Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skryta vada - automaticka prevodovka

Od: wlcak odpovědí: 31 změna:
Dobry den,
Koupil jsem ojete vozidlo (r.v. 2004, najeto 110000 km) a po dvou mesicich (4000 km) mi odesla automaticka prevodovka. Smlouva prodeje se ridi obcanskym zakonikem. Da se to kvalifikovat jako skryta vada?
Predem dekuji za odpovedi.

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

1jara*
hodnocení

0x

Dobrý den, dle najetých km bych si myslel že to je normální opotřebení provozem. Automatické převodovky nemají takovou životnost jako motory. Je to jen můj názor, jestli ho někdo vyvrátí tak držím palce aby jste u reklamace uspěl.

wlcak
hodnocení

Dekuji za odpoved.
Uz jsem mluvil s dvoumi soudnimi znalci a nemam sanci. Je to vec normalne opotrebitelna, stejne jako vstriky ci turbodmychadlo.
erikch*

ono hodně záleží co konkrétně odešlo-může to být "smrt" řídící jednotky převodovky(což je vcelku fakt prolém)počínaje a třeba jen ucpaný některý z filtříků a hdydroměnič nestíhá...A hlavně u jakého auta a motoru ten automat je...? Jinak jak se "závada" projevuje? Fakt to může být prkotina(ale nemusí)-ovšem velký pozor na servis,resp.mechanika-není moc lidí,kteří automaty opravdu zvládají-i zn.servisy takové věci přeposílají(a až násobně přeúčtovávají),stejně jako třeba naft.čerpadla...Ale chce to víc info-pak se nechá najít řešení...Ona jakože skrytá vada je nesmysl-jak jste ostatně již zjistil,takže to nemá cenu rozebírat...

wlcak
hodnocení

Jedna se o BMW 330Cd 150 kW. Automat je od GM... Odvezl jsem to do autorizaku a pak se uvidi. Jak jste rekl, preposilaji to odbornikum do externich firem. Zitra mi daji vedet a pak se uvidi. Nejake informace jsem si zjistoval u specialastu na repasi prevodovek, predbezna cena cca 30 - 50 tisic.
erikch*

doporučil bych konzultovat problém s p.Říhou-vrakáč a servis BMW Velké Chvalovice u Sadské...Osobně mám u Bafíka manuál,takže tohle se mně přímo nedotýká,ale onen avizovaný pán je e bafíků týče fakt co s zběhlej,a hlavně není "nenažranej"...No uvidíte zítra dle info ze servisu...A jestli bude převodovka opravdu k.o.-doporučoval bych se i porozhlédnout venku po nějaké bouračce s matem-vyšlo by to asi určitě levněji,motor M 57,neboli třílitr nafta,se jede už od roku 99 ,čili šance by mohla být poměrně velká,a za rozumné kačky...

wlcak
hodnocení

Muzu mit za 15 tisic z vrakace, jenze neni zadna zaruka, ze se mi to za dva mesice nevysere znovu.. Zitra budu chytrejsi, tak dam vedet, jak jsem dopadl.
Dekuji.

 

nu*
hodnocení

0x

110 tisíc za 7 let beru s velkou rezervou, bude to mít najeto tak půl milionu

wlcak
hodnocení

Ano, mate pravdu.. Ale je k tomu servisni kniha a dle databaze bmw km sedi.. Jinak co jsem tak slysel, tak automaty od GM se serou o dost driv, nez novejsi od ZF. Volal jsem do Italie, primo do autorizaku, kde to bylo a nechteli rict kolik melo najeto, kdyz ho prodavali. Tak leda by to bylo stoceny uz tam. Coz naznacuje i odchazejici turbodmychadlo a vstriky.. Holt smula..

