Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co obnáší výměna motoru

Od: wiwera odpovědí: 11 změna:

Dobré ráno,

nechci podrobný výčet,ale chtěla bych alespoň zběžně vědět, co je nutné vyměnit spolu s výměnou motoru. Mám VW polo 1.0, 95, jede na 3 válce, důvod proč nejede 4. zatím nevím, ale volali, že mají pro mě nový motor (tedy jasně že ojetý) a já bych chtěla být trochu seznámena, co vše souvisí s výměnou;) Jaká je třeba kalkulace? Za motor třeba okolo 5 tisíc? Olej, těsnění, co dál se dělá? Děkuji za info a přeji hezký den.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

e250td*
hodnocení

0x

Předem je třeba upozornit na to,že je idealní vyměnit motor stejného typu a mít doklad o koupi tohoto motoru aby nebyly problémy s přepisem čísla ,či výmazem čísla motoru . Výmněnit motor ...cena hodně závisí na servisu běžně 1000-5000 Kč. Cena za mor 5000Kč je reálná . Ano ,je ideální dát nové náplně,tedy olej ,filtr a chladící směs cca 2000Kč.

 

jarda3*
hodnocení

0x

Zakladem je, jestli je v TP evidovano cislo motoru, pokud ne, musi byt shodny typ do posledniho pismenka, jinak je problem na STK, pokud je evidovano cislo, je to IMHO taky slozite az nemozne - nejlepe udelat vymaz jeste se stavajicim vadnym motorem a pak je klid. Ale mozna se cislo uz vubec neresi, nevim.

Technicky to neni problem, naplne je asi vhodne vymenit, pokud tam treba prokazatelne neni skoro novy olej a filtr, ale je to par stovek navic.

 

jirkamatapat*
hodnocení

0x

Při výměně motoru je dobré nechat si zkontrolovat spojku,a sjetou lamelu vyměnit.

 

1jara*
hodnocení

0x

Dobrý den, pokud se jedná o motor odstrojený, tak vše se musí z vašeho motoru přeházet na druhý. To jest sání s těsněním. výfukové svody možná i termostat, alternátor popřípadě i startér. Ke všemu nové těsnění a náplně. Cena práce od hodiny, nějaký šroubek atd. Nedovedu cenu odhadnout ale asi šest i více hod. Pokud vám to bude měnit mechank tak jde o motor s papírama zajdete na zápis do TP a na technickou, kde vám nalepí zel. známku, snad obrácený postup. Je možné že tech. obstará mechanik.

 

erikch*
hodnocení

0x

předně bych řešil od prodejce motoru záruku(nějakých 14 dní na montáž a odzkoušení)-takhle není-li zainstalován a zapojen na původním autě(tudíž motor nemáte jak odzkoušet),můžete "jen" vyhodit kačky...Jinak rozumná cena za litrový benzín.motor 95(+ -)je tak 3000,- strop,nějaká práce-ale další vcelku podstatnou záležitostí jsou rozvody-ačkoli vám prodávající řekne,že jsou třeba před 10 000 najetými km dělány,nemáte šanci(a ani prof.mechanik)toto ověřit-ačkoli řemen vypadá vizuálně velmi slušně,může být už před koncem životnosti...Prostě dává-li se(a osobně i kupuju-li jakékoli auto)jiný motor,měly by se rozvody dělat automaticky...,a to je i s prací min. dalších 2000,-kaček...Takže pokud váš původní není "potkaný",má ještě ucházející tlaky válců apod.-snažil bych se zjistit a opravit příčinu nefunkce jednoho z válců...

 

wiwera
hodnocení

0x

Tak v servisu mi řekli, že motor za trojku, a zbytek i s novými rozvody i s prací to vykalkulovali na 17tis. Odpovídající či přehnané? Původní motor už asi nezachrání, stalo se to podruhé..*plac*Teď jestli to vydrží ještě nějaký rok, když už na tom autě bude vlastně vše nové *modla*

erikch*

nekomentuji-stačí se podívat na ceny VW polo 1.0 95 rok...,za cenu opravy koupíte zachovalé celé auto stejné motorizace a typu-berte to realisticky,že se jedná o 16letou "babičku"-takže bych mrkl třeba na mobile.de nebo autoscout24.de a najdete si stejné Polo i v barvě a dovezete k nám,zde na úřadě uděláte ofiko "přestavbu"(neboli výměnu karoserie) a není co řešit...Pokud byste se rozhodla pro tuto variantu-není problém detailně poradit postup celé anabáze přestavby-aby z vás na úřadě nedělali pitomce(což oni velmi rádi,pokud člověk neví jak to chodí,protože vás radši odpálkují,že to jakože nejde a bla bla bla-než aby něco dělali...)

