Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavie na plyn - koupit, nekoupit?

Od: cocinkamichalka* odpovědí: 37 změna:

Ahoj rádcové,

protože přítel každodenně dojíždí trasu Teplice - Praha, potřebujeme stáhnout náklady na dojíždění na minimum. Proto uvažujeme o koupi nové Octavie s pohonem na plyn.

Když jsme se ptali v našem servisu, kde servisujeme Fabii, řekl nám technik, že ta Octavie s LPG je takový "šicí stroj". My teď máme tu nejslabší Fabii, a tak jsme zvyklí, že to do kopce prostě nejede :-D

Moje otázka zní: Máte někdo zkušenost s novou Octavií na plyn (plyn montovaný přímo ve Škodovce), nebo by bylo lepší nechat plyn namontovat dodatečně? To bychom ale přišli o záruku od Škodovky, ne?

Je opravdu rozdíl mezi výkonem benzín/LPG takový markantní? Co servisy na LPG? Psali jsme přímo do ŠA, odpovědí bylo, že proškolení byli všichni, ale vybavení má jen někdo, a tyto informace oni nemají.

Díky za rady :)

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

takjan*
hodnocení

2x

Tvrdím opak. Jízda na plyn je úplně v pohodě. Benzínový motor je jednoduchý (ale to už přestává být pravda). Nemá turbo, vysokotlaké čerpadlo, vstřiky atd. Pro plyn je nejlepší vysokoobjemový motor. Jezdím s BMW 535i . Spotřeba nepatrně větší, rozdíl ve výkonu žádný. Pohodová jízda, žádný traktorový zvuk, motor se jen převaluje. Žádné další problémy (sedla ventilů, přimazávaní ap). Emise o trochu dražší. Mnohem lepší než nafta..

erikch*

trošku přispěji-plyn(LPG) je mnohem čistší palivo než benzín-z toho plyne (z jeho spalování)značné šezření motorovýých komponentů,klapky,sání,prac.prostoru atd.-olej po najetých 10 000 kmje krásně hnědý,téměř jako nový-což z praxe potvrzuje předešlé tvrzení...Toho u benzínu,natož nafty nedocílíte-a je to z toho důvodu,že opravdu účinná rafinace uhlíkových řetězců,tak aby v benzínu byly pouze ty lehčí(nafta má o něco těžší,čili delší řetězce)by stála násobky cen-proto se to dělá tak jak se to dělá a zasírá to motory(karbon atd.),nemluvě o aditivech,barvivech a dalších nežádoucích příměsích...Další věcí je fakt,že plyn má 106 oktanů(což sice není přesně ten parametr),ale auto s plynem od nějakého objemu nad 2500 ccm jede o trošku lépe(vůbec ideální spojení je LPG a turbo benzín-tam už je to opravdu za volantem znát)-sám jsem dříve měl asi 6 aut(vše 3.0 V6)s plynem+nějeké na kšeft, a z vlastních zkušeností je to nejhospodárnější ježdění,i co se servisu týče-1x ročně seřízení,výměna membránek,filtrů(deseti-až stokorunové položky),žádné problémy s klapkou,čidly atd-protože se prostě nezasírají,tudíž vydrží...Je ovšem důležité tankovat osvědčený plyn(Prima plyn,Český plyn,Agip...)

 

nu*
hodnocení

2x

V každém přípqadě je LPG palivem, které nemaže tak jako kvalitní aditivovaný benzin...Jezdil jsem na LPG staršími auty, a cca úp ujetí 100 tisíc km to bylo na motoru znát...nejlepší byla stará Lada, která má v zadním kufru jakýsi "schod", na který šlo umístit cca 55 litrový bojler s plynem...

Spotřeba LPG se dá zjistit přibližně asi tak, že vynásobíte spotřebu benzinu x 1,2...Počítejte s průměrem 6,5 litru benzinu, podle stalu jízdy...

