Nejste přihlášen/a.
Prosimvás, má cenu něco podomácku dělat s velkou korozí? Jsem amatér, ale rád se pustím do nových věcí, pokud bych věděl jak.
Zajímal by mě například tento případ na fotkách. Je to zadní blatník, navazuje na něj zadní nárazník. Celý díl je po zatlačení velice pružný. To asi bude durch rezavé. Má cenu s tím něco doma ještě dělat? Abych to trochu zakonzervoval? Někde jsem tu četl, že i drobný amaterský zásah ve formě odstranění rzi je účinný, že prej lepší než aby tam ta rez zůstala. Ale co v takovém velice pokročilém stavu - má třeba začít dlupovat ty kry rzi zevnitř? Se může stát, že tam nic nezůstane a ulomí se celý roh, že? Co by se v takovém případě dělalo? Přivařovat doma vytvarovaný plech?
Mám to risknout a brousit z venku a odlamat zevnitř?
Nebo ještě takhle obecně - je dobré, i když jen odlamuju kusy rzi, i když bych nic jiného nedělal? Já vím, je to jakoby nic, ale lepší než nic nedělat? Nebo je naopak lepší ty kusy nechat a být rád, že to ještě drží?
Hodně jsem takových aut vyvařoval, přidám tuto osobní zkušenost: Na vyvařování je nejpohodlnější a nejrychlejší použít plech 2 mm silný.Kladivem jde z ruky volně tvarovat a hlavně-jde pohodlně navařovat na rezem zeslabený původní plech.Svár vedu po silném plachu a slabý plech k němu jen přitavuju.Když použiju karosářský slabý plech, je to díra na díře. Ze 2 plechu jsem dělal i celé prahy. Větší váha auta nehraje roli.Mimo to, než prorezaví 2 mm plech, tak to auto přežije několikanásobně.Nejlevnější ochrana je Rezistin, stále se vyrábí, ale je třeba ho co dva roky obnovit.
Děkuju. A k tomu sváření. Je možné to "patlat" i obloukovou svářečkou? Protože tu doma aspoň máme.