Nejste přihlášen/a.
prosím o radu, teď v těchto vedrech, se sem tam rozsvítí a pak po chvíli zhasne kontrolka teploty chládící kapaliny, co může být příčinou?
vodu mám na MIN, ale když otevřu hrdlo nádržky když je motor horký, tak se tlačí voda ven, je to normální jev?
nebo může být třeba vadný ventilátor,nebo třeba čidlo? jak to prosím zjistit
děkuji
mám Fiat Punto 1.1 ,44kW,r.v.1998
Chladící soustava vozu funguje trošku jako papiňák. Ohřátím vody se zvýší tlak, a tímto zvýšením tlaku se zároveň zvýší bod varu této vody. Proto ani teplota 105°C v soustavě není žádný problém. Pokud při studeném motoru dolijete na max, neuděláte chybu, maximálně se přebytek "odfoukne" přetlakovým ventilem. Nedoporučuji otvírat víčko při horkém motoru, ten přetlak tam logicky je a být musí. Neznám přímo toto vozidlo, ale kontrolka může být spínána zároveň s elektrickým ventilátorem, pak je logické že konrolka chvíli svítí, než ventilátor vodu ochladí na ideální provozní teplotu.
Pokud by byl vadný ventilátor nebo čidlo, pravděpodobně by kontrolka nezhasla a začala by se voda vařit, co bysta s největší pravděpodobností hrav poznal = nevidím v tomto zásadní problém.
Toto je velmi nebezpečný problem.Nejazdite a okamžite si dajte vymenit termostat za nejakých 30 eur. Ak to neurobite ,a budete skušat ,tak celkom iste poškodite tesnenie pod hlavou a možno aj hlavu a už je to za 500 eur .Po 10 rokoch extremne namahana súčiastka doslúžila. Pretlak v systeme je normalny.
Pokud je voda na minimu,tak to bude asi ten problém,ja bych ji dolil mezi min a max.Je možné že je to i vadný termostat,nebo snímač teploty,ukazatel teploty,vadné víčko vyrovnavací nadržky,vnitřek chladiče je zanesen korozí(chladič je teplý jen v horní časti,spodní hadice chladiče je studená)vetilátor nezapína...atd,škoda že u tohoto modelu není teploměr,ale jen kontrolka přehřátí,protože se to člověk dozví,až to přehřeje.Dolít vodu a když to nepomuže,tak termostat...a když ani to,viz zbytek
doplněno 04.06.11 21:54:opr.tenhle model teploměr má
za vzduchvým filtrem jsou 2 hadice(vedou k topení)na jedné te hadici je umělohmotný šroub na plochý šroubovák,tím to odvzdušníš
ok, díky!
takže sundat filtrbox a dostanu se tam teda v pohodě,jo?
a jeste jsem si všiml, že přímo na chladič je v levém horním rohu nějaký plastový šroub s "křidélky", a ten je k čemu? tím by se to nedalo odvzdušnit?
manuál nemám, bohužel
já bych s tím pootočil, ale aby mi ten plast. šroub nezůstal v ruce, mám strach na to jít sílou
ale stejně by mě zajímalo k čemu to je?
p.kubinec teraz žial špekulujete a hladate zachranu v odvzdušneni .Odvzdusnovaky vam spravne popisali ,kde sa nachadzajú.Použivaju sa len vtedy ,ak date do systemu novu vodu .Ale ak sa system z ničoho nič zavzdušni je to preto ,že vam zovrela voda v motore a tá v plynnom stave vytlaca vodu cez otvorene hrdlo .Zovretie vody je HAVARIA ,riešte príčinu ,nie dosledok.Vybrat a 100% potvrdit chybu termostatu, alebo jeho spravnost je robota na 1 hod aj v kuchyni a budete si istý .
Z jakého důvodu by to bylo zavzdušněné? Málo vody tam není, vyměňte termostat je vadný a neotvírá naplno!
...gigi,stačí aby bylo prdlé těsnění pod hlavou.Pozná se to tak,že naplníš nádobku až po okraj,nastartuješ a pokud jsou vidět bublinky,je těsnění v háji.
no jo, ale nebude to dělat neplechu když bude motor teď v létě horký? nemůže to vychrstnout, když se horká voda roztahuje? mám z toho strach
nechci se hadat, ale ona to klidne muze byt takova hloupost, jako napr. spatne tesnici vicko od chladici kapaliny, termostat urcite ne. zrovna v pondeli jsem stejny problem resil na svem buse. pak jde o to, na jakou kapalinu auto jezdilo a jezdi, zda-li pouze na obyc a vodu, nebo fridex. pokud jezdi delsi dobu na vodu - muzou byt vodni kanalky zahlcene vodnim kamenem, cimz omezuji prutok - ale to verim, ze se nestalo...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.