Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Clio 1992 - Topení

Od: axlik* odpovědí: 6 změna:

Zdravím, je to taková typická závada, topení u clií se často zanáší rzí apod. a pak netopí..Ale! Okruh jsem čistil takovou žiravinou na pračky a konvice, vyteklo toho dost ven a potom mi topení topilo, ale jen když sem stál a nebo pomalu popojížděl..Po čase už topilo hůř ale pořád z něj šel teplej vzduch..Ale když jedu někam 90kou, tak mi to prostě netopí, ani když pak zpomalím..Jedině když zastavím a chvilku počkám..Nevím jestli to neochlazuje nápor vzduchu, nebo jestli je ten radiátorek prostě jen zanesenej. Bude někdo vědět? U minulýho clia sem mohl jet jak sem rychle chtěl a topilo to pořád skvěle..

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zakus*
hodnocení

0x

Clio jem měl, ale tuhle závadu jsem nikdy neřešil. Tipnu si na vadný termostat v motoru. (pořád otevřený). Jakou teplotu Vám udává budík na palubce?

tr

Zdravím, topení a chlazení se nikdy nemá čistit nějakými agresivními čistidly mimo ta, co jsou na chladící systémy. Topení ale od toho bahna co v něm je vyčistí jen to, že jej demontujete, ale to už je lepší dát nový radiátor. Podstatně důležitou věcí je vždy včas a pravidelně měnit chladící kapalinu. Netopí Vám to možná proto, že to bahno něco zaneslo, asi termostat.

axlik*

Termostatem to určitě není, ten jsem měnil, protože byl otevřený, motor normálně dosáhne provozní teploty..Měnit se mi radiator nechce, protože bych musel rozmontovat celou palubovku..Kapalinu neměnil předešlý majitel, s tím nic nenadělám :(

doplněno 01.09.11 14:35:

Jinak jsem to čistil žiravinou na které bylo přímo napsaný, že je možno ji použít do chladičů ;)

erikch*

radiátor topení bývá většinou nejnižším bodem okruhu,čili veškerý bordýlek se tam postupně časem zvesela usazuje...takže chceš-li odstranit problém-účinně a s minimálními náklady-budeš muset kuchnout jak radiátor,tak chladič-neboj se toho,přístrojovka drží na 4 šroubech+pár malých thorxíků (velikost 20) okolo...nemusíš jí sundavat celou(to je fakt pakárna,hlavně kabeláž zezadu),jen jí uvolnit,abys získal prostor z boku u pedálů k vyndání radiátoru...Ten je napojenej na hadice a "zastrčenej" v takovým plastu...(omakej si to a příjdeš na to,neboj) No a až radiátor vyndáš,zároveň i chladič)stejně budeš mít vypuštěnej okruh) ,obojí vezmi,kup si 4 litry klasického octa,radiátor i chladič "vyplav" tlakem vody-ideální je sprcha(tlak vodovodního řadu)-utemuj veškeré vývody(igel.sáčky-nebude to pod tlakem,takže bohatě stačí) a na plocho naplno nalej ocet-poslední nalévací otvor zrovna tak utemovat...Nechej cca.dva dny někde položené "pracovat" a následně zase tlak.vodou vypláchnout(to bude sajrajtíků)-a pak tradá montáž zpět(to už půjde podstatně lépe a rychleji)...Z několikanásobné praxe(a to i u Renaultu) to funguje víc než spolehlivě,neagresivně,AL v poho přežije-a budeš topit,že neudržíš ruku na výdechu ventilace-to ti garantuji...

axlik*
hodnocení

No přímo na renault foru byly fotky z montáže a někdo se zminoval, že se musí odmontovat vše, to bych radši mrznul, mrknu se po těch šroubech až bude hezky a budu mít náladu a zkusím to vyndat..Jo u předchozího clia to fakt vařilo, ale tady je to na nic..V létě to sotva topí, nechtěl bych v zimě jezdit s rampouchem u nosu..Díky za radu!

erikch*

z vlastní zkušenosti nemusí-je to na milimetry,ale fakt nemusí...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]