Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Za studena chcípá

Od: klusik* odpovědí: 9 změna:

Ahoj, mám problém se svým Ford Mondeem (viz klusik.cz/...) z roku 93. Je po několika opravách a drží se dobře, ale mám problém s jízdou "za studena"- prostě nastartuji, pár vteřin jede na volnoběh (cca 1500 rpm), pak začne "blafat"(cca 300-500 rpm) a občas i chcípne. Na křižovatce nic příjemného, musím zastudena pořád trošku držet plyn.

Kdyby to byla škodovka, řekl bych, že musím víc vytáhnout sytič, ale nic takového tam není, že. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti, prosím?

Ford Mondeo 1,8i benzín, 1993. Díky moc ;)

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

2x

U těchto motorů je nejčastěší příčina "chcípání" motoru a nebo i "houpání" otáček, zanešení krokového motorku karbonem. Stačí motorek vyčistit (ne mechanicky). Já na to používám čistič na motory, který rozpouší karbon. Na hodinku , mechanickou část ponořit, nechat karbon rozpustit a pak vyčistit.

doplněno 14.07.11 10:42:

Musí se sundat ten plastový díl sání a "krokáč" je u škrtící klapky. Takový jakoby váleček naležato, vede od něho jeden konektor. Samotný motorek drží na dvou šroubkách.

klusik*
hodnocení

Takže prakticky tímtéž, co radí zde v tomto dotazu? fordclub.eu/...

A kde ten motorek najdu? ;) Jsem schopen opravit leccos, jen musím vědět, co dělám ;)

doplněno 14.07.11 10:45:

ad lokace) Jo! Tak to už tušim, dobrý ;) Díky moc za radu! ;) Zkusím a uvidím (horší to nebude) ;)

 

e250td*
hodnocení

0x

Všeobecně,moderní motory mají minimálně snímače teploty nasávaného vzduchu a váhu vzduchu . Je pravděpodobné,že chyba bude tam . Diagnostika je asi nutností .

klusik*
hodnocení

Ahoj, díky. Myslíte, že by pomohlo vyčistit MAF? V sobotu s tím jedu na dovču, tak se mi v tom zase nechce "tolik" hrabat (přece jen studený je motor jen pár minut)

Díky za odpověď.

des*

Dělá to Lambda sonda.

klusik*
hodnocení

Tu mi přeměřili a prej je funční... taky mohli kecat, žejo... Asi to natočím na video a pošlu sem link.

doplněno 14.07.11 08:31:


des*

Já se držím spíš té sondy,mně to dělalo to samé,startoval jsem 5x i více,až to jakžtakž chytlo,musel jsem počkat až se motor zahřál a celý den to fungovalo.Vtip je v tom,že sondu měří už teplou,po přijetí na stanici.Chtělo by to měřit až druhý den po vychladnutí.Trápil jsem se s tím asi 2měsíce až jsem mechanika dokopal ,aby ji vyměnil.Potom se udál zázrak.Po startu vyskočí otáčky ca na 1500 a pomalu plynule sjedou na ca700.Poté odjíždím.trvá to max 1/2minuty.Ona sonda stojí ca 800káčé a nikomu se do toho nechce.Ale jak je nani ujeto víc jak 100 000,km le lepší ji vyměnit.Jo a to video je fakt dobrý,o té sondě mne to utvrdilo,že je to ono.Záleží jen na tobě.O tom krokovém motorku jsem taky četl dost,musíš ho najít ve svém návodě,je fakt že se zanáší,vyčisti ho,je to zadarmo.Je někde na sání.

klusik*
hodnocení

Díky moc, jsem rád, že video pomohlo ;)

Jasně, no. Tak holt až se vrátim z dovolený, ještě trošku na tom zapracuju, no...

Díky moc ;)

des*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]