Nejste přihlášen/a.
Jsem starší, mám starou a spolehlivou škodovku.Nemám důvěru k novým vozům a zajímalo by mě: Koupil si někdo nové auto po roku 2000,a najezdil s ním 200 000 km bez jediné,sebemenší závady? (Samozřejmě dodržoval předepsané prohlídky v servisu).Problém dneška je prý v tom, že automobilce dodávají desítky poddodavatelů, a vždy se najde slabý článek. Automechanici v servisu přímo říkají: To je u této značky běžné, že tento díl častěji odchází.Automobilka si už nevyrábí všechno sama...
Dobrý den. Já se domnívám, že ani v minulosti si automobilky nevyráběly všecho samy. I když třeba ještě před 20 lety byla auta podstatně jednudušší, i přesto se skládaly z mnoha komponentů a to žádná automobilka nedokáže vyrobit natož třeba v jedné provozovně. Vždyť i pro stařší auta měly automobilky nasmlouvány díly od různých dodavatelů. Dnešní trend je vyrábět auta tak, aby všechny díly měly přibližně stejnou životnost. Ne vždy se to podaří. Někdy je to způsobeno i jiným používáním auta, než se kterým se po dobu životnosti při vývoji převážně počítalo. Například česté tahání těžkých přívěsů za autem může způsobit snížení životnosti spojky. Automobilky se snaží zamezit dodávání špatných komponentů a třeba na dodavatele tlačí na šnížení zmetkovitosti. I přesto se občas může nějaký neshodný komponent do auta dostat. Dnešní auta a auta vyrobená před 20 a dříve lety nelze moc srovnávat. Dnešní auta jsou mnohem složitější i díky přísným emisním limitů, ale také kvůli zvýšení bezpečnosti. Nechci tady hájit nová auta, sám mám auto vyrobené v roce 1990 ale i v té době některé komponenty měly kraší životnost než auto celkově. Vzpomentě třeba na Felicie a jejich častou korozi pátých dveří. 200 tis najetých kilometrů není moc, to si myslím že při normálním zacházení musí vydržet každé novější auto bez větších investic. Taky je spíše všeobecný problém s častým stáčením tachometrů. Tento nezvyk podle mého názoru kazí reputaci novějším autům. Když si někdo koupí ojetinu s 123 000 a na 130 000 se mi začnou objevovat závady typické pro daný typ auta třeba na 400 000 tak to kazí celkový dojem na daný model auta. S tím ale nic nenaděláme, možná se tento nešvar trochu omezí po zavedení trestného činu přetáčení tachometrů. A na závěr: Proč si koupit novější auto? Třeba už jenom kvůli lepší bezpečnosti nebopozinkované karoserii. Proč se nechat staré? Levný servis, jednoduché opravy, možná i menší výskyt závad související s jednoduchostí auta. Jednoduše co na autě není, nemůže se rozbít.
Pokud se výrobce snaží podbízet cenou, vyrobí auto aby se dostal pod 199 tisíc nebo pod 149 tisíc, pak se na Thalii po 100 tisíc km rozpadá spojka, teče vodní pumpa a brzdy potřebují kompletní repasi...nebo na korejském autě kam se dávají kabely slabé jako zvonkové drátky obevují závady v elektroinstalaci...když s autem střední třídy s tuhou karoserií a kvalitním zpracováním například jako Octavia jezdí člověk, který nebrzdí před každou zatáčkou, nestojí na každé červené na spojce s zařazenou rychlostí a netrefí každý výmol a každou díru, auto vydrží i stovky tisíc s původní spojkou, převodovkou a motor přežije vše...Každé auro ale potřebuje pravidelný servis...Octavii mám 7 let a najeto 170 tisíc bez jediné závady, na passatu z roku 2001 najeto 290 tisíc a vše je původní, spojka, přední náprava i dvouhmotnost. setrvačník, motor jede jako hodiny, na benzinovém Yarisu z roku 2000 najeto 340 tisíc a vše je ok, akorát přední světla jsou trochu zašlá...
Kupte si staršího Yarise, to je nejlepší auto...když se podíváte do motorového prostoru nebo na převodovku, nikde ani kapička oleje, vše je dokonale suché, nic neprolíná
už jsem tady kdysi zmiňoval,měl jsem mimojiné Renaulta 25 2.9i V6,rok 92,řetěz rozvod s LPG-kupoval jsem na nějakých 700 tkm a přes 200 tkm jsem nalítal já-takže suma sumárum lehce přes 900 000 km náběh(a motor tahal,v - 20 C na první otočení klíčku atd.,servis pouze běžné spotřební věci...)-u třílitru vše masivní(to nemluvím jen o pas.bezpečnosti,kdy má člověk před sebou tunu materiálu),takže držák,i na české jakože silnice...-takže zkusím se zeptat obráceně-dožije se vůbec nějaká Škodovka pomalu milionu kilometrů,aníž by měla 3x GO motoru,o podvozku a korozi kastle nemluvě...?!