Pokud koupíte Octavii s motorem 1,6 a výkonem 75 kW, výrazný pokles výkonu nepoznáte...100 koní je i na tak těžké auto relativně dostačující výkon

S LPG se musí 1x ročně na pravidelnou revizi, počítejte pokaždé s náklady několik stokorun...

Při dodatečné montáži LPG je důležitá skutečnost, jakou nádrž firma zvolí...zpravidla aby se dostala s cenou přestavby na nějakou přijatelnou úroveň, bude volit levnou variantu a revizí platnou na 10 let...vzhledem k ceně nové nádrže ( cca od 6 tisíc Kč nahoru od těch nejjednodušších ) je tato položka nezanedbatelná...například u dacií sandero z výroby vybavených alternativním pohonem LPG je na nádrži vyznačena platnost revize na 20 let...Je tedy důležité vědet, co to vlastně v té Octavii ( buď z výroby nebo dodatečně ) budete mít namontované...

Musíte tedy kalkulovat...z Kladna do Prahy je to cca 30 km tem a 60 km zpět, plus něco Prahou...Kolik bude stát ta nová Octavia s LPG z výroby?

Osobně bych raději jezdil Octavií typu 1U, s motorem TDi 66 kW, za cca 150 tisíc se dá v SRN pořídit solidní zachovalé auto v dobrém stavu, z Kladna do Prahy bych byl schopen tímto autem jezdit za 4 litry nafty...Jedničková Octavia je jednodušší, dle mého názoru nenáročnější na údržbu a při slušném zacházení stoprocentně spolehlivá...a je také o něco lehčí než novější facelift...

Pokud jde o jízdní vlastnosti, s faceliftem je díky delšímu rozvoru a složitější zadní nápravě prudké manévrování příjemnější...

Takže musíte zvážit všechna pro a proti, ale především kalkulovat...Jak dlouho si chcete auto ponechat, kolik km najezdíte autem za uvedenou dobu, jaké budou průměrné náklady na spotřebu nového auta s LPG, případně staršího auta s naftou...

A také si odpovědet na otázku, zda skutečně potřebujete nové auto, které v prvních letech relativně rychle ztrácí hodnotu, nebo se spojíte s autem ojetým, v dobrém stavu, ale za poloviční cenu...

cocinkamichalka*
hodnocení

Nová Octavia Classic s 1.6 LPG - cca 430 tis. Kč. Ojetinu nechceme, kvůli práci má přítel podmínku, že auto musí být dostatečně "reprezentativní", aby se na něj dala nalepit loga atd.

Na ojetiny jsme se dívali, ale Octavie měly většinou dost najeto (kolem 200 000) s cenou nad 200 tis. výše. Za tyto peníze je nová Octavia Tour...

dnes se dají sehnat ojetiny s cca 60000Km (což je úplné nic) klidně za 2/3 cenu nového vozu, tak hledejte a musíte něco nalézt. Ušeříte tím minimálně 150 000. Novy auto stejně jezdí do servisu, mění se olej, brzdovka, svíčky, baterka, jak u 4roky starého. Ted jsem videl Fusiona za 1/2 ceny po 4 letech. to stejné se stane s tou vaší Octavií, za víc jak 250(270) ji po 4 letech nikdo nekoupí.

Nový lak na káru stojí cca 20.000 když Vám jde o vzhled. Šetřete náklady, dobrými nápady.

doplněno 20.07.11 20:21:

je Vám toto málo reprezentativní?

auta.yauto.cz/...

doplněno 20.07.11 20:25:

taky zajimava kara auta.yauto.cz/...

stirecek*

cocinkamichalka: tady se musím zastat "zbytku"světa, nové auto tratí v den nákupu řádově desítky procent a tyhle peníze můžete použít na palivo a de fakto jezdit "zdarma". Já jsem koupil rok staré auto dovezené z Říma a jediné co na něm bylo poznat, že není nové byl údaj na tachometru cca 15 tis km. Jo a ještě na gumách chybělo něco málo přes jeden mm vzorku. Kdybych to samé, ale nové koupil za hotové, bylo by dražší o 150tis kč. Kolik je za 150tisíc paliva?