 

jarda3*
hodnocení

0x

U AT clovek nikdy nevi, nebranil bych se kusu z vrakace, nebo s nejakym doporucenim... Tyhle prevodovky jsou docela drzaky na rozdil od ruznych Jeepu, Frantiku atp., tak by to mohlo byt OK za zlomek ceny. A musi se s tim umet jezdit, dlouhodobe pretezovani jim obecne nedela dobre, hlavne se nesmi prehrat olej.

erikch*

jen tak pro doplnění-kdysi jsme provozovali vrakáč,sice Peugeot,ale záruky na motor,převodovky a další,byly už tehdy,před deseti lety, standardem(nejen u nás)-a není nic jednoduššího,než si u převodovky opsat její výr.číslo(nebo jakkoli poznačit) a stejně tak spojovací šrouby skříně(aby byl poznat případný zásah dovnitř)-takhle jim to event.zkuste nadhodit,pokud ani pak ne-tak pryč od nich...jak jsem naznačoval již shora-3.o nfta se vyrábí od 99,takže sehnání automatu by neměl být nepřekonatelný problém za vagony kaček...

wlcak
hodnocení

Mno po poslednich par konzultacich s lidma, kteri delaji BMW nebo opravy prevodovek, tak rikaji, ze tyhle prevodovky od GM moc dlouho nevydrzi. Odchazi hydrodynamicky menic a lamely.
erikch*

no jo no-není nad "angličáky",neboli firma ZF...,ale ona je totiž u automatu(ů) velmi důležitá výměna filtrů a oleje,a to v poměrně krátkých intervalech(cca.40 až 60 tkm,jestli si dobře pamatuju)-pak vesměs není prolém a automat je "nesmrtelný"-tohle mám od klučiny,co dělá v Reichu automaty pro koncerny VW a GM-fakt machr a klobouk před ním dolů,akorát,že domů se vrací asi tak na měsíc v roce,v zimě...Ale k věci-zítra nahoďte info co a jak konkrétně-pak se to nechá nějak konstruktivně(za rozumný kačky) řešit...

wlcak
hodnocení

Podle me je velky problem s tim, ze BMW pise, ze olej je dozivotni napln a nikdo to nemeni.. Slysel jsem, ze by se to melo delat alespon po 80000. Pristi tyden jsem byl objednany na vymenu, tak je mozna lepsi, ze jsem zbytecne nevyhodil za vymenu oleje.. A jestli tam bylo malo oleje, tak jsem si to odvaril svym zpusobem sam.. :-/
Kazdopadne zitra dam vedet, co se v autorizaku dozvedeli..
stirecek*

Ono ty automobilky píšou, že olej je doživotní, ale je to jejich zisk, živí je i servis, nejen prodej vozu a olej u automatu je rozhodně lepší měnit, i když to stojí poměrně dost, někdy ten fitřík je na spodu skříně a musí se to měnit celé, takže výměna může stát klidně 6-10tis, ale vzhledem k cenám oprav převodovek se to vyplatí, takže jak píše erikch nebo ty, max 80tis. Je možné, že automat už byl načatý, tak se toho chtěl někdo zbavit nebo tam bylo málo oleje a mohls to dodělat ty, těžko říct, záleží, jak jsi s tím dlouho jezdil. Ono mezi námi, ojetý automat je velké riziko, pokud by byl z vrakáče za babku a provozuschopný, asi bych bral tam, alespoň na součástky, pokud nebyl moc jetý.

wlcak
hodnocení

Vymena oleje vyjde na cca 7000. 500 za litr oleje primo od bmw, jinak se da sehnat za 300 od Febi-Bilstein, coz si myslim, ze bude stejny, ale nezkoumal jsem podle specifikace. Filtr v autokelly za 1700 od Febi. Plus prace.
Jinak v Auto Base maji dost casu, pravdepodobne se na to vubec nekoukli. Dnes mi meli volat a nic. Kdyz jsem tam zavolal, tak mi rekli az v pondeli. Ne ze by to bylo akutni, ale chci to vyresit co nejdrive.
bono*

Bohužel repase převodovky nic neřeší.Po 10ti tis km se vysype stejně.Koupě starší převodovky je též rizikem, ale v případě štěstí může fungovat výrazně déle než převodovka repasovaná.Jinak se připravte na souboj reklamací s případným opravcem převodovky, ať autorizovaným setvisem, tak se specializovanou firmou. Koupě ojetiny s automatem není dobrý krok.

wlcak
hodnocení

To si nemyslim.. Nebo s tim mate nejake osobni zkusenosti? Alespon jsem se poucil, ze je dobre delat vsechno oficialne nez usetrit par tisic na danich a pak se nemit o co oprit..

