Lamda sonda - jak se projevuje závada

Od: Datum: 30.07.11 20:07 odpovědí: 11 změna: 19.10.15 19:16

Jak se projevuje závada u lamda sondy u motoru.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: olaf71*
Datum: 30.07.11 20:11

motor neběhá pravidelně a výkonně,protože řídí bohatost směsi

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.07.11 20:43
avatar

S vadnou lambda sondou obvykle neprojdete zkouškou emisí na STK.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tr
Datum: 30.07.11 21:12

Zdravím, vadná lambda= se také spotřeba tanku*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: des*
Datum: 30.07.11 22:20

Mám zcela jinou zkušenost?Než předešlí pánové.Když je vadná lambda,není velká spotřeba,ale tato sonda,jakoby se zasekla v místě,kdy uškrtí směs natolik,že motor jede na velmi chudou.Takže při emisích normálně projde.Pouze je velmi špatný start studeného motoru,startuje se na vícekrát,až 5nepovedených startů v zimě dokáže zcela vymlátit baterku.Poté když se podaří nastartovat a zahřát motor,tak obyčejně je už celý den start normální.Toto činění lambdy svádí motoristu k hledání zcela jinde,než je závada.Hlavně se to svádí na škrticí klapku plynu.Než jsem přišel na závadnou lambdu,tak jsem vykonal zcela zbytečné měření na testeru,kdy nebyly zjištěny závady.Až jsem se se servisem domluvil a nechal tam auto do rána aby to změřili při zcela studeném motoru.Končně to po několka neúspěšných startech zjistili.Po výměně se změnilo auto v něco,počem jsem toužil.Start napoprvé,po půlminutě odjezd bez skákání a zuření,zkrátka jak to má být.Do výměny lambdy se nikomu nechce,stojí totiž kolem 800kč.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.07.11 22:49
avatar

Když mě u Octáva odešla lambda sonda do věčných lovišť, tedy odešly obě dvě, tak auto opravdu mělo spotřebu jako ZIL 131, podle palubního počítače průměr něco přes 15 litrů a hlavně se kolem šířil nesmírný zápach sirovodíku. To byl smrad, že by jeden pad.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: des*
Datum: 30.07.11 23:26

Protože jsem se Zilem 131 jezdil na vojně,vím že bral 1litr na 1km.Takže na těch 15 by snad ani nenastartoval.;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: skokycz*
Datum: 30.07.11 23:39

Přesně tak...pamatuju na vojně, že naše plně naložený ZiLy papaly v létě kolem 100 na 100 a zimě nešly pod 120 l/100 km . Jinak závada na lambdě...řešil jsem to zrovna minulej rok u Peugeota... papal 13-16 litrů, STK jsem udělal přes známýho a ten mi upřímně říkal, že takový hady co lezly z vejfuku neviděl ani nepamatuje. ) Takže většinou se to projeví markantním zvýšením spotřeby paliva, dále černě očazeným koncem výfuku a do černa zbarvenými výfukovými plyny...navíc to z toho vejfuku cejtíte, ten přebytek benzínu. Nechal jsem si posléze od známého automechanika dát novou lambdu, dal mi tam origoš za 2500,- Kč . Neberte a nenechte se překecat na nějaký univerzální typy sond. Chce to sondu určenou pro váš typ vozu, jen tak je zaručená správná změřená hodnota pro počítač na vstřiky. Univerzální sondy také sice fungují, ale protože nejsoou schopný dodat data zadaná výrobcem tak jak je zapotřebí, tak s uvnierzální sondou určitě se spotřebou nepůjdete na takovou hladinu na jakou by jste se dostali se sondou určenou pro váš auťák.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: reeve*
Datum: 01.08.11 03:50

Jak z výše uvedených zkušeností vyplývá, závada na lambda sondě se může projevovat různě. Vadná sonda zkrátka dodává řídící jednotce nesprávné údaje o množství kyslíku ve výfukových plynech, takže řídící jednotka nesprávně řídí poměr vzduchu a paliva dodávaného do motoru. Výsledkem pak může být směs buď příliš chudá (motor špatně startuje, netáhne...), nebo naopak příliš bohatá (vysoká spotřeba, střílení do výfuku, ničení katalyzátoru...), ale také směs, jejíž bohatost nečekaně a nelogicky kolísá, takže si řidič během jízdy "vychutnává" nectnosti bohaté i chudé směsi najednou.

Jedinou spolehlivou diagnostikou lamda sondy je její proměření měřícími přístroji (na některých kontaktech se měří odpor, na jiných změny napětí).

Méně spolehlivou, ale častou "diagnostickou" metodou lamda sondy je její úplné odpojení (stačí samozřejmě odpojit vodiče v konektoru). Chybějící údaje z lamda sondy si řídící jednotka nahradí nějakými "továrními zprůměrovanými", což se zpravidla projeví "uklidněním" motoru a vymizením těch nejhorších problémů. Nastane-li takové zlepšení, je skutečně vhodné přemýšlet o výměně lambda sondy za novou. S odpojenou lambda sondou lze sice jezdit i delší dobu, směs však nemá optimální složení, takže oproti správným hodnotám má auto vyšší spotřebu a vyšší emise.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.04.15 15:48

Mě při výměně svíček (felicia 1.6MPI) sdělil servisák, že mám vadnou lambdu (měněná před necelými 3 lety) protože staré svíčky mají nažloutlé elektrody,ale jinak jiný problém není ,otáčky, spotřeba atp. tak nevím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.04.15 18:28
avatar

pokud ti auto jede,nežere,necuká a nepozoruješ ubytky výkonu tak to neřeš a jezdi

Ohodnoceno: 0x
 
Od: milos*
Datum: 19.10.15 19:16
Zdravím protože jsem měl problém se studenými starty a nikdo nemohl přijít na to čím to může být mimochodem dvakrát diagnostika tak jsem hledal proč ten problém mám a zaujala mne tady odpověď ze za studené starty může lambda sonda tak jsem to řekl kamarádovi a ten mi poradil odpojit lambda sondu a jestli se problém vyřeší tak je to tím udělal jsem to a dnes už mám lambda sondu novou a není žádný problém..odpovídám tady do diskuse abych se podělil a jiným motoristům poradil...
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.