Nejste přihlášen/a.
Dobry den,
v tomto oboru jsem spise zacatecnik, proto necham pripadne odpovedi radeji na Vas.
Ridicske opravneni vlastnim jiz 3 roky, za tu dobu jsem najedil dost kilometru (denne na silnici). Nyni hledam nejake auto pro osobni vyuziti, cena by se pohybovala od 130 000 -150 000 KC (ojete) ...
Vubec nevim jakou zvolit cestu, chtel bych neco rychleho a spolehliveho, hlavne spolehlivost, nerad bych mel auto denne v servisu. O Ojetych aut nikdy nevite. Nekolik typu bych mel jako napriklad: Ford Focus, Volkswagen passat, Suzuki Sx4...
Pokud mate nejake lepsi typi, sem s nimi ...
Tak si to skuste vzít takhle...nafta nebo benzín...?...pokud benzín tak focus 1.6...pokud nafta tak passat 1.9TDI...2.5.td o d VW není prý moc kvalitní a opravy jsou nákladnější...a 1.8 od focusu už žere o poznání více...ale taky je důležíte jak daleko jezdíte...pokud dále tak je lepší nafta...ale zase pokud se něco opotřebuje tak oprava je hodně drahá, čerpadla, turbo a podobné naftové věci.....ale jinak vím jak vám je..:D...něco si v dnešní době vybrat je fakt o dršku..:D
Myslím, že když se podíváte jak starý bude focus a jak starý bude passat za ty stejné peníze, tak budete mít jasno. Focus bude cca o dva roky mladší, motor 1,8tddi s rotačním čerpadlem je bezúdržbový, spotřeba cca 5-5,5 litru, náhradní díly za hubičku a ještě ušetříte na pojistném. Teď jen vybrat něco v dobrém stavu...
stírečku,jen tak na okraj-rotační čerpadla jsou poměrně stará věc-Bosch s tím začal ještě s axiálním pístem a šoupátkem už v sedmdesátých letech...jinak problém nových čerpadel je jejich výhoda zároveň-tzn.vysoké tlaky(na čerpadle asi 1000 barů a tryska dokonce až 1500 barů,kombinace oceli,vstřik, a hliníku,hlava, bude dříve či později dělat problémy)...Zrovna cca.14 dní zpět přijel pán s Pašíkem(3C5) dva roky starým a jejda,trošku "kape" nafta z čerpadla-samozřejmě zastoupení VW dává ruce pryč,takže start na 20 000,-minimálně...Tím chci říct,že si člověk fakt nevybere a je to zrovna o daném kuse a štěstí...
No jo nafty jsou sice úsporné ale na opravu nákladnější...minulý měsíc jsem taky na svojí e36 325TD repasoval čerpadlo..dal jsem to jednomu servisákovi ..ten to zavezl do Polska jednen ho tam poslal do háje že tohle dělat nebude a druhý to naštěstí udělal jen za necelých 10tis...jinak bych se nedoplatil...nové i na tak staré auto stojí pomalu co ojetý focus...a to je pomalu u všech naftáku...starých, novších...
psenda-kdybys mrknul na aukro,tak prodávám plně funkční čerpadlo na 2.5 TD a TDS za půlku ceny opravy...,ale otázkou je co bylo k.o. a co opraveno,zrepasováno...
Jáááááj..:D..kdybych to věděl...tak by zřejmě nebylo co řešit...škoda...tohle jste mi neměl psát...:D
Ono ten motor 1,8D nebo 1,8TDDI je celolitina, i s hlavou, sice hodně těžký, ael jinak si na ně nemůžu stěžovat. Escort s nájezdem 300tis km nastartoval i při mínus třiceti, focus byl na tom podobně a jediná údržba na těch motorech byla vlastně jen rozvody, oleje a to bylo asi tak všechno. Teď ty novější motory-opět neznám nikoho, kdo by měl problém s čerpadlem, kamošovi odešly vstřiky právě u 1,8TDCI commonrailu po nějaké době, co začal tankovat shell. Vyměnil to za 1,6TDCI a zatím si to chválí, jen říkal, že u shellu už ho nikdo neuvidí. Bylo to zrovna v době, kdy měl shell velké problémy s naftou a snažili se to ututlat, ale stále hodně lidí žije v domění že drahý shell znamenákvalitní naftu. Já stále jezdím na naftu s čsad a za těch cca 15let žádný problém s ničím. ČSAD si dělá svoje nezávislé testy a rozbory nafty, přece si neodělají celý vozový park záhadnou kvalitou, takže nedá se říct, že každé čerpadlo musí být zákonitě poruchové a jak se u nás pančuje kde co a čojka má mizerný dohled, ještě mnoho let potrvá, než všechno bude fungovat tak jak má. Co se týká VW, problémy těch motorů už jsem tady popisoval, hlavně ročník 05-08 byl nebo je hodně vydařený. Soused měl oktávku 06 2,0TDI a čerpadlo repasoval, ještě neměl najeto 60tis km. Stálo ho to desítku bez daně, kdyby přijel pozděj, tak by musel dát nové. Oktávka šla do světa. i když ho stála hodně peněz, měl tam čipnutý motor, laděný výfuk, různé original tuning nárazníky, podběhy, fólie, tlumící fólie ve dveřích...Obecně ale platí, že výrobci se už dokázali poprat se špatnou kvalitou nafty u nás a motory jsou už hodně odolné a za posledních pět let se diesel servisy shodují na tom, že nemají práci. Zničené vstřiky se dají spočítat na jedné ruce, zatímco třeba u starších mondeí měly vstřikovače na denním pořádku. Takže dnes už se člověk diesla bát vůbec nemusí, navíc je to všechno dělané tak, aby to přežilo záruku a potom aby člověk koupil nové auto Jinak ve vývoji už je nový systém vstřikování - HADI - je to založené na nízkotlakém čerpadle, nízkotlakém vedení a tlak se bude násobit přímo až ve vstřikovači, takže se ušetří na materiálech, na třecích ztrátách a jak to bude fungovat v praxi se uvidí, ale konečný tlak bude běžně okolo 2500barů.
