Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím poradte mám renault laguna 1.8 16v r.v.1999 zatím bez závady až včera když jsem opět nastartoval a rozjel se začalo v motoru divně klapat a rachtat,jelo to stejně jen to klepání v horní části jako by štely ventilu poradte kdo máte zkušenosti co by to mohlo být děkuji
doplněno 15.06.11 21:45:Tak olej nebyl měněn a je ho tam dost,rozvody jsem měnil před půl rokem když jsem auto kupoval ,mělo najeto 90000 ted je najeto asi 96000,mimo rozvodů sem nic neměnil,olej kontroluju pravidelně je tam elf 5W 40,na výměnu se teprve chystám koupil jsem shell helix ultra 5W 40 akorát toho budu muset vyměnit asi víc
Nejspíš se ozvaly hydroštely. Buď je některý špatný nebo čerpadlo dává malý tlak oleje. Nebyl měněný olej za nějaký lehkoběžný a tím pádem řidší?
doplněno 13.06.11 23:27:Hope HYDROŠTELY. To jsi u warťase neměl To je taková vychytávka abys nemusel štelovat ventily. Štelují se samy tlakem oleje, časem ale hydroštely zatvrdnou a pak to takhle začne "rachtat" jako když ventily nejsou seštelované. No oni vlastě nejsou.
Vypadají takhle (foto) Je to stažené z netu, do garáže se mi teď opravdu nechce
Are! HyCOOO? Já skončil u warťáka a škoděnky a na služebního Transita mám servisáka, tak, prosím pomalu...
Jo a lagunu znám, Modrou, hezkej film, hezkej kluk...
Díky za odpověd ,ještě se chci zeptat jak je přibližně náročná oprava časově i finančně ,co se musí vyměnit diky
Tak samotná výměna tak 2-3 hoďky( Musejí se sundat rozvody, vyndat vačky). Cena se odvíjí podle toho kolik hydroštelů bude v háji a kde se to bude dělat. Taky to chce dát rovnou nové simeringy na vačkách. Nevím kolik je na rozvodech nalítáno.
Chtělo by to nejprve změřit tlak oleje, než se to rozhodí, aby se nedělala zbytečná práce. Pokud to dělají všechny hydroštely nevěřím, že by odešly všechny najednou, to je větší šance vyrát ve zkrachovalé Sazce. To by potom nasvědčovalo na olejové čerpdlo. Opravdu nebyl v poslední době měněný olej a je ho tam dost?
To BXman -jednoduše-nevhodný,starý hooodně jetý olej způsobí ono klepání jako na starších motorech, kde nejsou seřízené ventily (jako BX manovi třeba motor 150J ,nebo novější motory řady TU-třeba TU1M+,nebo všechny motory řady XUD).U hydroštelů se to projevuje povětšinou jako "cvrkání" šicího stroje. Např mně po výměně oleje v motoru XU7JP4 asi 2minuty taky cvakali než se (laicky řečeno) natlakovali!rostě špatný olej=nevytvoří se správný tlak v "hydxroštelu a ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.