Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, před nedávnem sem tu psal jaký jsem udělal výběr aut atd a že chci s naftovým motorem. Pak sem se ale dočetl, že se musí za rok najet x km aby se naftové auto vyplatilo a tak teď váhám... spočítal jsem si, že za rok ježdění do práce a z práce najedu cca 14400 km +- asi 3-4 tisíce kolem takže cca 17-18400 km najedu za rok a tak se chci zeptat má smysl si vůbec pořídit s naftovým motorem a nebo radši s benzínovým motorem ojeté auto?
doplněno 26.08.11 09:44:Ok doplním: cena cca do 200000 Kč, ojetina...
Návod na výpočet
* (cena naftového auta + (povinné ručení x doba vlastnictví vozu v letech)) minus (cena benzinového auta + (povinné ručení x doba vlastnictví vozu v letech)) = cena 1
* (cena benzinu krát průměrná spotřeba benzinu) minus (cena nafty krát průměrná spotřeba nafty)) = cena 2
* cena 1 děleno cena 2, výsledek krát 100 = počet kilometrů, po nichž se vyplatí pořídit si dieselový motor.
Zdroj: auto.idnes.cz/...
Pokud se nemýlím, obecně se ovádí, že diesel se vyplatí na delší vzdálenosti (ne dojíždění 3km do práce) a ročním nájzdu cca 25 - 30 tisíc km. Poukazovat na drahé opravy je podle mě téměř v oblastech teorie. nikdo nikdy nedokáže spočítat a říci, jestli a jak často se motor porouchá. třeba koupíte benzíňák a bude stát s poruchou motoru 3x ročně. já třeba spíš koukám na ceny předních skel, světel a blatníků. To že po cestě trefím srnu je podle mě totiž pravděpodobnější než že mi na dieselu odejde turbo...
Z vlastní zkušenosti, kdy s dieselem jezdím za 4-5l a benzínem se bych jel tak za 6-8l podle mě není co řešit. ale najedu ročně minimálně 30000km, takže úspora je až nějakých 1000 litrů paliva, jestli jsem to správně spočítal, což je při současných cenách paliva více než 30000,-Kč. rozbije se turbo každý rok? Koho takového z okolí znáte, kdo nejezdí jako dobytek a zlikviduje motor za rok?
Ja se benzinaku nezastavam, jen se snazim upozornit na vsechna pro a proti.
Nemusis likvidovat turbo kazdy rok. Ona ta oprava totiz cenove vyjde na nekolik lety dopredu.
Nedavny pripad od znameho. Ford Mondeo - nove turbo, dvouhmotak a nove vstrikovace, u Charouze sakum prask za to chteli 80t i s praci. Zasel k soukromnikovi, ktery u turba vymenil pouze vadnou elektroniku a vstrikovace i setrvacnik vysli levnejs a i tak to bylo za 50t.
Urcite by to slo i levneji, ne kazdy si to ale dokaze obstarat a ne kazdy s tim chce mit ty starosti, nez pohodli servisu.
Tedy v podstate na rok az na dva predpacena cena benzinu u tech tvojich 30t km. U mensiho najezdu (co udava tazatel) je to pak predplacene jeste na dyl.
Co draheho se ti mezi tim rozbije na nepreplnovanem benzinaku?
doplněno 26.08.11 09:23:A to nemluvim o pripadne zanesenem EGR - starosti navic, zanesenem filtru pevnych castic, pri napr. castem jezdeni po meste, mozne (a casem skoro jiste) poruse vstrikovaciho cerpadla...
17-18t km za rok bych vubec naftu neresil.
Ale samozrejme kazdy na to ma jiny nazor a jiny pohled a nikomu nic nevyvracim.
Tazatel bohužel neuvádí žádné podrobnější údaje o uvažovaných motorizacích, jestli auto nové či použité atd...
Mimochodem, ne nadarmo se říká, nekupovat auta začínající na F - Fiat, Ford a Fšechny Francouzský DD (vtípek)
Tak to samozrejme.
