Nabíjení autobaterie - jak dlouho nabíjet?

Od: Datum: 05.12.12 10:44 odpovědí: 6 změna: 05.12.12 17:15

Dobrý den,

mám vybitou baterii, tak jsem dala u nabíječky červený drát na + a modrý na -. Autobaterie nahoře namá víčka,takže jsem provedla jen připojení k nabíječce nastavené na 12 V. Jde mi o to jak dlouho to mám nabíjet a jak poznám, že už je autobaterie nabitá. A ještě mám jeden dotaz. Jelikož jezdím autem 1x za 14 dní, tak mě bylo řečeno že je to ten důvod proč se vybíjí. Co mám dělat, když opravdu auto potřebuji lx za 14 dní (jestli ho nechávat nastartováno třeba lx v týdnu třeba na 10 min.) a jak často mohu autobaterii nabíjet. Děkuji


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.12.12 11:37
 
avatar

Dobrý den,

na nabíječce by měl být ukazatel nabéjení MIN a MAX, tak až to bude na maximu, máte baterku nabitou. Ano s tím vybíjením je to rozumné, když budou velké mrazy, dělejte to, co tři až pět dní.

 
Od: mowla*
Datum: 05.12.12 11:47
 

Ohledně nabíječky - dobré by bylo uvést její typ, případně nafotit ´panel´ - takto nikdo neví, o jakou jde... Ale - obecně - pokud nejde o nějaký prastarý kousek ´samo-domo´, měla by být řízená a tudíž alespoň stav Nabití signalizovat...

Nabíjet autobaterii můžete klidně denně, nevadí jí to...

Nechávat auto nastartované 10 minut během týdne je spíše na škodu věci - pokud nemáte motor seřízený opravdu precizně (aby chytil ´na první ťuk´), více elektrické energie spotřebujete na nabíjení, než poté (během 10 minut) alternátor dobije...

"1x za 14 dnů" - je otázkou, jak jezdíte dlouhé trasy - běkem krátké jízdy se baterka nestihne dobít, takže každé startování kousek kapacity ´ukousne´, dlouhé trasy jsou OK... Pokud jezdíte krátké, budete muset dobíjet, pokud ale delší, spíše máte nějakou závadu na elektrické instalaci - každopádně kontrolou (případně seřízením) napnutí řemenu a regulátoru nic nezkazíte...

doplněno 05.12.12 12:03:

To Aloisb: jo jo - taková ´kondiční´ dobíječka je třeba tady - http://www.bmshop.eu/udrzovaci-nabijecka-autobaterie/ ...

 
Datum: 05.12.12 11:55
 

Pokud parkujete auto v dosahu elektrické zásuvky na 220 V, tak si kupte takovou malou nabíječku, která se zastrčí do zásuvky pro zapalovač (12 V) v kabině řidiče a ta neustále velmi malým proudem dobíjí akumulátor, takže nemusíte vůbec jezdit a akumulátor je stále plně nabitý a starty jsou zajištěny!

Nějaký znalec zde na Poradně Vám určitě dá link na internetový obchod, kde to koupíte za pakatel!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.12.12 17:09
 

Ovšem autozásuvka musí být pod proudem i při vytažení klíčku ze zapalování...a to někdy nebývá.

 
Od: buss®
Datum: 05.12.12 12:02
 

Problémeček je neznámá v tom, že neuvádíte, kolik nabíječka dá ampér. Počítejte orientačně Ah baterie děleno proudem nabíječky = hodiny. Ano, s vaším používáním je třeba dobít, otázka je, kolk najedete aby se baterie dobila, jak je stará. Ale v zimě dobíjet. Jak často? pokud je vybitá. V zimě se vybíjí rychleji.

 
Datum: 05.12.12 17:15
 
avatar

Jak už jsem psal jinde,většina nabíječek je vybavena ampérmetrem.Dá se říci,že v okamžiku,kdy je proud na měřidle téměř na nule,baterie je nabitá.

JABRAKA

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.