stirecek.rajce.idnes.cz/...#

Je to 1,6 diesel 80 kw spotřeba 5,7 - auto používám denně po městě. Delší trasy není problém za čtyři litry, manželka za 3,7. Uvažovat nad plynem nedává žádný smysl.

cocinkamichalka*
hodnocení

OK, díky za názory :) Ta Octavka, co na ni dal link miramira, se mi dost líbí. Asi zkusíme pohledat ještě v bazarech a v inzerátech. Přítel má slevu na nové auto - Škodovku - od podniku 20%, tak ještě pouvažujeme, propočítáme a tááák :)

frantisekpetru*

No když už se tu objevil nějaký ten odkaz na ojeté a Vy neprotestujete, přidám tedy taky jeden:

tipcars.com/...

Já myslím, že je dost repre a navíc i LPG.

stirecek*

Jestli bude jezdit denně Teplice Praha a zpět a dostane slevu, tak bych to neřešil a vzal nové nebo s maximálně 20-30tis km na tacho, protože ty kilometry budou přibývat rychle a s tím i potřeby servisu a požadavky na spolehlivost. Ty nové commonraily1,6 TDI jsou spolehlivé, úsporné, nenáročné a hlavně ve srovnání s atmosférem 1,6MPI to jede. S plynem bývají problémy, zvláště pak v zimě. Tak šťastnou ruku při výběru.

des*

Už jsem tady odpovídal na několik dotazů na LPG.Mám už třetí auto,s tímto pohonem a nikdy jsem neměl problém s ničím.Se startem v zimě,spotřebou,žádné přimazávání a dokonce s ventily,nikdy nic.Jen se zábavou tady čtu,jak se tady jedno individuum snaží plynový pohon co nejvíce poplít a vsadím se že ho nikdy neměl.Já naopak tvrdím že LPG je bezesporu lepší jak nafta,která v zimě klidně zamrzne,což plyn nikdy.Nová auta mají vstřikování,řízené elektronikou,takže nikdo nepozná na co zrovna jede.Při ježdění na velké vzdálenosti,se zaplatí montáž ca za 2roky a pak jen šetří.A když bude nafta a benzin za 50káčé, a to bude!Budu jezdit pořád za polovinu.BAJBAJ-Pro dokonaléBYE,BYE.

olaf71*

Myslím si , že pokud bude stát nafta a benzín 50Kč., tak obchodník s plynem půjde na půlku jako je to teď. Taky jezdím na plyn a už dnes vím, že mě osobně se zas tak úplně nevyplatil, ale to je trochu jiný příběh.

