Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Instalace dennich svetel do Felicie

Od: karel1711* odpovědí: 34 změna:
jak nainstaluju denní svetla (ledky) do felicie nezávisle na světlech? A jake by jste doporučili? Cenová relace?

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

1x

můžete si vyrobit i vlastní světla, ale k jejich schválení musítae absolvovat zkoušky v typové zkušebně, STK nemá ze zákona ´kompetenci posoudit u světel domácí výroby zda plní požadavky stávající legislativy...to může jen typová zkuševna..ale bude to stát víc než felicia...zkuste TÜV nebo Dekru a.s.

 

petula00*
hodnocení

0x

feliciaklub.cz/... led.novalisnet.cz/... ...strejda gůgl ví všechno a ještě víc.:)

doplněno 07.08.11 18:02:

poradte.cz/... autodoplnkyfro.cz/...

karel1711*
hodnocení

rušit mlhovky se mi nechce! Ale co tak vlastni výroba a nechat to na stk?
petula00*

Vlastní výroba,čeho?Těch světel z diod?STK něco, co není homologovaný nepovolí ani kdyby měli upito.Když si vše pořádně pročtete najdete světla umístěná i jinde mimo mlhová světla.

 

stirecek*
hodnocení

0x

Pokud máš mlhovky, můžeš je také využít pro denní svícení a nemusíš kupovat diodové. Stačí jen relátko za cca 50kaček. Samo se zapíná, samo se vypíná...

To stirecek:

Svítilny musí být homologovány, včetně umístění, montáže a zapojení podle předpisu EHK/OSN č. 48, tak jak to předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb., ve znění vyhlášky č.197/2006 Sb. Svítilny musí být označeny homologačním znakem E (v kroužku) s číslem pod kterým byla homologace uvedena a s označením RL (označuje světla pro denní svícení).

Tohle asi mlhovky nebudou splňovat, že? *ee*

doplněno 07.08.11 21:31:

Navíc mě není jasné, jaký význam má používat mlhovky namísto potkávaček, když oboje má prakticky stejné watty. Navíc je použití mlhovek coby SPDS nelegální, takže to může mít i celkem negativní finanční dopad při odchycení Pomahači a chrániči.

stirecek*

Promone máš pravdu, ale minimálně 50% aut buďto nemá diodové světla homologované nebo nemá dodržené rozměry pro monáž světel a další věc je, že někteří s nimi jezdí i v noci se zapnutými potkávačkami, takže špatně zapojené.

Já jsem využil pouze to, co už v autě bylo, poněvadž jsem se nechtěl zbavit mlhovek, navíc jsem nechtěl na autě cca za půl milionu přiznat tu dodělávanou ruční práci. Rozměrově tohle sedí a sedí i dle zapojení, jen nemá ten znak homologace v kroužku a věř, že za ty dva roky se ani jednou ten pomahač a chránič neshýbnul na kolena, aby tu homologaci hledal, nanejvýš obešel auto, jestli nesvítím i vzadu. Navíc kdy většina koncernových aut jezdí s homologo mlhovkama s dvěma parabolama, mají v tom doslova guláš. Takže mlhovky nikomu nevadí a ani neoslňují jak některé diody pootočené hodně nahoru. Žárovka H11 stojí cca 100Kč, kdo chce šetřit energii, může si pořídit diodové H11

stirecek.rajce.idnes.cz/...

Nastartuju, svítím, zapnu potkávačky, samy zhasnou, chci mlhovky, zapnu je a svítím i v mlze, vypnu potkávačky, zapnou mlhovky, vypnu motor, zhasne vše. Kontrolka svítí taky, takže není třeba nic řešit dál. Co se týká spotřeby cca 110watů, komplet osvětlení cca 160-180watů, ale spotřebu neřeším. Je možno dokoupit diodové žárovky se spotřebou nižší, na slabý aku se rozhodně hodí.

To stirecek :

Možná byste mi mohl poradit. Mám FORD Mondeo Mark III, který má ve spodním spoileru kulaté mlhovky (rok výroby 2001). Daly by využít k instalaci světel pro denní svícení - a jak?

