Nejste přihlášen/a.
Jsem totální autoametérka. Vím akorát, kde je volant Chtěla bych se zeptat. Auto s automatem má taky spojku jako pedál nebo ne? A jak se s automatem jezdí? Zařadím -dopředu- a mačkám jenom plyn? Na křižovatce se musí vyřadit, pak zase -dopředu- a jen plyn? A jak se rozjíždí do kopce? Stojím na brzdě, zařadím dopředu, přidávám plyn a pouštím brzdu? Nějaký manuál? Děkuji chlapi za trpělivé odpovědi
Od holky pro holku Pokud jde o cisty automat, tak "zaradis" jen na zacatku jizdy, kdyz sednes do auta - posunes saltpaku do polohy D, je to tam napsany. A pak uz jen plyn, brzda, nic jinyho cestou nepouzivas, nevyrazujes. Proste pustis brzdu a slapnes na plyn, levou nohu vubec potrebovat nebudes. Az dojedes, zaparkujes a prehodis do polohy P. Zpatecka je R. Rozjezdy do kopce uplne v pohode, auto si s tim poradi, kdyz uz je to opravdu hodne kopec, tak muzes klasicky s rucni brzdou, ale neni potreba se kopcu bat
Pridavam plyn a poustim rucku, nevim proc by to neslo, kdyz je potreba, delam to tak a neni s tim zadny problem.
:D tak v tom pripade dotaz chapu, ale prijde mi divne, ze by automaty nemely rucku. Moje auto ji teda rozhodne ma, neni to sice cisty automat, ale sekvence/automat, ale nasi maji roky jen automaty a nevzpominam si, ze by v nekterem nebyla rucni brzda. No jestli se pletu, tak se omlouvam za zmateni a rozjezdy do kopce to tim padem pro zadavatelku udela jeste jednodussi, kdyz nebude co resit
Alficku
V tom pripade tedy beru zpatky co jsem rekla a panum dekuji za pouceni, jak je videt, nejsem zrovna nejlepsi pozorovatel, kdyz mi takovy detail jako rucni brzda unikl
Sice jsem se nedozvěděl, co máte za auto, ale nejspíš nemáte klasický automat, ale jen automatizovaný modul. Auto se tváří jako automat, ale převodovky jsou téměř stejné jako manuál. Plnohodnotný automat ručku nemá nebo má automatickou a v kopci auto podrží další systémy, takže tam už ručka není třeba.
To mate pravdu, je to Alfa 147 Selespeed, jak jsem rikala, sekvence s moznosti prepnuti na automat. To, ze ostatni auta rucku nemely, jsem si opravdu nikdy nevsimla nebo nezapamatovala. Holka no
Nic se neděje, já jen, že nahoře jste popisovala čistý automat a dole pak píšete, že máte nečistý U těch menších aut ta ručka samozřejmě je, plnohodnotná skříň by tam ale nevlezla, tak je to řešení jiné. Ruční brzdy u automatů jsou, ale už elektrické a navíc automaticky ovládané, takže člověk už nemusí ani brzdit a v kopci vás automat pěkně podrží, ale dnešní auta už jsou nabitá různými elektronickými systémy, takže to vše funguje samo a můžete si i koupit automatické parkování
Co jsem viděl automaty, tak ručku měly. Převážne starší konstrukce, ale na STK by Vás vyhodily a ještě by se ptali, jak takovou věc bez ruční brzdy někdo schválil. Je to bezpečnostní prvek, má funkci nouzové brzdy.
Já jsem viděl jen automaty s elektrickou ruční brzdou a nedovedu si představit, jak by měly fungovat jako bezpečnostní prvek. Zkoušet to ve velké rychlosti bych rozhodně nechtěl, jestli teda by to vůbec elektronika dovolila. Klasická ručka u teréňáku má své opodstatnění.
Ne nemá spojku. Nicméně nějaké řazení tam je. Zařadíte třeba D ( drive ), šlápnete na plyn a jedete.Na křižovatce se nemusí vyřazovat. Do kopce co mám zkušenosti, tak to dokázal podržet bez brzdy i ten automat.