stirecek*

Ta to buď rád, žes žádný problém neměl. Já vím o dvou hlavách z mého okolí a o dalších problémech lidí, kteří jezdí/nejezdí s plynem k nám do zaměstnání. Nevím, jestli občas zaspí, ale všechny výmluvy jsou právě kvůli plynu v autě. Myslím ale že tuhle debatu nemá cenu dále řešit, pokud to nezvládneš bez emocí a nedokážeš nazývat věci pravými jmény. Ano máš pravdu, nikdy jsem auto na plyn neměl, protože jsem se ještě nedopočítal k cenové výhodnosti plynu. Vycházím z faktů a když spočítám spotřebu lpg cca 10litrů x 18Kč = 180Kč/100km + 1,5-2 litry benzínu na studené starty cca 50-70Kč dělá celkem 230-250kč na sto km. Diesel 5,5 x 34 = 187kč na sto km. Rozdíl ve prospěch dieslu si už dopočítáš sám. Nemluvě o tom, že pro toho kdo jezdí denně po městě krátké trasy je LPG vyhozený peníz, protože na nákup a z nákupu pojede se studeným motorem, tudíž neustále na benzín. Takže nedá se říct, že se LPG zaplatí za cca 40-50tis km, tomu kdo jezdí i ve městě se plyn nezaplatí ani třeba po sto tisících a to může být klidně za deset let, kdy je nutná výměna nádrže, tudíž další investice. O povinných revizích a nutností výměny dalšího filtru, včetně dvojích emisích nemusím dál mluvit, protože to provoz dále prodražuje. Další věc je, že ta "plynová výbava" něco váží, takže snižuje užitnou hmotnost automobilu, když je bomba v kufru, tak už se nedá říct nic o užitnosti auta. Takže i přesto znám pár spokojených lidí s plynem, víc je ale těch nespokojených. A znám i lidi, kteří přešli od benzínu nebo plynu k dieslu, ale neznám nikoho, kdo by přešel od dieslu k benzínu nebo plynu. Nakonec nemá význam odhadovat cenu LPG do budoucna, stačí se podívat pár let zpět, kolik jezdilo dieslů a kolik stála nafta a kolik jezdí dieslů dnes a kolik ta nafta stojí dnes. Jestli se pohon LPG do budoucna rozšíří, tak zároveň s tím poroste i cena LPG. Nevěř tomu, že tě Kalousek nechá jezdit za "polovic", on jen vyčkává, až těch ekologických aut bude víc.

Mimo diskuzi - jestli bych si měl vybrat mezi nejnovějším spolehlivým commonrailem a zastaralým motorem MPI s plynem za cca minimální cenový rozdíl... nevím nevím, u čeho bude padat cena rychlej...?... a kde budou případné ušetřené korunky při prodeji vozu? Tolik reálné fakta, žádné individua...

erikch*

stirecku-mimojiné a rozdílné úhly pohledu-daňové zatížení nemůže u plynu stoupat jak zrovna státu dochází kačky v rozpočtu,a to z jednoho velmi podstatného důvodu-plyn je zároveň topivem,nejen palivem,jako benzín a nafta,takže prostě nelze nasadit spotřebku dle libosti...A v neposlední řadě-osobní zkušenost dělá hodně-osobně jsem měl pár aut s plynem,a ať člověk počítá jak počítá-je nejlevnějším palivem(až na vodík a podobně-ovšem to je zatím budoucnost)-hlavně v okamžiku kdy u nafty něco klekne-a že dříve či později něco klekne je bohužel smutnou realitou-hodně to souvisí právě s naftou samotnou-díky všelijakým příměsem(nedokonalé,tudíž cenově udržitelné,rafinaci) apod.,nemluvě o všelijakém "pančování"-a to prostě čím víc musí být motory eko-tím jsou náchylnější na všelijaký bordýlek a tradá,je otázkou času kdy to začne...A ještě reakce na závěrečný odstavec-sám jsem už zaznamenal trend od známých stále velmi aktivních dovozců aut zvenku-lidi si právě pomalu začínají uvědomovat,že náklady na to,aby jezdili za 4.7 l/100 km v naftě u i mírněji ojetých aut,jsou mnohem vyšší,než když si koupí 1.4 benzín a jezdí pořád-sice jakoby v palivu dráž-ale neklekne jim čerpadlo,vstřiky,klapky,váhy,EGR,FAP,turba atd-čili tisíce,spíš desetitisíce za udržení v provozu...Takže opět prostou úvahou-kilometr mne bude stát za benzín víc-ovšem připočtu-li k onomu "naftovému" kilometru opravu čerpadla za třeba 15 000,- jejda on je benzín hospodárnější...

