Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prasklí řemen u forda

Od: 1986 odpovědí: 27 změna:

Dobrý den,dnes mi praskl řemen co vede přes alternátor,servo a klimatizaci,ale nevím jestli je to klínák nebo je to jako rozvodák stalo se mi to při jízdě ale neslišel jsem žádnou zádu nic bojím se ho dál nastartovat.Můžete mi poradit co a jak?Je to Ford Escord 1,6 16v benzín.děkuji

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*
hodnocení

1x

To neni rozvodovy, nemelo by se nic stat pokud se s tim dal nejelo - hlavne to totiz nechladi, protoze je tim remenem pohaneno cerpadlo chladici kapaliny.

smurfx

to jarda3

Chladit to bude, tak neoblbuj, když nevíš.

Asi si pleteš se Škodou 105 :)

jarda3*

? Mam teda 1.8 16V a to ma tim remenem pohanene cerpadlo, predpokladal jsem, ze 1.6 to bude mit podobne - jestli je honeny rozvodovym, tak sorry.

 

hodnocení

1x
avatar axus

To je klinovy remen. Krome dobijeni, klimatizace a posilovace rizeni je motor plne funkcni. Remen nahradit a vesele jezdit dal.

ar*

Pokud bych chtěl rýpnout tak to není klnový řemen ,ale plochý drážkový řemen. ;)

Pokud jde oto jestli se stím dá dojet, tak pokud to je ročník 98 a mladší tak tam je vodní pumpa na rozvodech, takže by to šlo. Jestli je to starší než ročník 98 ( a to se lomilo nějak v polovině roku) tak tam je vodní pumpa poháněna právě plochým řemenem, tam by se motor uvařil. Takže Jarda3 může mít pravdu a neoblbuje. Možná než někdo vynese tenhle soud, měl by mít hlubší znalosti o motorech "Zetec".

To rypnuti je samozrejme opravnene, ale kdyz se kouknes ne jen na tento dotaz, ale i do historie vetsiny obdobnych dotazu zde, tak spousta lidi nevi / nerozeznava ani rozdil mezi pohonem vacek a ostatnich agragatu, natoz aby rozlisovali typ pouziteho remene.

Takze naco jim to komplikovat jeste plochym drazkovym remenem. Jeste si pak budou myslet, ze maji jednak rozvodovy, jednak klinovy a jeste jednak plochy drazkovy. Pro ne je to klinovy, nekde se docetli, ze kdyz praskne klinovy, tak nic tak strasneho se nestane, tak at ho maji a jsou v klidu.

Znaly rozumi, neznalemu je to beztak jedno.

ar*

Je mi to naprosto jasné, to já jen abych tě udržoval v bdělosti *smich*.

Hlavním důvodem příspěvku byla ta vodní pumpa, on by se tazatel mohl opravdu divit kdyby s autem jel do servisu pár km, že motor uvařil. Někdy v polovině roku 98 se to lomilo a montovala se pumpa s pohonem od rozvodů, do té doby se pohánela "klíňákem". :)

jarda3*

A proc ma Mondeo 1999 honenou pumpu drazkovym remenem (pardon, klinakem :-P ale co jsem postrehnul, pouzivaji se obe oznaceni, ona je to v podstate rada malych spojenych klinaku...)

ar*

Jardo to je spíš otázka pro Forda. Já opravdu netuším proč to tak je a aby se to nepletlo tak i po této změně se vyráběl Escort , 1.6 16V , který měl stejné čerpadlo jako má Mondeo z roku 1999, tedy hnané řemenem společně s altikem,"servem" a klimou. Nevím možná , že to byl test jak se to osvědčí v praxi, možná že to souviselo s ukončováním výroby Escortu a možná , že i s výrobou Escortu v dané zemi. Fakt netuším, když se mi to dostalo do ruky poprvé tak jsem na to koukal taky nechápavě. Ono v dnešní době u výrobců aut člověk nemůže hledat logiku. Díly se mění z měsíce na měsíc, souběžně běží dva druhy dílů atd. a začíná to i barvou auta kde jedna barva dle RAL má klidně ještě 3-5 pododstínů. Prostě v tom dělají bordel aby jsme měli pakárnu a to je napříč výrobcema aut.

blackflamesiczi*

jakej motor? 2,5 ne zeteky taky ne a u diesla nevim

jarda3*

Jestli to bylo na me, tak 1.8i16V cili predpokladam Zetec, kdybych nemenil nedavno rozvodak, tak bych to tak jiste netvrdil. Rozvodu je vic verzi, dle rocniku, ale mel jsem za to, ze pumpu nehoni zadny - jen to z obrazku vypadalo ze jde o to jestli 2 nebo 3 kladky a ruzna sirka a pocet zubu o par...

