Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startování auta klíčkem - dlouhé trápení

Od: chlapecek odpovědí: 16 změna:

Dobrý den, jen takový menší stupidní dotaz: startuji auto tak, že otočím klíčem do polohy "2" na cca 0,5s, prostě dokud nerozpoznám, že motor chytne. Mému kolegovi teď v autoškole instruktor říkal, že ho tam má "chvilku" podržet. Bohužel z vlastní zkušenosti vím, jaké zvuky auto začne dělat, když ho "tam" držíte dlouho. Jak to je tedy principiélně správně? Co nejméně ohrožuje startét, svíčky, setrvačník či na co to má vliv... Díky.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar milancukrar

chlapečku, asi přenosem informací, mezi učitelem a kolegovi, pak kolegovi a Vámi došlo ke změně některého slova, či významu.

nevidím jediný důvod, proč by měl starter pracovat o chlup déle, nežli je třeba. Dokonce u starších aut (Š120, Fávo a starší) chytlo auto po vypnutí starteru.

doplněno 01.06.11 18:28:

pitas, to je na dlouhé vysvětlování, ale zkusím to. Starší auta, jako třeba škoda 120 se starou baterkou, unavený starter... pomalu točil, páč velké ztráty proudu, starter sežral mnoho proudu, na jiskru zbylo málo, točíte točíte a nechce chytnout, přestanete startovat, ale motor se ještě zhoupl a v tom to chytlo...

stručně popsáno složitá situace...

pittas*

Milancukrar,Aha,myslel jsem,že když se motor zhoupne,bez pohonu ze starteru,nebo síle jiné,tak je to vždy zpět proti chodu motoru...No ale co,neporozumím všemu,tohle jsem hold slyšel poprvé...A zas tak složité mi to nepřipadá...díky

doplněno 03.06.11 14:42:

No asi bude těžké někomu jako mě vysvětlovat,toto celé téma,nebo o čem tu je vůbec řeč,tak o to nestojim...Každopádně co nepoberu,je že i když má startér volnoběžku,tak není tak dramatické ho mít dále ještě chvilku zaplí,myslel jsem,že starter bez odporu to prostě dlouho nevydrží...dále pokud se bavíte o slabé baterii,tak jaká energie může akumulovat v setrvačníku?když před nim stojí komprese?to setrvačník spíše slouží jako převod práce starteru ne?No a když přemýšlim o tom přehoupnutí,přetlačení té komprese,tak i v tom momentu sílí energie v zapalování,díky úlevě startéru,to že někdo před tím vypl klíček,si prostě myslim,že nemohl takovou náhodu ani postřehnout,když už..a když už tak věřim,že po vypnutí klíčku muže v motoru pouze chytnout starší směs naakumulováná v kanálech výfuku nebo sání při ještě nedovřeném ventilu,ale to je jíná kapitopla..Já jsem se stím to jevem,co se tu probírá u čtyřdobého motoru ještě nesetkal,stejně tak nechápu,když už se to teda děje, proč by to měly dělat jen starší motory... toto je jen můj názor,nikoho se nemá dotknout,jen jsem si chtěl ulevit...děkuji

pittas*

Moment,moment,jako že ty starší auta nastartovala až po vypnutí startování?...to snad né...hlavní důvod proč nedržet startér zapnuty,když už motor běží je samotná likvidace startéru,stane se z něj totiž místo tažného motoru,motor tažený,místo aby popoháněl,tak je sám hnán a přetáčen.už si nevzpomenu,jak se to přesně nazývá,každopádně na to není stavěný!

jarda3*

Ma volnobezku, zas tak dramaticky mu to nevadi, ale je to samozrejme zbytecne...

pittas*

Ano,to je pravda,každopádně jeho práce naprázdno jé pro něj to nejhorší,stejně jako dlouhé startování,bez přestávky,je postaven na krátkou zátěžovou práci...motor naskočí,pustit klíček a jedem