des*

Už jen trochu odmluv a upřesnění.Je vidět stirecku že nemáš šajn o provozu auta na plyn.A nikdy mít nebudeš.To co posbíráš po kámoších nebude nikdy pravda,nad vlastní zkušenost.Napíši ti jak to probíhá,tedy start-Chytne samozřejmě na benzin,po asi1/2minutě přejde na plyn,po poklesu otáček z 1500na 750což je taky snad za 1/2minuty,odjíždím.Asi po 1km klidné jízdy je na motoru teplota 70°C.Nevím ke jsi vzal ty bláboly o studené jízdě,že se ničí motor,že to žere10litrů!?Tobych nejezdil s každým autem na plyn více než 200000km,bez generálky,jen s výměnou rozvodu a prventivně pumpy ve 115000km,což se dělá u každého auta.Moje spotřeba je 7Lbenzinu a 7,2 u plynu.Mám vstřikování a desetiletého Renaulta Scénic.Tvoje výpočty jsou zcela zcestné-tedy blbé,nebojím se to napsat,stojím za tím.Mimoto ještě měním olej v motoru po 25-30000,jak se to hodí,abych to nedělal v zimě.Používám M6AD český,žádný Shell či co kdo do toho svého miláčka,zbytečně pere.Na revize chodím po dvou letech jako každý jiný.On to totiž nikdo nesleduje,kdy kdo jde.A že se naftové motory ničí daleko dříve,vyžadují seřizování komponentů,taky nevíš.Jinak bys je tak nepreferoval.Já je nepomlouvám,ale není důvod je upřednostňovat.Zkátka ses zapletl do něčeho očem nemáš páru.Ende.

stirecek*

Tak pánové našel jsem vám pár údajů o spotřebě, budu srovnávat požadavky žadatelky, takže škoda oktávka 1,6TDI CR 77kw průměrná spotřeba z 558 vozů 5,95litru nafty viz odkaz

spritmonitor.de/...

Oktávka 1,6 MPI LPG 75kw - 83vozů - průměrná spotřeba 9,22litru plynu

spritmonitor.de/...

k tomu pár odkazů ze středu tabulky o uvedené spotřebě benzínu, někdo uvádí pár deci, někdo pár litrů, jak už jsem psal, záleží kolik se ujede na jedno nastartování.

spritmonitor.de/...

spritmonitor.de/...

spritmonitor.de/...

spritmonitor.de/...

spritmonitor.de/...

spritmonitor.de/...

spritmonitor.de/...

K tomu pár hlav, ale o tom už psal kolega níže: ochranamotoru.cz/...

Co se týče kvality dnešních dieslů jste malinko - pár roků - zpět, dnešní diesly už jsou daleko spolehlivější než v dobách dávno minulých a lidi to mají pořád v podvědomí. Nebýt starých dieslů, tak diesel servisy nemají práci, při životě je drží právě ty staré diesly. TAD Praha uvádí cca 4000 opravených vstřikovačů vesměs první diesly u mondea - delphi. Opravené vstřikovače u aut s rokem výroby 06 a výš - 4ks z mercedesu a tři kusy z dvoulitru HDI citroen/peugeot, víc nic, takže jak je vidět, diesly od roku 06 jsou spolehlivé (vyjímku tvoří 2,0tdi piezo siemens (continental) rok 05-08, netýká se jednotek bosh soleonid, ty jsou spolehlivé). Spolehlivost diesla je hlavně ovlivnitelná údržbou, dnes každý doveze pečlivě servisovaný vůz z německa, doma pak na servis kašle, přesahuje výměnné lhůty oleje a filtrů a poté až se začne auto srát, dá ho do bazaru, kde si ho koupí nějaký nešťastník. Měl jsem tři diesly ford a nikdy jsem neměl problém s motorem, první escort 1,8D měl 300tis km a když mě zastihlo na valašsku -32 nastartoval, sice asi na pátý pokus ale jel, nafta čsad, silnice krásně volné, jen pár autobusů. Tehdá hleděli i borci s oktávkama. Druhý focus 1,8 šel z domu při 120tis na tacho, opět bez problémů, jen oleje a filtry, nic víc, občas rozvody. Třetí ford 1,6tdci mám pouze dva roky, zatím najeto 39tis, opět jen oleje a filtry. Dlouhodobá spotřeba u všech aut 5,6-5,8 litru nafty na sto km, jen účinnost motorů je vyšší. Neříkám, že plynem člověk nemůže ušetřit, ve srovnání s benzínem ano, ale záleží, jak dlouhé trasy člověk jezdí, protože když se člověk pohybuje s autem denně po městě a jezdí krátké trasy, tak úspora nemůže být téměř žádná. Opět říkám, kdybych měl na výběr mezi 1,6tdi cr a 1,6mpi lpg za relativně stejné peníze, bral bych commonrail. Je blbost brát nové auto se starým motorem. Je to politika koncernu, jak se zbavit starých motorů, přidají k tomu plyn a zákazník na to letí. Stejně to dělali takhle tiše, když začali dávat do svých passatů a oktávek nový commonrail - dali ho jen tomu, kdo si řekl nebo kdo platil keš, kdo si neřekl, dostal úderný motor PD bez upozornění. I z toho důvodu koncernové vozy nemusím...

