Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě auta s LPG nebo dodatečná montáž?

Od: kt8d5* odpovědí: 19 změna:

Dobrý den, chtěl bych se zeptat - chci si koupit ojeté auto (asi Feldu) a protože hodně jezdím, potřebuji plyn. Můžete mi poradit, zda je lepší si koupit již auto s plynem (jehož motor již jezdil na plyn a motor je na něj tzv. zvyklý) nebo tam plyn namontovat dodatečně. Někdo říká, že jízda na plyn motor šetří, protože se neusazuje karbon, někdo zase říká, že plyn je suchý, že nemaže . . . *cert*se v tom vyznej. Díky za odpovědi a přeji hezký zbytek víkendu :).

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

3x

ať tak či onak,je vcelku prokázáno,že plyn je přínosem-ale o tom se samozřejmě moc nemluví,poněvadž na plyn(LPG)nemůže stát nasadit tak vysokou spotřebku jako na benzín či naftu(plyn je totiž i topivem,nejen palivem).Jeho značnou výhodou je "čistota"-nemá v sobě žádné příměsi jako benzín-ať už z bytky těžších nežádoucích uhlovodíkových řetězcu z rafinace,nebo třeba barviva-i proto třeba po výměně oleje po 10 000 km z motoru auta na LPG vyteče krásně hnědý olej,téměř stejný jako nový-prostě netvoří se tam žádné sajrajty jako z dieselu a benzínu...Navíc má 106 oktanů(což sice není ten směrodatný parametr),ale u objemu motoru nad 2.5 litrů jede líp na LPG než na benzín-a to mohu potvrdit i z osobních zkušeností-měl jsem asi 6 aut(vesměs 3.0V6)na plyn a výše uvedené je realita...S tím mazáním je to bohužel taky pravda,proto se doporučuje po zhruba každé 2. 3. nádrži plynu prodrandit zhruba 1/3 benzínové...Jinak auto je lepší koupit s již namontovanou soustavou LPG-nejen z titulu možnosti odzkoušení-jen si pohlídejte datum nádrže(což je sice v podstatě byrokratický údaj-reálně vydrží x krát déle)-pokud je plyn uveden v TP,ale i tak ale je lepší min.1x ročně navštívit odb.servis na revizi...Tak hodně štastných(a podstatně levnějších)km...

des*

Mám už třetí auto na LPG,Lada1300,Felicia a nyní Renault Scénik 1400 16V.Pokaždé jiný systém,ale jisté je že ten poslední je nejdražší -sekční vstřikování-přijde na 32000kč.Ovšem i to se vyplatí.Je to v tom,že se jezdí stále za polovinu ceny benzinu.Všeobecně zažitá pomluva plynového pohonu je,že je motor líný.Není to pravda.Nechal jsem schválně několik chytrých se svézt a výsledek byl,že nevěřili že byl plyn zapnutý.Vůbec to nepoznali.Zkrátka je to již vymakaný systém.Takže kdo váhá,směle dotoho.Až bude benzin za 50kč,a on bude,budu jezdit za 25,a to se vyplatí,čím dříve tím líp.Jen je potřeba si nechat zabudovat systém,co dělají poblíž bydliště,kvůli sevisu.S tím mazáním nesouhlasím,že se musí na benzin,část kilometrů schválně.Start je vždy na benzin a to úplně stačí.S Ladou jsem ujel na LPG 120 000km a to měla 130 000už ujeto.Feldu jsem měl novou,plyn do ní šel hned,ještě v záruce a prodal jsem ji měla 90 000km.Scenik měl 60 000km a nyní má 180 000km.Všechny auta neměly jedinou závadu na motoru.Olej používám stále týž český Supermogul a měním ho po 30 000km.Nevěříte?Je mi to jedno,vím svoje,věřte.*hej*

doplněno 30.05.11 00:09:

Oprava sekční vstřikování na sekvenční.*hi*

cyril*

"Sekční vstřikování" to je nějaký nový systém?

des*

Nic nového,jen jsi málo informován,zde se oněm píše ford-puma.cz/...

No, ono je to Desi, trošku jinak, autor těch stránek, co jste nalinkoval je zřejmě trošku dyslektik a nebo nerozeznává jemné niance mezi sekčním a sekvenčním vstřikováním :)

des*

Ano,dík za nakopnutí,upsal jsem se, mělo tam být sekvenční.Dík.

