Nejste přihlášen/a.
Čau, chci se zeptat jak poznám že je na alternátoru diodový můstek? A co to vůbec je? Mohl bych bez toho můstku nabíjet autobaterku? dik
Jedna se v podstate o trifazovy usmernovac, tedy 6 diod (+ 3 vetsinou pro regulaci), bez nej nebo s poskozenym alternator fungovat nebude.
Jardo, nic proti, ale elektrice se raději vyhněte Uvedu na pravou míru: Dříve byly v automobilech dynama (ta vyrábí ss proud). Ta samosebou můstek nepotřebovala. S přechodem na alternátory (z více důvodů, alternátor vyrábí stř. proud), je nutné výstupní proud alternátoru usměrnit, protože palubní síť v automobilu je stejnosměrná. A k tomu usměrnění slouží ten můstek. Ale NENÍ pravda, že alternátor nebude bez můstku fungovat. Bude, jen na výstupu nebude usměrněné napětí. A NENÍ pravda, že má můstek cokoliv společného s třífázovou soustavou, ono nějaké auto má trojfázovou elektriku? Ještě k tomu ve stejnosměrném obvodu?
Regulační diody tam samozřejmě jsou, ale pro tazatele - pro pochopení funkce se držte jen klasického graetzova můstku (tzn. 4 diody). Anebo prostě přijměte fakt, že ten "blackbox" vyrábí ze stř. proudu proud stejnosměrný. Jestli se jedná o modernější generátor, bude to alternátor a usměrňovač bude za ním, většinou v jednom celku. Co se týče nabíjení autobaterie - nedoporučuji bez usměrnění...
doplněno 25.08.11 06:32:A teď jsem konečně pochopil Jardu, jak to myslel s těmi třemi fázemi a šesti diodami (tzn. tři vinutí v alternátoru a usměrnění ) - ano, v reálu to tak je, takže Jardovi se tímto omlouvám
V alternátoru bývá na jednom bloku chladiče upevněna vždy trojice výkonových diod.Jedna sada je polarity PN druhá sada je polarita NP,bez těchto diod nelze alternátor použít,protože je nutné rotor budit SS proudem a ten přes jednu diodu si bere napájení z diodového můstku.Jinak alternátor žádný proud nevyrobí.
JABRAKA
cepagis"
jak můžeš někomu psát takové věci s dodatkem ať se vyhne elektrice? Je to tak jak píše Jabraka. Bez diod nebude alternátor pracovat ani náhodou, protože se nebude mít čím vybudit a alternátor použitý ve stejnosměrné soustavě může mít fází kolik chce, protože se to stejně usměrní tak je to jedno, naopak - čím víc fází bude mít, tím je to po usměrnění pro tu stejnosměrnou síť lepší
A jinak automobilové alternátory jsou svojí konstrukcí opravdu trojfázové.
doplněno 25.08.11 07:58:A důvodů pro použití alternátoru bývá více, ale v automobilu díky jeho stejnosměrné síti je ten důvod jediný - alternátor má oproti dynamu velikou výhodu buď nemá vůbec uhlíky nebo je má, ale jsou použity pouze na buzení, nepřenášejí velké proudy (jako u dynyma), což je veliký přínos v jejich životnosti.
Tak dík, jenom jak ho poznám díval jsem se na net vypadají jako půlkruhy a jak poznám když je zabudovanej zevnitř dá se zkrze dir na ně podívat?
Proc vas to vlastne zajima - co s tim chcete delat? Byva to blok se zalisovanymi diodami (mozna novejsi uz budou mit primo cipy na nejakem hlinikovem bloku) ktery je prisroubovan na telesu alternatoru, protoze potrebuje dobre chlazeni a na jedne strane je k nemu pripojeno vinuti statoru, na druhe ma vetsinou srouby a konektory k pripojeni kabelu, pripadne regulatoru... Jestli je vadny, meni se cely, jestli ho chcete pouzit na neco jineho, je to asi taky mozne...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.