Škoda 1203 výměna motoru

Od: Datum: 04.11.12 19:41 odpovědí: 21 změna: 07.11.12 20:01

Dobrý den, možná se to tu už probíralo, ale nic jsem nenašel. Je možné technicky a papírově zaměnit původní motor o objemu 1,2 za 1,5, popřípadě jaké jsou potřeba další úpravy?

Předem děkuji.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: itan71*
Datum: 04.11.12 19:47
 

Legálně ohledně dokladů to nelze ani na STK typ motoru musí být zachován

doplněno 04.11.12 20:01:

Pozor ovšem např. při dopravní nehodě likvidátor pojišťovny by to mohl poznat nebo taky ne tak jako na STK ovšem na STK Vás jen vyhodí ale pojišťovna *bum**nevi*

 
Datum: 04.11.12 19:50
 
avatar

Technicky určitě, papírově bohužel ne. Jediná možnost je na technickou tam vždycky prásknout původní motor :)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: choteborak*
Datum: 04.11.12 19:53
 

Paráda... :) ... jenom doplňující dotaz. Viděl jsem, že se sem tam objeví v inzerci vozidlo, u kterého se píše, že má v papírech motor 1,2 a ve skutečnosti 1,5. Je to nějaká vnitřní předělávka, nebo je to blamáž... Díky.

Datum: 04.11.12 19:56
 
avatar

Já nevím jak moc podobné ty motory jsou, ale pokud má V PAPÍRECH 1.2 a v autě 1.5, tak to legální přestavba nebude. Prý (nemám zkušenosti) se to dá nějak obejít, vymazáním čísla motoru z techničáku, a nějak ten motor namaskovat aby vypadal jako původní, s označením původního motoru, prostě aby to na technické jen tak nebylo poznat.

doplněno 04.11.12 19:57:

samozřejmě znám chlapa na technické, co je nadšenec do starých škodovek a ten by to na 99% asi poznal

Ohodnoceno: 2x
 
Od: choteborak*
Datum: 04.11.12 19:58
 

Jasný, rozumim. Díky za perfektní odpověď... ;)

Od: jarda3*
Datum: 04.11.12 20:08
 

Problem je, ze ty motory vypadaji uplne jinak, ale delaly se verze 1.2 s litinovym i hlinikovym blokem, ja jsem kdysi menil 1.2 za novejsi 1.2 (hlinikovy blok, obtokovy filtr oleje, uz jen dvourady rozvodovy retez, jinak byly dily zamenitelne) A cislo jsem prerazil, na STK to 2x proslo ale kecy k tomu byly. Ale je to uz tak 10let, to se jeste na STK dalo rozumne domluvit i bez penez. Otazka je, proc to chcete delat, zadny zavodak z toho stejne nebude.

 
Od: choteborak*
Datum: 04.11.12 20:15
 

Závoďák z toho nebude, to mi je jasné, ale třeba vyšší výkon, lepší stoupání v kopcích (sem z Vysočiny, o kopce tu není nouze), spotřeba a pod... Toto je vše v teoretické rovině, radši nejdřív zjistím vše pro a proti a pak se rozhodnu, zda-li se do toho pustit, nebo od toho upustit...

Datum: 04.11.12 20:27
 
avatar

Montovat do Š 1203 silnější motor je při jejích jízdních vlastnostech sebevražda.

 
Datum: 04.11.12 20:29
 
avatar

Ale to je motor ze stejného auta, jen jiná motorizace (TAZ 1500)

 
Datum: 05.11.12 06:31
 
avatar

Vím, ale moc jich po světě nejezdilo.

 
Od: luke237
Datum: 05.11.12 04:44
 
při jejích jízdních vlastnostech

Co zpusobovalo jeji spatne jizdni vlastnosti? Nikdy jsem to neridil. Jen jsem slysel, ze v tom neslo radit :) (nesynchronizovany 1 a 2 stupen?) a obcas se muselo lezt pod auto mlatit kladiven do prevodovky z nejakeho duvodu *smich*
 
Datum: 05.11.12 06:29
 
avatar

Co zpusobovalo jeji spatne jizdni vlastnosti?