 

 

stirecek*
hodnocení

2x

Kolegyně z práce má plyn ve felícii. Loni měnila deset let starou nádrž plus nějaké serepetičky, seřízení, emise a stálo ji to necelých 12tis kč. Nehledě na to, že do kufru dá akorát menší nákup. Za 12tis kč mohla nakoupit na celý rok paliva. Spotřeba plynu 11, po seřízení jezdí za 10, při ceně 18kč je to 180Kč. K tomu je ještě třeba připočítat cenu benzínu, poněvadž studený motor, než se zahřeje, jede na benzín, ve městě defakto jezdí stále na benzín, takže o nějaké úspoře se nedá nic moc mluvit. V zimě do práce leckdy nedojede, v lepším případě neodjede z práce nebo zaparkuje uprostřed křižovatky. V servisu je dost často. Oktanové číslo není v tomto případě důležité, vyjadřuje jen detonační schopnost paliva a motor se tomu palivu stejně neumí přizpůsobit. Někdo používá na přimazání ventilů flashlube, záleží jak který motor. S takovou 1,9sdi budete jezdit za pět litrů nafty a nebudete mít potřebu známostí v servisu.

des*

Tadys jen popsal někoho,kdo má problém sám se sebou.Naštěstí je to jen mizivé % obyvatel.Taky máš svoje obdivovatele,kteří ač ví prd o LPG ti dali bod za dobrou odpověď.Ano jsi hrdina,poplils to čemu také nerozumíš.

mux

Dobrý den, plyn se oplatí jen tehdy když se najede hodně km. A když auto má velkou spotřebu, jako v mém připadě T 613 3,5 karburátor 1978. Sice zastavba LPG víde kolem 50 000 Kč na auto vzduchem chlazené, v mém připadě za polovinu ceny. Plyn doporuřuji, motor má čisté karburátory jako z výroby. A nemusíme hledět na spotřebu, stoho vyplyvá pedál plynu až u podlahy *smich*.

Motor je sice linější ale ekologický oproti benzínu. a u tak starého auto motor ještě šetřím plyn je čistější než ten dnešní benzín. A stejně jezdíme kolem 15l /100 km (120 km/h) aji za 12l/100 km (90km/h) Nebo za 20l/100 km (160 km/h).*smich* Jsou to stějně jen pruměry, zaleží na seřizení karbecu. Ale to jen abych řekl že se LPG vyplatí.

stirecek*

Rozumím nebo nerozumím je jedna věc, fakta druhá věc. Možná je to tím, že nesrovnávám benzín-plyn, ale benzín-plyn-nafta.

solenza*

Tak to nevím, za co dala 12 tis., Výměna nádrže je levnejší.
lkauto.cz/...

des*
Stanovisko Ministerstva dopravy ČR k životnosti tlakových nádrží LPG:

Výměna musí proběhnout za tlakovou nádrž schváleneho typu. Pro úplnost je třeba připomenout, že nelze kombinovat nádrž a příslušenství (víceúčelový ventil a plynotěsnou schránku) schvalovanou podle starého homologačního předpisu EHK 67R00 a nového předpisu EHK 67R01.

V praxi to znamená, že pokud dojde k výměně nádrže (z důvodu ukončení její životnosti, nebo i z jiného důvodu) za nádrž homologovanou podle předpisu 67R01,je nutné vyměnit i příslušenstvi za homologovane podle předpisu 67R01.

Proto je také vyšší cena,ikdyž se mi také jeví jako přehnaná.

stirecek*

Nevím, co všechno s tou bombou měnili, ale nějaké příslušenství to bylo. Na emisích ji potom vyhodili, takže jela zpět a opět to tam celý den stálo. Takhle mi to řekla, výměna seřízení emise seřízení a opět výměna ještě něčeho, protože to nejelo a znova emise...taky byla naštvaná, protože počítala míň, ale i přesto tvrdí, že ušetří. Já si to nemyslím, do práce jezdí deset km, z práce deset a stejně minimálně dva tři km jede na benzín, v zimě klidně jednou tolik a ve velkých mrazech možná i celou cestu. A když se courá po nákupech ve městě, tak jen na benzín. Jak psal pán nahoře, plyn se vyplatí na delší cesty, ale i tak je třeba připočítat 1-3litry benzínu na sto, dle studených startů. Na diesel ale stále nemá.

erikch*

jen se malinko připojím-popisovaná situace kolegyně s Feldou je spíše smutným mementem faktu,že stejně jako je "zedník a zedník","zubař a zubař" tak i servis a servis-v tomto případě LPG...Nevím odkud je konkrétně tazatel,ale je-li to alespoň trošku v dosahu,osobně z velmi pozitivních zkušeností(jak s fundovaností,přístupem tak hlavně cenou)doporučuji fa. T-centrum Robousy u Jičína...Není vůbec problém sehnat,odb.namontovat a zrevidovat i použ. tlakovou nádobu,včetně veškeré dokumentace,tak aby dostála až nesmyslným(nesmyslnost plynoucí právě z faktu,že z LPG stát nemá takový příjem ve spotř.dani,proto to lidem "kompenzuje" takovými až výmysly,aby to co možná nejvíc ztížil,zpoplatnil a lidi co nejvíc od LPG odradil-aby proste nepřestavovali auta na LPG a hezky jezdili na benzín a odváděli státu asi 18,-kaček z každého litru benzínu-narozdíl asi od 6,-kaček z litru plynu...) byrokratickým předpisům...

