Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Neustále praskající žárovka

Od: dufreson odpovědí: 17 změna:

Zdravím chlapy,

mám Fiat Punto 1.9, a neustále mi praská žárovka v levé zadní obrysovce. Měsíčně tam vrazím tři žárovky *zed*

Žárovka je vždy taková černo-stříbrná, prostě spálená. Nejdříve svítí polovic, to už mi na palubce svítí kontrolka, a po párdnech nesvítí vůbec... Dám novou žárovku a to samé, po několika dnech svítí na polovic, a po dalších pár dnech vůbec. Čím by to mohlo být? Nějaké přepětí? ale jak a kde vzniká? Do teď to bylo v pohodě, dělá to poslední asi 4 měsíce.

Přemýšlel jsem že bych tam mohl vrazil LED žárovky, že toho více vydrží, co myslíte?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

des*
hodnocení

0x

Ano,taky bych to řešil vražením tam LEDek.Vydrží víc.

 

jambus*
hodnocení

0x

Zdravím.

V prvé řadě bych přeměřil,nebo nechal přeměřit napětí na konektorech žárovek a klidně i na více místech auto-elektroinstalace.A v druhé řadě bych skontroloval celé mechanické upevnění žárovky-patice a celého světla.Je možné,že některá část není pevně uchycena a při jízdě vybruje a rožhavené vlákno se časem utrhne.To byl pravděpodobně i případ mého známeho.

PS:jen doplním,že bych se také zaměřil na kvalitu žárovek.Nejlevnější výprodeje žárovek v supermárketech nemusí být dvakrát štastná volba :)

Pokud by se vlákno přerušovalo mechanicky, došlo by k tomu náhle. Žárovka by rozhodně nezhasínala postupně.

 

abcdabcd
hodnocení

0x
Nejjednoduší bude přeměřit to multimetrem (dneska obyčejnej i 150,- a hodí se to vždycky). Taky hodně na praskání žárovek pomáhá zvýšit odpor. Třeba tímhle svetzarovek.prodejce.cz/...

Odporem pro H7 v tomhle případě napětí snižovat nelze. Zadní žárovka odebírá mnohem menší proud, takže by byl na odporu zcela jiný úbytek napětí.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Když tam dáte LED, zblbnete palubní počítač a kontrolka Vám bude svítit trvale. Časté praskání žárovky může být způsobeno nedokonalým kontaktem, ať už na přívodu +, nebo na kostře. Pokud dochází na takovém kontaktu k jiskření (což může být třeba jen při vibracích za jízdy) vznikají v obvodu proudové nárazy, které nemají žárovky rády. Zkontrolujte všechny spoje na vedení k žárovce, začněte tou kostrou (nejpravděpodobnější). Že by bylo vyšší napětí jen na té jedné žárovce je nesmysl.

doplněno 27.07.11 11:14:

Tuhle závadu asi multimetrem nezměříte.

dufreson
hodnocení

Několikrát jsem kontroloval při výměně žárovky, drží tam jak dětská prdýlka na nočníku *smich*

Snad ještě pojistky? Mrknu dneska ještě na pojistky jestli není volná... Nebo může být vedení k žárovce někde spojené s kostrou? Třeba prodřeným vodičem nebo tak? *sok*

Špatný spoj nemusí být přímo na žárovce. Zkontrolijte konektory na kablíku.

doplněno 27.07.11 20:06:

prodřený kabel to být nemůže, to by vyhodilo pojistku.

dufreson
hodnocení

Magdone, objevil jsem na netu LED žárovky které nevykazují chybu řídící jednotce, tudíž by mi kontrolka nesvítila. Jen mi řekněte, projdu s LED žárovkami technickou? Radši koupím za 150,- žárovku a budu jí tam mít x let, než stále kupovat skleněnky.

Díky.

Tak to nevím. S tím zkušenost nemám. Ale myslím, že by si toho na technické nemuseli ani všimnout. Vyměnil bych ale obě žárovky, aby to svítilo stejně.

doplněno 03.08.11 19:41:

Při nejhorším by se daly na TK vrátit ty klasické, ony by tam tu chvíli vydržely a po TK je zase vyměnit za LED.

 

hodnocení

0x
avatar hejkal

já bych zkusil vyměnit starou dobrou žárovku z pravé strany za novou a tu starou dát doleva... pokud vypadne vpravo a vlevo vydrží, je to žárovkou...tou novou... pokud vypadne vlevo a vpravo vydrží, bude to zřejmě někde na přívodu... myslím, že nějaké proudové nárazy při mžikovém přerušení, jiskření a pod. by na rozžhavené vlákno žárovky mít velký vliv neměly... je pravda, že studené vlákno má jiný odpor než teplé...ale je tu nějaká tepelná setrvačnost... bůh ví, třeba zkoušet...

doplněno 27.07.11 16:08:

kdyby byl prodřený vodič na kostru, teda zkrat před žárovkou, vypadla by pojistka, ne žárovka... za žárovkou směrem ke kostře na vodiči zkrat už být nemůže, je tam kostra proti kostře...

není tam nikde nijaká indukčnost, na které by se při přerušení obvodu naindukovalo napětí a sčítalo s napětím v palubní síti...

Je pravda, že u autožárovky jsem se s tím zatím nesetkal. ale mám pár zkušeností s několikžárovkovým lustrem, ve kterém neustále praskala jedna a ta samá žárovka. Byl uvolněný nýtovaný spoj v objímce a docházelo tam k jiskření. Po propájení spoje již žárovka nepraskala.

Magdon může být blízko pravdy. Pokud uvážíme, že při jiskření dochází k přerušování obvodu a tím neustálým proudovým nárazům,
žárovce to asi dobře nedělá...

 

 

hodnocení

0x

Napadá mě, zdali není v objímce žárovky nějaký přechodový odpor, který by způsoboval její přehřívání. Zkontrolujte to při svítící žárovce a odstraněném krytu pohmatem.

bono*

Řešil jsem podobný problém u předního obrysu, ve finále pomohlo koupit značkové žárovky. Konkrétně jsem se vyřádil s 5w celoskleněnými žárovkami Elta, když už jsem po třetí vyndaval světlomet-použil jsem Osram a je tam do dnes.

Pokud žárovka svítí čím dál tím míň a černá tak by tam muselo být přepětí a to na jedné pozici prostě není možné, tak se přikláním k bono - ta žárovka je prostě zmetek a může být zmetková celá série - nebylo by to poprvé co jsem se s tím setkal...

Změnit výrobce a bude klid.

 

peacemen
hodnocení

0x

*slunce*Taky nesvitilo. zmena zarovek, navsteva pana elektrikare no a potom se ukazalo ze to prska protoze se to trepe, praskly plastovy drzak. A jedeeem uz to sviti trocha lepidla*jasne*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]