Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automatická převodovka citroen Xantia

Od: patapuf65* odpovědí: 21 změna:

Dobrý den.

Zakoupil jsem vůz citroen Xantia 19 TD a hledám mezi vámi radu jak a kdy používat stupně D1 a D2.Standartně jezdím na D.Dále kdy se používá S.Po kolika km se mění olej v převodovce a jaký pro tento model (1998)Jestliže převodovka správně funguje,při kolika otáčkách má přeřadit?Stává se mi,že pokaždé přeřadí jindy.Někdy při 2 500 a jindy až po 3000.Třeba je na Netu stránka,která se těmto problémům věnuje a tak prosím o odkaz.Děkuji všem za pomoc a radu

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*
hodnocení

2x

Myslim, ze techto aut s automatem tady moc jezdit nebude, hodne stesti pri hledani ;) Jinak otacky prerazeni obecne zavisi hlavne na vykonu (plynovem pedalu). S olejem je to tezke, zalezi na historii, jestli byl menen a jak byla prevodovka pouzivana, kazdopadne by se mel vymenit i filtr.

 

hankauk*
hodnocení

2x

Juj, tak to můžu poradit, poněvadž Xantii jsme měli taky... sice byla trošku starší a benzín, ale bude to stejné.

D1 a D2 by měly substituovat "jedničku" a "dvojku" u manuálu. Většinou se používají, když třeba pojedete do prudkého kopce a potáhnete vozík nebo když pojedete takto z kopce. Nebo když se do kopce budete rozjíždět. No a S je sportovní mód a ten je pro lepší akceleraci. Takže třeba na závodech do vrchu nebo když budete chít ujet policejní hlídce. ;)*smich*

A olej? U naší Xantie se měl měnit každých 50 tisíc mílí, což je cca 80 tisíc km. U vaší to bude asi podobné.*palec*

erikch*

jen doplním-tu výměnu oleje a filtříků bych raději udělal co nejdřív(u právě zakoupeného automatu,bohužel historii se objektivně nikdy nedozvíte)-nic tím nezkazíte,jen získáte...

patapuf65*
hodnocení

hankaukr děkuji.Pomalu ty informace od vás získám.Ještě jednou dík.Karel

 

dobrak*
hodnocení

0x

Mám takové tušení že každá značka auta má u nás svůj (fanklub )? Asi stačí zadat do pana GOOGLE;)

patapuf65*
hodnocení

JJ taky dobrá rada.Prubnu to.Hledám dál.Díky

 

jarda3*
hodnocení

0x

No i to se musi umet, ja mam automaty rad ale Francouzskych bych se docela bal (pokud v tom neni teda nejaka klasika od GM...)

Pokud to ma merku a olej vypada dobre, (nezakaleny, nespaleny) tak bych to spis nechal, stejne se bez kompletni demontaze vymeni jen tak 40-60% oleje. Ve vane byva magnet co chyta zelezne odery a filtr se az tak nezanasi.

Znami meli Audi, v tom tusim tiptronic a servisy se baly na to podivat, natoz vymenit olej - pry se to pak zarucene za par mesicu pos.re, nevim proc ale slysel jsem to z vice zdroju... Tak 3 roky jezdili a pak to prodali.

tr

Zdravím, tak do automatu v Xantii vejde 2.4 l hydrooleje a má se měnit každých 30 000 km a kontrola každých 10 000 km.

hankauk*

Naše Xantia, zvaná Bernard - což je dle původu celkem jasné*smich*, byla naprosto v pohodě. Byla ročník 93, suprově vybyvená, žádný problém s ní nebyl. Jen jeden a na ten, holka, měla nárok... Ale to upozorňuji, že nám to řekl pán v servisu. Ruční brzda vedená na přední kola; obal jako u bovdenu. Bohužel, auto bylo ročník 93 a za ta léta obal zpuchřel, což nikdo nevěděl. V zimě se tam dostala voda a ta zamrzla. Tím, že se pak v zimě zatahovala ruční brzda, což je prý u automatu (který má parkovací polohu) naprosto zbytečné, se pak paradoxně stalo, že i když bylo auto odbržděné, nebylo zcela. A nám bylo divné, proč jsme najednou měli tak vysokou spotřebu benzínu?! Protože jsme ale ve stejné době měnili brzdové destičky, tak na to v servisu přišli. Díky tomu jsme na benzínu tolik netratili. *placni*

patapuf65*
hodnocení

Aha.Dám si na to pozor a dnes to prověřím,jak na tom lanko je.No je to starší vůz,ale vzhledem k recenzím,které jsem na tento vůz četl,si myslím,že ostudu mi neudělá.Většina lidí si to chválí.Uvidím,jak bude chodit ten automat po výměně oleje a filtru.Snad to bude dobré.Zatím s tím jezdím kolem komína,co kdyby...

