Nejste přihlášen/a.
Zdravim ,mám otázku ,kamarád přišel stím že si nechá udělat chip tuning na Škode Octavia ,má 1,9 TDI ,myslim že má tu 66kw ,protože mu nikdo nakukal že se zvíší víkon a dokonce se sníží spotřeba ,chci se zeptat je to vůbec reálné:Něco jsem o tom četl a celej fígl je v tom že má do ŘJ udávat jinou teplotu nasáváného vzduchu.Může mi prosím někdo uvést na pravou míru ,a pokud má pravdu jak dosáhne toho snížení spotřeby?D2kuju.
Nechápu proč si kupujete Octavii 66 kW, když chcete vyšší výkon...Toto auto má pro běžné ježdění výkon dostačující a spotřeba kolem 4 litrů je lepší než dobrá...na stránkách klubů přiznvců této značky je podrobně rozepsaná úprava z 66 kW na 81 kW, provede se výměna vstřikovacích trysek, turba a software, pak budete mít Octavii 81 kW...k tomu vyměníte zadní nápravu a namontujete kotoučové brzdy...jsou tam popsány i typy motorů které se k této úpravě hodí...Lepší ale bude Octavii prodat a koupit si Octavii s 81 kW z výroby...
A pokud Vám to nestačí, kupte si s motorem 96kW/PD a šestikvaltem...Má zajímavým způsobem odstupňovanou převodovku a zátah je výrazný, 310 NM má jen málokteré starší auto srovnatelného objemu...
Četl jsem úplně něco jiného."Tuní" se to přeprogramováním řídicí jednotky.Jde o to že se vymlátí motor,za dost krátkou dobu.Nedoporučuje se to.Tuning je drahý,výsledek zničující.
Prosím, než něco takového plácnete, nejdříve se o tom trošku poinformujte. Vždyť i úplně obyčejná Octavia RS první generace s motorem 1,8 turbo o výkonu 132 kW a toč. momentu 235 Nm nemá motor nijak zásadně jiný od běžné verze s výkonem 110 kW a toč. momentem 210 Nm.
Lepších parametrů bylo dosaženo právě přeprogramováním a optimalizací dat řídící jednotky (neboli "chiptuningem" ) a rozhodně se nedá říci, že by RSka trpěly na vymlácené motory apod.
A v koncernovém podání jsou (nebo spíše byly) tyto motory laděny na ještě vyšší výkony - např. u Audi S3 nebo Seat Leon Cupra na 154 kW/270 Nm a později dokonce 165 kW/280 Nm. A to opět bez zásadní újmy na životnosti.
Zásadou pro dodatečnou úpravu je vybrat si solidní a ověřenou firmu, chipovat "zdravý" motor a chipovat s rozumem. Potom - a u dieslů obzvláště - může taková úprava vést klidně právě i ke snížení spotřeby (při zachování jízdního stylu).
Řidící jednotka je v převážné většině nastavena na optimál . Přečipováním,tedy vlastně změnou optimálních hodnot lze například zvýšit výkon i snížit spotřebu ,etc,ale mnohdy na ůkor něčeho . Například životnosti motoru . Znám přečipované motory,kde se změny projevily pozitivně a které to vydržely bez ůhony ,ale i ty ,co jsou díky přečipování po smrti .
Jina doufám že tvuj kamarád si nechce dělat chiptuning u někoho pochybnýho. Za sebe mohu jednoznačně doporučit www.motorpower.cz a www.dieselpower.cz
Zdravím, kámoš si to dělal u firmy tuším některá z výše uvedených, přijeli až k němu domů udělali to, dali mu zálohu na cd a bylo. Má Renault Clio 1.5 DCI, ale kromě zvýšení o pár kW a posunutí otáček směrem dolů to nic závratného za ty peníze neudělalo, kdyby to zamýšlel znova, určitě už by to nedělal.
Pri chiptuningu dochazi obvykle ke zvyseni tociveho momentu v celem rozsahu otacek, tedy motor ma vetsi silu a pri stejnych otackach tedy i vetsi vykon.
Navyseni tociveho momnetu je dosazeno zvysenim tzv. efektivniho tlaku ve valci (at uz je to na motoru provedeno jakymkoliv zpusobem - chiptuningem, lepsi geometrii spalovaciho prostoru, zlepseni plneni motoru promennym casovanim atd. atp., moznosti je mnoho).
Pokud se podivas na zatezovaci charakteristiku, ktera udava zavislost spotreby na zatizeni, zjistis, ze s rostoucim efektivnim tlakem spotreba do urcite hodnoty efektivniho tlaku klesa.
Tim se tedy vysvetluje ona uspora pohonnych hmot.
Nutno ovsem dodat, ze tato uspora je spise teoreticka, jelikoz chiptuning laka ke sviznejsi jizde a k tim i zvysene spotrebe...
-
Jinou kapitolou je, jak se takovy chiptuning provede, k cemu vsemu muze vest neodborne provedeni a hlavne bych vypichl komplexnost s jakou se podobna zalezitost provadi.
Pokud se budeRJ pouze sidit jinou (chladnejsi) teplotou nasavaneho vzduchu, povede to vysoce pravdepodobne k navyseni spotreby, jelikoz RJ bude zvysovat davku paliva.
doplněno 04.08.11 09:57:To, co zminuje TR ...snizeni otacek... je klasicky tahak chiptuneru, aby si to lidi nechali udelat.
Ono skutecne dojde pri zvyseni tociveho momentu k tomu, ze kazda hodnota tociveho momentu z puvodni krivky je na nove, vyssi krivce posunuta smerem do nizsich otacek, tedy, ze stejne sily motoru je po chiptuningu mozne dosahnout pri nizsich otackach, ale aby bylo tuto skutecnost mozno vyuzit, muselo by se k tuningu pristupit skutecne komplexne a zmenit konecny prevod v rozvodovce. V jakemkoliv jinem pripade je pro dosazeni pozadovane rychlosti stejnak potreba dosahnout puvodnich otacek motoru, nezavisle na tom, jaky moment je nam v tu chvii motor schopen poskytnout.
Firem je více třeba Cimbu na 3kocny : CIMBU Autosport
Pokud nemáte s řidicí jednotkou problém, tak to nechte jak to je. Nějaký zvedlý výkon o pár kw Vám nepomůže.
co to tak procházím... chiptuning ano, ale rozumný. Žádný mobilní, kdy přijede kluk v autě, udělá chip chip a odjede s penězma. Prostě najít firmu, která změří výkon před a taky po. Budete vědět za co platíte a zase tak neobvyklé to není, i když dražší než když to někdo dělá od oka jen tak zkusmo a pak plácne: přidal jsem Vám 50 koní!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.