Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, pokládám otázku za svého muže:
- pionýr jde dobře nastartovat a při volnoběhu dobře reaguje na zvyšování otáček
- při rozjezdu a zejména zařazení 2.rychl.stupně začne vynechávat
- pokud se přidá plný plyn, pionýr se udusí a přestane jet
- pokud se ubere, má zase tendenci naskočit
Svíčka je nová, karburátor taky. Napadá někoho, čím by to ještě mohlo být?
Může být ucpaná hlavní tryska v karburátou, ale pravděpodobněji ucpaný přitok paliva do karburátoru. Zkontrolvala jste zda není uškrceno, ucpáno sání vzduchu?
doplněno 10.08.11 18:52:Sundejte benzin. hadičku z karburátoru a kohoutem pusťte benzin, zda dostatečně teče. Bývá zanešeno sitko na palivovém kohoutu, dočasně pomáhá prouknutí hadičkou do nádrže (při sundaném víčku).
Pokud je tryska a sání OK ,tak překontrolovat hladinu v plovákové komoře a sítko, které je na kohoutu v nádrži.
Překontrolujte hladinu benzínu v plovákové komoře. Pokud je nízká benzín nestačí natéct, může být i jehla u šoupátka málo zvedlá.
Pokud je vadný kondenzátor tak motor také nechce jít do otáček, ale to by nešel ani do otáček bez zátěže. Popsané příznaky jsou typické pro nedostatečný přítoka paliva. Někdy se stává úsměvná závada - s moto se ujede ze dva kilometry a motor zdechne. Řidič se podívá do nádrže jestli má benzin a zase ujede nějakou vzdálenost a zase to samé. Ucpaný přivzdušňovací otvor ve víčku nadrže.
Díky, ale i tohle je zkontrolované. Jawa zlobí hlavně ve chvíli, kdy se má jet na plný plyn. Když se ubere, zase se začne snažit.
Nemáte moc starý benzin? Může to být volný kontakt v zapalovací soustavě. Také se mi stalo, že mi motocykl nechtěl jet víc než 60 km/h. Volný kontakt a při změně vibrací motoru - omezovač otáček. Může to být cokoliv, přiskřípnutý vodič, něco se přicucne do sání ...
doplněno 10.08.11 22:28:Vlastně i "načatá" zapalavací cívka uměla omezovat otáčky (ale pokud to do otáček jde bez zátěže?)
Inžo.
Pokud jsou v pořádku zásadní a nejčastější závady,ještě zbývá kontrola těsnosti skříně.Ne v předsíní,ale klikovky.Může být vyjetý simering ,těsnící prostor klikovky do spojky a převodovky.U dvoutaktů se to může stát.Benzinová směs se nejdříve nasaje do klikové skříně a pak přepouští nad píst.Pokud není skříň těsná,uniká palivová směs ven a je jí málo pro výkon.Je nutno rozpůlit motor a simering vyměnit.
JABRAKA
Dovoluji si podotknout, že netěsnost skříně je sice teoreticky možná, má ale vliv jen při malých otáčkách a pokud je netěsné gufero na straně olej, tak jej i přisává a motor by nadměrně kouřil. Pochopil jsem otázku tak, že po výměně karburátoru motor přestal fungovat, takže bych hledal problém nejdřívě u něj. Nejjednodužší cestou je půjčit si jiný karburátor s funkčního motoru a s tím zkusit.
Milane, stává se to občas. V každém případě pokud něco přestane fungovat po změnách či zásazích, je třeba se vracet a ověřovat případné nové změny či prvky od doby kdy to naposledy fungovalo. Karburátor není zrovna tak jednoduchá věc jak vypadá a také je doba, kdy je spousta alternativních výrobců a i nový karburátor nemusí být zrovna ten, s kterým to na motorce správně funguje.
Já bych osobně věřil novému karburátoru který byl na dotyčnou motorku předepsán a správně osazen a vyroben kdysi v Motoru České Budějovice. Pokud bych měl toto jisté, hledal bych problém jinde. Ovšem tyto karburátory jsou již prakticky nesehnatelné.
Dobrý den, dala jsem Vaše názory přečíst manželovi. Děkuje za všechny. Protože se pincek dusil, vyndal z něho karburátor a dal tam jiný z jiného pionýra, který fungoval bez problému. Pincek se dusí dál, takže v karburátoru problém asi nebude. Rozhodně vyzkouší i další návrhy - většinu už zkusil (nový výfuk atd.) Určitě se ozveme, pokud něco pomůže.
Předpokládám, že zapalování včetně svíčky je v pořádku. Problém bych hledal v distribuci palivové směsi a nepominul bych ani výfuk. Při jeho zanešení se při vyšších otáčkách a zatížení může motor dusit. Vzhledem k tomu, že je použit nový karburátor, hledal bych problém nejspíše u něj. Je otázkou jaký karburátor byl použit a jak je osazen tryskou, jehlou i komínkem. Dále je nutné překontrolovat systém sání a vzduchový filtr. I jeho nadměrné zanesení může působit problém.
Zpráva pro všechny ochotné nadšence:
Všechno, co se tady radí, manžel udělal buď už dřív nebo dnes dopoledne, včetně toho, že zkusil jezdit bez filtru. Ramínko nové, pružina nová.