Ve svych uvahach sem pocital s ojetym preplnovanym. Tedy to nejcastejsi, co se dnes jako ojetina kupuje.
Pokud to bude zbrusu nove auto nebo naopak starodavny, nejlepe nepreplnovany kousek, tak tam je situace zase jina.
aaa...to bude zase debata.
Vypocet vyse je dosti zjednoduseny, pac nezahrnuje drahe opravy modernich turbodieselu.
nafta je OK, akorát bych nešel do nového vozu, ale do ojetiny ve slušném stavu do 100.000 Km. Pak není co řešit.
To jo, jenze pokud tazatel nema dobre zname, co toto zrovna prodavaji ci nema moznost si to (nechat) pritahnout ze zapadni Evropy, tak v podstate sehnat naftovou ojetinu do 100.000 ve slusnem stavu a za slusnou cenu nema v CR temer sanci (anebo nad tim stravi tolik casu, ze se mu to pekne prodrazi - samozrejme pokud ma i nejake pracovni povinnosti) ...
Mám 10let staré auto v zachovalém stavu které vlastním 2roky ,najeto 175000km.Stálo mě 55000kč(Renault Laguna 1.9dci. Už 2roky do něho leji naftu a hydraulický olej v poměru 1:1.Najeto mám 35000km ,bez jediné závady(novou baterii nepočítám ,spotřební věc).Pořád děláte bu bu bu o turbu a podobně .Nejvíc se dieslů bojí lidé co je nikdy neměli a majitelé Škodashitu.(vypozorováno). Až mi odejde něco co mě bude stát více než 15000kč ,tak auto rozprodám za 10000kč,doložím a jdu zase do diesla.Tu spotřebu a zátah mi benzín ve stejném obsahu neposkytne.
V čem je škodovka tak shit? že se to píše v diskusích? nebo z vlastní zkušenosti se 120kou? U své Octavie s 240000km jsem nezaznamenal žádnou závažnější poruchu (jo, měnil jsem dvě vložky zámku dveří, dolévám naftu a vodu do ostřikovačů, šlape jak hodinky. Jak to, že tedy jezdím v shitu? protože nemám na masce kosočtverec?
doplněno 26.08.11 10:57:Pravdou ale asi je, že nejvíce se dieselu a jeho poruchovosti bojí ti, kdož ho nikdy nevlastnili
Buď v klidu, není důležité, kolik km najedeš za rok, ale jak dlouho ho budeš mít krát předpokládaný nájezd. To že se diesel ničí na krátké trasy je jen hospodský blábol ničím nepodložený, prostě se jen déle zahřívá. Paradoxně se víc na krátkých trasách ničí benzínový motor a spotřebu má jednou tolik. Mám třetího diesla a do práce jsem nikdy nejezdil dál než 1,6-1,8 km. Ani na jeden motor kromě rozvodů jsem nemusel šahat, stačilo jen dolévat naftu a měnit olej s filtry.
doplněno 26.08.11 11:14:Já mám auto pořád venku
Mě jde i o to, že mi teď bude auto stát přes zimu venku a jelikož jsem nikdy nafťáka neměl tak nevim jak na tom bude. U naší benzínový 206ky to bylo bezproblému, ale prostě tady nevim...
V tomhle se moc nevyznám tak se chci zeptat jak je to s naftou v zimě, nezamrzá nebo tak? Nebo nejsou problémy se startováním? Minulý rok u nás bylo docela dlouho pod -20C tak proto se ptám
Tankovat kvalitní naftu, nesnažit se ušetřit dvacetník na litru (osobně tankuji celoročně u Benziny Verva Diesel, je sice dražší, ale odmění se tišším chodem motoru a nižší spotřebou) a pak běhat kolem zamrzlého auta. před startem nechat 2x - 3x nažhavit, potom teprve startovat. Není to nutné, ale autu to neublíží a start je pak bezproblémový. dbát na dobrou baterku, s napů vybitou baterii se nenastratuje v zimě nic
tak vervu nikdy na silvestra v -11 zamrzly total a to do te doby jezdilo auto pouze na vervu (cca 90 000km) a kdyz jsem pak vzal na no name pumpe abych to trochu ohral tak sice hlucny ale v -23 bez problemu
Benzina strakonice
Kdyz mate v nadrzi zimni naftu od benzinky a ne cosi z kanistru co je mastne a smrdi po nafte tak nezamrzne. K tomu funkcni akumulator a v poradku dobijeci soustavu a zhavi VSECHNY svicky, tak nastartujete celkem bez problemu (neni to teda, ze starter jednou prevali motor a uz to vrci, ale pokud je vse funkcni, tak to rozhodne neni nekoncne premlovani motoru starterem).
