Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava rzi-zastrik

Od: roman123* odpovědí: 16 změna:

Dobry den,budu opravovat na patych dverich rez,vybrousim to az na cisty kov,nekolikrat natru odrezovacem,striknu zakladem,vykituju pripadne nerovnosti,vybrousim a pak budu lakovat,je to spravny postup nebo by jste to udelali jinak? mam na vrchni lak striknout jeste bezbarvy lak nebo je to zbytecne? jeste bych se chtel zeptat jak nejlepe opravovane mysto nastrikat (sprejem) aby to splyvalo s okolnim lakem auta,jsou nejake figle? Dekuji Roman

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

Romane ten postup, není tak docela správný. Po kytování musíš stříknout kytem nebo plničem a pak znovu vybrousit.

Pokud toto dělám tak jak jsi psal nejrve vydrbat na čistý kov, to je nejdůležitější. Odrezovač nepoužívám, protože byly většinou problémy. Pak na holý plech přímo polysterák a vybrousit papírem 100-120 (na sucho) polysterák nikdy nenamáčet. Po vybroušení stříkinout plničem a vybrousit papírem 800-1000 (u metly 1000-1200). to už, ale brousit pod vodou. Při zástřiku je důležité patřičné okolí přebrousit papírem 2000-2500. Musí to být celé matné na lesklém povrchu nedokážeš přchod udělat bez použití specíálního ředidla. Po nastříkání a vytvrdnutí znovu celé přebrousit papírem 2000-2500 (pod vodou). přechod nesmí bý znát a je to zase celé matné. Pak vyleštit. Používám pastu G3 od Farecla. Zatím jsem ještě lepší pastu nenašel a že jsem zkoušel i vyhlášenější značky.

Pokud to budeš stříkat ještě bezbarvým lakem tak to přebroušené okolí musí být ještě větší. Přihodím pár foto.

Oprava rzi-zastrik

 

olaf71*
hodnocení

0x

také to tak dělám, nakonec přestříknu Klarlakem (bezbarvý). stejně se mi to ale po roce znova objeví.

aby ta oprava,co se týká nástřiku,byla neviditelná,tak v lakovně mi to vysvětlili, že lakované místo rozstříkne do ztracena, zřejmě to není sranda.

erikch*

jen doplním závěrečnou fází po vyzrátí vyje "rozleštění"-jinak přechod je vždy vidět-i u profíků v lakovně...

doplněno 13.08.11 10:24:

...je rozleštění...,ideálně profi 3M leštěnka...

 

ar*
hodnocení

0x

Další foto je po celkovém vybroušení plniče

Oprava rzi-zastrik #2

 

ar*
hodnocení

0x

Kam asi barvou a kam lakem

doplněno 13.08.11 12:27:

.

Oprava rzi-zastrik #3

 

ar*
hodnocení

0x

Po rozleštění. Leštěno cca 5-10 min

Oprava rzi-zastrik #4
roman123*
hodnocení

Dekuji za odpoved.Podle Vasi prace je videt ze se v tom opravdu vyznate.Co je ten plnic a k cemu slouzi,popripade zhruba cena? takze kdyz to cele prebrousim pod vodou aby to bylo matne tak se to potom znovu vylesti do plneho lesku? Na to je urcite potreba strojni lesticka a nechat to rozlestit odbornikovy nebo si poradim i sam rucnim rozlestenim? Udajne je dobra lestenka tempo na rozlesteni mate s tim nejake skusenosti nebo by jste spise nedoporucil? Proc se polysterak nesmy brousit pod vodou? jeste bych se chtel zeptat za jak dlouho me to zase vyrezne ven?hodne lidi rika ze je to oprava tak na rok ale znamy si takto opravil par pupinku na felicii a nekolik roku uz ubehlo a je to porad v pohode.predem dekuji za odpoved Roman

ar*

Polystérák se nesmí brousit pod vodou, protože je hodně pórezní a hrozne by se nacucal a pak by se drolil.

Plnič slouží k vytmelení a vybroušení jemných rýh a šrábaců, které vzniknou při broušení hrubým papírem, proto se brousí plnič jemným papírem a pod vodou , proto aby to vyplavovalo obroušený plnič. Jinak by se papír ucpával a dělal zase jemné rýhy, které po nalakování "vylezou". Cena záleží o jakého výrobce a "kvalitu" jde. Na opravdu drobné rýhy stačí stříkací kyt, na větší a hlubší je potřeba plnič, který udělá větší vrstvu.