Jediné, k čemu se zatím nedostal, je zkontrolovat těsnění hřídele. Pincek vykazuje stále stejný vrtoch - při nízkých až středních otáčkách jede normálně, při plném plynu se začne dusit až zhasne.
Každopádně všem děkuji.
Hm, tak to je už tzv. chocholoušek. Ještě dolňující dotaz, díval se manžel při kontrole výfuky i do válce, tedy myslím do výfukového kanálu ke kterému je přišroubován výfuk? Někdy ten kanál na straně od pístu "zaroste" karbonem a motor nefunguje. Stačí potom i opatně vyškrábnout, třeba i šroubovákem. Je dobré si tam posvítit baterkou. Také jsem si vzpomenul, že staré Pionýry mívaly problém se zesláblými magnety v rotoru. Ty se daly znovu namagnetovat. U Pionýra se také předstih seřízoval otáčením celého statoru a ne destičky s přerušovačem, ta měla být správně nastavena dle rysek z fabriky. Bylo to z důvodů, aby kontaky přerušovaly v ten stejný moment kdy byly i nejoptimálnější poloha magnetů v rotoru vůči statoru. Bylo to tak u prvních fechtlů. U těch dalších už nevim.
Osobně kdybych měl Pionýra na opravu, tak bych použil stroboskopickou, dle toho jakým způsobem svítí, tedy bliká dá odhadnout, zda není problém v zapalování. Dá se zjistit i přesný bod zážehu a zda "neutíká". U Pionyra je ale problém, že se musí nějak pro měření přidělat na rotor kotouček kde mám označenu horní úvrať a alespoň úhel kdy má zapálit. Kdysy jsem míval upraveny šroubek kterým se utahuje vačka přerušovače, že na něm kotouček byl připevněn.
Dodávám, ¨že jsem sám zvědav, kde bude problém.
Jinak tedy podotýkám, že jsem přesně podobný problém řešil u mopedu Korado. Po dlouhé anabázi jsem přišel na to, že u něj byl namontována schránka vzduchového filtru z exportní verze pro Německo. Tato měla ve schránce malinké otvory pro přívod vzduchu. Opticky byla ale k nerozeznání. Moped byl pro Německo škrcen na rychlost 25 km. Dal jsem výkonnější válec i k němu správný karburátor a výfuk. Budník jsem ale přehlédnul.
doplněno 13.08.11 16:45:chtěl jsem napsat stroboskopickou lampu
Tak nech este pozrie na ihlu v karburatore.Moze byt že je zodrata alebo segerka nie je v spravnej dražke.Nech pomera spravnu dlžku ihly z toho karburatora čo mu išiel dobre.Tak sa mi zda že sgerka ma byt na najvrchnejšej dražke,čiže aby ihla bola najdlhšia.
Takže tlumočím manželovo vyjádření - jehla je zpátky, plíšek v nejvyšší poloze, pincek se dusí. Už se z toho dusím taky :D
Manža zkusil sundat celý výfuk a dusilo se to. Myslím, že kdyby nebyl fanda do starých pincků, tak tím praští.
Ještě mne napadla rozleptaná těsnící gumička v benzinovém kohoutu, ale jinak už mi po přečtení celé peripetie také nějak dochází fantazie...
Hope, benzinový kohout je nový.
Manžel je vyučený automechanik. Má těch picnků asi 10 a baví se tím už několik let. Takřka všechno, co tady ochotní rádcové navrhovali, už zkoušel předtím, než mě požádal, abych se zeptala na poradně (tak trochu žárlí :D na můj čas strávený tady). Zbytek nápadů zkusil teď od rána. Taky z toho má hlavu v pejru - žádný z jeho ostatních pincků mu nedal tak zabrat jako tento.
Ešte by mohol byt problem v tom novom karburatore.Je tam tryska ,už neviem aky ma priemer dierky.Ale su minimalne dva typy tych trysiek.Nech skusi dat trysku s toho karburatora čo mu ide dobre.
Dobrý večer všem, kteří přispěli svou radou.
Pincek konečně funguje. Manžel postupně měnil všechny díly, o kterých se tady psalo. Po výměně simerinku se závada tak na 50 % upravila a zcela se ztratila po vyčištění vnitřku karburátoru, což byl poslední akt zoufalství, protože tento karburátor na jiném stroji bezchybně fungoval.
Všem děkujeme.
doplněno 17.08.11 20:33:A zvlášť Jabrakovi - za ten simerink
Jenom úsměvný dodatek: na poslední zkušební jízdě, kdy všechno už konečně fungovalo, si pincek po 30 km klidně zdechl. Tentokrát v tom nebyla žádná záhada - po všech těch kontrolních jízdách mu došel benzín. :D
Jj, občas je to alchymie! Díky za zprávu, hlavně že manža zvítezil - jiná možnost už asi potom nastat nemohla, než zasloužené vítězství. Chápu, že když se ješitnej chlap "přehoupne" v určité činnosti přes jakousi pomyslnou hranici, není už cesta zpět! A každej chlap je ješitnej!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.