Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka teploty chladící kapaliny

Od: kubinec® odpovědí: 21 změna:

prosím o radu, teď v těchto vedrech, se sem tam rozsvítí a pak po chvíli zhasne kontrolka teploty chládící kapaliny, co může být příčinou?
vodu mám na MIN, ale když otevřu hrdlo nádržky když je motor horký, tak se tlačí voda ven, je to normální jev?
nebo může být třeba vadný ventilátor,nebo třeba čidlo? jak to prosím zjistit
děkuji

mám Fiat Punto 1.1 ,44kW,r.v.1998

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hop®
hodnocení

2x
avatar hop

Chladící soustava vozu funguje trošku jako papiňák. Ohřátím vody se zvýší tlak, a tímto zvýšením tlaku se zároveň zvýší bod varu této vody. Proto ani teplota 105°C v soustavě není žádný problém. Pokud při studeném motoru dolijete na max, neuděláte chybu, maximálně se přebytek "odfoukne" přetlakovým ventilem. Nedoporučuji otvírat víčko při horkém motoru, ten přetlak tam logicky je a být musí. Neznám přímo toto vozidlo, ale kontrolka může být spínána zároveň s elektrickým ventilátorem, pak je logické že konrolka chvíli svítí, než ventilátor vodu ochladí na ideální provozní teplotu.

Pokud by byl vadný ventilátor nebo čidlo, pravděpodobně by kontrolka nezhasla a začala by se voda vařit, co bysta s největší pravděpodobností hrav poznal = nevidím v tomto zásadní problém.

 

kamill*
hodnocení

2x

Toto je velmi nebezpečný problem.Nejazdite a okamžite si dajte vymenit termostat za nejakých 30 eur. Ak to neurobite ,a budete skušat ,tak celkom iste poškodite tesnenie pod hlavou a možno aj hlavu a už je to za 500 eur .Po 10 rokoch extremne namahana súčiastka doslúžila. Pretlak v systeme je normalny.

1jara*

Není co dodat! Problém je v termostatu.

michal4939*

Pokud je voda na minimu,tak to bude asi ten problém,ja bych ji dolil mezi min a max.Je možné že je to i vadný termostat,nebo snímač teploty,ukazatel teploty,vadné víčko vyrovnavací nadržky,vnitřek chladiče je zanesen korozí(chladič je teplý jen v horní časti,spodní hadice chladiče je studená)vetilátor nezapína...atd,škoda že u tohoto modelu není teploměr,ale jen kontrolka přehřátí,protože se to člověk dozví,až to přehřeje.Dolít vodu a když to nepomuže,tak termostat...a když ani to,viz zbytek

doplněno 04.06.11 21:54:

opr.tenhle model teploměr má:)

carl

To nejdůležitější na konec - taky odvzdušnit!

hodnocení

a prosím jak a je tam nějaký šroub nebo něco?

stirecek*
04.06.11 22:19
michal4939*

za vzduchvým filtrem jsou 2 hadice(vedou k topení)na jedné te hadici je umělohmotný šroub na plochý šroubovák,tím to odvzdušníš

hodnocení

ok, díky!

takže sundat filtrbox a dostanu se tam teda v pohodě,jo?

a jeste jsem si všiml, že přímo na chladič je v levém horním rohu nějaký plastový šroub s "křidélky", a ten je k čemu? tím by se to nedalo odvzdušnit?

carl

najdes v manualu

hodnocení

manuál nemám, bohužel :(

já bych s tím pootočil, ale aby mi ten plast. šroub nezůstal v ruce, mám strach na to jít sílou

ale stejně by mě zajímalo k čemu to je?

michal4939*

filtr box nesundavej,je to zbytečné,ty hadice jsou za nim,dobře viditelné a přístupné

doplněno 05.06.11 12:28:

manual na punto je zde web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/fiat.htm

 

kamill*
hodnocení

2x

p.kubinec teraz žial špekulujete a hladate zachranu v odvzdušneni .Odvzdusnovaky vam spravne popisali ,kde sa nachadzajú.Použivaju sa len vtedy ,ak date do systemu novu vodu .Ale ak sa system z ničoho nič zavzdušni je to preto ,že vam zovrela voda v motore a tá v plynnom stave vytlaca vodu cez otvorene hrdlo .Zovretie vody je HAVARIA ,riešte príčinu ,nie dosledok.Vybrat a 100% potvrdit chybu termostatu, alebo jeho spravnost je robota na 1 hod aj v kuchyni a budete si istý .

stirecek*

Kamil: Myslím, že tohle je na delší dobu, ne jen na hodinu.

michal4939*

vzhledem k tomu kde je termostat a jaký je k němu přístup,tak to je méně než hodina:)

gigi*

Z jakého důvodu by to bylo zavzdušněné? Málo vody tam není, vyměňte termostat je vadný a neotvírá naplno!

jirkamatapat*

...gigi,stačí aby bylo prdlé těsnění pod hlavou.Pozná se to tak,že naplníš nádobku až po okraj,nastartuješ a pokud jsou vidět bublinky,je těsnění v háji.

 

 

stirecek*
hodnocení

0x

V první řadě bych dolil na max!

hodnocení

no jo, ale nebude to dělat neplechu když bude motor teď v létě horký? nemůže to vychrstnout, když se horká voda roztahuje? mám z toho strach

stirecek*

V nádržce u studeného motoru dolejte vodu na max, výrobce přece s tím, že se voda roztahuje počítá. Nehledě na to, že trpí nejen hlava motoru. Větrák poznáte jestli se točí, takže pak zkontrolovat termostat.

 

nejakyclovek*
hodnocení

0x

nechci se hadat, ale ona to klidne muze byt takova hloupost, jako napr. spatne tesnici vicko od chladici kapaliny, termostat urcite ne. zrovna v pondeli jsem stejny problem resil na svem buse. pak jde o to, na jakou kapalinu auto jezdilo a jezdi, zda-li pouze na obyc a vodu, nebo fridex. pokud jezdi delsi dobu na vodu - muzou byt vodni kanalky zahlcene vodnim kamenem, cimz omezuji prutok - ale to verim, ze se nestalo...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]