Ta pasta G3 , kterou používám je jak pro strojní tak i pro ruční leštění a nechá se použít třeba i na vyleštění plastů atd práce. Výsledek při strojním i ručním leštění je stejný, jen strojně je to rychlejší to je jasné ( strojně znamená leštičkou) Je jí potřeba málo a při leštění se ještě přistřikuje voda, dělá to takové mléko. Funguje to fakt skvěle. Nejsem žádný prodejce abych ji doporučoval, ale s Tempem se to nedá srovnat. To co budu dělat tempem hodinu tak touto pastou 15 min. Navíc u Tempa hrozí proleštění a výsledek stejně nebude takový jako z G3 a ještě se člověk u tempa daleko víc nadře, páč je tuhé. Tempo bylo dobré tak před 15-20 lety. Dnes je vyloženě zastaralé.

Pokud není plech prorezlý a koroze není už vyloženě hloubková (mezikrastalická) vydrží takováto oprava postivě udělaná hodně let. Samozřejmě, při použití dvousložkových barev a plničů (kytů) je to delší než u sprejů. Pokud je to už prorezlé "durch" je vše jen dočasné.

sam1990*

Dobrý den.

Zjistil jsem , že na svém Focusu rok 2002 mám rezavé prahy.

Nejspíš z důvodu, že předešlí majitel tam měl větší a více vystouplejší (z blatníku) el. kola a lak se sloupal od odlétavajících kamínků.

Chtěl bych se pustit do opravy, ale mám pár nejasností z vašeho návodu.

Mohl by jste mi prosím obětovát pár minut času a přepsat mi bod po bodu přesný návod a přípravky které si mám koupit k použití?

Lak mám metalízu. V práci jsem si sehnal tmel Bodyfine 220 white (2 složkový stěrkový tmel k jemnému tmelení a zaplnění pórů nebo rýh po brusných papírech.Lze použít i na základové plniče přímo pod lak. dobře se brousí za sucha brusným papírem P150-400.- čteno z návodu) myslíte, že ho můžu použít, je kvalitní nebo rač koupit jiný?

Polysterák? ( Klasický šmirgl papír?)

Předem vám děkuji za vyčerpávající odpověď.O:)

Thomas

ar*

Pane Sam1990, vůbec bych prahy nekytoval. Jen bych je obousil a přestříkal UBS ochranou proti "opískování". Máte dvě možnosti. Buď je nechat černé a pak stačí toto nosek-obchod.cz/... a nebo je po nástřiku přelakovat a pak budete potřebovat tento nosek-obchod.cz/...

Vykytovávání není potřeba při nástřiku to udělá takový povrc jako z drobných kapiček. U některých aut je to již takto stříkané origo.

Na samotné stříknutí je potřeba takováto pistole aukro.cz/... Ta hadička u toho je na dutiny, Vy to budete stříkat tou tryskou co je tam namontovaná na foto. Na oba prahy stačí jedna kartuš. Utvoří to silnější vrstvičku elastického materiálu, kterou vám kaminky od předních kol jen tak neopískují.

Pokud bedou nějaké nejasnosti tak ještě doplním. Ar

sam1990*

Dobrý den.

Děkuji za odpověd a za trpělivost vysvětlovat vše nezkušeným jako jsem já.

Cením si toho.

Chtěl bych sem přiložit pár obrázků jak na tom jsem s autem, ale obrázky my sem nejdou vložit nebo nevím jak.

Kdyby jste mi napsal mail mohl bych vám je zaslat a vy by jste mi tedy mohl ještě poradit jak postupovat.

Nafotil jsem nejen rezavé prahy, ale i vnitřní lemy dveří.

S pozdravem Sam

doplněno 02.10.11 16:25:

Chtěl bych se zeptat jak postupovat při opravě takto poškozených částí auta.

Předem děkuji.

Sam

Oprava rzi-zastrik #5
sam1990*

další fotka

Oprava rzi-zastrik #6

 

sam1990*

vnitřní lem dveří

Oprava rzi-zastrik #7
sam1990*
02.10.11 13:43

lem dveří

Oprava rzi-zastrik #8

 

mikulik*
hodnocení

0x

Zdarec kutile, tak to si dobý, že se do toho chceš pustit sám. Taky mi začalo reznout auto, tak sem si to nechal udělat v servisu Autowolf. Jestli seš z Prahy, tak by si to měl kousek. Tady můžeš najít kontakt autowolf.cz/...

sam1990*

Čauvec. A jak jsi na tom s tou rzí byl ty?

Podobně jako já?

Kolik Tě stála oprava?

Předem dík za odpověď.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]