stirecek*

des: zde máš další dvě makovičky poradte.cz/...

no, plyn stojí 15.50Kč pokud vím, a nemusíme hned mluvit o spotřebě 10L ale třeba 8 až 9L. A je samozřejmé, že na postrk po městě si plyn nikdo nekoupí, ale koupí spíše ten kdo jezdí denně alespoň 80Km a více, protože přece jen vstupní investice je cca 20.000. A nesrovnával bych s dieselem, zde jsou pořizovací náklady vozu taky vyšší než u benzínové verze motoru. Diesel není špatní investite, avšak do doby než se něco "vysype" resp.než motor začně volat po opravách. zA 5,5 se v průměru s dieselem jezdit dá, ale che to taky myslím spíš lehčí nohu a delší trasy.

stirecek*

miro nevím jak teď, nedávno stál u nás plyn 18,90 ale v Brně byl o kačku levnější , je to tak měsíc a půl zpátky. Za 16 byl možná před rokem, fakt nevím kolik dnes stojí. Co se týká spotřeby dieslu psal jsem výše a že bych je šetřil se říct nedá. Ono taky vyždímat celých 43kw s escorta dalo hodně zabrat, takže plyn byl neustále na zemi. Teď jezdím převážně město, klidně deset studených startů za den a krátké trasy dva až pět km a spotřeba je 5,7 a strašák DPF na to nic neříká

spotreby.cz/...

Dálková do 110 po okrskách 4litry, svižně 4,6, na body kolem pěti a extrém (na okrskách a obchvatech 160-190) za šest, ale to už je na hodně bodů a tučnou pokutu. Jinak je pravda, že diesel je dražší než benzínový motor, za to má mnohem vyšší životnost. Pokud se namontuje lpg, cena aut je srovnatelná a při dobré údržbě se může životnost benzínového motoru s lpg prodloužit, ale opět po deseti letech vyžaduje investici ve formě nové nádrže. Jasně, pokazit se může cokoliv, klidně to může být čerpadlo nebo zaklepaná hlava, kdyby měl takhle člověk uvažovat, nesměl by si koupit vůbec nic. Může tomu předejít pravidelným servisem a dávat autu to, co potřebuje.

 

olaf71*
hodnocení

0x

mám auto na plyn, ale Forda, výkon je tam skoro neznatelně nižší a náklady na palivo poloviční. je však potřeba do nákladů připočítat výměny filtrů, pravidelné kontroly a event. montáž. U mě navíc i dodatečné přimazávání Flashlube.