 

buss
hodnocení

0x

Zákon, tedy ObčZ nezná skrytou vadu. V takových případech jde o vadu, která existovala již v době převzetí věci a kterou při zběžné prohlídce nebylo možno odhalit a prodávající na ni neupozornil (tedy zamlčel). A za tu prodávající odpovídá. Takže otázka zní - byta tam ta vada již v době převzetí vozidla? Takže viz ObčZ.

stirecek*

bussi myslíš to dobře, ale v reálu u nás - je lépe investovat do právníka s nejistým výsledkem s nemožností auto tři a více let používat nebo vložit peníze do převodovky a jezdit?

buss

Já nejsem v té situaci, takže těžko radit jak to teď dělat, jak bych se zachoval v konkrétní situaci. Lze jen odkázat na zákon. Nevím jak bylo auto prohlédnuto, jak provedena zkušební jízda. Když kupující si myslí, že to prodávající věděl, proč to nezjistil sám?
Ano, bude to bitva právníků, vzít si znalce, ale i s ním to není jisté, poškozená převodovka je přece subjektivní pojem, jak se to projevuje, zda člověk co ji nikdy neměl to při kratší jízdě zjistí. Kupovat opotřebenou věc je vždy risk, s tím se snad shodeme. Prodává se to většinou proto, že to má něco za sebou a opravy se už moc nevyplatí a vady se tají či se spoléhá, že se to v záruční době neprojeví., kupující na to nepřijde. A dále je to otázka peněz, co jsem ochoten do toho vrazit, co by mě stál soud.. Jinak bych si koupil asi lepší či nové.
Nicméně na poradu za právníkem kupující může,... ale když mu půjde jen o kšeft? Snad jen ať napíše po zvážení okolností dopisek a pak se uvidí. Buď slevu na autě, či podíl na opravě, na koupi jiné převodovky a čekat, co to udělá.
Ano, otázka furt zní - věděl či měl vědět o té převodovce, že je poškozená? Proč klekla až za 4 měsíce?

wlcak
hodnocení

Jedna se o BMW r.v. 2004, takze nevim co si muzete myslet pod pojmem lepsi. Klekla po dvou mesicich.. Auto ani nebylo prihlasene z dovozu, takze ho pravdepodobne vzal jen na kseft.
Nejsem odbornik, abych zjistil nektere zavady, ktere laik zjisti tezko. Pri zkusebni jizde jsem na nic neprisel, az mi dva automechanici nezavisle na sobe rekli, ze jsou vstriky v haji, jen kdyz slyseli zvuk motoru. S dieslem jsem doposud nemel zadnou zkusenost, tak mi to divny dieslovy chrochtani prislo normalni.
Po konzultaci s dvema soudnimi znalci, mi bylo doporuceno, at nic neresim, ze to je bitva bez jasneho konce. A soudni posudek je zbytecny delat dopredu, ze si pak stejne soud urci svyho soudniho znalce.
Uz ani neresim skrytou vadu, spise jak to dam dohromady...
wlcak
hodnocení

A samozrejme jsem pocital, ze do toho auta neco narvu, ale ne ze si koupim auto za 210 tis. a budu muset do nej narvat pres 100 tis. abych to dal do poradku..
wlcak
hodnocení

Ja si myslim, ze ten parchant (s prominutim) o tom vedel, ale dokazat mu to, by bylo velice narocne. On rekne, ze o tom nevedel a bude to tvrzeni proti tvrzeni..
Mozna nevedel, ze prevodovka je v haji, ale urcite vedel o vstrikach, odchazejicim turbu, vylamanych parabolach xenonu a nefunkcnim klaksonu.. Snazil jsem se s nim dohodnout, ale pan mi nakonec rekl, ze mam stesti, ze nejsem z Ostravy, jinak by mi to vysvetlil jinak..