Mně osobně nikdy nafta nezamrzla, možná to bylo tím, že jsem bral naftu jen s čsad, kde měli možná pro svůj vozový park poctivější než jinde. Klidně můžeš v zimě přidávat aditivum VIF nebo ještě lépe Stanadyne, které je vyvinuté a vyráběné přímo výrobci vstřikovacích zařízení. Je ale kapánek dražší. Já jsem nic nepoužíval, stačí kvalitní nafta a sem tam vyměnit filtr. Někdo na to kašle a pak to svádí na špatnou naftu. Když jsem měl escorta 1,8D ten v mínus dvaceti chytal někdy napodruhé nebo napotřetí, někdy hned. Jednou jsem ho nastartoval v krutých -32stupňů, ale asi až na šestý pokus a to měl nějakých 200tis km na tacho. Odměnou za to byla naprosto prázdná silnice Takže pokud budeš mít v pořádku baterii, dobíjení, žhavení, fitry a pokud při koupi nenatrefíš na plečku, s dieslem nejsou žádné problémy.
Ačkoliv nejsem odborník na auta,najezdil jsem osobáky hodně kilometrů a to jak benziňáky tak naftou.Já osobně mám radši naftu.Pokud to je navíc třeba turbo TéDéíčko, tak je to vůbec super.Nesrovnatelně nižší spotřeba oproti benzínu a super výkon. Akorát,že naftový motor je tak trochu "slečinka" a chce své hýčkání.Od pravidelné výměny oleje ,přes dobrou a výkonou baterii,(u turba po dojezdu nevypínat hned motor,ale nechávat ho brumlat ještě tak dvě minutky), až po aditiva na zimu atd.No ale řekněte milovníci nafťáků,že je to vlastně takové mazlení.
4 roky spokojenosti s turbo naftákem bez poruch denně cca 200km jen a pouze po městě (prac auto) olej nafta, žárovky..spotřeba 4,2-5,0 v městě na dalnici jde ku 6ti litrům..ale je to slabší motor který do města stačí..
Jinak příklad za známého..benzin 1,2..najeto cca 45 tis... 2 roky 3 měs od novokoupě.. mtrvé turbo..(prý vysada u nafty) cena 40 tis ze šroťáku a po těžkých známostech u mehanika.. a vzhledem k cenně nafty a menší spotřebě...
Pokud nepodnikáte a nepřinese to zisk, tak se žádné auto zřejmě nevyplatí. Vzít si tužku a počítat, ovšem nejen projeté PHM, ale veškeré náklady včetně ceny auta do toho vložené. Co najedete za rok, co to stojí a co by stála hromadná doprava. Prostě takové autové účetnictví.
To už sem udělal a i když budu platit měsíčně o cca 15-2000 Kč víc tak už jen ten luxus, že si autem zkrátím 2 hodiny denně je u mě k nezaplacení (:
Buss to myslí dobře, nejlevnější bude taxík, nemusí tě trápit nafta nebo benzín, žádné opravy a údržba, nepotřebuješ stk, emise, gumy, jen zavoláš telefonem a jedeš. A když to bude solidní taxikář, třeba ti dá množstevní slevu
ja osobne jen benzin novy nafty jsou citliví na cesky hnuj , osobni zkusenost s dieslem v letosni zime, nafta letela a misto toho jsem si koupil 4,0 v6 investoval do LPG a s SUV jezdim v prepoctu za 7,3l nafty a manzelka se svym za 6,1 a bez sebemensich problemu , zadne cerpadla a vstrikovace atd za 25,000,-
Nesrovnávej starý a nový motor. Moderní turbobenzín je konstrukčně stejně složitý jako moderní diesel. Ničí se víc než si myslíš, hlavně je víc háklivější na správný poměr paliva a vzduchu, pokud není poměr správný, zastaví se a nejede. Kdežto diesel si na diagnostiku dojede sám.