stirecek*

Schéma zapojení by mělo být stejné, alespoň u mondea 07 to tak je. Svorka 30 od relátka se napojí na stálý proud po zapnutí klíčku, svorka 87A je drát na mlhovky, takže po zapnutí klíčku se přivede proud na spínací skříňku osvětlení a přes relé napájí mlhovky. Svorka 86 je tuším kostra, ten černý kabel a svorka 85 je kabel na obrysovky (možná je to naopak, už si to nepamatuju 85kostra,86 obrys) Takže když se zapnou obrysovky a potkávačky, přivede se proud přes relé na kostru a relé se přepne a rozpojí mlhovky. Relé mám přepínací, ale stačí rozpínací - čtyři kontakty. Mlhovky samozřejmě můžete s potkávačkama používat jako dřív, vše zůstává. Když se světla zhasnou, relé se "pustí" a opět svítí mlhovky. Po vypnutí klíčku vše zhasne. Odkud kam je na poslední fotce, pro jistotu použít zkoušečku. Zacvakávací svorky jsem po roce vyhodil, protože se hřály a napájkoval jsem to přímo na vedení, pak zaizoloval. Stálý proud - svorka 30 jsem na relé připojil přes nasunovací konektor (ostatní jsou napájkované), to proto, abych to mohl před STK odpojit:D

Do těch mlhovek jste dal H 11? Jsou dvouvláknové? Jedno vlákno pro denní svícení a druhé pro mlhovky?

stirecek*

Nene, v mlhovkách nic neděláte, tam zůstává stejná žárovka, já tam mám H11. Je to jednovláknová, přes den svítí jako denní svícení a v mlze si ji zapnete ručně spolu s potkávačkama jak jste zvyklý zapínat ručně, když je mlha. všechny funkce jsou zachovány jako dřív.

Takže pokud tomu dobře rozumím, tak jet ve dne za normální viditelnosti pouze s rozsvícenými mlhovkami je na pokutu, ale pokud budou ty mlhovky zapojeny jako světla tzv. denního svícení (vzadu nesvítí nic), tak by to bylo v pořádku?

stirecek*

Na to, aby to bylo na pokutu, by si musel ten policajt kleknout na kolena a hledat homologační znak na světle. V praxi to žádný nedělá, jen se jde podívat dozadu. Koncernové vozy všechny svítí mlhovkama, ale mají uvnitř dvě paraboly.

Právě to mne znepokojuje, že policajti mě budou kvůli svítícím mlhovkám stále stavět, aby se přesvědčili, že nesvítím také vzadu:)) To by fakt nestálo za tu úsporu:))

doplněno 08.08.11 23:55:

A není to na palici, vždyť ta světla vzadu ničemu nevadí!

stirecek*

Buď v klidu, za dva roky se mi to ještě nestalo. Dozadu chodí jen při běžné prohlídce, ale že by mě kvůli mlhovkám zastavovali, se mi ještě nestalo, když chtějí zastavit zastaví, když nechtějí, nechají jet dál. Povinnost svítit je splněna, nikoho neosvicuju, je klid. Spíš bych řekl, že v tom mají zmatek, protože koncernové vozy tak jezdí. Kamarádi z mondeama taky bez problémů a u nás už tak jezdí i taxikáři. Paradoxně nejvíc problémů jsem měl, když jsem opravdu používal homologované denní diody. Měl jsem je u nás ve městě jako druhý a policajti na mě civěli, co tam vlastně mám za světla. Vozit v autě opis zákona a homologaci světel byla tehdá nutnost, protože sami nevěděli vocogo

stirecek.rajce.idnes.cz/...

 

buss
hodnocení

0x

Ale ono to snad závisí, když po přepnutí na běžná světla musí denní zhasnout.

solenza*

Já mám světla pro denní svícení a tak jsem kdysi studoval, jak mají fungovat a také jak mají být nainstalované. Takže světla pro denní svícení mají fungovat takto. Po nastartování motoru se mají automaticky zapnout. Po vypnutí motoru se mají automaticky vypnout. Při zapnutí obrysových nebo potkávacích světel se mají automaticky vypnout. Po zhasnutí světel zapnout. Při problikování dálkových světel (světelná houkačka) zůstávají zhasnuté nebo svítí podle chodu motoru přičemž pojmem chod motoru myslím klíč ve spínací skřínce v poloze svícení kontrolek nebo běhu motoru, když mi tedy svítí kontrolky na palubovce, světla svítí i při stojícím motoru. Instalace se provádí v souladu s těmito pravidly: Vzdálenost světel od sebe by měla být min 60 cm a 20 cm nad silnicí. U Felicie tyto podmínky splňuje například místo kolem mlhovek. Dále světla musí mít homologaci (E v kroužku) a také označení RL, což označuje, že se jedná o světla určená pro denní svícení. Já jsem světla pro denní svícení kupoval v Tescu za 849 ale viděl jsem je několikrát i v letáku v Globusu zhruba taky za tolik. Jinak je to celá sada, do světel vedou 3 vodiče, + spínací skříňky, trvalý - a také + od světel na indikaci, zda svítí nebo ne. Není třeba již nic dokupovat, jenom zapojit. - se zapojí na ukostření, jeden + se zapojí na + od spínací skříňy a další + se napojí někam k + světel. V návodu je to nakresleno, oba plusy se nesmí poplést. Ve světlech je integrovaný vypínač, který světla vypne při zapnutí obrysovek, potkávaček. Mám takové podélné, diodové.

