Nejste přihlášen/a.
Vážení rádcové, potřeboval bych radu ohledně výběru nové malé dodávky. Jelikož jsem postavy poněkud vyšší, do mnohých aut se prostě nevejdu a tak jsem prolezl autosalony a jako použitelné se jeví tyto vozy:
Škoda Roomster
Peugeot Partner Teepee
Fiat Dobló
Ford Connect
Renault Kangoo
Dacia Logan MCV
Určitě musí jít o nafťák, nejezdím spousty km. Zajímá mě především spolehlivost jednotlivých modelů, případně jízdní vlastnosti (nezávodím, ale jezdím hodně okresky a pod) . Spotřeba mě nějak netíží.
Přičemž Kangoo a Logan mají u vedení firmy velké mínus proto, že jsou to Rencky, máme ve firmě Clia a Megany (cca 5 let) a to jsou po stránce spolehlivosti a nákladů na opravy naprosto tragická auta, motory 1.5dCi jsou u nich silně poruchové. Udajně - podle prodejce jsou nové motory dCi lepší a bezproblémové.
Roomster - docela ujde, ale prostor pro řidiče je proti ostatním dost stísněný. čelní okno je dost nízké, výhled tudíž horší. Diesel 1.6. vůbec neznám, nevím jak se chová a co vydrží
Dobló - to auto vůbec neznám, ale po stránce prostoru a uspořádání se mi zamlouvá.
Ford Connect - znám dobře velkého Tranzita a Mondeo - tohle auto mi přijde jako kříženec obou, ale z hlediska prostoru pro řidiče se mi zamtouvá a fordí TDCi jsou, myslím celkem slušné.
Partner - jezdil jsem s Partnerem r.v. 01, nebyl to špatný stroj až na zadní nápravu. Vedení ho preferuje, ale do dvoumístného se nevejdu, do pětimístného už jo, prostorově sice dost bída,ale zajímá mě, jestli už má nějakou normální zadní nápravu a ne ty šílený torzky.
Já bych šel nejraději do VW Caddy, ale to neprošlo, prý je drahý ( hlavně že šéfík má passata v plné palbě )
Takže prosím o postřehy, které z uvedených aut byste doporučili, případně nedoporučili a proč.
Díky.
jen tak v souvislosti s tématem-hodnocení spolehlivosti firemních aut v ČR(bez ohledu na značku)je zapotřebí brát hodně s rezervou-bohužel nikdo neřekne,nenapíše,že mi češi jsme z dob nedávno minulých zvyklí se k cizímu majetku chovat jako hovada(není to naše,my to neplatíme-tak to prostě neřešíme),takže firemní auta drtíme co to jde(dokud jsou sama schopna pohybu)-to nemyslím osobně...,ale bohužel to tak je...Auto je podstatně složitější než DVD přehrávač,kde stačí utřít prach a to je celá "údržba"...No a k výběru samotnému-bude-li ochota a kačky-něco z koncernu PSA s 1.6 HDi(P Partner,C Berlingo),zadní nápravy už nejsou torzní,to už francouzům došlo,že tudy cesta nevedla...VW Caddy je skutečně,jako celý zbytek koncernu VW,značně cenově nadhodnocen-ceně neodpovída jak kvalitou tak ani "jménem",- podstatně spolehlivější Toyota(potažmo ostatní velké japonské značky,které se ale co do spolehlivosti,i dle samotných němců a jejich statistik,řadí před VW,potažmo všechny něm.výrobce) je o poznání levnější...Bohužel VW nedosahuje "jména" a ani tradice Mercedesu,BMW-přesto se je snaží "napodobit" -hlavně ale cenou...
No, něco pravdy na tom je, mnozí jednají s auty dost ,,ostře´´. Já se ale snažím auto udržet v pořádku, ale problém je v tom, že mé aktuální auto - Opel Astra Caravan 1,8 už žere oleje víc než dvoutakt a oprava by prý vyšla na šílený prachy, ještě k tomu je to benzín jezdící za 8l/100km, takže to má po 250.000 km asi spočítaný. A je myslím jasné, že bych raději nadále jezdil Astrou v super výbavě, než dodávkou, že? Ale ekonomicky je ta Astra prostě totál provar, takže mě ta dodávka asi nemine.
K tomu Peugeotu/ Citroenu - který HDi byste doporučil? Dělají více verzí 1,6, liší se to výkonem.
