Nejste přihlášen/a.
Zdravim všechny, předem děkuji za strávený čas nad moji otázkou a případním zodpovězením.
K věci. Minulé dva roky jsem strávil po brigádách sem a tam. Prostě mam v ruce čtyřicet tisíc - čtyřicet pět tisíc. Chci si koupit auto. Všude na internetu jsem se dočetl o maloobjemových benzínových motorech. Beru, chápu. Ale.. můj případ je jiný. Můj otec má doma už 4. škodu octavii v TDI a já jsem si tipické rachtění a zátah od spoda prostě zamiloval. Dále, mám možnost kupovat naftu ( 25 / litr ) 1oo % čistou. A samozřejmě spotřeba u naftových motorů. Denně budu jezdit 10 km do školy / 10 km zpět. Rok a půl, poté budu dojíždět cca 100 km týdně. Osobně nechci tvrdnout dálky v nějakém 8v Fiatu. Samozřejmě si uvědomuji, že nafťák je náročný na náhradní díly. Chtěl bych neměcký TDI, ať už v Golfu 3, Toledu, Ibize, Cordobě.. Koukal jsem na kluby a například mím otcem pořád opakované " že se mi rozbije turbo a auto mi umře v garáži " se dá sehnat za 2 ooo,- což mi nepříjde jako OBROVSKÝ DŮVOD proč si nekoupit naftu. Povinné ručení? 18oo vs 3600? ( beru vpotaz 1,2 např Bravo vs pojištění přez mého dědu na 2.0 motor, platí tuto částku ). Můj měsíční příděl bude přibližně 3800 .. spíše méně. Přijde mi rozumnější, jezdit průběžně s naftou za levno a pak mozna něco dát dohromady, než li platit za benzin. Podotýkam, že kdybych musel pod nátlakem mého otce přistoupit na benzin, půjdu alespoň do 1,4.. Děkuji moc za odpovědi od moudřejších a zkušenějších, než jsem já. S pozdravem.
Hlavne vzit starsi model, s rotacnim cerpadlem, PD uz se trosku se.rou a novejsi CR jsou ve starsich autech pokladnicka, s filtrem pevnych castic spis financni sebevrazda. Oktavka 66kW nebo 81kW (doufam ze je to tak) s klasickym systemem je uplne v pohode. U jinych znacek se taky najdou drzaky ale i pekny prusvihy - cili hledat, hledat, hledat informace.
jestli chceš drandit v naftě a spolehlivě-neskákej do TDI,ale do francouzké 1.9 TD,čili sice staršího motoru,ale neskutečného a léty osvedčeného držáka-tenhle motor se dával ještě do P 406,206,306 atd. C Xsara,Xantia a jiné...I samotní Němci uznávají,že tyto motory jsou jedny z nejlepších naftových,co kdy byly vyrobeny(i ve srovnání s jejich motory)...Za ty kačky co máš k dispozici by sis tak asi spíš "naskočil" do nějaké vylítané mrchy(TDI),ale na druhou stranu seženeš voňavku zachovalého frantíka s turbo naftou...,a hlavně je jich ,a stále jezdících,tolik(právě proto,že drží a "neser..ou" se),že kdyby cokoli-je to k mání za velmi slušné kačky...
A poslední dotaz, nezabiju ten motor první rok ježdění převážně tuto krátkou trasu? ( 1o km ) Chápu, že se motor nemá točit atd.
na dojíždění cca 10 km sem a tam bohatě stačí litrový Yaris z roku 1999, a pokud se bojíte motoru 1.0 VVTi, pořiďte si s motorem 1.3 VVTi 63kW, černý třídveřový...
Pokud máte na ojeté TDI-čko, doporučuji ojetou Oktávku 1U TDi 66 kW, pokud chceze větší výkon a o půl litru-litr vyšší spotřebu tak 81 kW...
Toto auto není náročné na náhradní díly, protože se nekazí, a pokud se něco porouchá, dílů je všude dost za přijatelné ceny...trojkový golf s motorem CL nemusí být špatný,ale je to už starší auto...karoserie i nápravy reznou, pryž nepruží, atd...staré fiaty a další podobné plečky nebrat...
Závěrem, lepší než platit za benzin je plati za cca 4litry nafty na 100 km
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.