jarda3*

Prijde mi to moc u takto stareho auta, opravdu by IMHO bylo lepsi poridit treba uplne jine, novejsi... Ten motor nebude novy ale taky ojety, zavada se muze brzo opakovat... Je otazka, v cem je problem, muze byt podle me jedine vadna hlava, coz by nemuselo byt drahe ji vymenit celou za ojetou, zavada na valci - to by asi problem byl, nebo zavada nejakeho prislusenstvi (zapalovani, vstrikovani...) Servis nerekl, co je primo pricinou zavady?

wiwera
hodnocení

Oni to ani nerozmontovali, říkali, že se to nevyplatí - ta závada na válci už byla, byly připečené kroužky, s tím, že si v servisu nevěděli rady, tak mi to táta sám doma osoustružil a dali mi to nazpět do kupy s tím, že rýhy ve válci atd a nezaručuje se mi nikdo, že to ještě pojede..a ono to vydrželo rok a půl..:D. Nyní to je opět tento válec, myslím si, že už bude s ním amínek ...*plac* a i kdyby, tak to bude taky nějaký peníz stát a a by to vydrželo zas jen chvíli, to mi přijde ten jiný motor shůdnějším řešením nebo? Já fakt nevím, Zas když jsem to počítala, tak ono sice seženu třeba za ty peníze takovouhle ojetinu, ale zas začnu od znovu postupně vše vyměňovat a opravovat...Tohle auto znám, není už co by mě mělo asi překvapit,hlavně nová technická, pojištění, známka, baterka, výfuk, svíčky, startér, relátko, brzdy, kapaliny atd atd...*uf*Achjo, už ta koupě byla pěkně..ehm, nevýhodná..od známého, takže pouze renovuji :( Ale je to moje první auto, na nové nemám, pod 60 tis si myslím nemá smysl nic kupovat, bylo by to asi ve stejném stavu jako mám nyní auto já..Třeba kecám, to je možné, nebo si to nechci připustit, že sem zas kývla na pěknou blbost ... *placni*Můžete mi tedy kdo má zkušenost jen říct, když se mění motor, co vše spolu s tím se má vyměnit? Práce mi je jasná, vyndá můj motor, namontují cizí, dál co? jaké kapaliny a co obnáší nové rozvody? Můžu si ještě vybrat, že buď s novými rozvody nebo staré, což je 5tis rozdíl? Hm, ať už to mám z krku...*ee*

P.S. ještě mě napadlo...závada motoru nastala po výměně oleje..myslíte, že to má nějakou souvislost?

jarda3*

Rozvody jsou loterie, nikdo nezaruci, jak jsou stare a jak dlouho vydrzi a poruha znamena vetsinou totalni destrukci motoru, nekdy jen hlavy. Vzhledem k tomu, ze by vam mel zbyt stary motor, tak bych to proste prehodil, rozvody jen zkontroloval a jinak krome oleje a filtru nemenil nic (chladici kapalina se da taky pouzit puvodni, i kdyz uznavam, je to par stovek, ale u takhle stareho auta uz neni moc co slechtit) Prace je to na pul dne pro zrucneho mechanika, zvlast u takhle maleho motoru, myslim, ze za to chteji docela dost... Nedavno jsem menil 3-litr v Omeze, vazi pres 200kg a trvalo mi to den, tretinu casu jsem hledal jeste naradi...

buss

Uvádíte, že nechcete podrobný výčet ... Problém je, že se diskutuje o něčem, co nikdo neviděl. Nejlépe motor rozebrat a zjistit v čem to je. Dát cca 20 000 do starého auta starý motor... a pak ho za míň prodat ... Buď to samé koupit a máte další na ND, nebo ho na ND prodat, ale najde se kupec, když se podobné likvidují? Moje zkušenost podobná, lpěl jsem na autě, opravoval, výměna motoru (volná klikovka, a to shánění dalšího stejného, protože to byl dovoz z Germanie, co se tady nevyskytovalo, takže též dovezené), pak později 8 000 opravy (a vyvařit) a pak po roce s bídou prodal za 4000. Neposlechl jsem radu vyhodit.
Staré se prostě v drtivé většině nevyplatí, oni ví proč to prodávají.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]