Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kapalina DOT5

Od: leilo odpovědí: 6 změna:

Musí se měnit silikonová brzdovka DOT5?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xxx*
hodnocení

0x

Ano musí rozdíl je jen v tom, že interval je delší než u starších kapalin.

 

ar*
hodnocení

0x

U silikonové brzdovky DOT5 není předepsaný interval výměny. Je vždy ,ale potřeb vyměnit při mechanickém znečištění, jinak neabsorbuje vodu a proto se její kvlita nesnižuje. Nelze jí , ale jen tak vyměnit za DOT4 (jiné složení gumových součástek)

Pozor aby se nejednalo o DOT5.1, ta je "glykolová" a basorbuje vodu (výměna po dvou letech)

doplněno 01.05.11 15:24:

XXX na nesouhlas máš samozřejmě plné právo a nikdo ti ho nebere.

Jenže právě ten bod varu se snižuje absorcí vody do kapaliny. Třmeny brzd se při intenzivním brždění dokáží u normálního osobního auta zahřát na 180 stupňů, právě voda obsažená v kapalině pak "vytvoří páru" a brzdy jsou v háji. To u silikonévé nehrozí páč takto nedegraduje. Doporučená výmněna brzdových hadic (pro DOT5 s růžovým označením) je cca 10 let a tam pak dát novou DOT 5ku. V měření bodu varu samozřejmně nic nebrání.

doplněno 01.05.11 15:28:

O tom doplňku " běžná brzdová kapalina váže vodu schválně, aby se zabránilo vzniku bublin vody, které můžou vyvřít a brzdy zavzdušnit." asi nemá cenu moc dikutovat. Tos zrovna neměl den.

Voda jako taková v kapalné formě těžko něco zavzdušní a je stejně nestlačitelná jako každá kapalina.

xxx*

Kolego nemohu s Vámi souhlasit i DOT5 na silikonové bázi strácí postupem času bod varu. Máte sice pravdu, že silikonová brzdová kapalina není hygroskopická a neváže vodu, ale změření kapaliny na bod varu po x Km/Letech Vás nepříjemně překvapí. Sice není uveden ani doporučen interval výměny, ale přesto se po jisté době mění i bez mechanického znečištění. U této kapaliny bych se výměnou zabýval, až po změření, které bych prováděl po cca 2 letech.

doplněno 01.05.11 12:02:

Jen doplním neváže vodu - otázke jestli je to dobře, běžná brzdová kapalina váže vodu schválně, aby se zabránilo vzniku bublin vody, které můžou vyvřít a brzdy zavzdušnit.

doplněno 01.05.11 19:01:

Pro ar dole jsem, tak nějak shrnul můj výklad této problematiky. Je možné, že není zcela pravdiví, ale takto si jej vykládám a vložil jsem ho sem, tak jak měl byl vyložen před lety. Je to stejné jako se zákony každý si danou věc vyloží trochu jinak. Já jsem danou problematiku pochopil takto. Možná i částečně proto je častěji prodávána DOT4, ale to je už jen můj subjektivní názor.

jirkamatapat*

Tvrzení,že brzdová kapalina váže vodu schválně je mírně řečeno podivné. Ano,každá brzdová kapalina vodu váže čímž se znehodnocuje a proto by měla být v intervalech,které výrobci doporučují,měněna. Při obsahu většího množství vody,může dojít při intenzivním brždění k jejímu odpaření a následkem může být i selhání brzd. Tedy vlastnost ,že brzdová kapalina váže vodu je nutné zlo a ne úmysl výrobce.Kapaliny se liší bodem varu,což je u DOT3 205°C, u DOT4 230°C,u DOT5 260°C a u DOT5.1 to je 270°C.

xxx*

Dobrý tedy objasním proč. Když budu chtít mít v brzdách neco, co nepohlcuje vodu, dám tam olej (najít ale olejové brzdy na něčem vyrobeném po WW2 bude možná chtít trochu snahy...) Každopádně co se stane: Trocha vody se do brzd určitě dostane, protože vyrovnávací nádobka je otevřená. Tahle voda steče do nejnižšího místa, což budou pravděpodobně třmeny na předních kolech a bude se tu pomalu hromadit. Pak jednoho krásného dne budu brzdit z táhlého kopce a z vody se stane pára a... dobrzdil jsem.. Naopak pokud bude brzdovka, tak tu trochu vody polhltí, římž si sníží bod varu a spáchá pomalou sebevraždu, ale pořád bude mít bod varu než bublina čisté vody v oleji. Takže závěr : pokud by měl být v brzdách olej ( nebo něco jiného, geniálního, co nepohlcuje vodu) pak by musel být systém uzavřený proti průniku vody. Jinak je žádoucí a zdraví prospěšné, aby byl naplněn tou zastaralou obyčejnou brzdovou kapalinou, co trapně pohlcuje vodu...

jirkamatapat*

Kapaliny DOT3 až DOT5.1 lze v zásadě mísit.Argument (jiné složení gumových součástek) i když je trochu zavádějící ,by platil jen při výměně brzdové kapaliny ČERVENÉ za kapalinu žlutou. Taková výměna už je problematická,protože je téměř vždy nutné vyměnit všechny pryžové díly,které s červenou kapalinou přišly do styku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]