Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Picasso 1.6 HDi FAP - fehler motorsteuerung

Od: petty* odpovědí: 12 změna:

Dobrý den, vlastním automobil Citroen Xsara Picasso r.v 2007 1.6 HDi (FAP) 100kW čip, FAP odstraněn.

Při normální jízdě se mi tento problém nestane, ale při rychlém přidání plynu a ve vyšších otáčkách se mi rozsvítí v pravém rohu "fehler motorsteuerung" Na toto rozsvícení jde motor asi na (80%) a vyšších otáčkách má cca 2 vteřinovou pauzu a pak zase zabere.

Toto rozsvícení trvá po několika ujetých kilometrech a několika nastartování. (asi10) Pak je to zase v normálu až do doby než znovu vytočím motor do vyšších otáček. Zkoušel jsem podtlakový ventil, váhu vzduchu, klapky v potrubí a vše se zdá v pořádku.

Prosím poraďte

Přeji hezký den.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

0x

DPF neboli z francouštiny FAP je potřeba "odstranit" i softwarově jinak to bude hlásit chybu stále. Samotné mechanické odstranění nestačí.

wheeler*
Předpokládám, že je FAP odstraněn úplně - takže bych řekl, že mu to padá do nouzáku.
"fehler motorsteuerung" = "chyba motoru"
Pokud jste prošel už části motoru, mrknul bych ještě na turbo a hadice k němu.

 

nu*
hodnocení

0x

Já bych odstranil čip, zbavil se i auta a pořídil si HDI 2.0

dobrak*

Proč? Třeba je to jenom nějaká blbost? A ten motor co má patří k jedněm nejlepším ,jak výkonem ,spotřebou a i menší cenou v povinném ručení;)

nu*

protže 1.6 HDi není naladěno na 100 kilowatt, pro 2.0 HDi je dle mého názoru optimální výkon 80 kW, pochybuji že s čipem na 100 kW žere auto méně než bez čipu s nižším výkonem, ten výkon musí mít z paliva a vyšší výkon znamená víc paliva...

dobrak*

Každý (novější)motor je nadimenzován nad výkon co má ...proto si ty různé firmy můžou dovolit čipovat vyšší výkon těchto motorů ...ve SVĚTĚ MOTORŮ byl test těch Citroenů 2Hdi a 1,6 Hdi a ten menší to s přehledem vyhrál jak s potřebou i s pružností ,prý byl vyvinut nějakým konscorsiem (Citroen ,Peugeot a toho třetího ted nevím *hi* Ps- nefandím ani nejsem majitelem této značky ,ale ty budeš majitelem té 2Hdi co?:Dže ji tak hájíš

tomason*

Tím bych si nebyl vůbec jistý.motor totiž má základ v 1.4TDCI vykouzlená 1.6 přesněji převrtaná 1.4 a zvětšený zdvih.Čipovat tento motůreček mi nepřijde vůbec rozumné, navíc je náchyné turbo(je malé) a mazací systém je bídný a to díky nízké olejové nápni a právě časté probíhající regenerace FAP filtru jsou 100% smrt pro motor.

určitě 2,0 HDI je na výkon lepší volbou a stále zde platí objem ničím nenahradíš.

dobrak*

Nevím o čem píšete ,nebo komu odpovídate ,(majitel dotazu )nemá ani 2litr obsah ani nechce nic čipovat,jenom má problém s elektonikou ...a pro po proč do to mícháte motory o jiných obsahů a značek *bzum*

nu*

protože má 1,6 HDi 100kW čip

jarda3*

a FAP odstranen... Se divim, ze to vubec jezdi, IMHO nejlepsi by bylo uvest do puvodniho stavu ;)

nu*

vím o človeku co si nechal načipovat 125 kW motor asi na 160, první co mu odešlo byla poloosa a pak začla "blikat" elektronika...také nechápal čím by to mohlo být

tomason*

Ten motor je výsledkem spolupráce PSA-FORD.1.4TDCI je vlastně 1.4HDI to samé platí o 1.6 až verze Euro V se trochu rozchází v konstrukci.

Motor zakladatele tohoto vlákna se stále pokouší regenerovat filtr,který v autě už není ,může mu přibývat olej v motoru vinou pronikání nafty do něj.Nic dobrého pro motor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]