jasne ale to se bavime treba o TFSI a podobne ale jinak, ale kdyz natankujes spatne do common railu tak to mas za 50 a to jasem jeste hodne u zeme, aut delam docela dost a nejvic problemu jsou diesly s common railem novy benziny skoro nic
Meleš nesmysly které jsi zaslechl někde v putice,já mám motor 1.9 dCI a už 3 roky to řežu s hydraulickým olejem 1:1 a šlape jak hodinky .To co jsi dal za LPG tak zato jsem to auto koupil . Evidentně jsi nějakého diesláka viděl jenom když tě předjížděl ...odborníku:D
jasne hydraulikou nic nezkazis krome tohze se vstrikovace tak pripecou k hlave ze je nevyndas ale nebude treba protoze hydraulika je maze lepe nez nafta. Jinak mam krome lpg mam mondeo 07 tdc(uz nema programovatelny vstrikovace a ma je hlavne kvalitnejc delany ze nejsou tolik citlive na ceskou naftu)i s chipem na 160(test na brzde) , Jinak lpg me vyslo na 39 a navratnost s nabehem kilometru behem 1 roku .
A ohledne ceny lpg potrebuji velka auta i mondeo v kombiku nestaci a dodavku nechci a abych s naftu v suv jezdil za 11 tak dam prednost lpg
jen se divim ze vase laguna na to jezdi bez problemu protoze i v testech je to asi nejhure hodnoceny auto
doplněno 28.08.11 16:21:a jen tak nahore pomlouvate skodovku v nafte , sice by me do skodovky nikdo nedostal a to jsem 7 let delal ve skodovackym servisu ale tdi 66 nebo 81 kw jsou totalne neznicitelny motory, jidel jsem i 66 s najetejma 750,000 kilometr a fungovala
Za 1-nikdy jsem Škodovfku v naftě nepomluvil ,napsal jsem jenom že je to naleštěná bída kde co ostatní prodejci nabízejí ve standartu,to se u zlomeného šípu připlácí. Za 2 -mám Lagunu 1 ne 2která měla problémy s elektronikou rok 01-03. Záleží na kusu co kdo má.Taky se třeba říká že nejhorší auto je Fiat vyrobený v Italálii v pátek...ale to jsou takové bla bla bla jako že odcházejí turba ,trysky a podobně .Někde jsem četl (Svět Motoru) že naftové motory jsou co se jedná o zlepšení výkonu a spotřeby teprve na začátku ,benzínové na konci. Jinak je mi úplně u zádele kdo a co si koupí
Mně se zdá, že ses právě vzbudil po desetileté hybernaci. Jinak bys totiž věděl, že nové commonraily jsou nesmírně spolehlivé a ty nemají se starým dieslem nic společného, tedy kromě toho paliva. Výrobci těchto motorů si vzali ponaučení a dokázali se přizpůsobit kvalitám paliv a díly samotné jsou nesmírně odolné. Zkus se poptat v nějakém diesel servisu a uvidíš, co ti řeknou. Kdyby nebylo starých dieslů, nemají práci. Špatné vstřiky od roku 2006 spočítají na prstech jedné ruky.
tak 3 prsty si zamlouvam ja 2x ford 2007,2008 1x vw 2008
pokud prst za kazdej tak 13 prstu
Zapomněls napsat motory, to přečipované mondeo nepočítám a vw přecházel na commonrail někdy v roce 2009. Kolik prstů zbývá?