Co znamená starší škodovku? Š120, favorita, felicii, oktávku? Ono je to sporné. Starší auta (do toho favorita) byla konstrukčně šíleně jednoduchá, žádná elektronika, některé věci konstrukčně ze šedesátých let. Pravda, poctivé plasty, hodně věcí předimenzováno. Ale třeba bezpečnost poddimenzovaná. A vzhledem k platu byla tehdejší auta šíleně drahá. Dnes je auto de facto spotřební materiál, nikdo si ho nekupuje na celý život s tím, že jej vytáhne dvakrát do měsíce z garáže, naleští a opět vrátí pod zámek, aby ho náhodou sluníčko nevyšisovalo. Auta se prostě používají, nemá smysl aby vydržela víc jak patnáct dvacet let, protože po té době jsou tak zastaralá, že o ně stejně nikdo nestojí. Vemte takovou felicii, koupenou v roce 2006 za čtvrt miliónu. Když za ni dnes dostanete desetinu, bude to úspěch. O favoritu ani nemluvě... To by se dříve nestalo. No a proto nemá cenu to přehánět. Pravda, ségra má Peugeota 307, super výbava, ale když človek vyměňuje žárovku v zadní skupinové svítilně, nestačí se divit - plástev jako z dětské hračky... to by se v té Š120 nestalo. Ale i tak, staré škodovky byly šíleně poruchové, jediné co to eliminovalo byl fakt, že si s tím trošku zručný člověk poradil (což je dnes problém) a že u těch škodovek byla tak chabá výbava (centrální zamykání, ABS, elektrická okýnka atd... ) se prostě pokazit nemohla, že to v zimě netopí a občas nejede nikomu nepřišlo divné, protože tu škodovku měli všichni, v létě kolem cest také vařili všichni atd...
Ja mam nove auto, ale driv jsem mel stare a v mnoha ohledech bylo lepsi. Nevyhodou starych aut je to, ze jsou mene bezpecne. Kdyz se s tou vasi skodovkou srazite napriklad s novym autem, tak to nove bude vicemene v pohode, ta vase skodovka se rozsype. Dalsi nevyhodou je, ze starsi auta mivaji vetsi spotrebu.
A ted k vyhodam. Stara auta jsou jednoducha a nema se v nich co pokazit. Nova auta maji plno elektroniky a kdyz to date do servisu, tak vam reknou, ze byla spatna ridici jednotka a zaplatite 30 000. U stareho auta si to muzete opravovat sam. Stare auto se da roztlacit a zkousne kdejake palivo. Stare auto vam nikdo neukradne a kdyz ho odrete, tak o nic nejde.
Nova auta jsou delana tak aby vydrzela max 5 let bez poruchy.
Když si srovnám moje první auta, Š 120 a Š 130 s těmi co mám teď, neřekl bych, že se nový auta nějak víc sypou. Naopak bych řekl, vzhledem k tomu, že dnešní auta jsou nepoměrně složitější , tak jsou asi i spolehlivější než starší auta. U všech aut jsem měnil jen věci opotřebovaný provozem a neřekl bych, že někdy to bylo nebo je nějak víc než jindy. Já se novějších aut nebojím a nebojím se ani v tom mít ledasjaký vymoženosti o kterých jiný nechce ani slyšet.
Tak já jezdím Fordem Mondeo 1,8 z roku 94, prakticky celé originál Jasně - tu a tam nějaký ten čep, výfuk už je taky třetí, ale jinak originál
Netrpí ničím moc závažným, přičemž třeba rodičů Mondeo (2002) je samá chyba, nefungují pořádně zámky, auto se nastartované samo zamyká (takže jdete otevřít garáž a přijdete k nastartovanému zamčenému autu) a podobné nesmyslnosti
Přesně tak
Mám MONDEO z r. 2001 a také se mi samo zamyká. Už jsem si zvykl, když vystupuji z vozu, brát sebou i klíčky.
tato funce se programuje v jednotce jde vypnout a nebo je v haji mikrospinac v zamku
Dvěstě tisíc pro dnešní motory nejsou žádné kilometry, jen se mění běžné spotřební díly, ale pro motor to nic neznamená, pokud tedy pominu některé nevydařené série. Tolik se žádná stará škodovka nedožije, jak píše erikch bude nejmíň třikrát na go. To že je spolehlivá je jen zdání, protože se na tom nemá co pokazit a stačí sebou vozit šroubovák na seřízení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.