Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vytažení čepu z těhlice - zarezle a nejde

Od: favoritjar90 odpovědí: 26 změna:

Dobrý den, potřebuji poradit. Vytahuji čep řízení z těhlice (škoda favorit). Vypadá, že je ještě původní. Zatím jsem zkoušel tyto varianty:

1. Vyklepnout zespodu kladivem

2. Použití uvolňovače spojů Sheron, podepření šroubu cihlami a spuštění heveru - pokus o vytlačení vahou auta a současně sklepnutí kladivem.

3. Odřezání čepu pilkou na železo (zeshora) a přiložení velké matice, aby čep mohl vyletět ven při kolmém bouchnutí kladivem (podepření viz. bod 2)

Stále se mi nedaří kus čepu vytáhnout. Pomůže ochlazovač ve spreji a stahovák? Má někdo zkušenost s těmi zmrazovači šroubů šokem a jejich povolení (na čep by to mělo být jednoduší, protože nemají závit).

Dělám to v domácích podmínkách a na nahřátí do ruda nemám potřebné nástroje. Spíš to ochlazení šokem, ale pomáhá ten sprej?

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

des*
hodnocení

0x

Je na to speciální stahovák.K dostání v servisu.

favoritjar90
hodnocení

Bojím se, že ho strhnu. Je to tam pěkně zakované a sedlé. Vím o něm.

des*

Ptal jsem se mechanika a ten říkal že to běžně nahřívají autogenem,že to jinak nejde.

favoritjar90
hodnocení

Problém je, že bych to tam musel nechat odtáhnout (čep jsem odřezal k vůli kolmému bouchnutí kladivem).

Jak je to s tím zmrazovacím sprejem?

des*

Asi nic jiného nezbude,o tom spreji jsem neslyšel,neznám.Nešly by ty bomby někde půjčit?I s mechanikem?Zajít za ním a domluvit se?Nebo topenáři?Třeba v ZD?

favoritjar90
hodnocení

Mám známého topenáře. Dobrý tip. Jinak o tom spreji je spousta videií, ale rád bych zkušenost z praxe.


ar*

Favorite, pokud nemáš stahovák, jako že asi ne tak nejednoušší je kladivem poklepávat do těhlice kolem dokola kde prochází čep. Nemusí to být žádné velké rány ,spíše více menších ran. Po chvilce čep vyskočí. Zatím se mi nestalo že by čep u vozu na který nemám stahovák nevyskočil.

favoritjar90
hodnocení

Takto jsem to dělal (odřezal jsem vršek a malou násadou z kladiva jsem přiložil a větším kladivem bušil do násady a kolem dokola objel těhlici. Nehne se a nehne *ee*. Právě bych chtěl zkusit ten spray. Odvrtat to asi nepůjde (málo místa) a těhlici k vůli poloose nechci tahat ven. tam matice poloosy je velká a já bych ji nemohl pořádně dotáhnout (nemám velkou ráčnu)

tr

Zdravím, pokud se to tzv. otočilo k kuželi, tak se může mlátit do aleluja a nic. zkuste ještě to pařádně očistit, poklepat, pak ten sprej či stahovák a když ne, tak nahřát.

tr

Pokud někdo nevěříte síle kužele, tak se zkuste zeptat strojařů, co se stane, když blbě zasunete-narazíte např vrták s morze do redukce. Výsledkem je protočení a dokonalý spoj bez možné demontáže vyražením.

favoritjar90
hodnocení

kužel se v těhlici ani neprotáčí a zatím se mi to ani nepovedlo. Čekám na pondělí a až koupím sprej a do té doby dobré nápady.

erikch*

pokud to je takhle,vyraz(třeba na kole-nejsi-li pojízdný)na nejbližší šroťák-je velká pravděpodobnost,že tam nějaké Fáčko(Felda)bude a povol si,vyšroubuj matku,poloosy a vymontuj celou těhlici ,případně i s ramenem-prostě jak to půjde na místě povolit...,cenově to bude tzv."na váhu",čili nic dramatického-jakmile to budeš mít venku,jednak mnohem lépe přístupnější a i mechanicky jednodušší...No a až si vyměníš čep,tak u svého auta akorát nasadit kolo,abys povolil matici poloosy,a podle toho co budeš mít a nebudeš "odházej stejné původní na svém autě a nasaď na poloosu(kterou necháš "viset",abys jí nemusel vyndavat,řešit olej a případně kameny atd)a došroubuj zbytek...Máš to bez nervů a spekulací se "zmrazováním" apod...

favoritjar90
hodnocení

Také jsem o tom uvažoval, ale nemám tak velký ořech a ráčnu a bojím se, že to nedotáhnu dostatečně. V mém okolí je velké vrakoviště (samý fávo) a díly rozhodně na váhu nejsou (velcí kšeftaři).