tën chip se daval az po oprave kdy se kvuly vadnym vstrikovacum propalil pist a ten craffter byl common rail nebylo to pd ten rok byl hrubej odhad
doplněno 28.08.11 17:18:2,0 tdci 2,4 tdci a ozanaceni v crafteru z hlavy nevim jinak to ze od nejakeho roku jsou odolnejsi je pravda ale ten ceskej hnuj nezvladnou zadny ¨. Na tranzitu jsem to mel otestovany ze benzina a benzina je rozdil natankoval jsem u nas ve strakoicich a na dalnici 140 byl strop a na benzine u ripky u prahy a dalnice to same misto a 170 a kopal omezovac (s tranzitem jsem najel cca 350 000km
doplněno 28.08.11 17:39:tak az priste se budeme bavit o common railu od vw tak s nim vw prisel poprve v roce 2007 kdy ho zacal montovat
Nebudu tady srovnávat motor v dodávce s motorem v osobáku. Jak známo na údržbu u dodávek se vyloženě sere a navíc, nikdo to neřeší. Taktéž nebudu řešit čipovaný motor v mondeu - delphi? 350tis km na transit se ti zdá málo? já jsem prodával escort 1,8d s původními vstřikovači - 300tis km a jezdí pořád. Neber si to zle, ale klidně dál jezdi s čtyřlitrem na benzín a plyn, když jen za pojištění dáš pomalu víc než by stála generálka jednou za půl milionu km a to nepočítám investici do plynu, která taky není bezúdržbová. Navíc ani nevím,které SUV jezdí za 11litrů v naftě, kup si mitsubishi ASX 1,8DI-D a budeš jezdit za 5,5litru úplně v pohodě a pak zjistíš, že i ten plyn je drahý.
doplněno 28.08.11 18:07:vw začal commonrail oficiálně nabízet až v roce 2009, možná jsi ho mohl koupit na konci roku 2008, do té doby výprodej PD..
motor v dodavce je stejnej a servis byl pravidelne po 25 a spotreba 11 litru nafty neni problem u x5 range a podobne .
jinak pojistku na 4,0 platim 3800 u kooperativy tak v tom problem nevidim.
Ty pises ze novy nafty jsou spolehlivy ale srovmavas s escortem coz byla normalni nafta ktera drzela vem si nafty ve starejch pianech tam nebyl problem 500000 km bez zavady na motoru
v dnesnich dieslech je tolik elektroniky ze kdyz se tam neco znici stoji to palbu, jen spojka v golfu IV je za palbu se setrvakem se s kvalitnima dilama v materialu nevejdes do 25 , proto mam ameriku dily par korun v prepoctu jezdim za par litru utahnu bez problemu 3 tuny na vleku dovnitr dam mraky veci a v zime 4x4 k nezaplaceni
Ještě bych chtěl dodat, pokud má rozpočet 200tis kč, za to dnes koupí diesla s přímým vstřikem, takže praskání hlav se bát nemusí, pokud tedy nekoupí vyhlášený motor od koncernu. Do práce a z práce bude v pohodě jezdit pod pět litrů nafty, stačí jen dodržovat výměnné lhůty oleje a filtrů. Jinak co se týká té elektroniky v těch dieslech nebo i v dnešních benzinech, nezaplatíš žádnou palbu, ta je tm právě od toho, aby tě od té palby uchránila. Auto přehodí do nouzáku aby se právě tomu poškození předešlo. Třeba u nových 2,0HDI si motor sám sníží o několik procent výkon po určitých motohodinách plného výkonu a tím se prodlužuje životnost trysek. Ty motohodiny se přičítají jen po dobu plného výkonu, třeba jízda do kopce na otáčky maxima výkonu, tedy se to přičítá v řádu sekund max minut, takže ke snížení výkonu u běžného řidiče vůbec nemusí dojít, protože málo kdo jezdí s dieslem ve čtyřech tisících otáčkách. Samozřejmě když se někdo diesla bojí jako čert kříže, těžko ho někdo přesvědčí o opaku, ale co se týká účinnosti, spolehlivosti a životnosti, nic lepšího než diesel zatím nemáme.
