Nejste přihlášen/a.
Prosim vas.Mam escorta a pri prejedti tak 100km, mi zacina drhnout prerazovani.Spatecka az dostova skripe.Je mozne nejak doladit spojku-myslim aby zabirala uz ve vyssim stupni?Zabira mi totiz az skoro na podlaze.Nedava se tam nekde olej?Dekuji.
Proboha olej do spojky? To v žádném případě! (ono ho tam ostatně ani není kam nalít). Nevím, jak konkrétně u Vašeho auta, ale u většiny starších aut (pokod nemají "samoštel") je možné poměrně jednoduchým způsobem spojku seřídit. Pokud ovšem nemáte alespoň základní vědomosti o činnosti spojky, sám se do toho nepouštějte.
Olej se do spojky nedává. Bohužel informace " Mam escorta" je nedostačující Escort se vyráběl od roku 1968 do roku 2000. U prvních modelů Escortů se neyhala spojka přitáhnout uý posledních modelu MK 4, 5 , 6, 7 už né. Předpokládám, že máte nejspíš 6 nebo 7 generaci a tam je spojka samoštelovací a nic s tím neuděláte. Výměnu lamely neodkládejte, nebo odděláte i setrvačník a pak přijde výměna podstatně dráž.
Maximálně patří pár kapek oleje do spojkového ložiska.V manuálu je napsáno,jak často.
JABRAKA
Ale on má Jabraka pravdu! Do spojkového ložiska se kape olej! Dokonce je tam k tomu takový filc, na ktrý se to kape a přístup je k tomu přes takový bakelitový deklík po pérkem.
Akorát jedna drobnost mu utekla - tento postup se prováděl u kutovních vozidel Š1000 - Š100 z doby tuhého socialismu, nikoliv u Forda Escort
stara skoda 440 spartak tam mel i trubicku u motoru ale u escorta tam jde olej nalejt dirou u bloku motoru a bude s toho automat (nedelat sranda)
Kde se to v manuálu u Escorta přesně píše? Kudy se na spojkové ložisko dostane? Jak se dostane olej přímo do spojkového ložiska u Escortu?
doplněno 30.08.11 18:55:Magdon, Blackflamesiczi, hoši to já tak nějak vím, dokonce mi dva motory 1.6 16V tady leží jeden je potkaný a druhý OK z bouračky i ta převodovka tady je. Jen jsem chtěl vysvětlení od autora rady o mazání spojkového ložiska o kterém se píše v manuálu pro Escorta.
vyndate prevodovku a kapnete do loziska 2 kapky oleje a date prevodovku zpet (ironie/sranda)
plan dne uklidit ponk dat si cigaro vyndat prevodovku a zapalit si a tim jsem zabil pul hodiny co dal
U Escorta od roku 95 se na spojkové ložisko nedostanete. Nic se tam mazat nedá. Dokonce ani olej v převodovce se běžně nemění (v manuálu stojí, že vydrží po celou dobu životnosti auta).
doplněno 30.08.11 15:50:Máte-li problémy, nezbyde Vám nic jiného, než navštívit servis, nebo mít velmi dobře vybavenou dílnu.
jen tak mimochodem-co takhle dostatečné množství oleje v převodovce...? ono "drhnutí"přeřazování( čím dál hůře lze vůbec zařadit a zpátečka tam nejde skoro vůbec?)je spíš problém nízké hladiny oleje v převodovce,jinými slovy by to mohlo znamenat i její "smrt"-takže určitě zkontrolovat a dolít...!
doplněno 30.08.11 20:19:ve chvíli.kdy převodovka už hučí,je skoro pozdě...a pod pojmem "drhnutí při přeřazování" si krom spojky představím právě málo oleje,či skoro žádny,v převodovce-už jsem to bohužel viděl v reálu x krát...
co to je za s prominutim hloupost? ma sjetou lamelu ci pritlacak a spojka nevypne a proto nejde zaradit zadnej olej, bez oleje prevodovka zacne hucet ale na drhnuti pri razeni to nema vliv
A menit je lepsi celej set (lozisko prritlacak lamela a ne starline od kelly ci ta druha znacka od elitu)
doplněno 30.08.11 20:06:a i kdyby byla prevodovka spalena na kasi kvuly nedostatku oleje tak jedina rychlost co tam pujde je zpatecka protoze u vetsiny aut nema synchrony ale prime zuby
Ale jak je pak mozne, ze pokud neprojezdim cca 150km a vic, tak mi to jde hezky lehce radit-dokonce i zpatecka.Kdyby to byla lamela, tak mi nejde uz i pri mene najezdenych km.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.