Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chci se zeptat jak je to u běžných koncových výfuků, musí být předepsaný typ na obsah vozidla? Je tomu i právě u těch sportovních? Děkuji.
Výfuk motoru by měl plnit asi pět základních funkcí: 1. Odvést výfukové plyny mimo prostor ohrožení obsluhy a okolí . 2. Klást odcházejícím plynům určitý odpor tak , aby nedocházelo společně k odchodu nespálené směsi z válce , zejména u klasických dvoutaktních motorů 3. Ochladit výfukové plyny , což má příznivý vliv na tepelnou účinnost motoru . 4. Tlumit hluk , způsobovaný výfukem spalin z válce motoru. 5. Pokud je katalyzátor , korigovat složení plynů tak aby byly ekologicky a zdravotně přijatelné. Výfukové plyny a jejich vlastnosti , se také využívají k dalším účelům - výměníky tepla , pohon torbodmychadel a pod. Z toho je pochopitelné , že každý motor (typ motoru) má výfuk laděný podle konkrétního typu motoru již z výroby a každá změna , zásah , může ohrozit jeho optimální funkci. miro
doplněno 28.04.11 08:27:Doplňuji ještě , že u motorů ze kterých požadujeme dostat maximální výkon (závodních a pod.) se ladí výfuk individuálně , při současném sledováním vlivu ladění na jeho výkon.
Miri735, upřimně řečeno "spotrovní" výfuk tak jak se prodává na běžná auta. Nemá nic společného s motor. sportem. Jen napodobuje zvuk sportovních vozů. Podle obsahu motoru musíš volit jen průměr odvodové trubky, aby stačily splodiny odcházet pryč. Je jasné že motor o obsahu 1300 ccm bude potřebovat menší trubky než třeba 3000 ccm. V motor. sportu se moc na tlumení výfukových plynů nehraje, tam je potřeba aby šly plyny od motoru co nerychleji pryč. V mnoha řípadech jdou od motoru jen trubky a spíš se hledá řešení kam plyny odvést, aby zlpšily jízdní vlastnosti, viz F1. Nejdůležitějši je abys pak vůbec prošel technickou.
U dvoutaktních motorů tam je to podstatně jiné a výfuky hodně ovlivňují výkon motoru. Upravit výfuk na dvoutak to už je pořádné umění, ale ot asi v ozázce nešlo. Předpokládám že jde o výfuk na 4 takt.
doplněno 28.04.11 20:52:Miri, netěsnoat by musela být před katem a lambdou. "sportovní" výfuk je většinou jen poslední díl výfuku (tlumič). Nevím ,ale o jaký výfuk jde a ani na jakém autě. Houpání otáček muže dělat i krokový motorek, kalpka atd.
Jen pro info, 4 válec neznamená že to je i zároveň čtyřtakt. I dvoutak může být 4 válec a naopak čtyřtakt může být i 1 válec.
Dobrý den, ano jedná se o 4 válcový motor. Mám pořád takový problém, většinou jen u zahřátého motoru, mi na volnoběh pár krát zahoupou otáčky, a pak se to srovná. Lamda sondu sem už měnil, bylo to na diagnostice a tam to ukazovalo netěsnost ve výfukovém potrubí. Lamda sonda je nová, ale ted to pořád ukazuje k tý lamda sondě, v chybách jsou alternativy: netěsnost potrubí skrat a další.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.