Vysoké těžiště, lehký zadek, špatná geometrie zadní osy( všechny 1203 jezdily nakřivo, zadek lehce vprvo proti předku), původně nedostatečné brzdy později vyřešily 2 nezávislé posilovače. To auto bylo velice náchylné ke smyku, dalo se rozumně řídit jen na suchu, případně v zimě jsem vzadu u dveří vozil bednu štěrku (jako zátěž, v případě potřeby na posyp). S řazením jsem nikdy větší problém neměl. Jednička synchrony neměla, ale ostatní stupně ano.

Celkem jsem jezdil se čtyřmi různými verzemi služebně a s jednou soukromě. Taky jsem měl německého Barkase, ten byl nesrovnatelně lepší (a jednodušší).

doplněno 05.11.12 06:39:

Pro zajímavost: bylo to druhé nejdéle vyráběné auto u nás (prototyp 1957, sériovka 1968 až do doby nedávné). První je Praga V3S.

 
Od: luke237
Datum: 05.11.12 06:45
 
Diky za detailni vysvetleni. Od koho lepsiho nez od nekoho, kdo roky jezdil s nekolika typy.
 
Datum: 05.11.12 01:16
 
avatar

Technicky i papírově to možné je. Základem všeho je zádost o přestavbu vozidla, kterou schválí pověřený dopravní úřad na základě kladného stanoviska výrobce nebo oficiálního zástupce.Tolik teorie, ale v praxi je lépe nechat motor původního typu nebo si opatřit jiné (silnější) auto. Je s tím mnohem méně starostí.

 
Od: itan71*
Datum: 05.11.12 20:07
 

CYRIL výrobce nebo oficiálního zástupce? To myslím že výrobce už asi není ale ikdyby byl tak to nepovolí nick by musel být jako Fa třeba na tuning,přestavby vozidel atd.

 
Datum: 05.11.12 23:15
 
avatar

Jak víte, že to výrobce nepovolí, když ani nevíte zda existuje či nikoli. Jinak si za svojí odpovědí pevně stojím, neboť jiná oficiální alternativa není.

Jinak vozy Š 1203 i TAZ 1500 jsou stále vyráběny i v současnosti a mají svého oficiálního zástupce.

 
Od: jdukolem
Datum: 06.11.12 00:56
 

Výroba dávno skončila http://www.auta5p.eu/katalog/taz/taz.htm poslední mohykáni,kteří se tím trochu zabývají http://www.s1203.cz/s1203.html

 

 

Datum: 06.11.12 23:20
 
avatar

Neznalost nebo neschopnost najít relevantní informace ještě neznamená, že daná věc neexistuje!

doplněno 08.11.12 02:01:

@itan - děkuji za vnešení trochy světla do mých temných znalostí, ale zpět k realitě: máte nějaký písemný nebo stejně relevantní důkaz toho, že oprávněná osoba (výrobce či zástupce) skutečně zmiňovanou přestavbu nepovolí? Myslet si a vědět jsou dva dosti rozdílné pojmy.

 
Od: itan71*
Datum: 07.11.12 20:01
 

@cyril nepovolí to vím jsou problémy i s většímy koly apod. prostě nepovolí ani např. Škodovka a to je pod nosem, pracoval jsem v té firmě a zrovna ty větší kola nechtěli do TP legálně zapsat protože každé auto má své limity a jsou předepsané výrobcem a jsou na to určité testy a žádná automobilka si potom nevezme na triko dopr.nehodu jen proto že to někdo povolil. Kdyby jste někdy viděl třeba opičí dráhu kterou to testují pochopíte, a TATRA kopřivnice má taky opičí dráhu ale tam jsou náročnější testy a plně naložené Tatry.*mala*

 
Datum: 05.11.12 14:32
 
avatar

Když máte kamarády na STK, projde Vám u nich všechno. Bohužel je to tak a proto vidíme na našich silnicích to, co vidíme...

 
Datum: 05.11.12 20:16
 
avatar

N evím jak tyto motory vypadali a zda jsou vzhledově zaměnitelné,jinak tyto motry jsou dost jednoduché-není žádná řj a eletrika je asi skoro stejná .Ale dnes oficiálně takouvou výměnu nikdo nepovolí.

U některých motorů to lze zaměnit např PSA měla na motorech nýtované štítky a nebyl poté problém zaměnit třeba motor 1,6 za 1,9 l ve vozech třeba citroen .BX ,které byly vzhledově stejné a totéž platí třeba pro řadu 1,8 a 1,9 D a TD!

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.