Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Rád bych si pořídil na pár let úsporné a solidní vozítko. Rozhodl jsem se pro Citroen Saxo. Nabídka je širší, než delší. Chtěl jsem nějaký ten 1.0 či 1.1 v obsahu kvůli malé spotřebě paliva. Nebudu však jezdit jen po městě. Dost často i delší trasy. Zalíbil se mi typ VTR 1.6. Prý se jedná již o typ motoru s technologií DOHC 16V. Dá se tento motor ještě považovat za úsporný? Má někdo zkušenost s jeho spotřebou? Díky!
obecně objem ničím nenahradíš-hodně záleží na řidiči-někdo dokáže i s litrovým motorem prodrandit víc než další s 1.6 motorem...zdánlivá úspornost 1.0 motorů-obzvlášt při studeném motoru a popojíždění po městě,jde trošku stranou...A to nemluvě o neoddiskutovatelném faktu,že 1.0 motor toho (při stejné péči majitele) vydrží prostě méně než "robustnější" 1.6-ten materiálový deficit se časem musí projevit...No a je-li záměr jezdit i delší trasy,vůbec bych nelaboroval s 1.0 motorem-akorát by jste byl "otrávenej",že to prostě "nejede"...
Myslím, že s tou spotřebou to nebude taková tragédie - viz.: www.spritmonitor./... .
Mimochodem Saxo VTS je můj tajný tip. Dokáže jezdit za 7 litrů a přitom dokáže ujet i mnohem silnějším vozům. Navíc, když má v pořádku podvozek, tak má naprosto fenomenální jízdní vlastnosti. Pokud se s ním umí jezdit. Spolu s Peugeotem 106 GTI (S16) jej považuji za poslední opravdové hot-hatche.
@petrsinger on je trošku rozdíl ve VTR(tazatelův dotaz) a VTS-výkonově sice nějakých 12 koníků,ale jinej podvozek,odladění atd...Pravda je,že VTS je fakt svižněj pišťuch...A 106 nebyla GTi,ale S16(nějakých 120 koníků)-posledním opravdu zdařilým Géťáskem byla 205 1.9 GTi se 130 koníkama,to byl mazec...A hot hatchem by se dala nazvat auta s alespon 150 koníkama,třeba taková klasika jako byla 205 T 16 4x4,sice jich u nás napočítáš na prstech jedné ruky,ale měl jsem kdysi tenhle 212 koníkovej motor ve 405 T 16 4x4 a bylo to letadlo na kolech(nedovedu si představit,jak to "cvičilo" s podstatně lehčí 205kou...),nebo kdo zažil Nissana Suny 2.0 GTi,Clio 16 V Wiliams,Hondu CRX 16 V VTEC,Kadett 2.0 GSi 16V...a tak by se nechalo pokračovat,to byly čisté,rádobyekologii nepostižené "hot hatche"-prostě autíčka na blbnutí...,jenže to už je bohužel nenávratně pryč,i proto se zachovalé kusy drží cenově velmi vysoko a jejich cena už jen a jen stoupá...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.