jo jo...pořád žiju v tom, že jsem za sedmiletého focuse dostal 150tisíc, ale už je to dva roky. Dnes samozřejmě už koupíš cca ročník 04-05 za tu cenu v commonrailu. Já osobně bych se vyhnul 1,8tdci a vzal novější motor 1,6tdci. Když si obě auta projedeš, pochopíš proč. Ta jedna šestka má dvě výkonové verze, 66 a 80kw, slabší verze nemá dvouhmoťák, nemá filtr a nemá variabilní turbo, takže "může" být v budoucnu míň nákladná, záleží v jakém stavu auto koupíš. Nedostatek výkonu kompezuje kratšími převody, takže bude stejně čilá, hlavně odspodu.
oktávku 1,9td kombika
I.řadu ale ty "poslední" ročníky
za ty peníze co jsi ochotný dát vybereš úrčo!
Ale je zase pravda, ze kdyz clovek jezdi s autem pouze do prace, tak se moc asi nafta nehodi ...
Ale novejsiho focuse jsem moc v benzinu nevidel...
Nevim jestli to s tou naftou je pouze povera u novejsich vozu to nemusi byt zcela pravda ...
Hlavne jak daleko se do te práce jezdí......jestli z kopce dolu tak je fakt nafta zbytečná..jestli 20km a k tomu projet půlku okresu jako "pošta" tak to je na pováženou...nevím jak sou na tom novší nafťáky ale ty starší se po městě ani nezahřejou..hold vybrat si je fakt za trest...:D
Jo a ještě k těm focusum..kolem roku 2001 tak obrovská bolest byla koroze zadních a pátých dveří...FORD na to sice má 12 let záruku a u některého modelu se vyžadovala servisní kniha na kastli což je blbost...každopádně pokud vás vyje..ou v prvním servise má to člověk skusit jinde...měli by to opravit..ale musí se na ně slušně...strýc to teď řešil..úspěšně...ale důležitá věc je KDE SE AUTO VYROBILO!...tučím že pokud v Německu tak to ani tak nehnije...belgie atd tak ty pry reziví hrozně...jakmile si vyberete auto tak bych doporučil zabroudat přímo na oficialní kluby značky a tam si dořešit problémy...
Já jezdím do práce s nafťáky nikdy ne dál než dva km a ničemu to nevadí, jen ty starší litinové se nestačí zahřát. Naopak hliník topí už po jednom kilometru, je ale fakt, že má vyhřívání chladící kapaliny. Na krátkých jízdách se víc opotřebovává benzínový motor. S tím rezivěním je třeba si to pohlídat, ne každý focus musí být rezavý. Nejvíc spodky dveří, otevřít dveře, lehnout si a omrknout to, taky víko kufru, hlavně u kombi nejvíc ze spodu, kde jsou ty kanálky. Ale jak říkám, nemusí to být pravidlem, u starého escorta 12ti letého mi začal rezavět jen zadní pravý lem blatníku, protože se tam odloupla barva.
Mno ja spise vychazim s praxe : sauto.cz/...
Ta adresa je sice trosku dlouha, ale to vubec nevadi ...
Ale o tomhle ja nemluvim, ja bych chtel od 130-150 tis auto (focuse) ktery spaluje benzin. Samozrejme s peknym vzhledem jako vidis na soutu hned to prvni auto co jsem psal...
Recenze jsem taky cetl ...
Je rozumné koupit teď všude inzerovanou Octavii Tour Trumf s balíčkem Plus, je tam vše co člověk asi dnes od auta chce: klimatizace, el. přední, počítač, dokonce i AL kola ... skoda-auto.cz/... Je to celé za cca 270.000,- Kč (na půl bych bral úvěr). Ale jsem přeci jenom \forďák\ ... s Octavii nemám žádné zkušenosti ...
Dojíždím Mondeo 1.8, 85kW, benzín - velká spokojenost! Nákupu v bazaru se bojím (to Mondeo bylo 5-ti leté od sestry), tak se koukám po novém ...
Nepohorším si? Chci srovnatelný výkon motoru, jako mělo Mondeo - 105 koní. Když občas jedu s Corsou ženy (1.2), moc si rozmýšlím, zda \má na to\ předjet vůz přede mnou ... to s Mondeem neznám ... čili rozumný výkon motoru je pro mě základ!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.