Moc díky,že jste se mi věnovala.Hezký den Karel

hankauk*

Není vůbec zač. *placni* Bohužel, Bernard je už v důchodu, takže jsme pořídili Mondeo v kombíku (2000). A jmenuje se Bernardo. *smich* Jinak přítel mi tu ještě říkal, že francouzské motory mají jendu menší nevýhodu. Motor sám o sobě pracuje rychleji než u jiných aut (třeba japonských, atd.) Má sice lepší výkonnost, ale zase se rychleji opotřebuje. Ale stejně bych se toho nebála. Vaše Xantia je mladší a náš Bernard je sice v důchodu... ale u hodných lidí. *houpy*My jsme potřebovali kombíka kvůli pejskovi, jinak by Bernard z domu nešel. *plac*

stirecek*

Ono ty diesly u xantipy :) jsou ještě spolehlivější a odolnější než legendární původní motory v oktávce, jen se o tom nepíše. Takže i když pracují "rychleji" důchodu se v pohodě dožijí a váš Bernard má na to, přežít i to mondeo ;)

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

radi podle tylu jizdy a pridani plynu a stupne d1 d2 jsem pouzil akorat v terenu a z opravdu tezkym vlekem jinak ne automat pouzivat pouze nastartovat dat D pri couvani R pri parkovani P na nikdy pri nastartovanem motoru nevyrazovat a podobne nesmysly , treba na krizovatce

 

juldafulda
hodnocení

0x
Nevim jak citroen, ale u D1-2 muze byt i to, ze nevypina spojka, tj. Pri sundani nohy z plynoveho pedalu se brzdi motorem. Napr. Nektera auta maji tlacitko OFF ROAD - vhodne pri tazeni privesu, neradi posledni stupen a brzdi motorem.
jarda3*

No to bude ale spis tim, ze neradi vyssi rychlostni stupne - klasicky automat zadnou spojku nema.

Bezne GM automaty maji treba 1-2-3-D-N-R-P, coz je asi nazornejsi, proste to radi automaticky jen do zvoleneho stupne a netrapi to v tezke zatezi nizkymi otackami. A vetsinou navic rezim S jako sport, kdy to zene motor do vyssich otacek.

patapuf65*
hodnocení

Všem dík za odpovědi.Dnes jsem vzal vůz na projížďku, a zdá se,že jsem to řazení pochopil.Je to jiné než manuál,ale snad si zvyknu.Občas hledám pedál spojky,ale to se podá až si natluču o čelní sklo.Ještě jednou všem dík za pomoc.Karel

stirecek*

Karle což o to, čelní sklo možná vydrží déle než prdel auta, tak bacha na toho za tebou. Olej si nech vyměnit co nejdříve, ať ti slouží co nejdéle. Sám bych automat bral, ale do staršího zatím nemám odvahu.

 

blackflamesiczi*

oprava automatu je levna dily sezenete treba u zacka v ostrave pa par korun , nedavno jsem mel automat na komplet repasi , celej pajsl na kasi, trochu jsem blbnul a cena 15 000, za coz neudelate spojku na 4 golfu

stirecek*

15tisíc je pro někoho pár korun, jiný to nevydělá za měsíc a u dalšího to může přesahovat hodnotu auta. Za ty peníze mám nějakých 700-800litrů nafty.

blackflamesiczi*

ja mam spis opacny problem kdyz sednu do automatu tak problem nemam (nohu pod nohu to pomaha) ale kdyz presednu do manualu odcas zapomenu zmacknout spojku kdyz zastavuji*frajer*

doplněno 01.09.11 20:29:

jen k tej vymene oleje v automatu , nevim jak je na tom citron s pasovkama ale u nekterej aut se serizuji pasove brzdy pri vymene oleje a opravdu tim tomu automatu pomuzes, malokdo to dela

blackflamesiczi*

p- parking

r- zpatecka

n- neutral

d-jizda dopredu

1- radi pouze 1

2- radi 1 az 2

3- radi 123

U tezkej aut je lepsi vypnout overdrive ve mesta az to nejede na max rychlostni stupen pri 1000 otackach( ale vec nazoru)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]