Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Po startu mírný a krátkodobý kouř z výfuku

Od: lordis33 odpovědí: 3 změna:

Zdravim všechny.

Chtěl bych se zeptat a poradit, čím to může být. Když venku mrzne a je teplota pod nulou a nastartuji ( motor je tedy předtím zcela studený ), je za mnou mírný kouř od výfuku lehce zapáchající. Je to jen krátkodobě - zkrátka otočím se a vidím kouř a když se podívám ihned k výfuku, je již vše, jak má být. Jak jsem již psal, stává se to jen při nízkých teplotách a zcela studeném motoru. Při teplotách ,,nad nulou" a studenemém motoru se toto nestává. Čím to může být? Čeho se mám bát? Co pro to mohu udělat? Zkoušel jsem to dnes ihned po studeném nastartování studeného motoru a opakování stejného scénáře trochu ,,proroštovat" ( pěkné slovíčko zdejších tunerů, jak jsem mohl zaslechnout :) ) - i když nerad ( studenému motoru toto jistě neprospívá ), ale to bylo taky v poho - vše bylo tak, jak má být. Dělá to zkrátka jen ihned po startu studeného motoru při nízkých teplotách. Barva je taková tuším bílá ( možná i velmi minimálně světle namodralá ) + je tedy cítit zvláštní zápach. Jo a týká se to Š. Fabie I 1,9 TDI

Díky.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dericcaster*
hodnocení

2x

To je zcela v pořádku. To je jen kondenzující vodní pára. A protože je výfuk studený je to hned vidět. Je to stejné jako když v zimě dýcháte páru.

doplněno 01.12.12 17:45:

Ještě doplním, to že jsou spaliny za studena lehce namodralé, je způsobeno nedokonalým spalováním nafty díky studenému motoru a svou roli hraje i trochu bohatší směs za studena. Jakmile se motor zahřeje, mělo by být vše ok.

 

hodnocení

2x
avatar diesel

To neřeš! Řešil bych to pkd by se ztrácel oil or chlad.kapalina,ale to by byl kouř i z teplejšího motoru!

 

ar*
hodnocení

2x

Jestli je to "namodralé" bude to nedokonale spálené palivo. Záleží jak moc toho kouře je. Pokud by se motor po startu jakoby chvilinku "zahádal" může jedna ze žhaviček hůře žhavit. Když se takto začne objevovat kouř po nastartování i v létě bývají zatvrdlé simeringy ventilů.

Co rozhodně nedoporučuji je ten motor za studena "tůrovat", to je pro hlavu u dieselů "smrtelné"

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]