Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Smyky a jejich vliv na nápravy

Od: pepal odpovědí: 21 změna:

Zdravím,

Jsem mladý začátečník v řízení, ale něco málo už nejížděno mám.. A tak když jsem jel se slečnou nebo partou kamarádů.. Znáte to mladí se chtějí vždycky trošku předvést:) Tak jsem trošku si s autem hrál třeba: projížděl zatačky bez přibrždování ale naopak jsem ten plyn měl až na podlaze-piskali kola a pomalu jsem jel po dvou :D.. taky třeba průdce brzdil parkrát až jsem sjížděl pneumatiky.. Taky se rozjížděl s protořením kol... No a nakonec včera jak jsem jel(mimochodem slušně bez pakáren) při zatáčce to udělalo nějaký "rup" jsem vyšel se podívat všecko se zdálo v pořádku, byla tam nějaká pet láhev možná že jsem najel na ní.. Ale jak jsem se rozjel tak jsem ihned pocítil že nápravy jsou nějaká volná jako kdyby karoserie nebyla nějak připevněná k nápravam ale jen tak dálo by se řici byla "položená".. budu to muset dávat do servisu.. odsud otázka..:zatěžuji se hodně nápravy při smyku?(když je auto nakloněno na jednu stránu) a další otázka: Dá se ještě s tím autem jezdít v takovém stavu jaký je ted?:D(nutně budu potřebovat vozit osoby ještě tak tyden.. jestli nehrozí že se to auto rospadne a nezůstane mi jen volant :D)

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar axus

1) Ano.

2) Ne.

3) novinky.cz/...

 

buss
hodnocení

0x

Takové zkoušení si nech na uzavřené prostranství, cvičiště ... kde nikdo nejezdí, popř. s cvičitelem. Že nabiješ hubu sobě je tvůj problém a bude o jednoho ... míň, ale horší, že to může odskákat jiný.

 

olaf71*
hodnocení

0x

myslím, že už to nebudeš za chvíli potřebovat vědět, protože dělat takový pí... a mít přitom lidi v autě, je nezodpovědné a do nebe volající.

pepal
hodnocení

myslím že to trošku přeháníte, sice ano blbnu ale všecko má svoji míru.. když vím že to nevyberu a když vidím jiná auta tak do toho nejdu! vím co dělám, a o zavití rozhodně nestojim...

buss

takových bylo a kde jsou? I "profíci" a ne tak amatér s mokrým řp.

olaf71*

čtu tady, že jedeš skoro po dvou kolech a až to otočíš na střechu a budete v autě i kdyby jen dva, tak se modli,aby se nikomu nic nestalo. zkoušej si to někde na velkém place a hlavně sám.

erikch*

ve okamžiku,kdy si budeš každou chvíli muset kupovat nové pneu-za své,tak pochopíš,že je trošku zbytečné je úmyslně kaličit...,nemluvě o podvozkových komponentech(které stojí vč.práce podstatně víc než pneu)...A to nekomentuju "detail",že hranice mezi bezpečným projetím zatáčky,byť třeba i trošku jakože v driftíku(majitelé třeba BMW vědí o čem mluvím) a "štěstím,že to klaplo a nevlítl jsem do protisměru"(což asi bude tvůj případ), je hodně tenká...Prostě jestli chceš blbnout,fajn-ale najdi si někde volné parkoviště,nějakou odstavnou plochu apod.-no a časem příjdeš i na tu ekonomickou stránku věci viz.shora.

simo*

nejhorší je že když se jede zablbnout někam na parkoviště kde nikdo není a nic tam nestojí, tak jsou tam za chvíli měšťáci a daj vám flastra že se každej díví...

 

hodnocení

0x

A s autem jakého typu děláš takové voloviny?

honzek*

Je uplne jedno co ma za auto. Umeni ridit vubec neni o aute a vubec to neni o smykach. Pokud ma neco noveho a nadupaneho, at si zaplati vztup na nejaky okruh nebo tuning sraz. Pokud nic nadupaneho nema, tak bych se radeji vubec nepredvadel

Tak viděl jsem kdysi jednoho, co se vytahoval, že dokáže u vejtřasky protočit všechny kola...samozřejmě sázka na sebe nenechala dlouho čekat...jelikož byl sám proti všem neb tomu nikdo nevěřil...měl to hoooodně drahý.

