Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyšší oktanove číslo pro OLTCIT

Od: zimi* odpovědí: 2 změna:

Náhodne som sa dostal na Vašu stránku.Pracujem s automobilnými motormi už roky avšak s problémom,ktorý nastoľujem som sa odborne nezaoberal.Zaujal ma dosť fubndovaný príspevok Mira v otázke použitia výššie oktanoveho benzínu.

Moja otázka:

Chcem použiť motor 1,1 OLTCIT pre letecký účel.Ten použival olovnatý benzín 91. Mám snahu použiť letecký benzín AVGAS 100LL s obsahom olova 0,56 g/l čo je asi málo. Doplnil by som tam prísadu olavnatu. S nastavením vyššieho predzápalu nemám problém. Zaujíma ma ale otázka zvýšenia výkonu tohto motora.

Vďaka za odpoveď.

Milan

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jdukolem
hodnocení

0x

OLTCIT měl předepsaný BA 95,určitě ne 91.Pro ochranu ventilových sedel je zapotřebí použít nějakou přísadu.

 

hodnocení

0x
K této problematice bylo zde již několik diskusí , pokuste se je najít a pročíst. Jelikož jste mě oslovil , děkuji, ještě jednou obecněji z mých vědomostí. Každý motor z výroby je konstruován na určitý nárok na oktanové číslo paliva. Toto ovlivňuje kompresní poměr válce motoru - tedy na jak vysoký tlak je stlačena nasátá směs ve válci. Vyšší kompresní tlak ve válci vyžaduje vyšší oktanové číslo paliva , to proto , že stlačením nasáté směsi ve válci se tato silně zahřívá a je nebezpečí , že dojde k jejímu vznícení dříve , něž je směs zapálena jiskrou svíčky (detonuje) , což určitě není žádoucí vzhledem k požadavku optimálního průběhu tlaků ve válci a tím k vlivu na výkonu. Z toho vyplývá , že používání paliva s jiným než nárokovým oktanovým číslem bez dalších konstrukčních úprav motoru , případně seřízení , není přínosem z hlediska výkonu motoru.Dokonce při použití nižšího o.č. se zhoršují vlastnosti daného motoru. Mírné zlepšení můžeme pozorovat při použití vyššího o.č. , zejména když současně zvětšíme předzápal. Některé motory měli u rozdělovače tzv.oktanový seřizovací prvek _ doraz. I za těchto opatření se však zcela nevyužijí vlastnosti benzinu s vyšším o.č. pro zvýšení výkonu motoru _ nebyly zvýšeny kompresní tlaky , kvůli čemu je vlastně výceoktanové palivo používáno a nabízeno.Můj názor na výše uvedené problémy při použití motoru pro letecké účely , nejsou až tak podstatné a přínosté. Při pohonu vrtule nedochází v průběhu provozu ke zvýšenému kolísání potřeby výkonu motoru jako u vozidla - při jízdě po silnici (rozjezd , jízda do stoupání , po rovině apod.)Motor je patrně zatížen rovnoměrněji a dodává v podstatě rovnoměrný výkon pro tah vrtule. Pokud se jedná o motor karburátorový , dochází k ochuzování směsi při snižování otáček motoru a snaze vyjet stoupání bez přeřazení na nižšístupeň ,která je náchylnější k samovznícen (detonacím).Úvahy by se daly dále rozvíjet , například doporučuji viz. Odkaz cs.wikipedia.org/... . miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]