Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat, setli se dá nějak utlumit výfuk na Jawě 50?
Libore, ona jakákoli snaha o "utlumení" výfuků u dvoutaktních motorů je poměrně složitá, protože konstrukce výfuku zaručuje správné vyplachování válce. Pokud do váfuku u "pincka" něco nacpeš bude to na úkor jeho výkonu, kterého zrovna pionýr nemá nazbyt. Takže většina úprav typu drátěnka a vrtaná přepážka sice udělají výfuk tižší, ale zase tě pak "předjede každy cyklista".
Co pamatuju tak výfuky tou drátěnkou utlumovali i motokrosaři, aby prošli prohlídkou, výkon jim to nesnížilo. Jistě časem se to ucpe ale není problém drátěnku vyměnit. Proto jsem radil tu zátku.
U dvoudobých motorů velmi záleží na výfuku a zejména jeho odporu vůči odcházejícím výfukovým plynům. Hlavně u klasických dvoutaktů (u kterých je dvoudobý cyklus řízen pohybem pístu ve válci , což není zcela ideální) je výfuk nastaven _ vyladěn tak , aby do výfuku příliš brzy neodcházel z válce tlak , který by mohl být ještě využit k odevzdání práce na píst válce. Každý zásah do výfuku změní jeho naladění a to má vliv na výkon motoru. V amatérské praxi se výfuk ladil kladivem deformací , za současného sledování výkonu. miro
"je výfuk nastaven _ vyladěn tak , aby do výfuku příliš brzy neodcházel z válce tlak" - toto není záležitostí výfuku, ale časování motoru.
Výfuku taky. Víceválcové dvoutaktní motory (wartburg) mají dokonce u každého válce jinak dlouhé potrubí, aby se válce vzájemně neovlivňovaly. Pokud toto vyladění čímkoliv narušíte, výkon motoru klesá. Rovněž celá soustava tlumičů je vyladěna a pokud chcete něco změnit (soutěžní vozy) musíte přizpůsobit celé seřízení pohonné jednotky (motor).
Časování motoru, v tomto případě doba, kdy dojde k vyprazdňování válce, nemá s "výfukem" (trubkou ani tlumičem) nic společného! Nepleťte si pojmy.
To máte pravdu. Ale pokud zvětším odpor odcházejícím plynům přidáním čehokoliv do výfukového potrubí, nestačí tento plyn z výfuku dostatečně rychle odcházet. V potrubí se zvýší tlak a tento brání dostatečnému výplachu válců. Část plynu tak zůstává ve válci a zabírá místo nové směsi při dalším přepouštění z klikovky nad píst.
Ale u klasických dvoudobých motorů je dvoudobý cyklus časován pohybem pístu ve válci , což konstrukčně nelze zcela optimálně vyřešit. .Je to dané konkrétní konstrukcí , zejména přepouštěcích a výfukových kanálů ve válci.Ano existují další konstrukční řešení rozvodů dvoudobého motoru , např. rotační šoupátka a pod., které jsou vhodnější pro časování dvoudobého cyklu spalovacího motoru , ale za cenu zvýšení ceny , dvoudobého motoru.. miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.