 

honzek*
hodnocení

0x

Kamarade, je uplne jedno jaky mas auto, jestli neco noveho nadupaneho nebo stareho. Nejde o to, jestli se ti posere nebo ne, jde o to, ze muzes nekoho zmrzacit.

Nevim jak si stary, ja teda jezdim 3 roky a myslim si, ze docela dobre. Ono umet jezdit neznamena umet jezdit po dvouch kolech, protacek kola, nebo smykovat do zatacek. Toto si muze troufnout kazdej idiot co ma trochu nezodpovednosti v jakymkoliv aute.

Kamarade co predvadis, tomu se rika nezodpovednost. Pokud se zabijes sam, vadit me to absolutne nebude. Pokud zabijes spolujezdce, reknu si, ze nemaj rozum, ze s tebou do toho lezli. Pokud zabijes nekoho mimo tu tvou hru, tak ti preju invalidni vozik!

tr

Zdravím, znám borce, kterýmu tatík kupoval od obdržení řp každý měsíc pneumatiky a co půl roku se dělali brzdy. Pak se jednou jeho tatík neudržel a tak mu rozbil hubu, že ten borec se rád že je rád a od té doby jezdí jako beránek a když se zeptám, zdalitakové machrování k něčemu je, tak prý není. Akorát se pobaví pár blbců a stejně ho za borce neměli a rodinu to stálo tisíce, protože na to neměl.

P.S. Já taky nikdy neházel smyky, prudké rozjezdy a atd. Auto na to v serii není stavěno, je to nebezpečné a když to nevyjde, následky většinou katastrofální a pak je místo borce blb, který má zkažený život smrtí svých nejbližších.

Neříkám, když je nebezpečná situace, tak prudký rozjezd, rychlá jízda atd. má při řešení nebezpečných situací při určitých okolností pochopitelné.

solenza*

Já naopak každý rok když v zimě napadne sníh tak jedu před jednu bývalou firmu kde je velký plac a zkouším si úhyby, brzdné dráhy, rozjezdy, vyvolávám prudkým pohybem volantu smyky a pak se snažím auto stabilizovat. Každý by si měl občas vyzkoušet, jak se auto chová a co dělat pro zvládnutí smyku třeba jako já na odlehlém nepoužívaném parkovišti. V provozu ale smyky ani jiné chování auta nezkouším.

simo*

roky nic neznamenají, počet km je důležitej, znám lidi co maj řp 10 let a najezdili míň než já za rok a ohánějí se skušenostma...

erikch*

@simo cituji..."ohánějí se skušenostma..."-pokud už chceš srovnávat(a dle mne i tak trošku machrovat),vyřeš nejdřív prosím tě mezery ve své mateřštině...zkoušet,zkušenost...a k věci samotné-ono ani počet "ujetých" km není objektivním srovnáním "kvality řidiče"...napadá mne takové trošku extrémní srovnání-kolika hlídkám PČR se ti už povedlo ujet...?! Musíš už být fakt dobrej pilot,abys nikoho nezabil,nerozstříleli tě a zvládnul jim zmizet...

simo*

A)nikdo machrovat nechce jen jsem vyjádřil svůj názor že roky neznamenají všechno B)naprostá klasika, nemá cenu nikam nic psat protože každej omezenec když nemá argumenty tak se ohání mateřštinou C) proč bych měl ujíždět hlídkám PČR? já zákony neporušuju a jestli ty ujíždíš policii tak patříš k těm bezohledným řidičům

 

erikch*

A) v pohodě B) chci-li cokoli komukoli sdělit(třeba právě vyjádřit svůj názor)elementárním základem by měl být určitý stupeň schopnosti takového vyjádření,zde písemným projevem svého rodného jazyka...-to není o argumentaci,ale o tom,že min.8 let školní docházky se trošku minulo účinkem...,takže "nemám-li stabilitu při chůzi,neměl bych se pokozušet běhat..."C) předeslal jsem,že mne napadlo extremní přirovnání-v kontextu bodu B) Není to o mně,ale o češtině...

gcjbk

D) Pokud kritizuju něčí pravopis, tak tam nesmim mít chyby! Třeba mezery za čárkou, mezera před závorkou, překlep v pokoušet, mezery před a za pomlčkou atd. ;)

K tomu autu - nejspíš něco ruplo = servis. Při dalším ježdění v lepším případě zůstaneš viset bez nápravy, v horším někoho zabiješ.