 

pecenkav*
hodnocení

0x

Zatim se mi nepodarilo prijit na to, k cemu je ta blbost na aute dobra, kdyz uz tam svetla jsou.

hop®

K šetření. Šetříte tím žárovky v reflektorech. Šetříte i (zanedbatelně) pohonné hmoty, menší spotřeba energie znamená menší zátěž pro alternátor či dynamo a tím i menší mechanický odpor proti otáčení tohoto zdroje energie...

Vážení, je zajímavé, že ekopošukům nevadí za denního světla zcela zbytečně vyráběná elektrická energie spalováním nafty a benzinu v nezanedbatelném množství. Spočítal někdo, kolik MW je zbytečně vyrobeno denně provozem milionů svítících aut? Kolik by se za současné krize ušetřilo, kdybychom se vrátili k rozumnému předpisu svítit pouze za snížené viditelnosti!

hop®

ALOISB: trošku vrčím, denní svícení přispívá k bezpečnosti provozu! Spíše mne štvou sankce za to že se nepřipoutám, tím přece ohrožuji JEN sám sebe!

To hop :

Ono je to s tou bezpečností provozu ošemetné. Když vidím v TV ty hrozné bouračky, tak si určitě nepokládám otázku, zda tato auta měla rozsvícená světla! A v prudkém letním slunci jsou rozsvícená světla pro bezpečnost provozu nevýznamná.

Já bych radši viděl, kdyby se Ministerstvo dopravy chytlo za nos a změnilo předpis pro kvalitu výstražných světel na nechráněných železničních přejezdech. Z několika posledních případů střetu vlaku s autem vyplývá, že svítí-li slunce proti směru jízdy a je nízko nad obzorem (/ráno, večer), tak nejsou kmitající tmavočervená světla vůbec vidět! Měl by se tam dát bleskající maják jako mají letadla!

doplněno 08.08.11 22:56:

Ještě k tomu poutání : Poutat se za jízdy v obci považuji za pitomost. Ta rychlost je tak malá, že člověk při karambolu z vozu nevypadne :)) Navíc stále vystupujete a nastupujete a je to jak u blbejch! Jací poslanci - takové zákony :))

erikch*

nedá mi se nezapojit-denní svícení je trošku diskutailní,ale co považuji za zcela proti logice je svícení vpředu ano,a vzadu striktně nee-přitom situace,vcelku běžná,jízda lesem(západ,východ slunce)auto tmavší barvy neosvětlené(vzadu-vepředu ano,tzv.denním)hups přes horizont,výjezd z lesa-ono vzadu neosvětlené tmavší auto přede mnou a jejda mám co dělat,abych ho vůbec viděl,protože mi zrovna svítí do ksi...tu sluníčko...Jinými slovy,proč je omezeno(zakázáno)svítit vzadu,když vepředu musím...?! A (ne)připoutání se za jízdy je stejné "volitelné"riziko každého dotyčného jedince jako třeba kouření,alkohol,gamblerství atd.-akorát,že z toho(nepřipoutání)stát nemá zisk(spotřební daně cigaret,alkoholu a spr.poplatky ,daně,z automatů),čili se to státu nelíbí-ale je to omezování os.svobody,volby, garantované LPS,Ústavou atd.,čili do doby než někdo podá žalobu na stát,resp.vznese podnět,stížnost, k ÚS...Ten by si myslím musel dát za pravdu stěžovateli-jelikož takovým jednáním nikoho neomezuju a neohrožuju(krom sebe sama)-takže za takové jednání nemohu být jakkoli persekuován-stejně jako právě třeba kouření-rizika jsou známa a je na každém jak se rozhodne...,s tím,že ale kouření ostatní omezuje(narozdíl od nepřipoutání se)-jenže zisk státu toto převyšuje...

stirecek*

erikch: myslím, že na tu blbost vzadu nesvítit už někteří přišli. Nové picasso už svítí nejen diodama vepředu, ale i světlovodnýma trubicema vzadu.Teď jde jen o to, že to tak může být u auta z výroby, ale u jiného bys musel platit pokutu. V zákonech je prostě bordel, ale pokud se jedná o předraženou zakázku, to zvládnou velice rychle

 

pecenkav*

To je dobra uspora, zarovka stoji 30,- , vydrzi urcite rok, na spotrebe se to nepozna, jak je to malo, tak si poridime blbost za 850,- , ktera v podstate nema navratnost, jak tady ctu, tak jsou starosti se zapojenim a navic to stejne poradne neni videt a nesviti ani zadek auta.