 

wlcak
hodnocení

Jeste teda popisu jak jsem to s panem resil od zacatku. Auto privezl na totalne sjetych zimakach a jeste mi slibil, ze mi posle jety letni postou. Udajne to poslal po tydnu od koupe auta, pak odjel na tri tydny do Egypta na dovcu, takze nemelo smysl nic resit. Nicmene gumy nedosli a pan prestal komunikovat. Zavolal jsem mu z jineho cisla a udajne gumy poslal. Rovnou jsem mu rekl o zavadach a tvrdil mi, ze o nicem nevi. Po konzultaci s pravnikem jsem mu poslal email se zjistenymi zavadami a dal mu tyden lhutu na vyjadreni. Bez vysledku.
Kdyz jsem mu rekl, ze novy vstrik stoji v BMW 8900,- tak mi hned odpovedel, ze ho muze mit za 3700,-, takze o vstrikach musel vedet, jinak nevim, kde by tak rychle zjistil cenu.. Rekl jsem mu, ze chci poslat urcitou financni castku na muj ucet, protoze postou by pravdepodobne nedosly. Opet prestal komunikovat a pak uz jsem to ani neresil, po mesici se pak odporoucela i prevodovka. Zavolal jsem mu jak to chce resit a at mi da do druheho dne vedet, opet se neozval.. Po konzultacich se soudnimi znalci, jsem dosel k zaveru, ze nic nevyresim. Takze to dam holt dohromady a budu drzet hubu a krok, protoze mi nic jineho nezbyva...
1jara*

Pkuste se to řešit přes televizi, třeba černé ovce. Když už nic, tak mu pořádně pošmodrchat reputaci.

stirecek*

wlčáku de facto jsi koupil vrak, aniž bys ho pořádně za tepla projel, nejlépe se zkušeným mechanikem. Při ceně 200tis se už taková malá investice hodí. Navíc od prodejce, který jen rýžuje a slibuje a to co na tobě vydělal, utratil za egypt. Příště už budeš mít ponaučení a vsadíš na nějakého odborníka, který se dovozem zabývá a neprodává vraky. Nicméně jak píše buss, automat - ojetý je velké riziko, vstřiky už je jen taková věc, se kterými se počítá. cca 20-25% s ceny vozu se vždy nechává rezerva na servis po koupi, gumy, oleje, fitlry, rozvody a u tebe navíc převodovka. Navíc těch 110tis km určitě nebude reálných. Nejspíš ti zbývá se s tím smířit, opravit si to a pár let ti bude zase dobře sloužit nebo jak píše jara, dát to do tv, taková reklama tě nebude nic stát, možná se s tebou dohodne, když mu dáš najevo své úmysly, anebo ještě jedna možnost, ta už by tě ale něco stála, pár rusky mluvících občanů.

wlcak
hodnocení

Ja jsem u toho mel kamarada mechanika, ktery sice zna baworaky, ale jak jsem pozdeji zjistil, umi jen starsi a benziny.. On je docela sikovnej, na predchozim autu mi opravil veci, ktery jiny neumeli nebo se do toho nechteli poustet.. Todle ale trosku prestrelil..
No do televize nevim, stejne by se tim asi nic nevyresilo.. Ale treba by mohl zacit jednat jinak a konecne neco prispet.. Kdyz jsem se ohanel soudem, tak se mi to snazil co nejvic rozmluvit.. Ze se to muze tahnout x let, ze bude auto stat atd.. Zkusim jeste pozadat pravnika, at mu posle nejaky dopis..
Jinak se mi rozhodne nechce to auto prodavat ve stavu v jakym je a udelat stejnou habaduru na nekoho jinyho..