:) ta volnoběžka mi pravda vypadla

Ano, to chytnutí motory poté, co startér přestanu používat bylo dost typické pro Trabanty s 6V baterkou, tam býval úbytek napští mnohdy tak značný, že už to házelo malou jiskru. Můj děda Trabocha měl, právě z tohoto důvodu tam měl ještě jednu baterku z motorky, která při startování napájela zapalování. Měl to na přepínače a připomínalo to jejich přepínání rutinu při startu Boeingu. :)

kominikjan

Pane Cukrar, to, že pri startování je u Favorita odpojené zapalování je ta největší blbost, kterou jste plácl. Vlastním Favorita s karburátorem rok 1990. Jsem autoelektrikář a 100% při startování jde šťáva i do zapalování.:D Několikrát jsem řešil problém se špatným startem u Favoritů a můžu Vám říct, že to většinou bylo zoxidovaným kontaktem na cívku. Na voltmetr jsem viděl ve všech polohách klíčku, takže vím o čem mluvím.*frajer*

ar*

Kominíku, musím se Milana zastat, on nepsal, že je odpojené zapalování, ale že když není baterie v úplně "čerstvá" přidá se k tomu unavaný a zanesaný startér který si vezme hodně "štávy" a třeba ještě při nízké teplotě tak prostě na jiskru už té "šťávy" z baterie moc nezbude a jiskra je slabá. V momentě když startér přestane točit a odebírat proud, motor je ještě v "hupu" a v ten moment je i silnější jiskra a pak motor naskočí.

hop®

Pane Kominíku, i já souhlasím s panem Miladem i Arem! Přečtěte si pořádně odpověď pana Milana a pokud třeba nemáte podobné zkušenosti a ani logicky tuto záležitost nepochopíte, popřemýšlejte o správnosti své profese, hezký den...

doplněno 02.06.11 01:10:

*panem Milanem...

kominíku, klidně můžete psát co chcete, já se můžu klidně i bránit. Zkuste, prosím, sdělit, kdej jsem napsal tuto větu:
"Pane Cukrar, to, že pri startování je u Favorita odpojené zapalování je ta největší blbost, kterou jste plácl."
Vím co tvrdím, zažito na vlastní tělo! Letitá praxe... ale proto jsem psal, že je to složité vysvětlování.
Já nepíšu blbosti, jsou tu od toho jiní... (občas se spletu, překlepnu, nepochopím, to ano)

 

ar*
hodnocení

2x

Pokud motor naskočí není potřeba tam startér "cpát". Nevím jaké auto mají v té autoškole (některá auta mají jištění, že po naskočení motoru startér sám "zajede") pokud to auto z autoškoly nemá, tak vyměnin instruktora a nebo častěji měnit pastorek a věnec.

 

buss
hodnocení

0x

Třeba to ten " instruktor" rozjíždí na startér, né?

 

hop®

Noo, jestli mu nefunguje spojka... *smich*

 

jabraka*
hodnocení

0x

on je tam ještě setrvačník,pánové,tam se ještě energie akumuluje a je schopen ještě motorem pohnout i v okamžiku,když je starter už odpojený a nastartuje i když baterka už nemůže.

JABRAKA

Jabraka a někteří přesně pochopili oč jde v mnou popisované situaci. Právě v tomto stavu se nespotřebovává energie pro starter a jiskra je větší...

doplněno 02.06.11 18:19:

kominíku, za bod samozřejmě děkuji, potěší to, ale více mě těší že jste mě pochopil, páč občas nedokáži popsat co si myslím.

Je to přesně tak jak jste pochopil. Citliví kutil, řidič, znalec to vycítí, co a jak.

kominikjan

Už jsem Vás pochopil. Při odpojení startéru se baterie vzpamatuje stoupne na ní napětí a naplno napájí zapalovaní, které chytne motor v tzv. zbytkovém zhoupnutí díky setrvačníku. Tímto se hluboce omlouvám a dávám bod.*hi*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]