na strankach dodavatele dilu mam prvni comonrail v diagnostickech manualech v tiguanu z roku 2007. Ale nevim kdy jsme craftra mely najely jsme s nim s problemy 70000km spotreba oleje podle vyjadreni autorizovaneho servisu je 1l na 1000km v norme za olej jsme platily 600 za litr 506,01 norma a vsichni kdo ho mely s kym jsem se bavil tak na to same nadavaly taky prej si to melo okolo 100 000km sednout ale to jsme nezjistily na najezdu z jizni spojky na d1 jsme sly na strechu a pak nastoupil tranzit tam problemy s egr a pak vstrriky ale neresilo se to dalo se 25 za vstriky v hale novy cepadlo za 25 a chtely menit nadrz ale tu jsme nechtely takze suma komplet s praci 60 bez dane coz v porovnani s ivecem se starym motorem(2002 kulatej ale je rail) se 150 konema najezd 400 000km skoro bez servisu a jedinej problem se starterem jinak bezny veci jako brzdy atd
ja bych bejt tazatelem jestli nafta nebo diesel pri najezdu 18 rocne do prace a zpet a obcas nekam jednosnacne benzin protoze s dieslem bude v zime jezdit skoro porad studenej trva dlouho nez se ohreje( nivejsi motory maji vetsi ucinost) me to trva cca 6 km nez se dostanu na 60-70 u tdci a kolega ma octavii TDI PD a to same a druhej ma golfa 66kw a v zime to neohreje a kdyz bych jezdil po praze nebo vetsim meste tam pri stani v kolone se ani nezvedne rafika teplomeru TDI muze v -10 bezet 2 hodony a neohreje se coz jsme zkousely na tej 66. S mondeoem jezdim posusty za 8 liru srazi me to dalky .
Proste spotreba co byla u TDI treba 4 liry (to dosahl kolega s golfem) je u novejch motoru nerealna a tu co udava vyrobce neni na zaklade testovani v provozu ale na zaklede prepoctu s produkovanejch plynu v laboratori , proste neni realne ji dosahnout u vetsiny aut
Co se týká commonrailu u vw,škoda, seat tak ten se vážně začal nabízet až ke konci roku 08, protože v roce 05 měl koncern vyvinuté piezo PD vstřiky s velice malými otvory, které jako první měly plnit i normu euro 5. jenže se ukázalo, že vstřiokavče nefungují tak, jak by měly, ucpávaly se nebo zkratovaly a ty motory 05-08 PD jsou velice poruchové. Takže v roce 07 začali narychlo vyvíjet nový commonrail. Co se týká krátkých jízd s dieslem má míň nevýhod než benzín. Jediná nevýhoda je komůrkové spalování u starého dieslu, protože hlava víc trpí roztažností než blok a může praskat, ale to neznamená, že musí praskat. Já jsem jezdil sedm let do práce dva km, několik dalších krátkých jízd po městě a problém jsem nikdy s ničím neměl. Možná to bylo tím, že se hlava nestačila vůbec prohřát. Spotřeba za celých sedm let v průměru 5,8litru. S benzínem tak krátké trasy budeš jezdit minimálně za jednou tolik. Benzín má však výhodu, že nemá takovou účinnost jako diesel, tak odpadního tepla je víc a líp se i zahřívá i díky použitým materiálům. Na druhou stranu se ale víc studený opotřebovává, protože benzín se sráží na studených stěnách válce a spolehlivě smývá olejový film. Hlavně když je dobře nakrmený sytičem. Co se týká teploty motoru, mám hliníkový commorail 1,6TDCI 08 a věř, v zimě topím po jednom kilometru. Má elektrické vyhřívání chladící kapaliny, navíc provozní teplota u tohoto motoru je cca 70stupňů. VW topení nedává. Předtím focus 66kw potřeboval taky 5-6km jízdy, než začal pomalu topit, na volnoběh nebo ve městě samozřejmě ten motor topí pomalej, na volnoběh se nepohřeje, ale je to kus poctivé litiny. Co se týká spotřeby, na udávané hodnoty od výrobce se s přehledem dostanu, mimo obec +- 4litry, už jsem ujel 100km i za 3,7, město v pohodě 5,5-6, záleží na stylu a jak říkám, vesměs se studeným motorem krátké trasy. A stejnou spotřebu měl i escort nebo focus, jen ty motory měly nižší výkon. Benzinové auto bych nechtěl ani zadarmo, s plynem bych taky levněj nejezdil, u mě je volba jasná.
