Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mohl by mi někdo vysvětlit jak funguje pracuje spojka v autě? Ta spojková lamela se spojí k sobě když ji zmáčknu?
Děkuji za vysvětlení
díky, když tedy zmnáčknu pedál tak je lamela spojená a když jej pustím tak lamela není spojená?
díky
Když tu spojku držíš dlouho vyšlápnutou, tak ji můžeš spálit a ona pak nedrží a prokluzuje. Jen pro zajímavost u Š-120 udával výrobce max. dobu pro sešlápnutí spojky, při ketré zaručoval max. životnost spojkového obložení - 2 - slovy dvě sukundy!
doplněno 11.05.11 22:36:Opravuji : sekundy
Nikoliv, to je seriózní informace. Mimochodem ani dnešním spojkám nesvětčí zbytečně dlouhé stání na pedálu. Už tady o tom bylo pár diskusí.
Co to je za nesmysl? Pokud stojim na spojce, tak jedinný dvě věci co se opotřebovávají jsou - Spojkový ložisko, které v tu chvíli tlačí na pružiny přítlačáku a vypíná spojku. A přítlačák, kde se unavují pružiny. Ale s lamelou se přece nic neděje, tak proč by se měla spálit? Lamelu můžeš spálit, když jí necháš prokluzovat. Na to je expert sousedka , 7000 otáček a spojku napůl. A to po celou dobu, než vycouvá z garáže (cca 5 minut)
. Ale pokud budu stát na spojce, tak jí nemůžu spálit. To je prostě hovadina, nemyslíš?
Spojka je stále spojená (přitlačená k sobě pružinami) a přenáší otáčivý pohyb, když ji sešlápnete, rozpojíte ji. (Vypnete ji). Motor v běhu se točí a je-li v převodovce neutrál,tedy žádná rychlost,tak spojka otáčí v převodovce hřídelem stálého záběru.Auto v klidu stojí. Kdybyste chtěl řadit, musíte vyšlápnout spojku, hřídel stálého záběru v převodovce se zastaví, a umožní zasunout nehybná ozubená kola na hřídelích do sebe.Po zařazení rychlosti pomalu pouštíte spojku (zapínáte ji), hřídel stálého záběru teď otáčí další hřídelí (přes ozubená kola) a auto se rozjede.Bez spojky by nešlo řadit.
Poslední větu bych upravil na "Bez spojky by mnoho řidičů neumělo řadit"! Spojka je nezbytná převážně k zařazení a rozjezdu stojícího vozidla. V případě nutnosti ani k tomu ne.
Kdo umí ten umí. V nouzi na dojetí o.k. Ušetří se náklady za odtah , případně za servis na místě. Třeba poškozený lanovod a podobně . miro.
Pane cyrile, že to Vy neumíte neznamená, že to nejde. Kdo se učil jezdit s nesynchronizovanou převodovkou (dvakrát spojka při řazení nahoru, meziplyn dolu), měl by to zvládnout. Jednoduché to není, těm zubatým kolečkům to moc neprospěje, ale v nouzi to fakt jde.
doplněno 12.05.11 13:55:Akorát při rozjíždění je trochu problém. Musíte startovat při zařazené rychlosti a to pro změnu dostává na frak startér.
Máte-li s chápáním psaného textu potíže, rád Vám poskytnu jednodušší a snad i pochopitelnější výklad. Nebo Vy někde vidíte moji zmínku o tom, že to nejde?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.