 

erikch*

ten právník a další v tomto duchu určitě,zároveň souběžně vyřešit prolém-co přesně je s tím automatem asi zatím nevíš,že? Nevím odkud jsi-ale asi když jsi dal kárku do ABase na Průběžné,někde z okolí Prahy...?-nicméně je-li problém vstřik(y-snad né i řídící)a možná i další(čímž nechci strašit)-zkus zkontaktovat zdejší Diesel servis v Martinicích(Krkonoše)-jejich velice dobrá pověst(a cena)daleko přesahuje hranice Krkonoš...dokážou řešit i čerpadla za fakt přijatelný cena-na to za jaký rance to je jinde...Kdyby nedej bože byl prolém i s hlavou-opět velmi šikovný(a né nenažraný)je Lounek z Činěvsi u Kopidlna-dělá hlavy( i Bafíkové-do kterým se nikomu moc nechce)s plombou a dvouletou zárukou cca.za dvojku(samozřejmě i nové těsnění -a to jedině Viktor Reinz,a šrouby do hlavy)-tuhle proceduru ti doporučí udělat každý motorář u koupě ojeté nafty od BMW,tahle investice pár tisíc se ti rozhodně preventivně vyplatí můžeš pak v klidu "řádit" ...Vloni jsem si stavěl TéDéSo(2.5 předchůdce třílitru),a to byl motor úplně good(včetně tlaků)-a přesto jsem dal na takovýhle doporučení-a Bafík "trhá asfalt"...Jo a ještě poznatek,doporučení-psal si myslím,že je to první nafta-takže opravdu důsledně dodržuj(Bawor je na to fakt háklivej-hlavně ta hlava,trošku nevýhoda řadové 6)zahřátí motoru na provozku-do té doby bublačka a úplný klídek...,pak až si můžeš užívat naplno svých 180 nebo 200 koníků(nevím co máš za rok a nechce se mi to hledat)*smich*...

doplněno 21.08.11 22:06:

jo,případně se omlouvám za "tykačku"-snad to není problém...*pivo*

wlcak
hodnocení

Tak uz mam odpoved z BMW, dle diagnostiky prokluzuje automat na trojce. A je tam moc velky tlak railu, proto asi motor bezi nepravidelne. Ptali se me, jestli to bylo chiply, jenze to nevim a oni to neumi poznat. Kdyz jsem se ptal, jestli tam muzou nahrat origosoftware, tak pry hrozi, ze klekne i ridici jednotka..
No tak nevim co s tim..
erikch*

s tím automatem to bude jednodušší nechat poladit-ovšem otázkou je kdo...? Sehnat někoho šikovného,asi určitě na doporučení...Jinak tlak,na maximální,při maximálním zatížení do kopce,je u 3.Od 1350 barů,při startu cca.250 až 300 baru(první generace common railu,čili 180 koníků)...možností je víc-špatný ventil na čerpadle nebo na railu,čidlo tlaku(to jsou ty levnější)...,ale předpokládám,že tohle asi těžko sám vyřešíš doma v garáži...Ohledně čipu..."přemapování"by mělo být poznat-nejsem teda žádnej "Íťák",ale kdysi jsem byl účasten fundované diskuse na toto téma(poslouchal jsem*nevi*),a co si tak pamatuju,že tyto zásahy(chipování) jsou poznat,a ne nijak složitě...,ale jak jsem předeslal ,jde to mimo mně...Ovšem pokud padne volba na opravu převodovky(což by asi bylo rozumnější),onen človíček věci znalý by asi zároven zvládl "odhalit"i mapu ŘJ...,musí totiž zvládat řešit řídící jednotku automatu,což je skoro totéž... No a uzžitečné info-hlavně kvůli zkušenostem,doporučením by mělo být na stránkách BMW klubu... e46.bmwklub.cz/... leccos se dá na klubech vyřešit-a za rozumné kačky,což je podstatné...

stirecek*

Myslím, že bmw se toho bojí a nechtějí se do toho montovat, aby pak ještě nemuseli něco platit. Přemapovat to určitě půjde zpět, možná by to chtělo vytvořit zálohu, kdoví z čeho je ten bavor poskládaný, třeba ani řídící jednotka motoru není původní. Průměrný čipař by to měl zvládnout, samozřejmě vše něco stojí. Jen se divím, že to u bmw nepoznají sami.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]