Popíšu Vám, jak je to u Nissanu. Jednotlivé stupně jsou:
P - Parkovací poloha (zde se startuje a vypíná motor!)
R - Zpátečka
N - Neutrál (většinou je mezi zpátečkou a jízdou dopředu a je dobré na křižovatkách na něj vyřadit, auto sice s D na brzdě stojí, ale zkuste poslouchat motor a sledovat otáčky po vyřazení - motor se tolik netřepe a je tižší). Doporučuji tedy při delším stání 1 minuta vyřazovat
D - Jízda dopředu
+ M - (Z pozice D máte možnost měnit rychlostní stupně sama. Lze řadit pod plynem. Pokud v této poloze neřadíte, auto jede do otáček a v 6000ot. samo přeřadí. Stejně tak samo podřadí.
Pedály jsou jen brzda a plyn. Levou nohu si opřete vedle a vůbec nepoužívejte (vyvarujte se zvyku spojky levou nohou, ať nedupnete na brzdu)
V praxi je to tak, že bez sešlápnuté brzdy auto nenastartujete (elektronicky jištěno).Postup je následující: Páka je v poloze P, sešlápnete brzdu, otočíte klíčkem do 2 polohy (u dieslu počkáte,až zhasne žhavení) a pak nastartujete. Držíte brzdu páku dáte na D, pustíte brzdu a auto se malinko začne hnout.Pak stačí přidat plyn jedete.
Při předjíždění dát do poloautomatu +M- nebo prošlápnout plyn až na podlahu (na podlaze nebo v pedálu je spínač který pedálem plynu jakoby prošlápnete (plyn je až na zemi),auto rychle podřadí a vystřelí. Po předjetí (někoho) dáte plyn normálně (lehce sešláplý a auto přeřadí.
Chce to vyzkoušet. Já mám tu možnost denně řídit manuál i automat a jde o zvyk.
Spojku jako pedál nemívá, ta je automatická. Zařadíte dopředu, a pak už jen mačkáte plyn nebo brzdu. Na křižovatce můžete "vyřadit" na parkovací brzdu nebo stát na nožní brzdě, jinak má auto tendenci popojíždět dopředu. Pokud máte zařazeno, po puštění brzdy se auto rozjíždí, stačí Vám jedna noha, aby auto při rozjíždění do kopce necouvalo.
Auto s automatickou převodovkou spojkový pedáýl nemá. Je tam jen brzda a plyn. Nemá také normální řadicí páku, ale volič. Ten má několik poloh, které jsou opznačeny : P. parkovací poloha, volič se na tuto polohu nastaví při parkování, když je vozidlo v klidu, zablokuje se převodovka a zabrání samovolnému rozjezdu auta. R. reverse čili zpátečka, do této polohy se řadí jen když je vozidlo úplně v klidu. N. Neutrál, ten se při jízdě většinou nepoužívá, jer možné na neutrál přeřadit při delším stání. Při řazení z D. na R. nebo opčně z R. na D. je vhodné na neutrálu chvíli setrvat. D. drive čili jízda vpřed. Rozjezd : Nastoupité do auta, sešlápnete brzdu, /bez sešlápnuté brzdy nenastartujete/., přesunete volič do polohy D. pomalu sešlapujete plyn a pouštíte brzdu. Na křižovatce nebo jinde zastvítak, že dáte nohu z plynu a sešlápnete brzdu. Nemusíte přeřazovat, stojíte se sešlápnutou brzdou, při delším stání můžete přeřadit na neutrál. Při častém přeřazování, ale trpí lamely převodovky. Při parkování v kopci je vhodné zatáhnouit ruční brzdu, nenamáha se tak převodovka. Rozjezd do kopce je stejný, vhodné je přitom použít ruční brzdu. Sešlapujete plyn a pouštíte ruční brdu, jako u manuálu. Ještě u voliče může být M. manuál, to neznamená manuální převodovku, řidič má jen šanci volit pomocí voliče rychlost.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.