 

stirecek*
hodnocení

0x

Pokud chcete jezdit za míň, uvažujte o naftě.

cocinkamichalka*
hodnocení

Taky jsem o tom uvažovala. Ta Octavie v naftě vyjde levněji a můžeme jezdit za cca 5l/100km... Ale přítel touží po tom plynu...

stirecek*

Přesvědčte ho, ať se v tom sveze, pak nebude chtít ani benzín, ani plyn. Když zvážíte náklady za montáž plynového zařízení a nutné servisní výdaje, dvojí emise a kontroly plynového zařízení, časou ztrátu a možné problémy nejen se zařízením samotným, ale třeba samotných ventilových sedel na motoru, tak v tom nebude ta úspora nijak výrazná, ve srovnání s dieslem žádná spíše víc nákladná, protože i tak benzín bude muset kupovat. O zabraném kufru v autě není třeba mluvit.

cocinkamichalka*
hodnocení

Problém je v tom, že tyhle auta dělá Škodovka na zakázku, tudíž NIKDE v republice není předváděcí auto. V Octavii se ta plynová nádrž montuje místo rezervy dospod auta. Mě se ten plyn taky nezdá, raději bych šla do toho nafťáku.

stirecek*

Myslel jsem, ať se sveze s dieslem, který má vyšší točivý moment. Montáž toroidní nádrže je možná místo rezervy, jestli to teda předpisy umožňují, kvůli deformačním zónám to u některých aut není možné, ale nevím, jak u škodovky. S dieslem nebudete mít žádné starosti, jen dolévat naftu a měnit olej plus filtry a o víc se nemusíte starat. V konečném součtu vyjde levněji i na spotřebě.

cocinkamichalka*
hodnocení

Máme Fabii benzín a Xantii (starou) nafťák a je pravda, že přítel raději jezdí v Xantii... dám mu to tady přečíst a uvidíme :)

stirecek*

No uvidíte...díval jsem se na ceník škodovky a ten diesel je jen o 15tis dražší, ale má nový commonrail. Zatímco plyn dávají do původního MPI. Ať počítám, jak počítám, nejlevněj bude jezdit v naftě. A servis nepočítám.

 

jarda3*
hodnocení

0x

U noveho bych sel jednoznacne do nafty, ale je dulezite to vcas prodat, nez se to zacne sr.t ;) (tzn. tak 150-180 tisic km)

 

xxxx*
hodnocení

0x

Plyn nemá smysl. Měl jsem BMW 528i předělaný na plyn a byl to děs. Výkon dolu, revize na plyn, často se musel čistit plynovej filtr... Pořád s tím byly problémy. Teď mám oktávku 1.9tdi 66kw, r.v. 2005, má nalítáno přes 300 tisíc a motor je pořád jak novej. Ani s turbem a čerpadlem nebyly nikdy problémy. Fakt v pohodě. Chce to kvalitní olej, po ostřejší jízdě nechat chvilku na volnoběh vychladnout turbo, než zhasnete motor, měnit filtry a je to nesmrtelnej motor. Plyn patří do trouby, a ne do auta!

kdo je trochu ekologicky smýšlející musí pochopit že výraz "plyn jednine do trouby" je blábol primitiva. Pokud jezdíte autem na plyn denně náklady na pořízení můžete mít již do2let pátky a pak jezdíte skoro za polovic a šetříte životní prostředí. Jen je škoda že naše vláda "idiotů a skorumpovanců to nepodporuje". Kdo jednou dalplyn nedá an něj dopustit, i opotřebení motoru je o něco nižší. Změna výkonu není zvlášť znatelná u běžných aut.

 

olaf71*
hodnocení

0x

používám program Motoassistant, kde si zapisuji všechna tankování LPG a benzínu. V průměru mi to ukazuje 1,65 kč. na km. je v tom i občasné dojetí na benzín. k tomu musím připočítat Flashlube a to jeden litr na 10 tis.km (650kč). mám 1,6 Focuse a pokud bych vzal Focuse v naftě, tak ten jezdí za 7l/100km. Tak si to spočítejte.

