášť neprospěje. Nicméně ostatní vlastnosti, jako je mazivost, stabilita nafty i s obsahem MEŘO., protikorozní vlastnosti a deaktivátory kovů a zejména zvyšovač cetanového čísla jsou přibližně stejné.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.05.15 14:50

Já, na rozdíl většiny diskutujících, nedoporučuji nalít jakékoliv čistící aditivum do auta, kde nikdy nebylo používáno a pak s autem odjet na dovolenou s velkým nájezdem kilometrů. Jestli aditivum pracuje správně, začne uvolňovat nečistoty z palivového potrubí.a nádrže, nečistoty pak zachytí palivový filtr a může se stát, že filtr ucpou a máte o dovolené o zábavu postraráno.

Když tam aditivum chcete dát, vyberte si vhodnější termín, kdy jezdíte většinou "kolem komínu" a máte možnost kdykoli sehnat nový filtr, jeho výměnu. Vyhnete se problémům na cestě.

Něco jiného je, když někdo používá aditivum průběžně.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.