Rek bych, ze je to uplne zbytecna frajerina a vyhozeny penize.

hop®

No, dvouvláknová halogenka asi stojí o pár haléřů víc, nicméně jinak souhlasím. *palec*

Vzhledem k tomu, že mám na Transitu bixenony, u kterých to vlákno nepraskne, tak to vůbec neřeším!

pecenkav*

tady se jich par najde

zbozi.cz/...

buss

Ty ceny jsou sice hezké, ... a poštovné?

stirecek*

Hope ty bixenony jsou kapánek dražší, už proto bys měl o těch diodách uvažovat.:)

Co se týká denního svícení, když se u nás zavádělo, rakušáci jej rušili, poněvadž si dokázali spočítat, kolik asi paliva to bude navíc a kolik tun oxidů za rok bude v ovzduší navíc. Při počtu aut a ujetých kilometrů, je to ohromné množství.

U nás si zas Kalousek spočítal, že deci k deci, za rok je to ohromné množstí paliva, co se projede a zároveň vybere na daních z paliv. ;) Bezpečnost nebo čistota ovzduší s tím nemá co dělat, jde jen o peníze. Podobně kauza lékárničky.

hop®

Štírečku, vážím si názoru, popřemýšlím. Ovšem když vezmu v úvahu zbytkovou hodnotu mého pracovního pojízdného miláčka, tak už nechci ´moc investovat ze své kapsy, a k šéfa ukecám tak maximálně na dálniční známku (napůl) a nový gumy... Ty bixenony už tam mám, ve tmě vidím a vím, že prostě najednou neprasknou a nezhasnou.

stirecek*

No jasně, já jen, že kluci s novýma mondeama co mají xenony, houfně vrtají a řežou masky pro diody, aby ušetřily na životnosti xenonů, protože sranda to pak není. A ti co nechtějí řezat masky a chtějí šetřit xenony, to raděj obejdou a svítí těma mlhovkama, tedy pokud nemají denní svícení řešené přímo z výroby.

solenza*

S tou malou úsporou bych nesouhlasil. Lepší žárovka H4 stojí klidně 250 a více třeba za Osram NightBreaker, které mám a nedá se to srovnávat s obyčejnou žárovkou, opravdu mají vyšší svítivost. Proto si nemyslím, že je dobré kupovat ty nejlevnější žárovky jen proto, že se svítí převážně ve dne. Někdy je potřeba jet i v noci, s levnými žárovkami se vidět v noci méně. Proto mám na autě světla pro denní svícení, kdy H4 šetřím na noc. Také šetřím PHM, protože nezatěžuju tolik alternátor. Nehledě na to, že u starších aut je ve volnoběhu při zapnutých světlech nízké napětí a baterie se nedostatečně dobíjí, třeba při jízdě v koloně. Dále se vypalují paraboly ve světlech, třeba právě i při té jízdě v koloně, když ještě v létě praží Slunce, jsou paraboly zbytečně tepepně namáhány, opotřebují se a v noci poté celkově mají světla menší svítívost. Já rozhodně doporučuju na auto montáž světel pro denní svícení, není potřeba hlídat, zda auto svítí. Z dlouhodobého hlediska se to jednoznačně vyplatí, šetříte PHM, alternátor, řemen, žárovky, světla. Kdyby každý používal světla pro denní svícení, ušetří se mnoho paliva a CO2. Navíc se dají světla namontovat i na jiné auto, nejsou to tedy vyhozené peníze za věc, která se dá použít jenom na 1 autě. V některých zemích EU již opouštějí ideu svícení normálními světly. Všechna nová auta budou muset mít v EU světla pro denní svícení již z výroby.

buss

Mimo vyšší zátěž pro motor, někde je to uvedeno kolik to dělá, tak jde o aku, při kratších jízdách není pořádně dobíjen, a hlavně to vadí v zimě. LEDY mají něco pro sebe. Je třeba vybrat takové, které jsou viditelné. Kolik namontovaných je homologovaných?

 

lui*
hodnocení

0x

Ke světlům samotným se nebudu vyjadřovat. každý svého štěstí strůjcem. Homologace je homologace, tvrdím já. A co se týče ovládání těch světel. Jako příznivec českých firem a Jablotronu, doporučuji tohle:

jablotron.cz/...

a tady je návod:

jablotron.cz/...

Rozsvěcí a zhasíná to SPDS naprosto samostatně a automaticky. Při zapnutí hlavních světlometů to automaticky zhasne SPDS. Při zhasnutí světlometů to zase naskočí. Pokud je potřeba, jednoduchou manipulací s vypínačem světel jdou zhasnout a rozsvítit i SPDS. Co víc si přát.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]