U pežotu probíhají zkušební jízdy veškerých vozů, sám jsem tam jezdil půl dne
datum a místo najdete zde:
registraci a čas je lepší zadat na internetu, ale i když se nezaregistrujete a nebude tam moclidí, tak se určitě svezete.
Motory, ceny, výbava atd - tam najdete taky
Díky za tip, stirecku, vyhrát Peugeota by nebylo od věci! Mě ale nejde ani tolik o to, svézt se v autě a pokecat s prodejcem. Ten, celkem pochopitelně, vychválí předváděný vůz do nebes - je to ostatně jeho džob. Mě jde spíše o praktické zkušenosti z provozu, o spolehlivost jednotlivých aut. Přičemž spolehlivostí rozumím schopnost vozu dosáhnout cíle cesty svými silami, ne na odtahovce. Zatím jsem mluvil s několika lidmi z branže oprav, ti mě spíše odrazovali od Renault/Dacia kvůli nespolehlivosti motoru 1,5dCi. Na Forda jsem slyšel poznatek, že občas odchází diodový můstek u altíku, jinak prý jsou dobrý. Tak uvidíme, co kapitálist vybere
U těchto typů aut ti neporadím, ale dnes už je spolehlivost dieslů někde jinde než před léty. Reanult chystá nový motor 1,6dci, myslím, že bude hodně dobrý, výkonové parametry jako dnešní dvoulitr a spolehlivost se uvidí. K mání ale bude až příští rok a jen tuším do scéniku zatím. U forda mi skutečně odešel diodový můstek - byl to escort s několika stovkama tisíc km na tachometru, takže toho se třeba ani nedožiješ Druhý a třetí ford bez závad. Zas nemůžeš kupovat auto podle toho, žes někde slyšel, četl nebo někdo vykládal...pokazit se může i to, co se pokazit nemá.
...jen doplním,že u kterékoli značky a modelu...své mouchy mají všechna auta...,no ale řekněme z historie -francouzké motory 1.9 D a TD byly jedny z nejlepších naft vůbec co kdy kdo vyráběl,pak HDíčko sice mělo právě nějaké ty mouchy,hlavně počáteční 2.O,ale následně se to už povedlo vcelku vychytat-no a v dnešní době "honění za emisemi bez emisí" motory degradují právě všelijaké až nesmyslné eko vychytávky jako FAPy,EGRka a tak dále...Proto jsem osobně zastáncem klasiky(v současnosti 2.5 ř6V TDS od bafíka),sice nejedu za 4.9 l/100 km,ale narozdíl od oněch třeba TDi jedu kdykoli potřebuji a v kamkoli potřebuji(nemusím shánět to či ono,co mi zrovna klekne, za nehorázný kačky cen dílů koncernu VW)-zimě,v létě-netrápí mne EGR,váha vzduchu,turbo,vstřiky a další,no a upřímne mne netrápí zda "vypustím" tolik a tolik gramů COx-vzhledem k faktu,že za celý svůj motoristický život zůstanu se svými gramy a v součtu za ta desetiletí až kilogramy COx hluboko za množstvím vypuštěného COx jedním jediným letadlem na jednom jediném transatlantickém letu...Ale u firemního auta je to zas o něčem jiném(daňové odpisy atd.)-nakonec stejně rozhodne vedení,ale fakt bych doporučil něco z PSA(tu 1.6 HDi)
Ano, takový bavorák v kombíku by skutečně nebyl špatný servisní vůz. Ale u vedení bude asi stejně průchozí, jako např. Porsche Cayene Zatím to opravdu vypadá na nějakého frantíka od PSA, dnes jsem očumoval a osedával Berilngo - mají nějaký velký slevy na doprodej motorů EURO4, ale stejně jako Vás, mě ekoteroristé nechávají chladným, tak možná, možná že to dopadne. Trochu ve mě hlodá červík pochybnosti - jezdil jsem totiž ve Vámi zmiňovaném Peugeotu Partner s motorem 1.9D. Pravda, motor byl nezmar, ale všechno ostatní šlo celkem svižně do kopru - zejména náprava s torzkama, zámky na celým autě, zadní světla na heslo (nebo spíš pobouchání. Jízda s ním byl opravdu zážitek, díky té nápravě řízení nepostrádalo zejména v zatáčkách adrenalínové prvky. Ale věřme, že se polepšili
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.