Smyky a jiný blbnutí - umět ovládat auto v těhle situacích je potřeba, ale jako začátečník to dělat v běžným provozu a se spolujezdcema to je koledování o průser. Když už potřebuješ zmachrovat, tak nejbezpečnější je rozjezd se zahrabáním, pak brzdění smykem (před tim se podívej do zrcátek jestli za tebou někdo neni), zatáčky smykem jezdi normální pomalejší rychlostí a v půlce zatáčky to "zalom" , s autem to houpne gumy zakvičí slečny zaječí a přitom je to v malý rychlosti = je dost času na korekce smyku (pokud jedeš rychle čistou stopu smykem, tak je každá chybička průser a jdeš do pangejtu). V každým případě to jsou osloviny.

Jízda na sněhu - to samý, je třeba umět ovládat i smyk, brzdit na kluzkým atd. Nejlíp cvičit na parkovišti, ale tam se nedá jet moc rychle a v rychlosti se auto chová trochu jinak. Navíc cit pro auto a umění ovládat smyk je třeba mít v ruce, na začátku zimy si zaklouzat a pak měsíc jezdit bez uklouznutí - pokud to pak uklouzne tak je to šok. Smyky, brzdění atd. cvičim co nejčastěji, takže i v provozu, samozřejmě podmínka je mít rozhled a prázdnou silnici bez stromů kolem. A taky mít najeto a vědět co od auta můžu čekat. Zkuste si třeba prudce brzdit na sněhu z 80 kmh v mírný zatáčce z kopce - to na parkovišti nenacvičíte, až to bude potřeba tak to bude naostro, přitom každá chybička znamená prodloužení brzdný dráhy o desítky metrů nebo roztočení auta. Pokud se něco semele a je potřeba rychle reagovat, tak neni čas na přemýšlení, člověk reaguje automaticky reflexem (hodně lidí i když normálně jezdit umí, tak zadupne brzdu a zavře oči). Ty reflexy jsou vrozené, ale dají se i změnit nebo vypěstovat - je třeba si situaci představovat, nejdřív zpomaleně a pak v reálným čase, po dostatečným opakování představy (tisíce) se to "naprogramuje" a mozek to pak udělá automaticky. Např. nečekaná překážka = brzdim jedu v přímým směru, pokud nejde ubrzdit tak těsně před překážkou přestanu brzdit a vyhýbám se vlevo/ vpravo kde je to lepší - pokud si tohle tisíckrát přehrajete v hlavě jako na videu a děláte i pohyby, tak je výrazně větší pravděpodobnost že naostro zareagujete správně. Těch situací je hafo - auto vyjede z vedlejší přede mě, za horizontem je předjíždějící magor v protisměru, auto přede mnou dostane hodiny, kaluží projede kamion a dvě vteřiny neni nic vidět atd. atd.

simo*

já měl z ČJ za 4 nestydím se za to(každej prostě umí něco jinýho) a to že napíšu někam něco špatně je mi celkem fuk(samozdřejmě že v ofciálních dopisech to po sobě kontroluji), kór na internetovou diskuzi kde se diskutuje na úrovni relativního "kamarádství" nebo "známosti"(jsme přece jen lidi), řekl bych že jde o neformální formu komunikace takže i jazyka a řekl bych že důležitější je obsah komentáře, a mám hrozně rád rejpaly jako jsi ty, a už vůbec nemám náladu na hádání se o pitomostech

 

1jara*
hodnocení

0x

Nebudu opakovat to co již bylo přede mnou napsané. Ptal ses zda je něco s autem, pokud jako by plave zajeď do servisu. Je možné že rupla pružina ebo uchycení tlumiče. Pokud lehneš pod vůz, tak by to mělo být vidět. Hlavně v tomto případě jeď opatrně, ať pomahači nemají práci.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]