jo me mondeo topy skoro hned ale to neni ohratej motor, mam podobnej motor akorat o 0,4 vetsi a ten se neohreje ani nahodou a to el vyhrivani motoru na i golf 97 na hlave nad prevodovkou a zadnej zazrak
A u vetsiho auta je spotreba LPG a dieslu dost rozdilna jestli 10 nafty nebo 14 lpg neni co resit a co se tyka bezpecnosti na prvnim lpg co jsem mel byla nadrz omlacena od kamenu v rece a pri blbnuti na tankodromu a zadnej unik nic a s novou sekvenci ani neevim jestli jedu na benzin nebo plyn
Nesrovnávej hliník s litinou, je jasné co se prořeje dřív. Taky v mondeu nevozíš 3,8litru oleje, ale daleko víc, navíc v litině.
jo a ten chip tomu nevadi kdyz to neni delany od amateru za 5000,- ja tam mam software od kleimanna za trochu vic
plnej souhlas...to pohodli u benzinu je nezkutecny...a to ze si dal 4l na plyn je normalka. ja mam 1,8i a me by se zas tak plyn nevyplatil ptz je to malej obsah a dost by mi to sahlo na vykon ktery je uz tak dostacujici
Vykašli se na všechny rady ohledně nafty nebo benzínu co se týká nějakého ročního nájezdu, drahých oprav a podobně. Svez se v benzínu a pak hned v naftě a vyber co ti bude víc sedět. Zjednodušeně - nafta má sílu tzv odpodu , benzín chce víc točit. A u ojetého auta nejvíc záleží na tom , kdo s tím jezdil a jak je motor odježděný.
Doma máme benzín peugeota 206 a u kamaráda sem se projel s Roomsterem v dieselu. Mě je to celkem jedno jestli to bude benzín nebo nafta, jde o to že sem s nafťákem moc nenajezdil a tak nevim co od toho čekat..nepotřebuju žádný extra silný motor, na to mám už doma motoku (: ale jak říkáš, auto určitě koupim od soukromníka, ne z bazaru
laso,dyť píšete blbost a nesmysl, to že Vám auto sedí poznáte až po několika stovkách neb. tisících KM. vím o čem mluvím. Měl jsem fábii 1.4 a nemohl jsem se s ní srovnat a teĎ jí nempžu vynachválit. Trvalomi to skoro půl roku tj. cca 7tis. Km. Jestli vám sedne auto po ujetí 10KM tak teda sám nevím jak bych to nazval. . . .
Já si myslím že většinou si člověk koupí auto podle toho jak se mu hlavně líbí a třeba podle barvy ,pak řeší motor a třeba kolik má najeto.Ale s tou Fobii s tebou souhlasím ,taky bych se s ní nesrovnal.Asi to je jako v manželství ,taky bych nechtěl hnusnou manželku a pak si na ní zvykat .
až nadizajnujete něco dost dobrého, tak pak o něčem jiném tvrďte, že je to hnusné. Pokud mluvíte o fábii tak edice facelift 2010 je naprosto super, podle mě je to perfektní auto nejen designově, například do města s velkým provozem, super.Na velký dálky už to sice úplně není, ale je fajn.
Tak úpně hnusná není za ten úplně největší kentus považuji Fobii 1 Sedan. Ale žádný zázrak to taky není ,Kia Soul nebo Venga ,Mazda 2 ,nebo 3 jsou hezčí ale to je jenom můj pocit ,nemůžou všichni jezdit ve stejných vozech,to by byla nuda ,někdo musí mít i ty jako škaredší ,aby sme si měli s koho dělat srandu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.