favoritjar90
hodnocení

A když by byla těhlice venku, tak má cenu koupit nové ložisko. Ale já hledám levnou a rychlou variantu.

erikch*

pokud ložisko nehučí,tak je o.k.(v 99% případů)-pominu fakt o lisování(a tím i vylisování)ložisek předních kol(lis asi taky není k dispozici,že)...k ořechu(nevím jak Fáčko,ale asi velikost 32 klasika) není nic hehorázně drahýho,ale ráčnou povolovat poloosu je trošku prasárna(vůči té ráčně),takže by to chtělo stejně trhák-a ten už něco stojí...takže jinak-buď postupuj cestou zápůjčky,nebo přiveď nějakého místního mechanika(s vercajkem) a nebude co řešit za pár stovek celkově...Je i předpoklad,že bude mít(alespoň možnost)k dispozici FáčkovoFeldackou těhlici za cenu šrotu apod...Pokud to není alespoň hobby,nemá cenu řešit cajk a nejlevnější bude si to nechat udělat...Fáčko je velmi jednoduché,zná to každý,kdo se v autech alespon trochu hrabe...

favoritjar90
hodnocení

Zítra jdu pro ten sprej a případně stahovák. Těhlice a mechanik domů je až poslední varianta. Když tak dám vědět jak jsem dopad. :)

 

hodnocení

0x

Favorite, už jsem to řešil před časem. Použil jsem starou benzínovou letlampu a nahřál jsem ten konec s čepem. Trvá to déle než autogenem a teplota není tak vysoká, ale stačí to. Když zhasneš svítí to trochu do červena. Jde to i s proanbutanovým hořákem. Potom jsem to polil vodou. Nejprve jsem z boku podložil kladivo a druhým bouchnul proti, když nevyskočí, tak natrdo podložit a bouchnout ze shora. Letlampu nebo PB hořák jistě ňáký soused má.

favoritjar90
hodnocení

Pořád bez úspěchu. To musím nahřívat až do ruda? Nemůžu to tam pak zakovat? Má cenu zkoušet stahovák? Uvažuji o těhlici, ale problém je čím povolit matici poloosy? Ráčna asi bude slabá co?*hi*

erikch*

snažím se ti to naznačit už výše-prostě neřeš původní a pořeš (staro)novou těhlici...Ráčna by to mohla unést(prodloužit,zvětšit, páku např.leš.tyčí)-pokud to není hobby a lá Bauhaus-to uvidíš až to prubneš...kup si ořech 32 na klasiku ráčnu(předpokládám,že máš klasiku,čili onu jakože střední 1/2"),to je něco málo přes stovku a nezabývej se postupem "jak vylisovat čep bez lisu"-víš jak to myslím...tak at se ti konečně zadaří...!

favoritjar90
hodnocení

erikch®:

...tak at se ti konečně zadaří...!

děkuji, je to poslední možnost.*dril*

Zakovat se to nemůže. Letlampa nebo PB hořák ohřejí asi na 800-900stupňů a ocel se taví až po 1400°C. Úspěch nezaručuji, ale já jsem uspěl.

favoritjar90
hodnocení

Mám malý pb hořák 650°C. Jak dlouho mám na ten čep (závity čepu) pálit?

 

favoritjar90
hodnocení

můj případ (takto to vypadá, jen je to těhlice a čep):


Video popisuje to jak jsem to dělal já. Zahříval jsem to tak dlouho, až po zastínění bylo vidět, že to žhne tmavě šervenou barvou. Ohřívání a následné zchlazení vyvolává pnutí v materiálu a mělo by uvolnit silně zarezlé spojení. Je to možno několikrát zopakovat a vždy pobouchat. U kuláče se ohřev provádí snadno. Svěrný šroub předního tlumiče je větší horor. Plamen není možno použít kvůli oleji v tlumiči. Ten jsem odvrtával a povolil už při předvrtávání 6tkou vrtákem, kde zahřátý vrtá k vyvolal vnitřní pnutí. Chce to trpělivost.

favoritjar90
hodnocení

Stále to zkouším. Asi to nebude hned napoprvé.

favoritjar90
hodnocení

Tak už jsem hotov. Nové čepy jsou v těhlicích. Nakonec jsem ten zaseklý čep přemluvil dvěma 1kg kladivi. Boucháním ze strany do těhlice a podložením na protilehlé straně těhlice druhým kladivem čep vyskočil sám po pár ranách. Olejíčky a zchlazovač je na nic. Po této zkušenosti doporučuji WD a malý pb hořák.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]