1jara*

axusi promiň, ale do druhých se navážíš a přitom neznáš rozdíl mezi řemeny.

No jo, nenadelas nic.*klik*

Vsak taky az mi na aute nejaky ten remen praskne, tak se sem na to hned prijdu zeptat a Ty budes jmenovite prvni, koho pozadam o radu.*hej*

1jara*

Myslím, že už v tom máš jasno.:D

blackflamesiczi*

auta delam hodne ale jeste jsem neslysel ze by nekdo pouzil slovo drazkovy remen vzdy to byl klinak a tim to hasne

cyril*

To již uváděli v televizi, že mezi motoristy koluje spousty polopravd a mýtů.

blackflamesiczi*

jasne ale vsichni kolem aut rikaj klinak a nezazil jsem nikoho kdo by se o dilech bavil odborne to je jako bych o svem aute rekl ze je to uzavreny tereni vuz misto slova off nebo dzip i kdyz to jeep neni

blackflamesiczi*

nedovedu si predstavit ze objednavam remen a do telefonu budu rikat plochy drazkvy remen , proste reknu klinak na **** a je to

1jara*

Proč slovíčkaříš? Když budu objednávat řemen, řeknu řemen k alternátoru a nemusím vůbec říkat klinový ani plochý!

 

U Escorta 1,6i 16 V rok 95 jsem měl řemen klínový, příčně ozubený. Jestli poháněl čerpadlo už si nevzpomínám, ale vrtule byla elektrická.

 

smurf
hodnocení

0x

Je to klíňák, můžete nastartovat a dojet k nejbližšímu servisu. Popř. sám vyměnit. Pozor, nebude fungovat klima, servo, a nebude se dobíjet baterie.

K žádné další škodě nedojde, pouze pokud by se vybila baterie natolik, že nebude dále schopna napájet elektroniku, vozidlo nepojede. Po výměně řemenu, záležitost několika stokorun, bude vše v pořádku.

Pozn. off topic: Existuje také "tvrdé Y" v češtině se používá podle daných pravidel. Např. Prasklý řemen, neslyšel, atp.

e250td*

Plochý drážkový řemen,neboli mikrodrážka opravdu není klíńák :)Ale rozvodový vypadá jinak .Každopádně opravit,pak jezdit .

stirecek*

Rozvodový je drážkový příčně, plochý podélně, tak vypadá fakt jinak :) Co se týká pumpy, zvednou kapotu, podívat se a podle toho jet nebo nejet, jak psal AR. Moc daleko bych s tím ale nejezdil, spolehlivě se dá vybít baterie.

 

blackflamesiczi*
hodnocení

0x

bud rad ze mas forda a ne fiata u tech se rad prasklej klinak (rika se tomu klinak i kdyz je to drazkovy remen) namota do rozvodu :)

ar*

Tak mohu tě ujistit že toto není problém jen Fiatů, mám tady po výměně jeden motor Ford 1.6 16V , který se potkal , právě díky prasklému plochému řemenu. Ono nejde ani tak co je to za značku motoru ,ale jak (ne) šikovně ten řemen praskne. Pokud se přetrhne je to OK, ale nejhorší je když praskne jen jedna "drážka" a zrovna ta vnitřní, pak se to lehce namotá pod rozvoďák a ten buď přeskočí a nebo praskne.

blackflamesiczi*

ja to prave zatim vzdy videl u italu, u jedne bravy dokonce 2 x za mesic. Pan nechtel po prvnim namotani vymenit napinaci kladku klinaku ze nechce zbytecne vyhazovat 1500,- a za par dni byl zpet a opet komplet na kasi tak usetril 1500 a nechal u me 58000,- za obe opravy prdruhe to odsrala i hlava

stirecek*

U escorta 1,8D mi taky rupnul řemen, ten co pohání palivové čerpadlo, naštěstí se nezamotal, jen to bylo právě v době, kdy jsem předjížděl, naštěstí nic v protisměru. Dělal mi to kamarád u forda a řemeny moc napnul. Tak bacha na mechaniky od forda!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]