stirecek*

Eriku k tomu je škoda se vyjadřovat, v automotorevue na to naráží týden co týden, ale i třeba na stav vozovek u nás a na západě nebo třeba filtry pevných částic - na západě auta s novou emisní normou jsou daňově zvýhodněné nebo mají jiné výhody - např vjezd do center měst, ale u nás si to motorista musí zaplatit, i když to tam nechce a to ještě uvažovali na nějakými zelenými známkami do větších center měst dle emisní normy. Takže nejen že si člověk koupí euro 4 nebo 5 a k tomu ještě aby si koupil další extra známku!... nepochopitelné. Dám krk na to, že až bude lpg, cng slušně rozšířené zdraží plyn natolik, že to bude vcelku jedno s čím bude člověk jezdit. Motoristi, stejně jako kuřáci nebo alkoholici jsou pro stát zlatým dolem.

erikch*

tady bych s tím "krkem" byl opatrnější,poněvadž ze zcela jasného faktu,že plyn(LPG)je i topivem,tak stát prostě nemůže nasadit kdovíjakou spotřebku(nafta benzín)-to by trošku "ujel"(mezinárodní žaloby a pod.)a myslím si,že stát to moc dobře ví-proto se snaží všemožně znesnadnit rozšíření alternativních druhů paliv atd.,prostě z toho by neměl takový příjem...Jinak s řečeným plně souhlasím,jsme prostě v ČR-jen doplním svůj osobní postoj,že je-li nějaká příležitost jak se státem vyj...at,tak jí rád využiji,protože stát my normální pracující a platící daně vůbec nezajímáme...

stirecek*

Pokud tam bude tahle vláda, tak ten krk klidně nasadím, ona nějaká vyjímka se vždy nějak udělá, ale zatím těch aut nejezdí tolik, ani není taková síť čerpaček, takže se jim zatím "víc" vyplatí vybírat daně za montáže lpg systémů. Podívej se třeba na to, co udělali se smlouvama na stavební spoření nebo třeba takové lékárničky, je tu prostě bordel a divoký západ, džungle... dělají si co chtějí podle toho jak se jim to zrovna hodí. Třeba i takové solární panely - hrozilo zdražení el. o cca dvacet procent a občan má tleskat, když zdražili "jen" o nějakých pět či kolik? V době, kdy na západních trzích cena energie klesala, našli si důvod ji zdražit a tak to bude i s tím plynem v autě. Navíc není nějak technicky možné, držet plyn cenově dole, když ropa, uhlí, el. atd půjde nahoru, protože se zdraží vstupy, lpg je navíc takový odpad z ropy, takže cena lpg poroste ruku v ruce s naftou a benzinem. Kalous třeba na adresu stavebního spoření poznamenal, že se zvýhodňuje určitá vrstva lidí, tedy ta, která má stavebko na úkor druhých- ano měl pravdu, ale právo rušit nebo měnit podepsané smlouvy nemá.

 

k2
hodnocení

0x

Co se tyce vlivu LPG na motor Vam neporadim, ale z ekonomickeho hlediska mi prijde dodatecna montaz LPG do Felicie jako nesmysl. Vzhledem k cenam techto aut zaplatite za montaz to co za cele auto.

A i kdyby se musel casem ten motor vymenit, tak si myslim, ze u felicie to zas takovy problem neni...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Použití alternativního paliva je spojeno se řadou fám a technických nesmyslů.

Především vlastnosti paliva jsou téměř stejné,jen se liší molekulovou hmotností.V benzinu jsou převážně uhlovodíky parafinické a přísady antidetonační.Ty v plynu nejsou,tak chod motoru je řízen jinak.Mazací schopnost je nesmysl,motor je mazán olejem z klikovky,takže vrchní mazání se nedoporučuje.Usazování karbonu je spíše dáno stavem motoru a jeho správným seřízením,moderní motory se tím nezatěžují.

Problémy s plynem jsou spíše v administrativních zásazích.Strach z požáru (vzniklý spíše v raných dobách používání plynu)dal vzniknout vyhláškám,které rozvoji tohoto paliva silně brzdí.Výměny nádrže po několika letech,zákazy parkování na podzemních parkovištích,vjezd do servisních dílen a podobné nesmysly.Hasiči by potvrdili,kolikrát více je požárů benziňáků proti plynu.I když je to také ovlivněno poměrem obou typů.

Rozhodně bych koupil spíše auto s plynovým pohonem zamontovaným.Leta jsem jezdil s formanam na plyn.Do feldy se nedal přemontovat,takže bych musel koupit celé plynové zařízení nové.Koštuje to až 30000 navíc.

JABRAKA

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma solární panely

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]