 

hodnocení

0x

Jezdím celý život na plyn a neměl jsem s takovýmto autem nikdy problém. Ať to byl Forman, nebo Octavia combi, žáden problém. Kolega má teď Octavii 1.6 TDi a je nešťastný, jelikož ten krouťák tam prostě není jako u staré 1.9 TDi... Je to každého volba, nicméně plyn je pořád daleko levnější na provoz než diesel a návratnost je do 2 (max 3) let při standardním nájezdu cca 15.000,- za rok. Navíc, jak tu již někteří psali - motor krásně čistý, olej také. Pokud budete dodržovat servisní intervaly a používat Flashlube, určitě budete spokojeni.

stirecek*

Názorný příklad toho, že i zdánlivě stejně výkonné motory "jedou" jinak. Proto každému doporučuju auto před koupí dobře projet. Automobilky se rády chlubí maximálním výkonem motoru, ale to nic nevyjadřuje o jeho průběhu. Stačí dát jiné kola nebo jinou převodovku a pocity jsou ty tam. Ty newtonmetry tam sice jsou, ale podání je jiné, postupné, od volnoběhu až do omezovače a to je účel, aby ty motory měly nějakou pružnost v co nejširším spektru otáček. Zmiňovaná 1,9TDI tam nahrne všechen krouťák najednou, takže pocitově jede lépe, ale jen pocitově, protože motor má nějakou výkonovou špičku. 1,6TDI žádnou výkonovou špičku nemá, protože má elektronicky seříznutou křivku točivého momentu, za to maximum krouťáku má v širším rozmezí cca 1500-2500ot, podobně jsou na tom turbobenzíny.

 

nad
hodnocení

0x

Zdravim vas,

pred dvema mesici jsem si koupla novou Octavii na LPG pohon a jsem velice spokojena. Ovsem zalezi na tom, co od auta ocekavate. Pokud totiz chcete pohodlne, spolehlive auto s nizkou spotrebou, pak je Octavia LPG idealni volbou. Pokud vsak chcete auto rychlejsi, pak se poohlednete jinde. Sice mam na ni najeto teprve 2000 km (skoro), ale jsem opravdu spokojena. Pravdou je, ze nekdy je trochu lenivejsi - neni to zadny sportak, ale co se tzka spotrebz, je to nesrovnatelne.

Pokud se pro toto auto rozhodnete, doporucuji zvolit variantu primo s jiz zabudovanym LPG (tedy primo od vyrobce). I ja jsem vahala. Je pravda, ze dodatecne namontovany LPG vyjde asi levneji, ale prece jen od vyrobce to mate jistejsi.

Ve vykonu neni takovy rozdil. Auto jezdi dobre jak na benzin, tak i na LPG. Co se tyka servisu, tak nemam zkusenosti a doufam, ze ani mit nebudu (vzhledem k tomu, ze auto nevlastnim jeste ani dva mesice :)

 

 

kecal
hodnocení

0x

jednoznačně plyn!Když tam občas pustte benzín,nebo vstřikování plynu již startuje na benzín,tak se namažou sela ventilů a hlava odcházet nebude.Jezdily tak i škodovky 120,které neměly tvrdá ventilová sedla,a stačilo tam občas pustit benzín při startování a najezdily statisíce.Octávky již tvrdá ventilová sedla mají.

kecal

revize plynu se na stk nevyžaduje.Já ji nemám deset let a vždy projdu.Stačí když je platná plynová nádrž,životnost je 10let,pak se musí vyměnit.

olaf71*

mě řekli v servisu LPG, že je revize u STK potřebná a v příloze TP, která je vydána LPG montážníkem,je napsáno, že se má provádět po roce a nebo 10 tis.km. Dnes jsem jí zrovna dělal a stála 350 kč. Mám však info, že na STK tady poblíž jí údajně taky nechtějí.

solenza*

Já dělám revizi na LPG každé 2 roky před technickou. Je ale pravda že na revizi se nikdo nedíval, jenom jestli platí nádrž.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]